FLEETNEWS #276

13.01.25 #276 12 Το 2024 ταξινομήθηκαν στην Ιταλία 4.920 λεωφορεία και πούλμαν, αριθμός αυξημένος κατά 20% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με στοιχεία του βιομηχανικού οργανισμού ANFIA. Πρόκειται για ένα πραγματικό ρεκόρ στη χώρα, καθώς το υψηλότερο ποσοστό που σημειώθηκε προηγουμένως ήταν οι 4.400 μονάδες που είχαν καταγραφεί το 2001 - στον αντίποδα, η σουηδική αγορά λεωφορείων παρουσίασε πτώση 30% στις νέες ταξινομήσεις. Το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας αντιπροσωπεύεται από αστικά λεωφορεία, τα οποία έχουν αυξηθεί θεαματικά (+73,9%) από 1.403 σε 2.440, εκ των οποίων τα 994 είναι ηλεκτρικά: αυτό σημαίνει ότι το 40% των νέων αστικών λεωφορείων κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Τα υπεραστικά λεωφορεία, από την άλλη, μειώθηκαν από 2.156 μονάδες το 2023 σε 1.796 το 2024 (-16,7%). Η Iveco Bus κατέγραψε ταξινομήσεις 2.017 μονάδων, που ισοδυναμούν με μερίδιο αγοράς 41%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα λεωφορεία της Daimler, Mercedes-Benz (608 μονάδες) και Setra (112), που συνθέτουν μερίδιο αγοράς 14,7%. Η Solaris, με 551 οχήματα (11,2%), ακολούθησε στην πρώτη τριάδα. Στη συνέχεια, πιο κάτω βρίσκουμε τη Menarini, μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας και την ανάκαμψη -μετά τη μαύρη χρονιά του 2023- και την Otokar. Οι δύο κατασκευαστές είναι ισόπαλοι σε 285 οχήματα και μερίδιο αγοράς 5,8%. Έπεται η Scania με 181 (3,7%) και η MAN με 163 οχήματα, στα οποία προστίθενται τα 48 πούλμαν Neoplan (συνολικό μερίδιο 4,3%). Ένα ολοκληρωμένο και ανθεκτικό στο κλίμα διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη και την κοινωνικοοικονομική και εδαφική συνοχή στην Ε.Ε. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ενσωμάτωση της κλιματικής προσαρμογής στις πολιτικές ΔΕΔ-Μ συνιστά καθοριστικό παράγοντα. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής έχουν ήδη τεράστιες επιπτώσεις στην Ευρώπη. Σε αρκετές περιπτώσεις το 2024, ακραία καιρικά φαινόμενα κατέστησαν τα συστήματα μεταφορών άχρηστα, καταστρέφοντας τις υποδομές και διαταράσσοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η μελέτη προειδοποιεί ότι όλα τα μέσα μεταφοράς ΔΕΔ-Μ θα αντιμετωπίσουν σημαντικά περισσότερες ακραίες κλιματικές συνθήκες μέχρι το τέλος του αιώνα, με τους καύσωνες να αυξάνονται 30 φορές και τις πλημμύρες, τις ξηρασίες και τις πυρκαγιές να γίνονται πολύ πιο συνηθισμένες. Για να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα της ευρωπαϊκής υποδομής μεταφορών, απαιτούνται σημαντικές δημόσιες επενδύσεις. Για την αποτελεσματική κατανομή αυτών των πόρων, είναι απαραίτητες οι αξιολογήσεις των κλιματικών κινδύνων για τον εντοπισμό των τρωτών σημείων στο δίκτυο. Η ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ θα ενισχύσει την ανθεκτικότητά του στο κλίμα, προσφέροντας πιο ευέλικτες και προσαρμόσιμες διαδρομές κυκλοφορίας. Για να διευκολυνθεί αυτό, η μελέτη συνιστά τη δημιουργία ενός συστήματος παρακολούθησης της προόδου των διασυνοριακών έργων ΔΕΔ-Μ, συμπεριλαμβανομένων των ορόσημων, του κόστους και της κατάστασης ολοκλήρωσής τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Κλιματική προσαρμογή στις πολιτικές για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών ΙΤΑΛΙΑ: ΡΕΚΟΡ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΤΟ 2024 DAIMLER TRUCK-THOMAS BUILT BUSES: ΝEΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΣΧΟΛΙΚO H Thomas Built Buses, κορυφαίος κατασκευαστής σχολικών λεωφορείων στη Βόρεια Αμερική και θυγατρική της Daimler Truck North America, ανακοίνωσε την κυκλοφορία της δεύτερης γενιάς Saf-T-Liner C2 Jouley του ηλεκτρικού σχολικού λεωφορείου. Αρχικά παρουσιάστηκε το 2017, το εμβληματικό Jouley, ως το κορυφαίο ηλεκτρικό λεωφορείο της μάρκας. Περισσότερα από 1.000 λεωφορεία Jouley έχουν παραδοθεί σε πελάτες της Βόρειας Αμερικής μέχρι στιγμής. Η δεύτερη γενιά Jouley έρχεται με μια νέα γενιά eAxle και μια νέα ευέλικτη επιλογή μεταξονίου.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=