FLEETNEWS #278

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #278 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Αλλαγές προσώπων σε αντιπροσωπείες Με θετικό πρόσημο έκλεισε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου FARIZON: νέα κινεζική μάρκα επαγγελματικών

20.01.25 #278 2 Την παραίτησή του υπέβαλε την περασμένη Τρίτη ο Διονύσης Παναγόπουλος, γενικός διευθυντής της BYD, της οποίας την επίσημη αντιπροσώπευση στη χώρα μας ανέλαβε, όπως είναι γνωστό, ο Όμιλος Σφακιανάκη. Ο κ. Παναγόπουλος ήταν παράλληλα και γενικός διευθυντής BMW και MINI στον όμιλο και κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι το επιτυχές και σε σύντομο χρονικό διάστημα «στήσιμο» της άγνωστης μέχρι πρότινος BYD στην Ελλάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αποτελεσματικότητά του, αφού κατάφερε, διατηρώντας δύο διευθύνσεις, να φέρει σε πέρας το μεγάλο project. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Σφακιανάκη είναι ένας πολύ σημαντικός συνεργάτης του BMW Group Hellas, καθώς πραγματοποιεί έναν σημαντικό αριθμό πωλήσεων BMW και MINI, της τάξης των 3.000-3.500 μονάδων. Ο κ. Παναγόπουλος θεωρείται εξαιρετικός επαγγελματίας και είχε και στο παρελθόν αποχωρήσει από τον Όμιλο Σφακιανάκη για να εργαστεί ως διευθυντής Πωλήσεων σε Fiat και Alfa Romeo, αλλά επέστρεψε για να συμβάλει, όπως είπαμε, στην ανάπτυξη του ομίλου. Επισήμως δεν έχει ανακοινωθεί κάτι για τη νέα θέση του Διονύση Παναγόπουλου, λέγεται όμως ότι έχει ήδη κλείσει συμφωνία με άλλον μεγάλο όμιλο αυτοκινήτου. ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ Μία ακόμα αυτοκινητοβιομηχανία από την Κίνα μπαίνει στην ελληνική αγορά - τη φορά αυτή στο χώρο του επαγγελματικού αυτοκινήτου. Ο λόγος για τη Farizon, μια εταιρεία που ομίλου Geely, που όπως είναι γνωστό, κατέχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο, το οποίο ξεκινά από τα αυτοκίνητα που φέρουν τα σήματα της ίδιας της Geely, για να καταλήξει σε premium προτάσεις όπως τα Volvo και φημισμένα σπορ αυτοκίνητα όπως τα Lotus. Στην επίσημη παρουσίαση της Farizon, που πραγματοποιήθηκε στο χώρο της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων, οι προσκεκλημένοι δημοσιογράφοι, και όχι μόνον, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το πλήρως ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό SuperVan, το οποίο θα προσφέρεται με δύο επιλογές κινητήρα (75 kW και 65 kW), καθώς και με δύο επιλογές μπαταρίας για κάθε κινητήρα (LFP και NMC), για αυτονομία 208|288 χλμ. στην πρώτη περίπτωση και 310|409 χλμ. στη δεύτερη. Η φόρτιση διαρκεί 8 ή 10 ώρες, αντίστοιχα, με φορτιστή AC 11 kW. To Farizon SuperVan θα είναι διαθέσιμο με τρεις επιλογές μεταξονίου, 3100/3600/3850 mm (και αντίστοιχα μήκους L1/4.990, L2/5.490 και L3/5.995 mm). O χώρος φόρτωσης έχει όγκο που ξεκινά από τα 6,95 m3 (L1) και φτάνει έως τα 13,0 (L3 με υπερυψωμένη οροφή), ενώ το ωφέλιμο φορτίο κυμαίνεται μεταξύ 1.080 και 1.465 kg. Στις ιδιαιτερότητες του νέου μοντέλου περιλαμβάνεται και η έλλειψη πλευρικής κολώνας στη δεξιά πλευρά του οχήματος, στοιχείο που διευκολύνει το φόρτωση, καθώς ανοίγοντας και τη συρόμενη πόρτα και την πόρτα του συνοδηγού, δημιουργείται ένα πολύ μεγάλο άνοιγμα. Σημειώστε ότι επίσημος εισαγωγέας της Farizon στην Ελλάδα είναι η εταιρεία Maxx Auto, μέλος του ομίλου SEEAG, που εισάγει επίσης στην Ελλάδα τα πολυτελή SUV της LynK & Co. H SEEAG, εταιρεία σλοβενικών συμφερόντων, δραστηριοποιείται ποικιλοτρόπως στις χώρες της Βαλκανικής και πριν από λίγους μήνες προχώρησε μία μεγάλη επένδυση, αποκτώντας το ακίνητο της πρώην αντιπροσωπίας της Mercedes-Λαϊνόπουλος. Η Maxx Auto βρίσκεται προς το παρόν στη φάση της δημιουργίας δικτύου συνεργατών για τη Farizon, ενώ ο τιμοκατάλογος θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες. EΠΙΣΗΜΟ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ - ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ FARIZON SuperVan FLEET NEWS #278 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Διονύσης Παναγόπουλος

20.01.25 #278 4 Η Audi Sport προχώρησε σε στοχευμένη ανανέωση των RS3 Sportback & Sport Sedan. Οι γρήγορες αυτές εκδόσεις προβάλλουν και πάλι, με διακριτικές αλλαγές, τη δυναμική σχεδίαση, ενώ έχουν δεχθεί τονωτικές ενέσεις για την ενίσχυση της σπορ πολυτέλειας και στην καμπίνα, όπου κυριαρχούν οι RS οθόνες με έμφαση στις επιδόσεις. Το μεγάλο ατού, βεβαίως, είναι πάντα ο κινητήρας 2.5 TFSI της Audi Sport, με απόδοση 400 ίππων, ενώ έμφαση δίνεται στη λειτουργία Performance με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι. Βελτιωμένη είναι, τώρα, η δυναμική της οδήγησης και βελτιστοποιημένη η πρόσφυση. Το νέο RS3 εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του. Ο Frank Stippler, οδηγός αγώνων της Audi Sport, σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου στην πίστα του NürburgringNordschleife με χρόνο 7:33.123 λεπτά, κερδίζοντας περισσότερα από πέντε δευτερόλεπτα από το προηγούμενο ρεκόρ στην κατηγορία του. Αυτό καθιστά το RS 3 το γρηγορότερο συμπαγές αυτοκίνητο στην πίστα του Nürburgring. Όπως τονίζεται αρμοδίως, η δημοτικότητα του μοντέλου αντικατοπτρίζεται ξεκάθαρα και στους αριθμούς του. Από την κυκλοφορία του στην αγορά το 2011, παράχθηκαν σχεδόν 80.000 RS3 και η ιστορία της επιτυχίας συνεχίζεται. Τα νέα μοντέλα RS 3 Sportback και Sport Sedan, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt, θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα στις αρχές Απριλίου, με προτεινόμενη τιμή λιανικής 95.980 ευρώ για το πρώτο και 96.080 για το δεύτερο. Διαβάστε περισσότερα εδώ AUDI RS3 SPORTBACK & SPORT SEDAN Ανανέωση ουσίας FORD EXPLORER ΜΕ 29.995 ΕΥΡΩ Να αποκτήσουμε το Explorer με 29.995 ευρώ μάς καλεί τώρα η Ford, ενώ εναλλακτικά προτείνεται η λύση του μηνιαίου μισθώματος των 405 ευρώ, μέσω του προγράμματος λειτουργικής μίσθωσης που παρέχει η Ford Lease. Στην ανακοίνωση της εταιρείας σημειώνεται ότι όλες οι εκδόσεις του νέου Ford Explorer υποστηρίζονται από τα κορυφαία προγράμματα χρηματοδότησης της Ford Finance με επιτόκιο 0,9% (ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο πλέον εισφοράς 0,6% του Ν.128/1975) και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect για ξέγνοιαστα χιλιόμετρα. H αναφερόμενη λιανική τιμή πώλησης και το μηνιαίο μίσθωμα αναφέρονται στην βασική έκδοση του Ford Explorer με μπαταρία Τυπικής Χωρητικότητας (Style RWD, 52kWh, 170PS). Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ Μ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΜΕ ΤΗΝ TEOREN Ολοκληρώνει, την 21η Ιανουαρίου 2025, τη συνεργασία της με την Teoren Motors Α.Ε. ως Marketing Manager η Μαρία Παπαδάκη, έπειτα από μια μακροχρόνια διαδρομή στο Renault Group. Η ίδια συνέβαλε ουσιαστικά στην ενίσχυση της παρουσίας των Renault και Dacia στην Ελλάδα. Η κ. Παπαδάκη σε επιστολή της ευχαρίστησε τους συναδέλφους της, τους συνεργάτες του Εξουσιοδοτημένου Δικτύου Renault & Dacia, τους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου και τα στελέχη των ΜΜΕ, για την πολύ καλή επαγγελματική σχέση που ανέπτυξε μαζί τους, δίνοντας ταυτόχρονα έμφαση στις προσωπικές, ανθρώπινες στιγμές, τις οποίες, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, θα θυμάται με ευγνωμοσύνη. KOSMOCAR Α.Ε: ΛΗΞΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Tη λήξη της συνεργασίας της με Εξουσιοδοτημένους Εμπόρους και Συνεργάτες Service ανακοίνωσε η Kosmocar Α.Ε. Συγκεκριμένα, δεν αποτελούν πλέον μέλη του δικτύου της εταιρείας οι εξής: „ Α. Μαρινάτος Α.Ε., με έδρα του Γκύζη της Αθήνας στην Αττική. Η λήξη της συνεργασίας τέθηκε σε ισχύ στις 31/12/2024. „ Φιλιππαίος Ιωάννης Α.Ε., με έδρα το Αιγάλεω Αττικής. Η λήξη της συνεργασίας τέθηκε σε ισχύ στις 15/01/2025. „ Λάζαρος Τερζενίδης και ΣΙΑ Ο.Ε., με έδρα την Αλεξανδρούπολη του Nομού Έβρου. Η λήξη της συνεργασίας τέθηκε σε ισχύ στις 15/01/2025. „ Αγάπιος Καλπάκογλου ΑΕΒΕΑ, με έδρα τη Δράμα. Η λήξη της συνεργασίας τέθηκε σε ισχύ στις 20/12/2024. „ Κοζύρης Ιωάννης, με έδρα τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Η λήξη της συνεργασίας τέθηκε σε ισχύ στις 15/10/2024.

20.01.25 #278 5 ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ FORD MUSTANG Φόρο τιμής στο αμερικανικό πνεύμα εφευρετικότητας και επιμονής αποτίει η νέα Ford Mustang GTD Spirit of America. Γιορτάζοντας τα 60 χρόνια επιτυχιών του θρυλικού σπορ μοντέλου, δύο χρωματιστές αγωνιστικές λωρίδες αναπαριστούν το εμβληματικό λογότυπο Tribar της Mustang του 1964, δίνοντας έμφαση στην αγωνιστική κληρονομιά της. Η Ford Mustang GTD Spirit of America διαθέτει στάνταρ το πακέτο Performance Package, αεροδυναμικά στοιχεία από γυμνό carbon, καθώς και μοναδικές εξωτερικές διακοσμήσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός φωτεινού λογοτύπου «Mustang» στο κάτω μέρος της πίσω πτέρυγας. Το BMW Group παρέμεινε σε τροχιά ανάπτυξης το 2024, με τις παραδόσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) να φτάνουν τις 426.594 μονάδες και το ποσοστό ετήσιας ανόδου όσον αφορά τις πωλήσεις BEV να αγγίζει το +13,5%. Οι μάρκες BMW και MINI σημείωσαν διψήφια αύξηση στις πωλήσεις BEV, με 368.523 (+11,6%) και 56.181 (+24,3%) μονάδες αντίστοιχα. Επίσης, η Rolls-Royce σημείωσε σημαντική αύξηση με 1.890 παραδόσεις BEV (+479,6%). Η μάρκα BMW κατάφερε να αυξήσει τις παραδόσεις των οχημάτων της ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης σε όλες τις περιοχές πωλήσεων εκτός Κίνας. «Το BMW Group διατηρεί την αναπτυξιακή του πορεία για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα εν μέσω δύσκολων συνθηκών στην αγορά. Αυτό αντικατοπτρίζεται τόσο στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα όσο και στη σαφή αύξηση των νέων παραγγελιών BEV στην Ευρώπη», δήλωσε ο Jochen Goller, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος Τομέα Πελατών, Μαρκών και Πωλήσεων. «Είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να διατηρήσουμε την αύξηση των πωλήσεων BEV το 2025 με την ισχυρή και διευρυμένη γκάμα των προϊόντων μας», συνέχισε ο Goller. Στην επίσημη ανακοίνωση του BMW Group επισημαίνεται ότι ενώ οι παραδόσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2024 παρέμειναν στα επίπεδα του προηγούμενου έτους, οι πωλήσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο επηρεάστηκαν από καθυστερήσεις που σχετίζονται με το σύστημα φρένων, Integrated Brake System (IBS), και την υποτονική ζήτηση στην Κίνα. Ως αποτέλεσμα, το BMW Group προχώρησε σε αναθεώρηση των προβλέψεών του για τις πωλήσεις για το σύνολο του έτους. Με συνολικές παραδόσεις 2.450.804 οχημάτων το 2024, το BMW Group πέτυχε τον νέο στόχο πωλήσεων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν το 24,2% των συνολικών πωλήσεων του BMW Group το 2024, με 593.215 ταξινομήσεις. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν το 17,4% των συνολικών πωλήσεων. BMW GROUP Κατά 13,5% αυξήθηκαν οι πωλήσεις BEV ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Η Mercedes-Benz και το Google Cloud ανακοίνωσαν την επέκταση της στρατηγικής τους συνεργασίας για την εισαγωγή νέων δυνατοτήτων συνομιλίας στον εικονικό βοηθό MBUX, που υποστηρίζεται από το νέο Automotive AI Agent της Google Cloud. Κατασκευασμένο με χρήση Gemini στο Vertex AI, το Automotive AI Agent του Google Cloud είναι ειδικά ρυθμισμένο για την αυτοκινητοβιομηχανία και μπορεί να παραπέμπει σε πληροφορίες από την Πλατφόρμα Χαρτών Google, προκειμένου να παρέχει στους χρήστες πιο λεπτομερείς και εξατομικευμένες απαντήσεις σχετικά με την πλοήγηση, τα σημεία ενδιαφέροντος και άλλα. Το συμβολικό ορόσημο των 100.000 παραγγελιών ξεπέρασε το Peugeot E-3008 μετά από μόλις 6 μήνες στην αγορά, σε όλη την Ευρώπη. Μέχρι σήμερα, οι αγορές με τις καλύτερες επιδόσεις για το Peugeot E-3008 είναι η Γαλλία (35.000 σωρευτικές παραγγελίες), το Ηνωμένο Βασίλειο (25.000 μονάδες) και η Γερμανία (9.000 μονάδες). Επιδεικνύοντας την ικανότητα της Peugeot να υποστηρίζει τους πελάτες της στην ενεργειακή μετάβαση, το ηλεκτρικό μείγμα αντιπροσωπεύει το 22% των πωλήσεων του Peugeot 3008. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο του τμήματος και φτάνει σε επίπεδα ρεκόρ σε ορισμένες αγορές: 37% στην Ολλανδία, 34% στο Βέλγιο και 31% στο Ηνωμένο Βασίλειο. 100.000 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ PEUGEOT E-3008

20.01.25 #278 6 Η Daimler Truck πούλησε 460.409 φορτηγά και λεωφορεία (σε επίπεδο ομίλου) το 2024 (2023: 526.053). Ειδικότερα, ο τομέας Trucks North America συνεισέφερε 190.428 μονάδες στις συνολικές πωλήσεις (2023: 195.014). Τα φορτηγά Mercedes-Benz πούλησαν 126.477 μονάδες (2023: 158.511), η Trucks Asia ανέφερε 125.234 πωλήσεις (2023: 161.171), ενώ η Daimler Buses πούλησε 26.646 μονάδες (2023: 26.168). Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκαν σε 4.035 μονάδες (2023: 3.443). Στην ετήσια ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της, στις 14 Μαρτίου, η Daimler Truck θα παρουσιάσει λεπτομερώς τα οικονομικά και άλλα μεγέθη του οικονομικού έτους 2024 (ομίλου και εταιρείας) και θα δώσει την πρόβλεψή της για το τρέχον οικονομικό έτος 2025. DAIMLER TRUCK Πωλήσεις 460.409 μονάδων το 2024 ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ Η ΕΡΕΥΝΑ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΕ ΕΠΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ Η φωτιά δεν σχετίζεται με το υδρογόνο ή τη χρήση του, ήταν η πρώτη εκτίμηση για το περιστατικό της πυρκαγιάς σε 7 λεωφορεία υδρογόνου στην αποθήκη Optymo στο Danjoutin (Belfort, δυτική Γαλλία), στις 2 Ιανουαρίου 2025. Αυτή η διευκρίνιση προέρχεται από τον Yannick Monnier, διευθυντή του Régie des transports du Territoire de Belfort. Σημειώνεται πως κάθε λεωφορείο υδρογόνου κατασκευασμένο από τη Van Hool αποτιμάται περίπου στα 700.000 ευρώ - το Belfort άρχισε να χρησιμοποιεί λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο το 2023. Στη συνέντευξή του στο γαλλικό μέσο ενημέρωσης Mobily-Cités, ο Monnier τόνισε πως οι αρχικές αναλύσεις δείχνουν ότι η πυρκαγιά δημιουργήθηκε ηλεκτρικά, αν και η ακριβής δυσλειτουργία κάποιου συστήματος παραμένει υπό διερεύνηση. Το σημαντικότερο είναι ότι το όχημα στο επίκεντρο της πυρκαγιάς ήταν εκτός λειτουργίας από την 31η Δεκεμβρίου, αποκλείοντας οποιαδήποτε θερμική δραστηριότητα τη στιγμή του συμβάντος. Μόλις ξέσπασε η φωτιά έσπευσαν στο σημείο συνολικά 52 πυροσβέστες και 21 οχήματα από διάφορους πυροσβεστικούς σταθμούς. Ο Monnier έδωσε διαβεβαιώσεις για την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών ασφαλείας των λεωφορείων υδρογόνου: «Όλα τα συστήματα ασφαλείας στα λεωφορεία υδρογόνου λειτουργούσαν τέλεια. Οι ασφάλειες TPRD στις δεξαμενές εκκένωσης (του υδρογόνου) προκάλεσαν θορύβους συριγμού, που ανησύχησαν τους περίοικους και κινητοποίησαν την πυροσβεστική». Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανακοίνωσε ότι ο Christian Levin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Scania, εξελέγη πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων ACEA για το 2025. Όπως δήλωσε ο ίδιος, «η ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών και λεωφορείων είναι παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία και την καινοτομία - ένας πραγματικός ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής αριστείας. Λειτουργεί σαν κρίσιμος μοχλός της ανταγωνιστικότητας της ηπείρου μας, υποστηρίζοντας εκατομμύρια θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης σε όλη την περιοχή. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία δεν είναι απλώς οχήματα· είναι η πηγή ζωής μιας ευημερούσας, συνδεδεμένης και βιώσιμης κοινωνίας». Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Levin, ο κλάδος λειτουργεί σε ένα περιβάλλον υψηλής ρύθμισης, ενώ αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό στην παγκόσμια σκηνή. «Σήμερα», πρόσθεσε, «υφίσταται την πιο μεταμορφωτική αλλαγή στην ιστορία του: τη μετάβαση από τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης σε κινητήρες μηδενικών εκπομπών, όπως τα μοντέλα με μπαταρία και υδρογόνο. Αυτή είναι μια μνημειώδης πρόκληση - αυτή που απαιτεί τον πλήρη επαναπροσδιορισμό ενός ολόκληρου οικοσυστήματος». Διαβάστε περισσότερα εδώ ACEA - ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Νέος πρόεδρος ο Levin Christian Levin ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΟΧΗΜΆΤΩΝ 2024 2023 Μεταβολή Trucks North America 190,428 195,014 -2% Mercedes-Benz Trucks 126,477 158,511 -20% Trucks Asia 125,234 161,171 -22% Daimler Buses 26,646 26,168 2% Daimler Truck Group* 460,409 526,023 -12% εκ των οποίων πλήρως ηλεκτρικά οχήματα 4,035 3,443 17% *Συμπεριλαμβάνεται η εξάλειψη συναλλαγών μεταξύ των επιχειρηματικών τομέων

20.01.25 #278 7 ΡΩΣΙΑ: ΣΤΟ +48% ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ Οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 48,4% το 2024, φθάνοντας τις 1,57 εκατ. μονάδες, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Autostat. Αυτή η επίδοση σηματοδοτεί το καλύτερο αποτέλεσμα για τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία πέντε χρόνια, αναφέρει η έκθεση. Η τελευταία φορά που οι πωλήσεις ήταν αναλόγως υψηλές ήταν το 2019, με 1,59 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Πέντε μάρκες αυτοκινήτων κυριάρχησαν στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας όλες μαζί τα δύο τρίτα του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων πέρυσι. Η έκθεση ανέφερε ότι η εγχώρια μάρκα LADA διατήρησε τη θέση της ως ηγέτη της αγοράς, πουλώντας 436,2 χιλιάδες αυτοκίνητα. Η κινεζική Haval κατέλαβε τη δεύτερη θέση και πρωτοστάτησε μεταξύ των ξένων εμπορικών σημάτων με 190,6 χιλιάδες πωλήσεις αυτοκινήτων. Τρεις επιπλέον κινεζικές μάρκες καθιέρωσαν την παρουσία τους στη ρωσική αγορά κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, ξεπερνώντας η καθεμιά το όριο των 100 χιλιάδων πωλήσεων. Η Chery πούλησε 157 χιλιάδες αυτοκίνητα, η Geely 149,1 χιλιάδες και η Changan έφτασε τις 106,1 χιλιάδες. Στην έκθεση προστίθεται ότι το LADA Granta παρέμεινε το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Ρωσία για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με πωλήσεις συνολικά 201,5 χιλιάδων αυτοκινήτων το 2024. Ακολούθησε το μοντέλο LADA Vesta με πωλήσεις 123,2 χιλ. αυτοκινήτων. Το Haval Jolion συνέχισε να είναι το κορυφαίο ξένο μοντέλο, με 83,8 χιλιάδες οχήματα που αγοράστηκαν. Παρά τους ισχυρισμούς του Elon Musk ότι τα δεδομένα δείχνουν πως η Tesla βρίσκεται στα πρόθυρα της επίτευξης πλήρους αυτο-οδήγησης χωρίς επίβλεψη, φαίνεται πως ακόμη είναι μακρύς ο δρόμος. Επί της ουσίας, η Tesla εξακολουθεί να αρνείται σταθερά να μοιραστεί οποιαδήποτε στοιχεία σχετικά με την πρόοδό της στην αυτόνομη οδήγηση. Χρησιμοποιεί δε περίτεχνες αναφορές σε «απαραίτητη απεμπλοκή» ή «κρίσιμη απεμπλοκή» (του συστήματος), όσον αφορά την πρόοδο που υπάρχει στο πόσο μεγαλύτερη απόσταση καλύπτεται από το αυτόνομο όχημα, χωρίς φυσική ανθρώπινη παρέμβαση. Βεβαίως, στόχος του Μusk είναι να συντηρεί με κάθε τρόπο τις προσδοκίες, ώστε να πουλάει πακέτα «Full Self-Driving» με τιμή έως 15.000 δολάρια στα αυτοκίνητα που διαθέτει στην αγορά. Ο ίδιος διαφήμιζε πρόσφατα τις ενημερώσεις λογισμικού (FSD) 12.4 και 12.5 υποστηρίζοντας ότι θα μπορούν να εξασφαλίζουν αυτo-οδήγηση των Tesla «για 5 έως 10 φορές περισσότερα μίλια ανά παρέμβαση (του οδηγού/χρήστη)». Όμως, καμιά βεβαιότητα δεν μπορεί να υπάρξει, εφόσον δεν δημοσιοποιούνται στοιχεία των δοκιμών. ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Η TESLA Αργεί η αυτόνομη οδήγηση χωρίς επίβλεψη HORSE: ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ RENAULT-GEELY Ξεκινά η παραγωγή eMotor στην Πορτογαλία Η HORSE, μια κοινοπραξία των Renault και Geely, ξεκίνησε την παραγωγή του eMotor (ηλεκτροκινητήρα) της στις εγκαταστάσεις της στο Aveiro της Πορτογαλίας. Η εταιρεία αναφέρει ότι το νέο eMotor ακτινικής ροής μπορεί να προσφέρει εξαιρετική απόδοση για plug-in και υβριδικά οχήματα επόμενης γενιάς. Το εργοστάσιο διαθέτει τέσσερις νέες γραμμές, που επιτρέπουν την κατασκευή έως και 160.000 μονάδων ετησίως. Κάθε γραμμή λειτουργεί αποκλειστικά για συγκεκριμένα στάδια παραγωγής: συμπεριλαμβανομένων της μηχανικής κατεργασίας του περιβλήματος του κινητήρα, του άξονα του ρότορα και του μαγνήτη, μαζί με την τελική συναρμολόγηση. Ανάμεσα σε αυτές τις γραμμές βρίσκεται ένα μηχάνημα περιέλιξης ακριβείας με τρεις κεφαλές, που επιτρέπει ταχύτερη και ακριβέστερη κατασκευή του πυρήνα του eMotor. Αρχικά, ο εν λόγω ηλεκτροκινητήρας σχεδιάστηκε για χρήση σε αρχιτεκτονικές υβριδικών κινητήρων που χρησιμοποιούν θερμικά μοτέρ HR12, HR16 και HR18 της HORSE. Με δυνατότητα χρήσης τόσο σε πλήρως υβριδικές όσο και σε plug-in υβριδικές εφαρμογές, το eMotor αποδίδει μέγιστη ισχύ 49 kW και 212 Nm ροπής.

20.01.25 #278 8 Η Tesla φέρεται να έχει λάβει 50.000 παραγγελίες για το ανανεωμένο σχεδιαστικά Model Y μέσα σε 24 ώρες, σύμφωνα με μια νέα έκθεση στην Κίνα. Πριν από λίγες ημέρες, η εταιρεία παρουσίασε το face lift στα μέσα του κύκλου ζωής του μοντέλου πρώτης γενιάς στην Κίνα και σε ορισμένες επιλεγμένες αγορές που εξυπηρετούνται από το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Μάρτιο. Το νέο Model Y δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική, αλλά αναμένεται τους επόμενους μήνες. Οι κριτικές έως τώρα είναι ποικίλες, καθώς η αλλαγές στη σχεδίαση δεν έτυχαν και τόσο καλής υποδοχής, ανάλογης με την περίπτωσή του για δεύτερη φορά (η πρώτη ήταν το 2020) ανανεωμένου Model 3 - οι προδιαγραφές και οι αναβαθμίσεις, πάντως, είναι αντίστοιχες. Την ίδια ώρα, η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή του ανανεωμένου της Model Y για τις ευρωπαϊκές αγορές, στο εργοστάσιό της στο Gruenheide κοντά στο Βερολίνο, ελπίζοντας ότι το ανανεωμένο Model Y θα ενισχύσει τη δυναμική των πωλήσεών του στη Γερμανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη εν μέσω επιβράδυνσης της καταναλωτικής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Το ανανεωμένο μοντέλο Y διαθέτει αεριζόμενα καθίσματα, οθόνη πληροφοριών και ψυχαγωγίας για τους πίσω επιβάτες, πιο άνετη ανάρτηση και οθόνες τυφλού σημείου κοντά στους πλευρικούς καθρέφτες. Έχει, επίσης, περισσότερο αθόρυβα ελαστικά σε συνδυασμό με νέες ζάντες. ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ 50.000 παραγγελίες για το νέο Tesla Model Y ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ Νορβηγία: Αμιγώς ηλεκτρικά 9 στα 10 νέα αυτοκίνητα Η Νορβηγία είναι η πρωτοπόρος των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως πάνω από μία δεκαετία, αλλά η σκανδιναβική αυτή χώρα συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ. Το 2024, τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) αντιπροσώπευαν σχεδόν το 90% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα ήταν 82%. Ωστόσο, το νορβηγικό παράδειγμα καταδεικνύει και τα όρια της ηλεκτροκίνησης. Τα BEV, τα οποία βασίζονται πλήρως σε ηλεκτρικό κινητήρα, αντιπροσώπευαν το 88,9% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία το περασμένο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας ταξινόμησης οχημάτων της χώρας. Για να υπάρξει σύγκριση, καταγράφεται το υπόλοιπο παγκόσμιο Top 10 για τα μερίδια των BEV, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το πρακτορείο Reuters: „Δανία: 50,4% „Σουηδία: 34,4% „Ολλανδία: 33,2% „Φινλανδία: 28,8% „Μάλτα: 28,6% „Βέλγιο: 28,3% „Κίνα: 27,4% „Λουξεμβούργο: 27,3% „Ισλανδία: 25,1% Το αποτέλεσμα της Νορβηγίας για το 2024 αποτελεί όντως παγκόσμιο ρεκόρ, αλλά φαίνεται ότι τοποθετεί επίσης τη χώρα σε ένα πλαίσιο επίτευξης του στόχου της για το 2025: να πωλούνται μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και LCV μέχρι το τέλος του έτους. «Η Νορβηγία θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα διαγράψει λίγο-πολύ τα αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες από την αγορά νέων αυτοκινήτων», λέει η Christina Bu, επικεφαλής του Elbil, EV Association. Με τις πωλήσεις EV, λοιπόν, να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, τα BEV αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τέταρτο του συνόλου των αυτοκινήτων στους νορβηγικούς δρόμους στα τέλη του 2024, που είναι πάνω από το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων. Ωστόσο, μια ανάλυση με βάση το μείγμα των κινητήρων στη Νορβηγία, παρέχει μια σαφή ένδειξη ότι ακόμη και με τις πωλήσεις BEV στα ύψη (και τώρα σχεδόν συνολικές), θα χρειαστούν πολλά χρόνια μέχρι ο στόλος αυτοκινήτων οποιασδήποτε χώρας να εξηλεκτριστεί πλήρως (ή έστω και σημαντικά): „Ντίζελ: 36,1% „BEV: 28,6% „Βενζίνη: 23,0% „Υβριδικά (PHEV και ήπιο υβριδικά): 12,3% Διαβάστε περισσότερα εδώ

20.01.25 #278 9 O επικεφαλής της Ford Γερμανίας, Christian Weingärtner, διορίστηκε αντιπρόεδρος της «ευρωπαϊκής επιχειρηματικής μεταμόρφωσης» της εταιρείας. Ο Weingärtner, 42 ετών, θα είναι υπεύθυνος για το μετασχηματισμό των εργασιών της Ford στην Ευρώπη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των επιβατικών αυτοκινήτων και των επαγγελματικών. Θα αναφέρεται απευθείας στον οικονομικό διευθυντή της Ford, John Lawler. Ο Jon Williams παραμένει ο επικεφαλής του τμήματος επιβατικών αυτοκινήτων της Ford στην περιοχή, με τον Hans Schep να επιβλέπει τα επαγγελματικά οχήματα, ανέφερε η εταιρεία. Ο Christoph Herr, 42 ετών, αναλαμβάνει επικεφαλής της Γερμανίας, της Ελβετίας και της Αυστρίας. Επιλογή της Διοίκησης είναι να εξαρτηθεί λιγότερο από μικρότερα μαζικής παραγωγής επιβατικά και να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην πιο κερδοφόρα γκάμα των SUV. Η εταιρεία έχει διακόψει τις γραμμές παραγωγής πολλών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων του πάλαι ποτέ δημοφιλούς Fiesta, του μεσαίου/μεγάλου μεγέθους Mondeo και ολόκληρης της σειράς minivan. Φέτος η Ford θα σταματήσει επίσης να διαθέτει το δημοφιλές για δεκαετίες Focus, κατεβάζοντας τους διακόπτες στο εργοστάσιο του Saarlouis (Γερμανία). Την ίδια ώρα, σκοπεύει να περικόψει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη έως το 2027. Τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της, Explorer και Capri, που βασίζονται και τα δύο στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, κυκλοφόρησαν εν μέσω επιβράδυνσης της ευρωπαϊκής αγοράς EV. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ SUV Αλλαγές στη Ford Ευρώπης ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ MOBILIZE - FREE TO X Η Mobilize του Ομίλου Renault και η Free To X, θυγατρική της Autostrade per l’Italia, ανακοίνωσαν μια σύμπραξη που έχει στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης υψηλής ισχύος δικτύου φόρτισης στην Ιταλία. Μέσω αυτού του έργου, η Mobilize πρόκειται να αποκτήσει σημαντικό μερίδιο στη Free To X, που πρωτοπορεί στην αγορά φόρτισης υψηλής ισχύος (HPC), με ταχυφορτιστές σε 110 σταθμούς, κυρίως σε αυτοκινητόδρομους. Αυτοί οι σταθμοί αποδίδουν ισχύ έως και 400 kW και είναι προσβάσιμοι σε όλους τους παρόχους υπηρεσιών e-mobility. Η επένδυση της Mobilize θα υποστηρίξει την ανάπτυξη νέων ευκαιριών πέρα ​από το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής μεταξύ της Mobilize και της Free To X υπόκειται σε ρυθμιστικές εγκρίσεις. Ch. Herr Ch. Weingärtner Η Toyota Motor Europe (TME) πούλησε 1.217.132 οχήματα Toyota και Lexus το 2024, καταγράφοντας αύξηση +4% σε σχέση με το 2023. Πρόκειται για ιστορικό ρεκόρ. Το mix των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων της TME αυξήθηκε στο 74%, (+4% από τον προηγούμενο χρόνο) με τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) στο +18%, τα plug-in υβριδικά στο +36% και τα υβριδικά στο +9%. Η σειρά επαγγελματικών οχημάτων Proace της Toyota Professional πέτυχε επίσης ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών 94.283 οχημάτων, σημειώνοντας αύξηση +20% από έτος σε έτος. Ειδικότερα, η Toyota διέθεσε 1.128.948 οχήματα μεταξύ Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2024, σημειώνοντας αύξηση +3% από έτος σε έτος, σηματοδοτώντας την τέταρτη συνεχή χρονιά ως η δεύτερη μάρκα επιβατικών με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Το συνολικό mix πωλήσεων ηλεκτροκίνητων της Toyota είναι τώρα στο 73%, με τον όγκο να αυξάνεται +9% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 10% σε 33.821 οχήματα. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 80% μετά την παρουσίαση του νέου Toyota C-HR PHEV. Η Lexus σημείωσε πωλήσεις ρεκόρ 88.184, με +20% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της αυξήθηκαν +24%. Το brand Lexus κατέγραψε μερίδιο αγοράς 2,5% (+ 0,4% από το 2023), το μεγαλύτερο στην ιστορία του Το mix των εξηλεκτρισμένων της στη Δυτική Ευρώπη είναι 99% και 91% στην ευρύτερη περιοχή. ΜΕ «ΠΡΑΣΙΝΑ» ΜΟΝΤΕΛΑ KAI ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Toyota Motor Europe: Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων το 2024

20.01.25 #278 10 Η Renault ανακοίνωσε παγκόσμια αύξηση πωλήσεων 1,8%, το 2024, ενισχύοντας το μερίδιό της κατά 1,4%. Συγκεκριμένα, πουλήθηκαν 1.577.351 οχήματα, 28.000 περισσότερα από το 2023. Η εταιρεία πραγματοποίησε μια προϊοντική επίθεση με την κυκλοφορία οκτώ νέων μοντέλων τη χρονιά που πέρασε: Scenic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech Electric, Renault Duster, Kardian και Grand Koleos και Captur (ανανεωμένο). Στην Ευρώπη, η μάρκα αναπτύχθηκε κατά 3,3%, δύο φορές ταχύτερα από το σύνολο της αγοράς (1,7%), πουλώντας 1.009.000 οχήματα (μερίδιο 6,7%). Αυτή η δυναμική προήλθε, ειδικότερα, από τους όγκους πωλήσεων σε βασικές αγορές της μάρκας: „Ηνωμένο Βασίλειο (+21,4% σε μια αγορά αυξημένη κατά 2,8%), „Ισπανία (+10,8% σε μια αγορά αυξημένη κατά 8%), „Ιταλία (+6,7% σε μια αγορά μειωμένη κατά 0,3%), „Γαλλία (+0,4% σε αγορά μειωμένη κατά 2,5%). Σημειώστε τις ισχυρές επιδόσεις του Clio, που κατατάσσεται στη 2η θέση στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων, ανεβάζοντας τη μάρκα δύο θέσεις πάνω από το 2023, με αύξηση 7% στους όγκους πωλήσεων. Για να ανταποκριθεί στις ανάγκες όλων των πελατών, η Renault οργανώνει τη στρατηγική του εξηλεκτρισμού σε δύο άξονες τεχνολογιών: υβριδική και ηλεκτρική. Οι πωλήσεις BEV και Hybrid αυξήθηκαν κατά 20% στην Ευρώπη το 2024. RENAULT - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2024 Σε τροχιά ανάπτυξης προϊόντων και τεχνολογίας ΗΠΑ: 136 ΕΚΑΤ. ΔΟΛΑΡΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ (DOE) ενισχύει σημαντικά την πρόοδο του καθαρού υδρογόνου με ένα πακέτο χρηματοδότησης 136 εκατομμυρίων δολαρίων για έργα βιομηχανικής ενέργειας. Αυτή η πρωτοβουλία σηματοδοτεί ένα κρίσιμο βήμα προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές μερικών από τους πιο ενεργοβόρους τομείς της Αμερικής και καταδεικνύει τη δέσμευση της κεντρικής εξουσίας για την προώθηση λύσεων καθαρής ενέργειας. Η χρηματοδότηση στοχεύει, ειδικότερα, στην ενίσχυση τεχνολογιών που αντιμετωπίζουν άμεσα τις προκλήσεις στον κύκλο ζωής της παραγωγής υδρογόνου, τις υποδομές και τις ενσωματώσεις τελικής χρήσης. Περισσότερα στο fleetnews.gr Οι πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα αυξήθηκαν για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, τον Δεκέμβριο, χάρη στην εφαρμογή ενός κυβερνητικού προγράμματος απόσυρσης, διαμορφώνοντας μια αύξηση της τάξης του 11% (3,49 εκατ.), για να κλείσουν ένα έτος ρεκόρ, ανακοίνωσε o επίσημος φορέας του κλάδου China Association of Automobile Manufacturers. Σε ολόκληρη την Κίνα, οι παραδόσεις οχημάτων χονδρικής αυξήθηκαν 4,5% σε κάτι περισσότερο από 31,4 εκατομμύρια το 2024, ιστορικό υψηλό. Οι πωλήσεις επιβατικών και LCV τον Δεκέμβριο, συμπεριλαμβανομένων των κατηγοριών σεντάν, crossover, SUV, οχημάτων πολλαπλών χρήσεων και mini bus, αυξήθηκαν κατά 12% στα 3,12 εκατομμύρια, με τον όγκο σε ετήσια βάση να αυξάνεται 5,8% στα 27,6 εκατομμύρια. Οι παραδόσεις χονδρικής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων τον ίδιο μήνα (φορτηγών και λεωφορείων) αυξήθηκαν κατά 1,2% σε περίπου 369.000, με τον συνολικό απολογισμό να μειώνεται κατά 3,9% σε, περίπου, 3,87 εκατομμύρια. Από τις 25 Ιουλίου, οι καταναλωτές που πληρούσαν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, επιδοτούνταν με ποσό που αντιστοιχούσε σε 2.729 δολάρια, εάν αντάλλασσαν παλιά επιβατικά οχήματα θερμικών κινητήρων με νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η επιδότηση έπεφτε λίγο χαμηλότερα, εάν επέλεγαν να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα οχήματα ICE με άλλα «καθαρότερα», που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα. Οι παραδόσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων (γενικά) τον Δεκέμβριο αυξήθηκαν κατά 34% στα 1,6 εκατομμύρια, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν να επωφεληθούν από το πρόγραμμα προτού λήξει την 31η Δεκεμβρίου. ΡΕΚΟΡ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΤΟ +4,5% ΤΟ 2024 31,4 εκατομμύρια νέα οχήματα στην Κίνα

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=