16.01.25 #277 9 Η Mazda αποκάλυψε τελικά στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών το νέο της EV, το Mazda 6e, με αυτονομία σχεδόν 560 χιλιομέτρων. Το κομψό ηλεκτρικό σεντάν, διάδοχος του Mazda 6, είναι η ευρωπαϊκή έκδοση του Mazda EZ6, που πωλείται στην Κίνα και θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να προσαρμοστεί στις νόρμες της Ε.Ε. για Οχήματα Μηδενικών Εκπομπών (ZEV). Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το νέο 6e είναι «σχεδιασμένο για να επιτύχει οδηγική απόδοση και λειτουργικότητα, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των Ευρωπαίων πελατών. Συγκεκριμένα, θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταρίας, 80 kWh και 68,8 kWh. Το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών (80 kWh) παρέχει πάνω από 550 χλμ. αυτονομία (κατά WLTP), ενώ η μικρότερη επιλογή μπορεί να έχει αυτονομία έως και 479 χιλιομέτρων. Με μήκος 4.921 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.491 mm, το νέο Mazda 6e έχει περίπου το μέγεθος ενός Tesla Model 3 (μήκος 4.720 mm, πλάτος 1.922 mm και ύψος 1.441 mm με μεταξόνιο 2.875 mm). ΜΕΓΑΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΕΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Mazda 6e με αυτονομία 560 χιλιόμετρα ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ DATA FORCE ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ 4% ΤΟ 2025 ΣΤΗΝ Ε.Ε. Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί κατά περίπου 4% το 2025 σε 13,4 εκατομμύρια, αφού οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές το 2024, σύμφωνα με τους αναλυτές της DataForce. Η πρόβλεψη περιλαμβάνει τις 27 χώρες της Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία. Η S&P Automotive, ωστόσο, μιλά για στασιμότητα το 2025 στις 18 χώρες της Δυτικής Ευρώπης, όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με εκτιμώμενες πωλήσεις, περίπου, 15 εκατομμυρίων οχημάτων. Αυτή η θέση αντικατοπτρίζει τον κίνδυνο ύφεσης, τις υψηλότερες τιμές των αυτοκινήτων, τη μείωση των επιδοτήσεων EV και τους νέους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά, καθώς και την πολιτική αβεβαιότητα στη Γερμανία και τη Γαλλία. Όσον αφορά, ειδικότερα, τη Δυτική Ευρώπη, η Global Data υπολογίζει αύξηση 2,4%. Τα στελέχη της, σε έκθεση του Νοεμβρίου, σημείωναν ότι «ενώ η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής και η εμφάνιση νέων μοντέλων αναμένεται να προσφέρουν κάποια ανακούφιση στην αγορά το 2025, οι επικρατούντες αντίθετοι άνεμοι είναι πιθανό να συνεχίσουν να λειτουργούν ως τροχοπέδη στις πωλήσεις οχημάτων». Παρά ταύτα, έβλεπαν μεγαλύτερη ζήτηση λόγω αναγκαίας αντικατάστασης σημαντικού αριθμού του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων, μετά από πέντε χρόνια υποτονικών ταξινομήσεων. Η Γερμανία θα μπορούσε να αναπτυχθεί κατά 1,6% σε 2,86 εκατομμύρια μονάδες. Γαλλία κατά 6,2% σε 1,83 εκατ., το ΗΒ κατά 5,5% στα 2,06 εκατ. και η Ισπανία κατά 3,6% στα 1,05 εκατομμύρια. ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΗΣ GEELY ΣΤΗΝ Ε.Ε. Zeekr: Στροφή στα PHEV Η κινεζική εταιρεία κατασκευής premium εξηλεκτρισμένων οχημάτων, Zeekr, ελπίζει να ενισχύσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη με νέα, μεγαλύτερα plug-in υβριδικά. Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, An Conghui στην έκθεση CES 2025, στο Λας Βέγκας. Η Zeekr, μέρος του δικτύου εταιρειών του Ομίλου Geely, ανακοίνωσε το 2024 ότι θα προσθέσει PHEV στην υπάρχουσα γκάμα των αμιγών ηλεκτρικών μοντέλων της, μετά από μια έκρηξη ζήτησης για οχήματα με το εν λόγω σύστημα μετάδοσης κίνησης στην Κίνα. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και MG, στοχεύουν τώρα την Ευρώπη με PHEV, αφού η τεχνολογία αυτή εξαιρέθηκε από την πρόσφατη αύξηση των δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά EV. Η Zeekr θα τοποθετήσει το σχεδιαζόμενο νέο «Super Hybrid» σύστημα μετάδοσης κίνησης PHEV σε μεγαλύτερα μοντέλα, σε ένα SUV και ένα van. «Η τεχνολογία είναι πιο κατάλληλη για μεγαλύτερα μοντέλα», είπε ο An. «Για μικρότερα οχήματα, η Zeekr θα επικεντρωθεί στα αμιγώς ηλεκτρικά». Δεν δόθηκε χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία των PHEV μοντέλων, αν και η Zeekr αναμένεται να αποκαλύψει το πρώτο από αυτά στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=