FLEETNEWS #276

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #276 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Έρχεται το νέο Skoda Enyaq Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία & εκπομπές ρύπων το 2025 Fiat Grande Panda: Έναρξη παραγγελιών ΜΕ «ΟΔΗΓΟ» ΤΟ EX30 Volvo: Τριπλάσιες πωλήσεις EV στην Ελλάδα το 2024 Εντυπωσιακή είναι η εικόνα που αποτυπώνουν τα στοιχεία των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων Volvo στην Ελλάδα για το 2024. Παράλληλα με το νέο ιστορικό υψηλό της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο, η Volvo Car Hellas ανακοίνωσε, συνολικά, πωλήσεις 2.240 μονάδων, που, μαζί με την αντίστοιχη επίδοση του 2023, αποτελούν τις δύο καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας 15ετίας. Αλματώδη αύξηση, +211,9%, σημείωσαν οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών Volvo στην ελληνική αγορά: με 1.245 μονάδες, αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο που υπερβαίνει το 55% στο σύνολο των αυτοκινήτων που διέθεσε η εταιρεία. Αυτό το αποτέλεσμα ανεβάζει τη Volvo στη δεύτερη θέση της αγοράς των premium ηλεκτρικών, με μερίδιο 27%, τριπλάσιο σε σχέση με την τρίτη κατά σειρά εταιρεία στη σχετική κατάταξη. Στο σύνολο της ελληνικής αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Volvo καταλαμβάνει την τρίτη θέση. Όλα τα ηλεκτροκίνητα -αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά- Volvo που πωλήθηκαν το 2024 στην Ελλάδα ανέρχονται σε 1.818, αποτελώντας το 81% στις συνολικές πωλήσεις της μάρκας. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά από την εταιρεία, το «game changer» για τις επιδόσεις της Volvo στην ελληνική αγορά δεν είναι άλλο από το νέο EX30. Το εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV της σουηδικής εταιρείας ενθρονίστηκε με το «καλημέρα» στην κορυφή των premium «B-SUV», αποσπώντας μερίδιο 40,5% επί του συνόλου της κατηγορίας. Η επίδοση αυτή αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες όλων των τύπων, στοιχείο που καταδεικνύει πόσο ανταγωνιστική και ελκυστική είναι η ηλεκτρική πρόταση της Volvo. Ας σημειωθεί, επίσης, ότι, με 987 μονάδες, το EX30 αντιπροσωπεύει το 44% όλων των Volvo που πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά το 2024. Διαβάστε περισσότερα εδώ

13.01.25 #276 2 Την επίσημη εμφάνισή του στην τελική έκδοση παραγωγής έκανε το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό Afeela 1, που ετοίμασε η Sony, στη μεγάλη έκθεση CES, στο Λας Βέγκας. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται από τη Honda στο Οχάιο και αποτελεί κοινοπραξία Honda και Sony (με τη δεύτερη να διατηρεί ηγετικό ρόλο σε αυτή), η οποία θα παράγει επίσης ένα SUV, αλλά ενδεχομένως και άλλα φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα. Το Afeela 1 διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες (από έναν ισχύoς 180 kW, εμπρός/πίσω), μπαταρία 92 kWh και αυτονομία περίπου 500 χλμ. - διαθέτει δε δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως και 150 kW. Βασικά χαρακτηριστικά του αποτελούν η υψηλή τεχνολογία και η ετοιμότητά του για αυτόνομη οδήγηση, όπως μαρτυρά το πλήθος των αισθητήρων με τους οποίους είναι εφοδιασμένο. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2026, με την έκδοση Signature να ξεκινά από τα 102.900 δολάρια (περίπου 100.000 ευρώ) - θα υπάρξει ωστόσο το 2027 η φθηνότερη έκδοση Origin, με 89.900 δολάρια. Σημειώστε ότι οι κρατήσεις με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων θα γίνονται ηλεκτρονικά με το ποσό των 200 δολαρίων. 100.000 ΕΥΡΩ ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SONY Η ώρα της ανανέωσης έφτασε για το Enyaq, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda που βασίστηκε στην πλατφόρμα MEB του VW Group και πρωτολανσαρίστηκε το 2020, για να γίνει ένα από τα πλέον δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, με περισσότερες από 250.000 πωλήσεις μέχρι τα τέλη του 2024. Τώρα, το ανανεωμένο Skoda Enyaq επιστρέφει με αυξημένη αυτονομία -έως 590 χιλιόμετρα- αλλά και με δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως 175 kW. Εμφανέστατο χαρακτηριστικό του ανανεωμένου μοντέλου η νέα σχεδιαστική γλώσσα “Modern Solid” της εταιρείας που περιλαμβάνει στοιχεία όπως τα νέα φωτιστικά σώματα. Πλουσιότερος είναι και ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει τώρα προβολείς LED Matrix, KESSY Advanced με λειτουργίες Open-On-Approach και Walk-Away Locking, Climatronic τριών ζωνών, αλλά και μια σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), όπως τα Side Assist, Predictive Adaptive Cruise Control (pACC) και Traffic Jam Assist, αλλά και τα Remote Park Assist και Remote Trained Parking, που επιτρέπουν παρκάρισμα με τον οδηγό εκτός οχήματος. Σημειώστε ότι πιο πλούσιος είναι γενικότερα ο στάνταρ εξοπλισμός, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι κ.λπ. Στον τομέα των συστημάτων κίνησης έχουμε δύο επιλογές μπαταριών μικτής χωρητικότητας 63 kWh και 82 kWh, για τα Enyaq 60 και Enyaq 85, αντίστοιχα, τα οποία διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς με ισχύ 150 kW & ροπή 310 Nm (Enyaq 60) και 210 kW/545 Nm (για το Enyaq 85), ενώ ένα ακόμα μοντέλο, το Enyaq 85x, είναι τετρακίνητο, καθώς διαθέτει ηλεκτροκινητήρα και στον εμπρός άξονα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα και τα 180 χλμ./ώρα για το «60» και τα «85», αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις του νέου μοντέλου επιδέχονται ταχεία φόρτιση έως 165 kW για το Enyaq 60 και έως και 175 kW για το Enyaq 85x, ενώ σε σταθμούς φόρτισης AC η ισχύς φτάνει τα 11 kW. Ο ευρωπαϊκός τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 44.000 ευρώ. ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ Νέο Skoda Enyaq FLEET NEWS #276 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.

13.01.25 #276 4 FIAT GRANDE PANDA: ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΣΥΝΤΟΜΑ ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ Η FIAT κάνει ηχηρή την παρουσία της στην έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών (10-19 Ιανουαρίου). Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, εκ των οποίων η πρώτη θα διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα με 113 ίππους και αυτονομία 320 χλμ. στον μικτό κύκλο WLTP. Η μπαταρία που χρησιμοποιεί έχει ενεργειακή χωρητικότητα 44 kWh και φορτίζει πλήρως σε 33 λεπτά της ώρας, εάν συνδεθεί σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC). Η δεύτερη επιλογή είναι η έκδοση Hybrid, με υβριδικό κινητήρα 1,2 λτ, 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ισχύ 100 ίππων. Στην Ελλάδα οι παραγγελίες θα ανοίξουν στο πρώτο τρίμηνο του 2025 και τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν το δεύτερο τρίμηνο. Η κινεζική εταιρεία κατασκευής premium ηλεκτρικών οχημάτων NIO, μετά την ONVO (οικογενειακά οχήματα), λανσάρει και την τρίτη μάρκα της, τη FireFly (έξυπνα μικρά). Το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του νέου brand έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του έτους, με στόχο να κερδίσει περισσότερους πελάτες και να δει επιτέλους κέρδη, έπειτα από μία δεκαετία ζημιών. Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής William Li παρουσίασε το πρώτο μοντέλο της FireFly, ένα προσιτό συμπαγές αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τα Smart και Mini, με τιμή εκκίνησης λίγο κάτω από 20.000 ευρώ. «Η Nio θα κατασκευάσει τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για παγκόσμιους πελάτες», είπε ο Li μιλώντας σε κοινό 22.000 ιδιοκτητών Nio σε ειδική εκδήλωση. Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων θα ξεκινήσει τις παραδόσεις FireFly στην Κίνα τον Απρίλιο, ενώ ενδέχεται να έχουν προηγηθεί οι παραδόσεις στην Ευρώπη. Η Nio ευελπιστεί ότι η προώθηση των μοντέλων της μάρκας στην Ε.Ε. θα συμβάλει στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της στην ευρύτερη περιοχή - οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 28% στα 1.630 οχήματα μετά από 11 μήνες, σύμφωνα με έρευνα της Dataforce. Η επιβολή από τις Βρυξέλλες νέων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα πιθανότατα να δυσκολέψουν τη Nio να αυξήσει τις πωλήσεις της στο μπλοκ. Τα οχήματά της υπόκεινται, πλέον, σε δασμούς 31%, από το 10% που ίσχυε πριν. ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ «ΕΥΦΥΗ» ΜΙΚΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Firefly: Η τρίτη μάρκα της NIO είναι γεγονός VOLKSWAGEN - XPENG Tο μεγαλύτερο δίκτυο υπερ-ταχείας φόρτισης στην Κίνα Ο Όμιλος Volkswagen China ανακοίνωσε ότι πρόκειται να δημιουργήσει ένα δίκτυο εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης με την Xpeng, το οποίο θα διαθέτει πάνω από 20.000 τερματικά σε 420 πόλεις και περιοχές της Κίνας. Η εξέλιξη αυτή ακολουθεί τη συνεργασία των δύο εταιρειών για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων στην κινεζική αγορά, το πρώτο από τα οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026. Το δίκτυο φόρτισης θα αναπτυχθεί από την CAMS, την κοινοπραξία της Volkswagen για λύσεις φόρτισης. Η συνδεσιμότητα δεδομένων θα πραγματοποιείται μέσω συστημάτων εντός του αυτοκινήτου που θα κατασκευάσουν οι δύο εταιρείες, των εφαρμογών για κινητά και της υποδομής φόρτισης, για να προσφέρει στους ιδιοκτήτες/χρήστες πρόσβαση σε περισσότερα σημεία φόρτισης. Η Volkswagen προωθεί τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα. Μέχρι το 2030, η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον 30 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στις μάρκες του ομίλου, καλύπτοντας κάθε τμήμα της αγοράς και ένα ευρύ φάσμα πελατών. Επιπλέον, η εταιρεία έκανε γνωστό ότι εστιάζει επίσης σε plug-in υβριδικές και ηλεκτρικές τεχνολογίες εκτεταμένης εμβέλειας, για να προσαρμόσει τη σειρά προϊόντων της, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των Κινέζων καταναλωτών. Η CAMS, που ιδρύθηκε το 2019, είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Volkswagen Group China, της FAW Group, της Wanbang Digital Energy και της JAC Motors. Διαβάστε περισσότερα εδώ

13.01.25 #276 6 CAR OF THE YEAR 2025 ΤΟ RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC Τα Renault 5 E-Tech electric και Alpine A290 κατακτούν τον τίτλο του Car of the Year 2025. Το αποτέλεσμα ανακοινώθηκε από την επιτροπή του European Car of the Year στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου. Το νικητήριο δίδυμο επιλέχθηκε από 60 δημοσιογράφους αυτοκινήτου από 23 χώρες. Τα Renault 5 E-Tech electric και Alpine A290 κατέλαβαν την πρώτη θέση με 353 βαθμούς. Το νέο ηλεκτρικό pop σύμβολο της Renault γίνεται το όγδοο μοντέλο της μάρκας που κατακτά το διάσημο βραβείο του Car of the Year, μετά τα Renault 16 (1966), Renault 9 (1982), Clio I (1991), Scenic (1997), Megane (2003), Clio III (2006) και Scenic E-Tech electric (2024). Μετά το λανσάρισμα των Megane και Scenic στο segment C, η Renault διευρύνει την ηλεκτρική της γκάμα E-Tech και στο segment B, με τα Renault 5 και Renault 4, με το δεύτερο να λανσάρεται αργότερα μέσα στη χρονιά. Μια ολοκληρωμένη σειρά ενεργειών προσφέρει στους πελάτες της Volkswagen τη δυνατότητα, από τις 2 Ιανουαρίου έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025, να αποκτήσουν το αυτοκίνητο της επιλογής τους με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους. Η καμπάνια «VW Power Start 2025» αποτελείται από δύο σκέλη: „Το πρώτο σκέλος της καμπάνιας περιλαμβάνει το νέο Άτοκο Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα Auto Credit - Balloon, εξασφαλίζοντας: wΟνομαστικό Επιτόκιο: 0% wΕλάχιστη προκαταβολή: 35% wΔιάρκεια δανείου: 24 μήνες w Ασφάλιση Auto Protection Gold, με δωρεάν κάλυψη GAP (εγγύηση τιμής), που αποζημιώνει στην αξία του τιμολογίου σε περίπτωση ολικής καταστροφής ή ολικής κλοπής για όσο διαρκεί η χρηματοδότηση. Με το πρόγραμμα Auto Credit - Balloon ο πελάτης απολαμβάνει πολλά προνόμια, πληρώνοντας πολύ χαμηλές δόσεις, ενώ διατηρεί την απόλυτη ελευθερία επιλογής στη λήξη του συμβολαίου με τις παρακάτω δυνατότητες: wΑλλαγή του παλιού αυτοκινήτου με ένα καινούργιο μοντέλο, εφόσον το επιθυμεί. Με αποτέλεσμα να οδηγεί πάντα ένα καινούργιο αυτοκίνητο, έχοντας μια χαμηλή δόση. wΕπαναχρηματοδότηση της τελευταίας δόσης (Balloon) με το επιτόκιο καινούργιου αυτοκινήτου που θα ισχύει την περίοδο της επαναχρηματοδότησης. wΕξόφληση και οριστική απόκτηση του αυτοκινήτου. Το νέο Άτοκο Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα Auto Credit - Balloon αφορά σε όλα τα SUV της Volkswagen και το Νέο Golf (εκτός των αμιγώς ηλεκτρικών-ID Family και του Polo, που δεν συμπεριλαμβάνονται). „Το δεύτερο σκέλος της καμπάνιας «VW Power Start 2025» αποτελεί το πρόγραμμα Volkswagen Deals, που αφορά σε συγκεκριμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων οχημάτων από όλη την γκάμα της μάρκας, σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, με όφελος πελάτη έως και 10.000 ευρώ. Τα Volkswagen Deals ισχύουν μέχρι εξαντλήσεως των διαθεσιμοτήτων. ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ Νέα προωθητική καμπάνια «VW Power Start 2025» Ένα απροσδόκητο τηλεφώνημα από τον εκλεγμένο πρόεδρο Donald Trump προ ημερών επέτρεψε στον εκτελεστικό πρόεδρο της Ford Motor Co, Bill Ford, να αισθάνεται βέβαιος για τη δέσμευση της επερχόμενης κυβέρνησης να στηρίξει την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ. «Είχαμε μια μακρά συζήτηση», είπε ο Ford στους δημοσιογράφους στις 9 Ιανουαρίου, στο περιθώριο της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, προσθέτοντας: «Κατανοεί (σ.σ. ο πρόεδρος) ξεκάθαρα τη σημασία της βιομηχανίας μας και της Ford στη βιομηχανία. Ξέρω ότι θέλει να μας βοηθήσει. Αισθάνομαι πολύ σίγουρος ότι στο μέλλον η Ford θα έχει φωνή και θέση στο τραπέζι». ΤΑ ΕΙΠΑΝ BILL FORD ΚΑΙ DONALD TRUMP Bill Ford

13.01.25 #276 8 TO «ΑΥΡΙΟ» ΤΗΣ HONDA ΣΤΟ ΛΑΣ ΒΕΓΚΑΣ Η Honda, όπως είχε προαναγγελθεί, παρουσίασε σε παγκόσμια πρώτη δύο concept cars στην έκθεση CES 2025 (Λας Βέγκας). Tα Honda 0 Saloon και Honda 0 SUV αντιπροσωπεύουν δύο μοντέλα που θα βγουν στις αγορές το 2026. Η εταιρεία παρουσίασε επίσης το αρχικό λειτουργικό σύστημα οχημάτων (OS), το ASIMO OS, που θα εφαρμοστεί στην παγκόσμια αγορά Σειρά EV. Η Honda θα επεκτείνει γρήγορα την παγκόσμια εφαρμογή της αυτοματοποιημένης οδήγησής της στο Επίπεδο 3 (λειτουργία eye-off) μέσω της σειράς 0 Honda, επιδιώκοντας να γίνει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που θα επιτρέψει την οδήγηση με «κλειστά μάτια» σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις, για να ανοίξει νέες δυνατότητες στην κινητικότητα. Η Honda και η Renesas Electronics Corporation ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη ενός συστήματος-on-chip (SoC) υψηλής απόδοσης για τα μοντέλα της επόμενης γενιάς της σειράς Honda 0 που θα κυκλοφορήσει στα τέλη της δεκαετίας. Το σχέδιο για πόλη του μέλλοντος που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, αποκάλυψε ο πρόεδρος του Δ.Σ., Toyota, Akio Toyoda, στην CES 2025 στο Λας Βέγκας. Μετά από μία πενταετή απουσία, ο ιαπωνικός κολοσσός επέστρεψε στην κορυφαία έκθεση τεχνολογίας, καθώς εισέρχεται στην πρώτη γραμμή της επανάστασης της τεχνητής νοημοσύνης. Το φιλόδοξο έργο, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή από το 2021, αντιπροσωπεύει μια επένδυση 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και στοχεύει στη δημιουργία μιας πόλης-πιλότου που θα λειτουργεί πλήρως με τεχνητή νοημοσύνη, κοντά στο όρος Fuji, στην επαρχία Shizuoka της Ιαπωνίας. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στα ΜΜΕ, ο Toyoda δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι η πρώτη φάση κατασκευής του «Woven City» έχει ολοκληρωθεί και από αυτό το φθινόπωρο, περίπου 360 κάτοικοι, συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων της Toyota και των οικογενειών τους, θα μετακομίσουν στην πόλη. Ήδη, προετοιμάζεται η δεύτερη φάση της κατασκευής, με στόχο την ανέγερση κατοικιών και εγκαταστάσεων για έως και 2.000 άτομα - ο χώρος θα ανοίξει για το ευρύ κοινό το 2026. Ο ίδιος έκανε λόγο για ένα «δοκιμαστικό μάθημα κινητικότητας» με τους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν εικονικά με την πόλη και τα έργα της. Το Woven City, το οποίο εκτείνεται σε μια περιοχή ισοδύναμη με 100 γήπεδα ποδοσφαίρου (708.000 τ.μ.), έχει σχεδιαστεί για να χρησιμεύσει ως βάση δοκιμών προηγμένων τεχνολογιών, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η αυτόνομη οδήγηση και η ρομποτική. Η πόλη θα διαθέτει 8 επταώροφα κτίρια και 2 που θα αξιοποιηθούν ως εργαστήρια. Το όνομα «Woven» (υφαντό) συμβολίζει την προέλευση της Toyota ως εταιρεία αυτόματων αργαλειών και την ενοποίηση των λειτουργιών της πόλης μέσω ΑΙ. AKIO TOYODA - CES 2025 Toyota: Έτοιμη η πρώτη φάση του “Woven City” ΟΜΙΛΟΣ STELLANTIS John Elkann: Μήνυμα ενότητας στους εργαζομένους Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμα προς τους εργαζομένους, κάλεσε σε ενότητα, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει την ανοικοδόμηση των σχέσεων με βασικά ενδιαφερόμενα μέρη τα οποία, όπως υποστηρίζεται, «διαβρώθηκαν» υπό την ηγεσία του απελθόντος CEO, Carlos Tavares. Ο Elkann τόνισε ότι η Stellantis «έχει επιτύχει πολλά αξιόλογα ορόσημα» από τότε που ιδρύθηκε, πριν από τέσσερα χρόνια, παρά τις μεγάλες προκλήσεις στον κλάδο, υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία έχει ισχυρά θεμέλια. Παρά τις «αναταράξεις» του 2024, πρόσθεσε, ήταν μια χρονιά γεμάτη με επιτεύγματα «για τα οποία πρέπει να είμαστε περήφανοι», συμπεριλαμβανομένης της ηγετικής θέσης της Ram, όπως προκύπτει και από την έρευνα ποιότητας US Initial Quality Study της JD Power για το 2024. John Elkann

13.01.25 #276 9 Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης σπεύδουν να σχηματίσουν συμμαχίες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους αυστηρότερους στόχους εκπομπών ρύπων της Ε.Ε. για το 2025. Με «ασπίδα προστασίας» τον εξηλεκτρισμό, οι όμιλοι Stellantis, Toyota, Ford και από κοντά η Subaru και η Mazda, σχεδιάζουν να συνεργαστούν με την Tesla, ενώ η Mercedes-Benz έχει δημιουργήσει μια άλλη ομάδα με τη Volvo που θα περιλαμβάνει τα βαρέα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τα ηλεκτρικά Polestar, θυγατρικής της σουηδικής εταιρείας. Οι στόχοι της Ε.Ε. ως προς το CO2 για το 2025 είναι περίπου 15% χαμηλότεροι από τα επίπεδα του 2021 και οι ειδικοί λένε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πουλήσουν τουλάχιστον 20% αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, σε μια εποχή, βεβαίως, κατά την οποία η εν λόγω αγορά έχει μείνει στην Ευρώπη σε επίπεδα κάτω του 14%. Η αδυναμία επίτευξης του στόχου οδηγεί σε πρόστιμο 95 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 πάνω από το όριο που προβλέπεται για κάθε όχημα. Με βάση τις περσινές εκτιμήσεις της ευρωπαϊκής ένωσης ACEA, οι κατασκευαστές-μέλη της θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν συνολικά πρόστιμα άνω των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών & Περιβάλλοντος (Transport & Environment) δήλωνε τον Δεκέμβριο ότι το ποσό αυτό θα μπορούσε να κατέβει σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, ίσως και κάτω από το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΟΧΟΣ Η ΑΠΟΦΥΓΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε. Εκπομπές CO2 - Η ώρα των μεγάλων συμμαχιών Η Dacia και η Renault μείωσαν την τιμή του ήδη low cost ηλεκτρικού μοντέλου, του Spring, κατά 2.000 ευρώ στη Γαλλία. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να ενδυναμώσουν τις στάσιμες κατά την τελευταία περίοδο πωλήσεις EV, καθώς τίθενται σε ισχύ νέοι στόχοι εκπομπών CO2. Η τιμή εκκίνησης του Spring ήταν στα 16.900 ευρώ προ κινήτρων, μειώνοντας τη διαφορά με ένα ανταγωνιστικό μοντέλο από την κινεζική Leapmotor, η οποία πουλά αυτοκίνητα στην Ευρώπη σε συνεργασία με τη Stellantis. Η Leapmotor μείωσε πρόσφατα την τιμή του T03 της κατά 4.000 ευρώ στα 14.900 ευρώ, που είναι η πιο συμφέρουσα τιμή στην ευρύτερη περιοχή. Άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που μειώνει τις τιμές στα EV είναι η Volkswagen, η οποία πουλά το ID3 για λιγότερο από 30.000 ευρώ στη Γαλλία και τη Γερμανία. Η τιμή στη Γαλλία περιλαμβάνει ένα κρατικό μπόνους 4.000 ευρώ, καθώς και επιπλέον έκπτωση 4.000 ευρώ, που προσφέρει η VW. Στη Γερμανία, η VW κατέβασε την τιμή κατά 3.500 ευρώ, για να φτάσει στο στόχο. DACIA - LEAPMOTOR - VW Συμπίεση τιμών EV με στόχο την αύξηση των πωλήσεων ROLLS-ROYCE: ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ GOODWOOD ΚΑΙ ΡΕΚΟΡ ΠΩΛΗΣΕΩΝ Η Rolls-Royce ανακοίνωσε μια επένδυση που ξεπερνά τις 300 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας για την επέκταση των εγκαταστάσεων παραγωγής της, στο Goodwood. Το 2024, η εταιρεία πούλησε 5.712 αυτοκίνητα, γράφοντας το τρίτο ιστορικό ρεκόρ της. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της R-R παρουσιάζουν σήμερα μια ισορροπημένη εικόνα, με κυρίαρχες της αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Τη χρονιά που πέρασε παρουσιάστηκαν τέσσερα νέα μοντέλα: Cullinan Series II και Ghost Series II, μαζί με τα αντίστοιχα μοντέλα Black Badge. Την ίδια ώρα, το δίκτυο Private Office αποκτά δύο νέα σημεία, που ανεβάζουν το συνολικό αριθμό σε πέντε.

13.01.25 #276 10 Tο Kia EV3 ανακηρύχθηκε νικητής στην κατηγορία Compact SUV στα Βραβεία του «Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2025 από Γυναικεία Επιτροπή» (WWCOTY). Συγκεκριμένα, μια κριτική επιτροπή από 82 γυναίκες δημοσιογράφους του αυτοκινήτου από 55 χώρες σε πέντε ηπείρους αξιολόγησε το Kia EV3 με κριτήρια όπως η ασφάλεια, η ποιότητα, η τιμή, ο σχεδιασμός, η ευκολία οδήγησης, οι επιδόσεις και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα έναντι έντεκα ανταγωνιστικών μοντέλων στην κατηγορία Compact SUV. Το Kia EV3, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την απήχηση της ηλεκτροκίνησης σε ένα πολύ ευρύτερο παγκόσμιο σύνολο πελατών, ξεχώρισε για την υπεροχή του όσον αφορά την οδήγηση, την τεχνολογία, την άνεση και τη σχέση ποιότητας/τιμής. Παρέχει κορυφαία αυτονομία στην κατηγορία του έως και 605 χλμ. (WLTP) και είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία ταχυφόρτισης 400 V, καθιστώντας δυνατή τη φόρτιση από 10% έως 80% σε μόλις 29 λεπτά. Έως και 202 χλμ. αυτονομίας μπορούν να προστεθούν σε μόλις 15 λεπτά, καθιστώντας το EV3 ένα από τα πιο αποδοτικά EV στην κατηγορία του. Μαζί με άλλους πέντε νικητές της κατηγορίας, συμπεριλαμβανομένων των κατηγοριών 4x4, Pick-Up, Large SUV, Large Car, Performance And Luxury Cars και Urban Model, ως νικητής της κατηγορίας Compact SUV, το Kia EV3 περνά τώρα στον τελικό γύρο για την ανάδειξη του μεγάλου νικητή του βραβείου WWCOTY. Ο τίτλος του WWCOTY Supreme Winner, ένας τίτλος που πέρυσι πήγε στο Kia EV9, θα ανακοινωθεί στις 6 Μαρτίου, δύο ημέρες πριν από την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. KIA EV3 Πρωτιά στα Compact SUV του WWCOTY 2025 Το σχέδιο EV36Zero της Nissan θα μετατρέψει το εργοστάσιο του Sunderland σε έναν κορυφαίο κόμβο EV, συνδυάζοντας ηλεκτρικά οχήματα, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και παραγωγή μπαταριών. Στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής της Ambition 2030, η Nissan στοχεύει να γίνει μια πραγματικά βιώσιμη εταιρεία, οδηγώντας προς έναν καθαρότερο, ασφαλέστερο και χωρίς αποκλεισμούς κόσμο. Το όραμα υποστηρίζει το στόχο της εταιρείας να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής των προϊόντων της έως το οικονομικό έτος 2050. Διαβάστε περισσότερα εδώ EV36ZERO Nissan: Φιλόδοξο σχέδιο με περιβαλλοντικό πρόσημο FORD TRANSIT CUSTOM ΠΛΗΘΟΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΣΚΕΥΩΝ To Ford Transit Custom ξεχωρίζει για την πρακτικότητα και τις μεταφορικές ικανότητές του, με δυνατότητα πολλών μετατροπών και μετασκευών. Εξασφαλίζει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο που φτάνει έως και τα 1.235 κιλά, μέγιστο χώρο φόρτωσης 5,8-6,8 m3 και μέγιστο εσωτερικό μήκος φόρτωσης 3.004 mm. Το επαγγελματικό βαν της Ford διαθέτει μια μεγάλη γκάμα επιλογών όσον αφορά τα συστήματα κίνησης. Διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό με απόδοση 136 ή 218 ίππων, τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 64 kWh που παρέχει αυτονομία με μια φόρτιση έως και 337 χλμ. Το Transit Custom προσφέρεται επίσης με Plug-In Hybrid σύστημα κίνησης με ισχύ 232 ίππων, μπαταρία 11,8 kWh και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 57 χλμ. Εκτός από τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, είναι διαθέσιμο επίσης με μια αποδοτική σειρά κινητήρων ντίζελ 2.0L EcoBlue, με 6-τάχυτο κιβώτιο και απόδοση 136 ή 150 ίππων, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με 170 ίππους ή ακόμα και σε τετρακίνητες εκδόσεις AWD, σε συνδυασμό με αυτόματο σύστημα μετάδοσης. Διαβάστε περισσότερα εδώ

13.01.25 #276 11 Στην έκθεση CES 2025, στο Λας Βέγκας, η BMW αποκαλύπτει για πρώτη φορά στο κοινό μια έκδοση του νέου BMW iDrive, που βρίσκεται ένα βήμα πριν από την παραγωγή, με κεντρικό στοιχείο το Panoramic Vision. Το καινοτόμο τεχνολογικό πακέτο προορίζεται για τη Neue Klasse. Βασικό λογισμικό είναι το νέο Operating System X, το οποίο λειτουργεί ως εγκέφαλος πίσω από τη νέα φιλοσοφία απεικόνισης και χειρισμού. Με μοντέρνα σχεδίαση που έρχεται να αναδιαμορφώσει την αισθητική στο εσωτερικό, το ολοκληρωμένο αυτό σύστημα θα ενσωματωθεί στην πορεία σε όλα τα νέα μοντέλα BMW, από τα τέλη του 2025. Ο συνδυασμός τεσσάρων κεντρικών στοιχείων του νέου BMW iDrive επαναδιατυπώνει τη γνωστή φιλοσοφία της BMW «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο», με την οποία η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στην προσήλωση του οδηγού, προσφέροντας μια ξεχωριστή μορφή διαισθητικού, φιλικού προς το χρήστη και εργονομικά βελτιστοποιημένου χειρισμού. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το BMW Panoramic iDrive προβάλλει πάντα τις σωστές πληροφορίες στο σωστό σημείο και τη σωστή στιγμή. Το σύστημα συνεχίζει να υποστηρίζει ιδανικά και αναλογικά και ψηφιακά χειριστήρια, κάνοντας χρήση διακοπτών, κουμπιών, εντολών αφής και φωνητικού ελέγχου. Εκτός από τους απτικούς διακόπτες για το χειρισμό των υαλοκαθαριστήρων, των φλας και των εξωτερικών καθρεπτών, το σύστημα μπορεί επίσης να χειρίζεται την ένταση του ήχου, τον επιλογέα ταχυτήτων και τη λειτουργία ξεπαγώματος του παρμπρίζ. Άλλες λειτουργίες έχουν βελτιστοποιηθεί για χειρισμό μέσω αφής, φωνής ή του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών, όπως οι τηλεφωνικές λειτουργίες, τα συστήματα πολυμέσων, η πλοήγηση, η υποβοηθούμενη οδήγηση, η εξατομίκευση των οθονών, η επιλογή των MyModes και άλλα. Διαβάστε περισσότερα εδώ BMW PANORAMIC IDRIVE Εμπειρία χρήστη και οδήγησης με τεχνολογία αιχμής Το ηλεκτρικό crossover Ford Mustang Mach-E ξεπέρασε τις πωλήσεις του βενζινοκίνητου εμβληματικού σπορ μοντέλου κατά σχεδόν 8.000 μονάδες πέρυσι. Οι παραδόσεις Mach-E αυξήθηκαν 27% στις 51.745, ενώ οι πωλήσεις της Mustang μειώθηκαν κατά 9,5% στις 44.003, το χαμηλότερο επίπεδό της σε τουλάχιστον δύο δεκαετίες, σύμφωνα με το Automotive News Research & Data Center. Είναι η πρώτη φορά που το Mach-E ξεπέρασε τις πωλήσεις του αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα σε ένα πλήρες ημερολογιακό έτος από τότε που κυκλοφόρησε το crossover στα τέλη του 2020. FORD: ΤΟ MUSTANG MACH-E ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕ ΤΗ MUSTANG Η TESLA ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ SUPERCHARGER ΓΙΑ ΤΗ MERCEDES-BENZ Οι οδηγοί της Mercedes-Benz θα αποκτήσουν πρόσβαση στο δίκτυο Supercharger της Tesla στις ΗΠΑ τον Φεβρουάριο, επεκτείνοντας κατά πολύ τις επιλογές δημόσιας φόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το δίκτυο ταχείας φόρτισης της Tesla θα προσφέρει περισσότερους από 21.000 Supercharger στους ιδιοκτήτες Mercedes-Benz ως μέρος μιας συμφωνίας που ανακοινώθηκε τον Ιούλιο του 2023, δήλωσε η γερμανική εταιρεία στις 9 Ιανουαρίου. Οι οδηγοί της Mercedes στον Καναδά θα αποκτήσουν, εξάλλου, πρόσβαση στα Supercharger αργότερα μέσα στο έτος, ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε δελτίο Τύπου. Η Tesla διαθέτει πάνω από 29.000 ταχυφορτιστές σε περίπου 2.500 σταθμούς στις ΗΠΑ, καθιστώντας την το μεγαλύτερο δίκτυο ταχείας φόρτισης, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ. Ορισμένοι παλαιότεροι φορτιστές Tesla δεν είναι συμβατοί με οχήματα πέραν των δικών της. Στον Καναδά, η Tesla διαθέτει περίπου 2.300 Superchargers σε 236 σταθμούς φόρτισης. Οι ιδιοκτήτες Mercedes-Benz μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εσωτερικό λογισμικό της αυτοκινητοβιομηχανίας, που ονομάζεται Mercedes me Charge, για να διαχειριστούν τις περιόδους φόρτισης στους Superchargers και να πληρώσουν αυτόματα, είπε η αυτοκινητοβιομηχανία.

13.01.25 #276 12 Το 2024 ταξινομήθηκαν στην Ιταλία 4.920 λεωφορεία και πούλμαν, αριθμός αυξημένος κατά 20% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με στοιχεία του βιομηχανικού οργανισμού ANFIA. Πρόκειται για ένα πραγματικό ρεκόρ στη χώρα, καθώς το υψηλότερο ποσοστό που σημειώθηκε προηγουμένως ήταν οι 4.400 μονάδες που είχαν καταγραφεί το 2001 - στον αντίποδα, η σουηδική αγορά λεωφορείων παρουσίασε πτώση 30% στις νέες ταξινομήσεις. Το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας αντιπροσωπεύεται από αστικά λεωφορεία, τα οποία έχουν αυξηθεί θεαματικά (+73,9%) από 1.403 σε 2.440, εκ των οποίων τα 994 είναι ηλεκτρικά: αυτό σημαίνει ότι το 40% των νέων αστικών λεωφορείων κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια. Τα υπεραστικά λεωφορεία, από την άλλη, μειώθηκαν από 2.156 μονάδες το 2023 σε 1.796 το 2024 (-16,7%). Η Iveco Bus κατέγραψε ταξινομήσεις 2.017 μονάδων, που ισοδυναμούν με μερίδιο αγοράς 41%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα λεωφορεία της Daimler, Mercedes-Benz (608 μονάδες) και Setra (112), που συνθέτουν μερίδιο αγοράς 14,7%. Η Solaris, με 551 οχήματα (11,2%), ακολούθησε στην πρώτη τριάδα. Στη συνέχεια, πιο κάτω βρίσκουμε τη Menarini, μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας και την ανάκαμψη -μετά τη μαύρη χρονιά του 2023- και την Otokar. Οι δύο κατασκευαστές είναι ισόπαλοι σε 285 οχήματα και μερίδιο αγοράς 5,8%. Έπεται η Scania με 181 (3,7%) και η MAN με 163 οχήματα, στα οποία προστίθενται τα 48 πούλμαν Neoplan (συνολικό μερίδιο 4,3%). Ένα ολοκληρωμένο και ανθεκτικό στο κλίμα διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη και την κοινωνικοοικονομική και εδαφική συνοχή στην Ε.Ε. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ενσωμάτωση της κλιματικής προσαρμογής στις πολιτικές ΔΕΔ-Μ συνιστά καθοριστικό παράγοντα. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής έχουν ήδη τεράστιες επιπτώσεις στην Ευρώπη. Σε αρκετές περιπτώσεις το 2024, ακραία καιρικά φαινόμενα κατέστησαν τα συστήματα μεταφορών άχρηστα, καταστρέφοντας τις υποδομές και διαταράσσοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η μελέτη προειδοποιεί ότι όλα τα μέσα μεταφοράς ΔΕΔ-Μ θα αντιμετωπίσουν σημαντικά περισσότερες ακραίες κλιματικές συνθήκες μέχρι το τέλος του αιώνα, με τους καύσωνες να αυξάνονται 30 φορές και τις πλημμύρες, τις ξηρασίες και τις πυρκαγιές να γίνονται πολύ πιο συνηθισμένες. Για να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα της ευρωπαϊκής υποδομής μεταφορών, απαιτούνται σημαντικές δημόσιες επενδύσεις. Για την αποτελεσματική κατανομή αυτών των πόρων, είναι απαραίτητες οι αξιολογήσεις των κλιματικών κινδύνων για τον εντοπισμό των τρωτών σημείων στο δίκτυο. Η ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ θα ενισχύσει την ανθεκτικότητά του στο κλίμα, προσφέροντας πιο ευέλικτες και προσαρμόσιμες διαδρομές κυκλοφορίας. Για να διευκολυνθεί αυτό, η μελέτη συνιστά τη δημιουργία ενός συστήματος παρακολούθησης της προόδου των διασυνοριακών έργων ΔΕΔ-Μ, συμπεριλαμβανομένων των ορόσημων, του κόστους και της κατάστασης ολοκλήρωσής τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Κλιματική προσαρμογή στις πολιτικές για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών ΙΤΑΛΙΑ: ΡΕΚΟΡ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΤΟ 2024 DAIMLER TRUCK-THOMAS BUILT BUSES: ΝEΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΣΧΟΛΙΚO H Thomas Built Buses, κορυφαίος κατασκευαστής σχολικών λεωφορείων στη Βόρεια Αμερική και θυγατρική της Daimler Truck North America, ανακοίνωσε την κυκλοφορία της δεύτερης γενιάς Saf-T-Liner C2 Jouley του ηλεκτρικού σχολικού λεωφορείου. Αρχικά παρουσιάστηκε το 2017, το εμβληματικό Jouley, ως το κορυφαίο ηλεκτρικό λεωφορείο της μάρκας. Περισσότερα από 1.000 λεωφορεία Jouley έχουν παραδοθεί σε πελάτες της Βόρειας Αμερικής μέχρι στιγμής. Η δεύτερη γενιά Jouley έρχεται με μια νέα γενιά eAxle και μια νέα ευέλικτη επιλογή μεταξονίου.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=