FLEETNEWS #278

20.01.25 #278 11 Με θετικό πρόσημο έκλεισε τελικά η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα το 2024. Παρά τα σκαμπανεβάσματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, με μειώσεις σε σχέση με το 2023 επί 4 συνεχείς μήνες (Ιούλιος-Οκτώβριος), αλλά και τον Μάρτιο, οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων βρέθηκαν να ξεπερνούν τις περσινές κατά 2.617 μονάδες, οι οποίες αντιστοιχούν σε αύξηση κατά +1,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων). Σημειώστε ότι τον Δεκέμβριο είχαμε 8.706 πωλήσεις έναντι 8.240, δηλαδή αύξηση +5,7% σε σχέση με πέρυσι, ενώ «ισχυρότερος» μήνας του 2024 υπήρξε ο Ιούνιος με 14.147 ταξινομήσεις. Σε σχέση τώρα με την κατανομή των πωλήσεων ανά κατηγορία, παρατηρούμε ότι ενισχύθηκε ελαφρώς η κατηγορία B (+2,4%) με την αύξηση του μεριδίου της να οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων των B-SUV (+4,2% σε σχέση με το 2023) - τα οποία φαίνεται ότι πήραν πωλήσεις από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV που υποχώρησε κατά -1,3%. Ιδιαίτερης μνείας αξίζει η άνοδος των πωλήσεων οχημάτων μηδενικών (πλήρως ηλεκτρικών/BEV) και πολύ χαμηλών (Plug in Hybrid/PHEV) ρύπων, το μερίδιο των οποίων έφτασε το 20,6%, έναντι 15,1% το 2023, σημειώνοντας αύξηση 36,4%. Σημαντική αύξηση είχαμε και στις πωλήσεις υβριδικών οχημάτων (+21,3%), ενώ συνεχίστηκε η μείωση των μη εξηλεκτρισμένων βενζινοκίνητων και των diesel. Τέλος, σχεδόν στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκαν οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων (-1,0%), ενώ οι πωλήσεις λεωφορείων εκτοξεύθηκαν, με άνοδο +246,8%. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 2024 Άνοδος 1,9% - Στο +36% ηλεκτρικά και PHEV ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2024 2023 2024 2023 A 3,30% 5,20% -1,9 6,40% 7,50% -1,1 A-SUV 2,30% 3,00% -0,7 3,80% 2,20% 1,5 (A TOTAL) -5,60% -8,20% (-2,6) -10,10% -9,70% (+0,4) B 16,60% 17,40% -0,8 23,40% 25,10% -1,8 B-SUV 29,90% 27,40% 2,4 30,70% 26,50% 4,2 (B TOTAL) -46,50% -44,80% (+1,7) -54,00% -51,60% (+2,4) C 7,50% 9,30% -1,9 7,10% 8,30% -1,2 C-SUV 29,00% 25,00% 4 20,30% 21,70% -1,3 (C TOTAL) -36,40% -34,40% (+2,1) -27,50% -29,90% (-2,5) D 2,40% 3,90% -1,5 1,80% 1,60% 0,2 D-SUV 6,80% 6,40% 0,4 4,50% 5,20% -0,7 (D TOTAL) -9,20% -10,30% (-1,1) -6,30% -6,80% (-0,6) E 0,10% 0,10% 0 0,10% 0,10% 0 E-SUV 0,70% 0,70% 0 0,50% 0,50% 0 (E TOTAL) -0,80% -0,80% (+0,0) -0,60% -0,50% (+0,0) F-G 0,10% 0,10% 0 0,10% 0,10% 0 F-G-SUV 0,50% 0,50% 0 0,30% 0,30% 0 (F-G TOTAL) -0,60% -0,60% (-0,0) -0,40% -0,40% (-0,0) SPORTS 0,10% 0,20% -0,1 0,10% 0,30% -0,1 MPV 0,00% 0,00% 0 0,00% 0,00% 0 MPV-M/COMBI 0,70% 0,70% 0,1 1,00% 0,60% 0,4 (SUV TOTAL) -69,10% -63,10% (+6,0) -60,00% -56,40% (+3,6) 100,00% 100,00% 0 100,00% 100,00% 0 Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΝΟΕ‘24 2024 2023 2024 2023 Βενζίνη 22,40% 35,30% -12,9 35,70% 41,90% -6,2 33,70% Πετρέλαιο 5,60% 7,90% -2,3 7,20% 13,10% -6 12,10% Υβριδικά (HEV) 45,60% 37,60% 8 42,30% 30,90% 11,4 30,70% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 20,60% 15,10% 5,5 12,40% 11,30% 1,1 20,40% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,10% -0,1 0,00% 0,30% -0,3 3,10% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 5,80% 3,90% 1,9 2,50% 2,50% 0 Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ ΜET '24/'23 ΙΑΝ.-ΔΕΚ. ΜET '24/'23 2024 2023 2024 2023 Επιβατικά 8.706 8.240 5,7% 137.101 134.484 1,9% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 594 685 -13,3% 10.761 10.870 -1,0% Λεωφορεία 40 21 90,5% 874 252 246,8% Πηγή: ΣΕΑΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=