16.01.25 #277 11 Οι εξαγωγές οχημάτων της Κίνας αναμένεται να αυξηθούν μόλις κατά 5,8% σε 6,2 εκατομμύρια μονάδες φέτος, σε σχέση με την αύξηση κατά 20% το 2024, σύμφωνα με στοιχεία από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM). Η επιβράδυνση στις εκτιμώμενες εξαγωγές έρχεται σε αντίθεση με την ελαφρά ανοδική τάση που εκτιμάται πως θα σημειωθεί στις εγχώριες πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα, καθώς τα εκτεταμένα κίνητρα της κεντρικής πολιτικής αναμένεται να δυναμώσουν τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Η ένωση δεν έδωσε ειδικότερη ανάλυση των εκτιμήσεων για τις εξαγωγές ανά κινητήρες, αλλά κατέγραψε ότι οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν 10% πέρυσι, ενώ οι εξαγωγές plug-in υβριδικών ήταν αυξημένες κατά 190%! Γίνεται ευθεία σύγκριση με την αύξηση των εξαγωγών BEV κατά 81% το 2023, τη στιγμή που οι εξαγωγές plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 48% και υποδηλώνει τον αντίκτυπο των πρόσθετων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου. Η κινεζική κυβέρνηση έχει προτρέψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν επιπλέον δασμούς σε κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, ανέφερε το Reuters σε παλαιότερο ρεπορτάζ του. Στο μεταξύ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα στρέφονται σε «υβριδικές εξαγωγές» για την Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπίσουν πρόσθετους δασμούς για τα EV. Οι πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα προβλέπεται να αυξηθούν κατά 4,7% σε 32,9 εκατομμύρια μονάδες φέτος, μετά από αύξηση 4,5% το 2024, σύμφωνα με την CAAM. Η ένωση αναμένει επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων για νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) που περιλαμβάνουν EV και plug-in υβριδικά σε 24% το 2025 από 36% πέρυσι. ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Oι δασμοί της Ε.Ε. φρενάρουν τις εξαγωγές αυτοκινήτων ΜΕ DEKRA ΚΑΙ TRANSPOLIS ΟΙ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟΥ EURO NCAP Το Euro NCAP ανακοίνωσε ότι οι οργανισμοί Dekra και Τranspolis έχουν διαπιστευθεί για τις δοκιμές ενεργητικής ασφάλειας και εντάσσονται επίσημα στο δίκτυο των εγκεκριμένων εγκαταστάσεων δοκιμών του σε όλη την Ευρώπη. Αυτές οι εγκαταστάσεις θα βασιστούν στην υπάρχουσα τεχνογνωσία για να διεξάγουν επιτυχώς δοκιμές επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών και φορτηγών. Η Dekra, που λειτουργεί από το προηγμένο Τεχνολογικό της Κέντρο στο Lausitzring κοντά στη Δρέσδη στη Γερμανία, και το Transpolis, που βρίσκεται στην περιοχή της Λυών της Γαλλίας, φέρνουν εκτεταμένη τεχνογνωσία και εμπειρία στο Euro NCAP. Και οι δύο ενισχύουν το δίκτυο των 11 άλλων διαπιστευμένων κέντρων δοκιμών του Euro NCAP που είναι εξαπλωμένα σε όλη την Ευρώπη. ΚΑΝΑΔΆΣ Τίτλοι τέλους στις επιδοτήσεις BEV & PHEV Η κυβέρνηση του Καναδά έκανε γνωστό ότι θα διακόψει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών μόλις τελειώσει η διαθέσιμη χρηματοδότηση, εξαλείφοντας έως και 5.000 δολάρια από την κρατική υποστήριξη για την αγορά επιλέξιμων αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV). Το πρόγραμμα κινήτρων Incentives for ZeroEmission Vehicles (iZEV) ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της πολιτικής της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την επιτάχυνση της μετάβασης σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, υποστηρίζοντας την αγορά σχεδόν 550.000 μονάδων από τότε που εισήχθη, το 2019. Η Οτάβα έχει διαθέσει σχεδόν 3 δισεκατομμύρια δολάρια Καναδά στο πρόγραμμα τα τελευταία πέντε χρόνια. Αλλά με τα κεφάλαια να μειώνονται καθώς η υιοθέτηση του ZEV σκαρφάλωσε σε υψηλά ρεκόρ το περασμένο φθινόπωρο, η κυβέρνηση στάθμισε το μέλλον του προγράμματος. Αρχικά είχε προγραμματιστεί να λήξει στα τέλη Μαρτίου ή όποτε εξαντλούνταν η δεξαμενή χρηματοδότησής του. Σε δήλωσή της, η υπουργός Μεταφορών, Anita Anand, επαίνεσε το πρόγραμμα ως «επιτυχές», χωρίς να διευκρινίσει εάν η παύση του θα είναι προσωρινή ή μόνιμη.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=