ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 16 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #277 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Το νέο Audi Q6 Sportback έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα του πλήρως ηλεκτρικού SUV της Audi. Βασικό χαρακτηριστικό του είναι η κουπέ σιλουέτα του που δημιουργεί μία πιο σπορ εικόνα, ενώ η δυναμική εξωτερική σχεδίαση συνοδεύεται από ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Το Q6 Sportback e-tron διαθέτει τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας PPE (Premium Platform Electric) όσον αφορά στις επιδόσεις, την ενεργειακή απόδοση και τη φόρτιση. Χάρη δε στο δυναμικό πίσω μέρος και τα αντίστοιχα αεροδυναμικά οφέλη, αποτελεί τον πρωταθλητή της αυτονομίας στην γκάμα του Q6, με την έκδοση “performance” να προσφέρει έως και 650 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Το «βασικό» Q6 Sportback e-tron είναι διαθέσιμο με κίνηση στους πίσω τροχούς, με ισχύ 252 ίππων/185 kW και ροπή 450 Nm για 0-100 km/h σε 7,0 δευτερόλεπτα, ενώ η έκδοση Q6 Sportback e-tron performance διαθέτει ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, 306 ίππων/225 kW για ακόμα καλύτερες επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,6’’). Ακολουθεί το τετρακίνητο Q6 Sportback e-tron quattro (388 PS/285 kW), που είναι ακόμα πιο γρήγορο, με 5,9’’ για τα 0-100 km/h. Κορυφαίο σε επιδόσεις και ισχύ το επίσης τετρακίνητο SQ6 Sportback e-tron quattro με 490 ίππους (360 kW) επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3’’. Το Audi Q6 Sportback e-tron προσφέρεται με μπαταρία (100 kWh/net 94,9 kWh) ενώ υπάρχει και η επιλογή του εισαγωγικού μοντέλου e-tron με μπαταρία μεικτής χωρητικότητας 83 kWh (καθαρή: 75,8 kWh) και αυτονομία έως 540 χιλιόμετρα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΕΛΗ ΑΠΡΙΛΙΟΥ - ΑΠΟ 73.980 ΕΥΡΩ Νέο Audi Q6 Sportback e-tron Ιστορικό ρεκόρ για την Toyota Hellas Κίνα: Φρένο στις εξαγωγές EV έβαλαν οι δασμοί της ΕΕ Έτοιμο το νέο Tesla Model Y
16.01.25 #277 2 Με τρεις δημοσιογραφικές αποστολές στο εξωτερικό για την παρουσίαση νέων μοντέλων δημιουργείται μια πρώτη εικόνα των λανσαρισμάτων που περιμένουμε το επόμενο διάστημα στην Ελλάδα. Η πρώτη αφορά τα νέα Citroën C4 & C4X, καθώς και το νέο Citroën C3 Aircross και θα πραγματοποιηθεί στις 29 και 30 Ιανουαρίου, στη Βαρκελώνη. Τις ίδιες μέρες περίπου, 3031/1/2025, μεταβαίνει στο Τορίνο άλλη αποστολή, με «προορισμό» το νέο μεγάλο στοίχημα της Fiat που ακούει στο όνομα Grande Panda. Οι Έλληνες δημοσιογράφοι που θα βρεθούν εκεί, θα οδηγήσουν μόνο την ηλεκτρική έκδοση, ωστόσο στο λανσάρισμα του μοντέλου στη χώρα μας, το οποίο αναμένεται στις αρχές Μαΐου, θα είναι άμεσα διαθέσιμη και η υβριδική έκδοση. Στις αρχές Φεβρουαρίου (34/2/2025) η Μαδρίτη φιλοξενεί την παρουσίαση του BYD ATTO2, το οποίο είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό μοντέλο που θα λανσάρει η κινεζική μάρκα στη χώρα μας μέσα στη χρονιά. Οι δημοσιογράφοι θα οδηγήσουν στην Ισπανία το μοντέλο με τη «μικρή» μπαταρία, χάριν του οποίου θα οργανωθεί αντίστοιχη παρουσίαση και στην Ελλάδα τον Μάρτιο, ενώ ο τιμοκατάλογος θα ανακοινωθεί το α΄ δεκαήμερο του Φλεβάρη. Το μοντέλο με τη μεγαλύτερη μπαταρία θα ακολουθήσει το β΄ τρίμηνο του 2025. ΤΕΣΣΕΡΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ Όπως εξήγησε ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής Εισαγωγικών Εταιρειών Ομίλου Βασιλάκη, κατά την επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου μοντέλου στο Ecali Club στην Αθήνα, το EV3, αν και premium -στη λογική των μεγαλύτερων αυτοκινήτων, ΕV6 και EV9-, απευθύνεται σε χαμηλότερα, πιο δημοφιλή κομμάτια της αγοράς. Αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο στον γενικότερο μετασχηματισμό της μάρκας προς τη νέα βιώσιμη κινητικότητα, η οποία απαιτεί πρωτίστως χαμηλές εκπομπές CO2. «Ξεκινά μια νέα 5ετία γρήγορων αλλαγών», τόνισε ο κ. Χριστοφορίδης, «με πιο δύσκολο το 2025 -ιδιαιτέρως στον επιχειρηματικό τομέα- και η Kia θα προχωρήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα στην παραγωγή αρκετών νέων μοντέλων». Mε διαφορετικό λογότυπο, επωνυμία και space identity, πάνω στην ολιστική φιλοσοφία που περιγράφεται χαρακτηριστικά ως Opposites United, πρόσθεσε ο Αντώνης Παπαποστόλου, διευθυντής Marketing. Το καινούργιο μοντέλο ξεκινά την πορεία του στη χώρα μας με τιμή βάσης στα 37.990 ευρώ (28.990 με την κρατική επιδότηση, που ευχή όλων είναι να συνεχιστεί, αφού εξευρεθούν νέοι πόροι στο ισχύον κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ»). Περιγράφοντας τα high lights του EV3, ο Άγγελος Μασούρας, Product Expert, έδωσε μεταξύ άλλων, έμφαση στη μεγάλη αυτονομία (436-605 χλμ. κατά WLTP), στην ισχυρή μπαταρία των 81,4 kWh, στην εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση (13,6 χλμ/λεπτό σε DC) και στα 406 λίτρα του χώρου αποσκευών. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Kia EV3: Φορέας μετασχηματισμού H Kia αυξάνει την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της και με το EV3 στοχεύει στις ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες των Β-SUV/C-SUV. FLEET NEWS #277 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Από αριστερά προς τα δεξιά οι κ. Αν. Χριστοφορίδης, Αντ. Παπαποστόλου και Αγγ. Μασούρας.
16.01.25 #277 4 ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΤΟ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟ Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 RENAULT TWINGO E-TECH ELECTRIC Στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, η Renault αποκαλύπτει το εσωτερικό του πρωτότυπου Twingo E-Tech electric, του εκθεσιακού μοντέλου που δίνει μια πρόγευση του μελλοντικού Twingo, το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2026. Με εμφανείς παραπομπές στο αρχικό Twingo, το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με στόχο να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες, μέσω μιας έξυπνης προσέγγισης, προσφέροντας ακόμα περισσότερη πρακτικότητα και μια πιο απολαυστική εμπειρία στο χρήστη. Το άνετο ταμπλό έχει κυλινδρικό σχήμα, μοιάζει να αιωρείται και διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7’’ και κεντρική οθόνη πολυμέσων 10,1’’. Συνεχίζοντας μια ιστορία που ξεκίνησε πριν από περισσότερο από 30 χρόνια, το πρωτότυπο Twingo E-Tech electric είναι ένα εκθεσιακό μοντέλο βασισμένο στην πλατφόρμα small AmpR, ενώ δίνει μια πρόγευση του μελλοντικού οχήματος παραγωγής που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026. Εξελίχθηκε από την Ampere σε διάστημα μικρότερο των 2 ετών, ενώ έχει σαν πρωταρχικό στόχο την επίτευξη μίας βασικής τιμής κάτω των 20.000 ευρώ, με παραγωγή στην Ευρώπη. Η τετρακίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida Q4, η νέα έκδοση του πρώτου B-SUV της ιταλικής μάρκας, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Έρχεται δε να συμπληρώσει την τρέχουσα γκάμα, που περιλαμβάνει υβριδική έκδοση με 136 ίππους, αμιγώς ηλεκτρική με 156 ίππους καθώς και την επίσης ηλεκτρική Veloce που έχει μηχανολογικές αναβαθμίσεις για απόλυτη οδηγική απόλαυση και 280 ίππους. Χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων ισχύος 136 ίππων, το οποίο περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που αποδίδουν 21 kW έκαστος. Ο ένας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις έξι σχέσεις, όπως ακριβώς και στην έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο δεύτερος βρίσκεται στο πίσω σύστημα και κινεί απευθείας τους αντίστοιχους τροχούς, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση χωρίς να υπάρχει μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα για την ενεργοποίηση του συστήματος, αφού η ηλεκτρονική διαχείριση αποφασίζει πότε πρέπει να λειτουργεί κάθε κινητήρας. Στόχος του συστήματος Q4 είναι να εξασφαλίζει επιπλέον πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους και παράλληλα να αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τη συμπεριφορά του πιο σπορ B-SUV της αγοράς. Στην Ελλάδα, η Alfa Romeo Junior Q4 θα είναι διαθέσιμη για παραγγελίες μέσα στο πρώτο τρίμηνο. Το best-seller της Peugeot εμπλουτίζει την γκάμα του με τη σειρά Style. Από πλευράς σχεδίασης, το 208 Style ξεχωρίζει με τους προβολείς LED, τα φώτα ημέρας LED με υπογραφή «τριών νυχιών» στο εμπρός μέρος, τα πίσω φώτα LED με ανάλογη υπογραφή, τα διακριτικά «Style» στα πίσω πλευρικά πάνελ, τις ειδικές επενδύσεις καθισμάτων από ύφασμα Renzo σε γκρι με ραφές Orange Sunrise, το Peugeot i-Cockpit® με δερμάτινο τιμόνι μικρής διαμέτρου. Το Peugeot 208 Style περιλαμβάνει επιπλέον του βασικού εξοπλισμού τα εξής: Αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα με υποβραχιόνιο, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Drive Mode: Normal / Eco / Sport, και αντλία θερμότητας. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕ ΠΟΛΥ ΠΛΟΥΣΙΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ Νέα σειρά Style για το Peugeot 208
16.01.25 #277 6 Το ZAP Taxi Club συνεχίζει να επεκτείνει το αποκλειστικό δίκτυο ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών ταξί. Μετά τον πρώτο σταθμό στο ΟΑΚΑ, ολοκληρώνει τον νέο σταθμό στον Πειραιά, εντός του χώρου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Ο νέος σταθμός, στρατηγικά τοποθετημένος στην Πύλη Ε11 στην Ακτή Μιαούλη, διαθέτει 3 διπλούς ταχυφορτιστές 300KW της ADS-TEC, πιστοποιημένους από την Porsche, οι οποίοι εξασφαλίζουν στα μέλη του Club δωρεάν φορτίσεις επαρκείς για διαδρομές έως και 300 χιλιομέτρων ημερησίως, με μόλις 25 λεπτά διάρκεια φόρτισης. Η συνεχής διεύρυνση του δικτύου ταχείας φόρτισης αποτελεί δέσμευση του ZAP Taxi Club για καινοτόμους λύσεις, που εξασφαλίζουν ταχύτερη, αποδοτικότερη και πιο βιώσιμη ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο των ταξί. Υπενθυμίζεται πως στο ZAP Taxi Club μπορούν να συμμετέχουν όσοι ιδιοκτήτες άδειας ταξί είναι ήδη μέλη ή θα ενταχθούν στην πλατφόρμα της Freenow, συνάπτοντας σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης με την Εθνική Leasing. Διαβάστε περισσότερα εδώ ZAP TAXI CLUB Στον Πειραιά ο νέος σταθμός ταχείας φόρτισης ΣΤΟ +7,5% ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ SEAT & CUPRA ΤΟ 2024 Αύξηση πωλήσεων 7,5% κατέγραψε το 2024, η Seat S.A., παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η συνεχιζόμενη επιτυχία των δύο μαρκών Seat και Cupra οδήγησε σε συνολικές πωλήσεις 558.100 αυτοκινήτων (2023: 519.200). Συγκεκριμένα, η Cupra συνέχισε την ανοδική της πορεία, καταρρίπτοντας ρεκόρ με 248.100 παραδόσεις αυτοκινήτων, αύξηση 7,5% σε σύγκριση με το 2023 (230.700). Η Seat επίσης διατήρησε τη θετική της τάση, με τις παραδόσεις να αυξάνονται κατά 7,5%, φτάνοντας τα 310.000 αυτοκίνητα (2023: 288.400). Παρά την πτωτική τάση των ταξινομήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Seat S.A. κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της, παραδίδοντας 49.400 plugin υβριδικά οχήματα (PHEV) και 48.000 αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), σημειώνοντας αύξηση 14,0% και 5,9% αντίστοιχα. Η Γερμανία παραμένει για άλλη μια φορά η μεγαλύτερη αγορά της Seat S.A., με ρεκόρ παραδόσεων 144.400 μονάδων, αύξηση 11,9% σε σύγκριση με το 2023 (129.100). Η Ισπανία διατήρησε τη δεύτερη θέση με 87.100 πωλήσεις, αυξημένες κατά 10,0% από το προηγούμενο έτος (79.200), ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο συμπλήρωσε το βάθρο με 67.200 παραδόσεις, καταγράφοντας αύξηση 16,3% έναντι του 2023 (57.800). Διαβάστε περισσότερα εδώ Η OPTIMA BANK ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ OPTIMA LEASING Όπως είχε προαναγγελθεί σε προηγούμενο άρθρο μας, η Optima bank, συνεπής στη δέσμευσή της για την παροχή καινοτόμων και ολοκληρωμένων χρηματοοικονομικών λύσεων στους πελάτες της, ανακοινώνει τη δημιουργία της Optima leasing. Η Optima leasing αποτελεί 100% θυγατρική εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης του ομίλου της Optima bank και είναι έτοιμη να προσφέρει εξειδικευμένες λύσεις για επιχειρήσεις και επαγγελματίες με αναπτυξιακό προσανατολισμό. Απευθύνεται σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, όπως η βιομηχανία, το εμπόριο, οι μεταφορές, ο τουρισμός, η παροχή υπηρεσιών και οι κατασκευές. Με βασικά χαρακτηριστικά την απλότητα και την ευελιξία στις προσφερόμενες λύσεις, τη διαφάνεια στις διαδικασίες και τους ξεκάθαρους όρους, η Optima leasing εισάγει σύγχρονες υπηρεσίες και προϊόντα χρηματοδοτικής μίσθωσης ακινήτων, κινητών παγίων και εξοπλισμού για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, προσαρμοσμένα στην ελληνική αγορά, με επίκεντρο τις ανάγκες και τους επιχειρηματικούς στόχους κάθε επιχείρησης. Οι λύσεις που παρέχονται, καλύπτουν επενδυτικά σχέδια, την ενίσχυση της ρευστότητας και τη δυνατότητα προσαρμογής μισθωμάτων στις εποχικές ροές της επιχείρησης. Διαβάστε περισσότερα εδώ
16.01.25 #277 7 Η Toyota κατέγραψε μια χρονιά-ορόσημο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2024, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ σε επίπεδο μεριδίου αγοράς, 17,4%, με πάνω από 25.500 πωλήσεις, που αντιστοιχούν σε αύξηση +39% σε σχέση με το 2023, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως του απόλυτου ηγέτη στην ελληνική αγορά. Συνολικά ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα Toyota το 2024. Στην κατηγορία των επιβατικών η ιαπωνική εταιρεία ηγήθηκε με 23.521 ταξινομήσεις, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση +43% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Κατέκτησε δε την πρώτη θέση, τόσο στο κανάλι της λιανικής (μερίδιο αγοράς 23,3%), όσο και στο κανάλι των μαζικών πωλήσεων (12,3%). Η Toyota κυριάρχησε επίσης στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες με τα εξής μοντέλα: Toyota Yaris Cross: Το κορυφαίο μοντέλο της χρονιάς, Νο.1 στην κατηγορία B-SUV και συνολικά σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς Toyota Yaris: Νο.1 στα «σουπερμίνι» (κατηγορία B) Toyota C-HR: Νο.1 στην κατηγορία C-SUV Toyota Hilux: Νο.1 στην κατηγορία των Pick-up Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Ελλάς, Hermann Riedl, δήλωσε σχετικά με αυτή την πολύ μεγάλη επιτυχία ότι: «Η Toyota Ελλάς σημείωσε ακόμη μία χρονιά ισχυρών επιδόσεων, πετυχαίνοντας ρεκόρ μεριδίου αγοράς 17,4% και με πάνω από 25.500 νέα οχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Με τον πελάτη στο επίκεντρο της δραστηριότητάς μας, παρουσιάσαμε μία σειρά από διαφορετικές τεχνολογίες, καλύπτοντας τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Παράλληλα, προσφέραμε υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση πελατών, μέσα από το Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο των Εμπόρων μας. Το 2025, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή, αναβαθμίζοντας συνεχώς το μίγμα των διαθέσιμων κινητήρων χαμηλών ή μηδενικών ρύπων, ενώ ειδικότερα στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών, πρόκειται να παρουσιάσουμε τρία νέα μοντέλα». Hermann Riedl VOLVO CAR HELLAS: NΕΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ O ΝΙΚΟΣ ΑΥΛΩΝΑΣ Η Volvo Car Hellas ανακοίνωσε ότι ο Νίκος Αυλώνας αναλαμβάνει άμεσα τη θέση του εμπορικού διευθυντή της εταιρείας. Ο κ. Αυλώνας διαθέτει μεγάλη επαγγελματική πείρα σε υψηλόβαθμες θέσεις marketing και πωλήσεων στους κλάδους του αυτοκινήτου και των καταναλωτικών προϊόντων. «Υποδεχόμαστε στη Volvo Car Hellas ένα στέλεχος με γνώση και εμπειρία σε νευραλγικούς τομείς για τη νέα εποχή της αυτοκίνησης, όπως η ηλεκτροκίνηση», δήλωσε η Jovana Jovic (Γιοβάνα Γιόβιτς), διευθύνουσα σύμβουλος της Volvo Car Hellas, προσθέτοντας: « Έχω την πεποίθηση ότι ο Νίκος θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας μας. Τον καλωσορίζω και του εύχομαι καλή επιτυχία στα καθήκοντά του». Ο Νίκος Αυλώνας είναι πτυχιούχος του Τμήματος Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πάτρας και κάτοχος ΜΒΑ από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ. Νίκος Αυλώνας TOYOTA HELLAS Χρονιά-ορόσημο το 2024 Η Volkswagen παρέδωσε περίπου 4,8 εκατομμύρια οχήματα στους πελάτες της παγκοσμίως, πέρυσι (μικρή μείωση 1,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος). Το 2024, ήταν και πάλι κυρίαρχος της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη, καθώς και στη Γερμανία, με μερίδιο αγοράς 19,1%, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (KBA). Στα δέκα πιο δημοφιλή οχήματα συμπεριλαμβάνονται πέντε μοντέλα Volkswagen: Golf, T-Roc, Tiguan, Passat και Polo. Η Volkswagen κατέλαβε επίσης την πρώτη θέση στη γερμανική αγορά BEV, με 16,3% των νέων ταξινομήσεων, αύξηση 2,8 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2023. Η εταιρεία διαθέτει μια ευρεία γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) και από τότε που κυκλοφόρησε η σειρά ID., το 2019, η Volkswagen έχει πουλήσει περισσότερες από 1,35 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων περίπου 500.000 μονάδων του ID.3. Πέρυσι, η Volkswagen πούλησε 383.100 BEV. Αριθμοί παραδόσεων αυτοκινήτων ανά γεωγραφική περιοχή το 2024: Ευρώπη: 1.254.500 παραδόσεις (μείωση 1,7% σε ετήσια βάση) Νότια Αμερική: 479.400 παραδόσεις (αύξηση 21,1% σε ετήσια βάση) Βόρεια Αμερική: 592.300 παραδόσεις (αύξηση 18,4% σε ετήσια βάση) Κίνα: 2.198.900 παραδόσεις (μείωση 8,3% σε ετήσια βάση) Τα SUV είχαν μεγάλη ζήτηση το 2024, τόσο με συμβατικά συστήματα κίνησης όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτά, πλέον, αντιπροσωπεύουν το 47% των συνολικών παραδόσεων της Volkswagen (αύξηση 1,4% σε σχέση με το 2023). VOLKSWAGEN: ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΥΨΗΛΩΝ ΜΕΡΙΔΙΩΝ ΤΟ 2024
16.01.25 #277 8 ΤΟ ΝΕΟ TESLA MODEL Y JUNIPER ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ Μετά την ανανέωση του Model 3, η Tesla λανσάρει τώρα το ανανεωμένο crossover Model Y, με την κωδική ονομασία Juniper, ξεκινώντας από την κινεζική αγορά. Οι παραδόσεις στην Κίνα και σε άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας προγραμματίζονται για τον Μάρτιο, ενώ η διαθεσιμότητα στις ΗΠΑ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη. Οι πρώτες παραδόσεις στη Βόρεια Αμερική αναμένονται κάποια στιγμή την άνοιξη. Εξωτερικά, το ανανεωμένο Model Y, που έκανε ντεμπούτο για πρώτη φορά το 2019, φαίνεται να «παρακολουθεί» σχεδιαστικά τις γραμμές του Tesla Cybercab, με κύρια χαρακτηριστικά τους λεπτούς πια γωνιακούς προβολείς που συνδέονται με μία φωτισμένη λωρίδα κάτω από το άκρο του καπό. Στο πίσω μέρος, μια αντίστοιχη συνεχής λωρίδα φωτός ενώνει το τρίτο φως φρένων με τα φώτα. Στο εσωτερικό, η Tesla έχει επιφέρει αλλαγές όπως και στο ανανεωμένο Model 3, με την κωδική ονομασία Highland, που παρουσιάστηκε το 2023. Αυτές περιλαμβάνουν μια πιο αθόρυβη καμπίνα, ambiance light, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, μαζί με οθόνη αφής για τους πίσω επιβάτες. Το νέο ηλεκτρικό σεντάν της BYD εμφανίστηκε στο τελευταίο ενημερωτικό δελτίο του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας (MIIT), που περιλαμβάνει κατάλογο των νέων μοντέλων που αναμένονται σύντομα στην αγορά. Το Han L EV θα είναι διαθέσιμο με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Με μέγιστη ισχύ 580 kW (777 HP), στη δεύτερη περίπτωση, το Han θα φέρει την ένδειξη «2.7S», υποδηλώνοντας το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,7 δευτερό-λεπτα. Με τον μονό μπροστινό κινητήρα των 180 kW τα πράγματα είναι πιο «γήινα», αφού το Han EV επιταχύνεται από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Με μήκος 5.050 mm, πλάτος 1.960 mm και ύψος 1.505 mm με μεταξόνιο 2.970 mm, το νέο Han L της BYD έχει περίπου το μέγεθος ενός Tesla Model Y (4.970 mm μήκος, 1.964 mm πλάτος, 1.445 mm ύψος, μεταξόνιο 2.960 mm). Εκτός από το ότι θα χρησιμοποιεί μια συστοιχία μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) από τη μονάδα FinDreams της BYD. BYD HAN L EV Νέο ηλεκτρικό σεντάν υψηλών επιδόσεων Το ηλεκτρικό SUV EV5 της Kia την βοήθησε να πουλήσει πάνω από 200.000 οχήματα στην Κίνα για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια. Η Κίνα έχει αναδειχθεί παγκόσμια δύναμη στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς οι πωλήσεις EV συνεχίζουν να αυξάνονται. Με άλλα 1,38 εκατομμύρια εξηλεκτρισμένα (EVs και PHEV) που πουλήθηκαν τον Δεκέμβριο, η Κίνα πέρασε το όριο του 1 εκατομμυρίου για πέμπτο συνεχόμενο μήνα. Με αντιπάλους όπως η Volkswagen και η Toyota να δίνουν, κυριολεκτικά, μάχη επιβίωσης στην κινεζική αγορά, η Kia κινείται με άλλον αέρα - σημειωτέον ότι το EV5 ξεκίνησε το 2023 με λογική τιμή, στα 20.000 δολάρια. Σύμφωνα με το κορεατικό ενημερωτικό μέσο Newsis, η Kia προβλέπει πλήρη ανάκαμψη στην Κίνα. Η κινεζική κοινοπραξία της Kia, Weda Kia, ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα έφτασαν τις 248.259 το 2024, αυξημένες κατά 49,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Κίνα πούλησε σχεδόν 11 εκατομμύρια νέα ενεργειακά οχήματα το 2024, σημειώνοντας αύξηση 42% σε σχέση με το 2023. Αυτό είναι σχεδόν το μισό από τα 22,88 εκατομμύρια συνολικά επιβατικά οχήματα λιανικής που πωλήθηκαν στη χώρα πέρυσι. KIA EV5 Αιχμή του δόρατος στην κινεζική αγορά
16.01.25 #277 9 Η Mazda αποκάλυψε τελικά στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών το νέο της EV, το Mazda 6e, με αυτονομία σχεδόν 560 χιλιομέτρων. Το κομψό ηλεκτρικό σεντάν, διάδοχος του Mazda 6, είναι η ευρωπαϊκή έκδοση του Mazda EZ6, που πωλείται στην Κίνα και θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να προσαρμοστεί στις νόρμες της Ε.Ε. για Οχήματα Μηδενικών Εκπομπών (ZEV). Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το νέο 6e είναι «σχεδιασμένο για να επιτύχει οδηγική απόδοση και λειτουργικότητα, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των Ευρωπαίων πελατών. Συγκεκριμένα, θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταρίας, 80 kWh και 68,8 kWh. Το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών (80 kWh) παρέχει πάνω από 550 χλμ. αυτονομία (κατά WLTP), ενώ η μικρότερη επιλογή μπορεί να έχει αυτονομία έως και 479 χιλιομέτρων. Με μήκος 4.921 mm, πλάτος 1.890 mm και ύψος 1.491 mm, το νέο Mazda 6e έχει περίπου το μέγεθος ενός Tesla Model 3 (μήκος 4.720 mm, πλάτος 1.922 mm και ύψος 1.441 mm με μεταξόνιο 2.875 mm). ΜΕΓΑΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΕΝΤΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Mazda 6e με αυτονομία 560 χιλιόμετρα ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ DATA FORCE ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ 4% ΤΟ 2025 ΣΤΗΝ Ε.Ε. Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξηθεί κατά περίπου 4% το 2025 σε 13,4 εκατομμύρια, αφού οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές το 2024, σύμφωνα με τους αναλυτές της DataForce. Η πρόβλεψη περιλαμβάνει τις 27 χώρες της Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία. Η S&P Automotive, ωστόσο, μιλά για στασιμότητα το 2025 στις 18 χώρες της Δυτικής Ευρώπης, όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με εκτιμώμενες πωλήσεις, περίπου, 15 εκατομμυρίων οχημάτων. Αυτή η θέση αντικατοπτρίζει τον κίνδυνο ύφεσης, τις υψηλότερες τιμές των αυτοκινήτων, τη μείωση των επιδοτήσεων EV και τους νέους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά, καθώς και την πολιτική αβεβαιότητα στη Γερμανία και τη Γαλλία. Όσον αφορά, ειδικότερα, τη Δυτική Ευρώπη, η Global Data υπολογίζει αύξηση 2,4%. Τα στελέχη της, σε έκθεση του Νοεμβρίου, σημείωναν ότι «ενώ η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής και η εμφάνιση νέων μοντέλων αναμένεται να προσφέρουν κάποια ανακούφιση στην αγορά το 2025, οι επικρατούντες αντίθετοι άνεμοι είναι πιθανό να συνεχίσουν να λειτουργούν ως τροχοπέδη στις πωλήσεις οχημάτων». Παρά ταύτα, έβλεπαν μεγαλύτερη ζήτηση λόγω αναγκαίας αντικατάστασης σημαντικού αριθμού του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων, μετά από πέντε χρόνια υποτονικών ταξινομήσεων. Η Γερμανία θα μπορούσε να αναπτυχθεί κατά 1,6% σε 2,86 εκατομμύρια μονάδες. Γαλλία κατά 6,2% σε 1,83 εκατ., το ΗΒ κατά 5,5% στα 2,06 εκατ. και η Ισπανία κατά 3,6% στα 1,05 εκατομμύρια. ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΗΣ GEELY ΣΤΗΝ Ε.Ε. Zeekr: Στροφή στα PHEV Η κινεζική εταιρεία κατασκευής premium εξηλεκτρισμένων οχημάτων, Zeekr, ελπίζει να ενισχύσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη με νέα, μεγαλύτερα plug-in υβριδικά. Αυτό δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της, An Conghui στην έκθεση CES 2025, στο Λας Βέγκας. Η Zeekr, μέρος του δικτύου εταιρειών του Ομίλου Geely, ανακοίνωσε το 2024 ότι θα προσθέσει PHEV στην υπάρχουσα γκάμα των αμιγών ηλεκτρικών μοντέλων της, μετά από μια έκρηξη ζήτησης για οχήματα με το εν λόγω σύστημα μετάδοσης κίνησης στην Κίνα. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και MG, στοχεύουν τώρα την Ευρώπη με PHEV, αφού η τεχνολογία αυτή εξαιρέθηκε από την πρόσφατη αύξηση των δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά EV. Η Zeekr θα τοποθετήσει το σχεδιαζόμενο νέο «Super Hybrid» σύστημα μετάδοσης κίνησης PHEV σε μεγαλύτερα μοντέλα, σε ένα SUV και ένα van. «Η τεχνολογία είναι πιο κατάλληλη για μεγαλύτερα μοντέλα», είπε ο An. «Για μικρότερα οχήματα, η Zeekr θα επικεντρωθεί στα αμιγώς ηλεκτρικά». Δεν δόθηκε χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία των PHEV μοντέλων, αν και η Zeekr αναμένεται να αποκαλύψει το πρώτο από αυτά στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο.
16.01.25 #277 10 H HYUNDAI ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΜΕ INSTER ΚΑΙ INSTER CROSS Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, η Hyundai αποκαλύπτει τα μοντέλα Inster και Inster Cross, στο πλαίσιο της 101ης Έκθεσης Αυτοκινήτου των Βρυξελλών (10-19 Ιανουαρίου). Πρόκειται για τις μικρότερες νεότερες προσθήκες στην ηλεκτροκίνητη (EV) γκάμα της εταιρείας. Το αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Inster είναι ένα αυτοκίνητο πόλης που, σύμφωνα με την εταιρεία, ανεβάζει τον πήχυ για τα compact ηλεκτρικά οχήματα. Με αυτονομία 370 χιλιομέτρων (WLTP), δυνατότητες γρήγορης φόρτισης, λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης (V2L) και προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, το Inster έχει σχεδιαστεί για τη σύγχρονη ζωή στην πόλη. Συνδυάζει φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και τεχνολογίες αιχμής, προσφέροντας πρακτικότητα και ευελιξία. Παράλληλα η crossover έκδοση του Hyundai Inster, το Inster Cross, είναι φτιαγμένη τόσο για «εξερευνητές» αστικών περιοχών όσο και για λάτρεις της υπαίθρου. Με ηλεκτρική αυτονομία έως και 360 χιλιομέτρων (WLTP), στιβαρά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όπως πλάκες ολίσθησης και σχάρες οροφής, αλλά και αποκλειστικό φινίρισμα Amazonas Green Matte, συνδυάζει τις μετακινήσεις στην πόλη με τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου. Η παραγωγή του πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Tesla ανακαλεί 239.382 ηλεκτρικά οχήματα επειδή οι οθόνες της κάμερας οπισθοπορείας θα μπορούσαν να παρουσιάσουν βλάβη. Η ανάκληση περιλαμβάνει τα σεντάν Tesla Model 3 και Model S 2024-2025 και τα crossover Model X και Model Y 20232025. Οι πλακέτες κυκλωμάτων σε αυτά τα οχήματα θα μπορούσαν να βραχυκυκλώσουν, προκαλώντας απώλεια της εικόνας της κάμερας, σύμφωνα με την υπηρεσία ασφαλείας NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) των ΗΠΑ. Η λειτουργική κάμερα οπισθοπορείας απαιτείται βάσει του Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS) με αριθμό 111. Η κατάσταση βραχυκυκλώματος εμφανίζεται λόγω του αντίστροφου ρεύματος κατά την εκκίνηση, σύμφωνα με το NHTSA. Εάν συμβεί αυτό, οι οδηγοί θα βλέπουν μια κενή οθόνη κατά την οπισθοπορεία και θα πρέπει να βασίζονται σε οπτικούς ελέγχους και καθρέφτες, ανέφερε η υπηρεσία ασφαλείας. Η Tesla εκτιμά ότι μόνο το 2% των ανακληθέντων οχημάτων έχουν στην πραγματικότητα αυτό το ελάττωμα. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει εντοπίσει 887 αξιώσεις εγγύησης και 68 αναφορές πεδίου που σχετίζονται με αυτό το ζήτημα, χωρίς να γνωρίζει τυχόν σχετικές συγκρούσεις, τραυματισμούς ή θανάτους. TESLA Ανάκληση 240.000 αυτοκινήτων Tο BMW Group συνήψε πρόσφατα πανευρωπαϊκή συνεργασία με την SK tes, η οποία αποτελεί κορυφαίο προμηθευτή καινοτόμων λύσεων για τον τεχνολογικό κύκλο ζωής ενός προϊόντος. Η συμφωνία έρχεται σε συνέχεια της επιτυχημένης εφαρμογής ενός συστήματος ανακύκλωσης κλειστού βρόχου για την επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών από μπαταρίες υψηλής τάσης που υλοποιήθηκε από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive Joint Venture (BBA) στην Κίνα το 2022. Η ειδική διαδικασία ανακύκλωσης ανακτά κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο από τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες, τα οποία στη συνέχεια επιστρέφουν στην αλυσίδα αξίας για την κατασκευή νέων μπαταριών. Αυτό το σύστημα κλειστού βρόχου πρόκειται να επεκταθεί στην περιοχή ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά, ήδη, από το 2026. Διαβάστε περισσότερα εδώ BMW GROUP: ΚΥΚΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ Hyundai Inster Cross
16.01.25 #277 11 Οι εξαγωγές οχημάτων της Κίνας αναμένεται να αυξηθούν μόλις κατά 5,8% σε 6,2 εκατομμύρια μονάδες φέτος, σε σχέση με την αύξηση κατά 20% το 2024, σύμφωνα με στοιχεία από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM). Η επιβράδυνση στις εκτιμώμενες εξαγωγές έρχεται σε αντίθεση με την ελαφρά ανοδική τάση που εκτιμάται πως θα σημειωθεί στις εγχώριες πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα, καθώς τα εκτεταμένα κίνητρα της κεντρικής πολιτικής αναμένεται να δυναμώσουν τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Η ένωση δεν έδωσε ειδικότερη ανάλυση των εκτιμήσεων για τις εξαγωγές ανά κινητήρες, αλλά κατέγραψε ότι οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν 10% πέρυσι, ενώ οι εξαγωγές plug-in υβριδικών ήταν αυξημένες κατά 190%! Γίνεται ευθεία σύγκριση με την αύξηση των εξαγωγών BEV κατά 81% το 2023, τη στιγμή που οι εξαγωγές plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 48% και υποδηλώνει τον αντίκτυπο των πρόσθετων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου. Η κινεζική κυβέρνηση έχει προτρέψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές χώρες που υποστηρίζουν επιπλέον δασμούς σε κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, ανέφερε το Reuters σε παλαιότερο ρεπορτάζ του. Στο μεταξύ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα στρέφονται σε «υβριδικές εξαγωγές» για την Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπίσουν πρόσθετους δασμούς για τα EV. Οι πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα προβλέπεται να αυξηθούν κατά 4,7% σε 32,9 εκατομμύρια μονάδες φέτος, μετά από αύξηση 4,5% το 2024, σύμφωνα με την CAAM. Η ένωση αναμένει επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων για νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) που περιλαμβάνουν EV και plug-in υβριδικά σε 24% το 2025 από 36% πέρυσι. ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Oι δασμοί της Ε.Ε. φρενάρουν τις εξαγωγές αυτοκινήτων ΜΕ DEKRA ΚΑΙ TRANSPOLIS ΟΙ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟΥ EURO NCAP Το Euro NCAP ανακοίνωσε ότι οι οργανισμοί Dekra και Τranspolis έχουν διαπιστευθεί για τις δοκιμές ενεργητικής ασφάλειας και εντάσσονται επίσημα στο δίκτυο των εγκεκριμένων εγκαταστάσεων δοκιμών του σε όλη την Ευρώπη. Αυτές οι εγκαταστάσεις θα βασιστούν στην υπάρχουσα τεχνογνωσία για να διεξάγουν επιτυχώς δοκιμές επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών και φορτηγών. Η Dekra, που λειτουργεί από το προηγμένο Τεχνολογικό της Κέντρο στο Lausitzring κοντά στη Δρέσδη στη Γερμανία, και το Transpolis, που βρίσκεται στην περιοχή της Λυών της Γαλλίας, φέρνουν εκτεταμένη τεχνογνωσία και εμπειρία στο Euro NCAP. Και οι δύο ενισχύουν το δίκτυο των 11 άλλων διαπιστευμένων κέντρων δοκιμών του Euro NCAP που είναι εξαπλωμένα σε όλη την Ευρώπη. ΚΑΝΑΔΆΣ Τίτλοι τέλους στις επιδοτήσεις BEV & PHEV Η κυβέρνηση του Καναδά έκανε γνωστό ότι θα διακόψει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών μόλις τελειώσει η διαθέσιμη χρηματοδότηση, εξαλείφοντας έως και 5.000 δολάρια από την κρατική υποστήριξη για την αγορά επιλέξιμων αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV). Το πρόγραμμα κινήτρων Incentives for ZeroEmission Vehicles (iZEV) ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος της πολιτικής της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για την επιτάχυνση της μετάβασης σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, υποστηρίζοντας την αγορά σχεδόν 550.000 μονάδων από τότε που εισήχθη, το 2019. Η Οτάβα έχει διαθέσει σχεδόν 3 δισεκατομμύρια δολάρια Καναδά στο πρόγραμμα τα τελευταία πέντε χρόνια. Αλλά με τα κεφάλαια να μειώνονται καθώς η υιοθέτηση του ZEV σκαρφάλωσε σε υψηλά ρεκόρ το περασμένο φθινόπωρο, η κυβέρνηση στάθμισε το μέλλον του προγράμματος. Αρχικά είχε προγραμματιστεί να λήξει στα τέλη Μαρτίου ή όποτε εξαντλούνταν η δεξαμενή χρηματοδότησής του. Σε δήλωσή της, η υπουργός Μεταφορών, Anita Anand, επαίνεσε το πρόγραμμα ως «επιτυχές», χωρίς να διευκρινίσει εάν η παύση του θα είναι προσωρινή ή μόνιμη.
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=