20.01.25 #278 6 Η Daimler Truck πούλησε 460.409 φορτηγά και λεωφορεία (σε επίπεδο ομίλου) το 2024 (2023: 526.053). Ειδικότερα, ο τομέας Trucks North America συνεισέφερε 190.428 μονάδες στις συνολικές πωλήσεις (2023: 195.014). Τα φορτηγά Mercedes-Benz πούλησαν 126.477 μονάδες (2023: 158.511), η Trucks Asia ανέφερε 125.234 πωλήσεις (2023: 161.171), ενώ η Daimler Buses πούλησε 26.646 μονάδες (2023: 26.168). Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκαν σε 4.035 μονάδες (2023: 3.443). Στην ετήσια ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της, στις 14 Μαρτίου, η Daimler Truck θα παρουσιάσει λεπτομερώς τα οικονομικά και άλλα μεγέθη του οικονομικού έτους 2024 (ομίλου και εταιρείας) και θα δώσει την πρόβλεψή της για το τρέχον οικονομικό έτος 2025. DAIMLER TRUCK Πωλήσεις 460.409 μονάδων το 2024 ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ Η ΕΡΕΥΝΑ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΕ ΕΠΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Η φωτιά δεν σχετίζεται με το υδρογόνο ή τη χρήση του, ήταν η πρώτη εκτίμηση για το περιστατικό της πυρκαγιάς σε 7 λεωφορεία υδρογόνου στην αποθήκη Optymo στο Danjoutin (Belfort, δυτική Γαλλία), στις 2 Ιανουαρίου 2025. Αυτή η διευκρίνιση προέρχεται από τον Yannick Monnier, διευθυντή του Régie des transports du Territoire de Belfort. Σημειώνεται πως κάθε λεωφορείο υδρογόνου κατασκευασμένο από τη Van Hool αποτιμάται περίπου στα 700.000 ευρώ - το Belfort άρχισε να χρησιμοποιεί λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο το 2023. Στη συνέντευξή του στο γαλλικό μέσο ενημέρωσης Mobily-Cités, ο Monnier τόνισε πως οι αρχικές αναλύσεις δείχνουν ότι η πυρκαγιά δημιουργήθηκε ηλεκτρικά, αν και η ακριβής δυσλειτουργία κάποιου συστήματος παραμένει υπό διερεύνηση. Το σημαντικότερο είναι ότι το όχημα στο επίκεντρο της πυρκαγιάς ήταν εκτός λειτουργίας από την 31η Δεκεμβρίου, αποκλείοντας οποιαδήποτε θερμική δραστηριότητα τη στιγμή του συμβάντος. Μόλις ξέσπασε η φωτιά έσπευσαν στο σημείο συνολικά 52 πυροσβέστες και 21 οχήματα από διάφορους πυροσβεστικούς σταθμούς. Ο Monnier έδωσε διαβεβαιώσεις για την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών ασφαλείας των λεωφορείων υδρογόνου: «Όλα τα συστήματα ασφαλείας στα λεωφορεία υδρογόνου λειτουργούσαν τέλεια. Οι ασφάλειες TPRD στις δεξαμενές εκκένωσης (του υδρογόνου) προκάλεσαν θορύβους συριγμού, που ανησύχησαν τους περίοικους και κινητοποίησαν την πυροσβεστική». Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανακοίνωσε ότι ο Christian Levin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Scania, εξελέγη πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων ACEA για το 2025. Όπως δήλωσε ο ίδιος, «η ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών και λεωφορείων είναι παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία και την καινοτομία - ένας πραγματικός ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής αριστείας. Λειτουργεί σαν κρίσιμος μοχλός της ανταγωνιστικότητας της ηπείρου μας, υποστηρίζοντας εκατομμύρια θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης σε όλη την περιοχή. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία δεν είναι απλώς οχήματα· είναι η πηγή ζωής μιας ευημερούσας, συνδεδεμένης και βιώσιμης κοινωνίας». Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Levin, ο κλάδος λειτουργεί σε ένα περιβάλλον υψηλής ρύθμισης, ενώ αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό στην παγκόσμια σκηνή. «Σήμερα», πρόσθεσε, «υφίσταται την πιο μεταμορφωτική αλλαγή στην ιστορία του: τη μετάβαση από τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης σε κινητήρες μηδενικών εκπομπών, όπως τα μοντέλα με μπαταρία και υδρογόνο. Αυτή είναι μια μνημειώδης πρόκληση - αυτή που απαιτεί τον πλήρη επαναπροσδιορισμό ενός ολόκληρου οικοσυστήματος». Διαβάστε περισσότερα εδώ ACEA - ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Νέος πρόεδρος ο Levin Christian Levin ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΟΧΗΜΆΤΩΝ 2024 2023 Μεταβολή Trucks North America 190,428 195,014 -2% Mercedes-Benz Trucks 126,477 158,511 -20% Trucks Asia 125,234 161,171 -22% Daimler Buses 26,646 26,168 2% Daimler Truck Group* 460,409 526,023 -12% εκ των οποίων πλήρως ηλεκτρικά οχήματα 4,035 3,443 17% *Συμπεριλαμβάνεται η εξάλειψη συναλλαγών μεταξύ των επιχειρηματικών τομέων
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=