ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #275 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Δημόσια διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ Συγκρατημένη η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου Κερδισμένη το 2024 η Volvo Cars
09.01.25 #275 2 Πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών κάνει το νέο, πλήρως ηλεκτρικό BYD ATTO 2, ενώ οι πωλήσεις του αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν στις ευρωπαϊκές αγορές, όπως και στην Ελλάδα, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Πρόκειται για ένα B-SUV με αστικό προσανατολισμό, που αναμένεται να ισχυροποιήσει την παρουσία της BYD σε μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες οχημάτων της ευρύτερης περιοχής. Το νέο compact μοντέλο κατέκτησε ήδη, τη μέγιστη βαθμολογία 5 Αστέρων στις δοκιμές του Green NCAP. Σχεδιασμένο για να είναι το πιο προσιτό αμιγώς ηλεκτρικό SUV της BYD στην Ευρώπη, έλαβε συνολική βαθμολογία 96% στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού, οι οποίες αξιολογούν βασικά χαρακτηριστικά όπως η ενεργειακή αποδοτικότητα και οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου Wellto-Wheel+. Είναι εφοδιασμένο με κινητήρα 177 ίππων (130kW) τοποθετημένο εμπρός, έχει βάρος λίγο πάνω από 1.500 κιλά, επίσημη αυτονομία κατά WLTP 312 χλμ. και πληθώρα έξυπνων τεχνολογιών. ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ BYD ATTO 2 ΜΕ 5 ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΟ GREEN NCAP Σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται ήδη (και θα παραμείνει για δύο ακόμα βδομάδες) το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου που εισηγείται η κυβέρνηση και έχουν, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως γνώμονα την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, αλλά και τις ανάγκες της σύγχρονης κινητικότητας και τη σταδιακή ψηφιοποίηση των διαδικασιών, συνοψίζονται στα εξής: Εξορθολογίζονται οι ποινές και κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις ανάλογα με την επικινδυνότητα. Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις βασικές κατηγορίες καθιστά το κυρωτικό πλαίσιο ρεαλιστικότερο. Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων τίθενται αποτρεπτικές κυρώσεις. Προβλέπεται η θέσπιση της υποτροπιάζουσας παραβατικής και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και η αυστηροποίηση - κλιμάκωση του κυρωτικού πλαισίου για την αποτροπή τους. Απενοχοποιείται το όχημα (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος) για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες, πλέον, τιμωρείται μόνον ο παραβάτης οδηγός. Μειώνεται η ανώτατη ταχύτητα κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ./ώρα, υπό τις ειδικές προϋποθέσεις που προβλέπονται κατά περίπτωση. Η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσω της μείωσης της ταχύτητας ενισχύεται με την παραχώρηση ζωτικού χώρου σε οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα. Συνδυαστικά με το παραπάνω, αυστηροποιείται το κυρωτικό πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα και τιμωρούνται αυστηρά. Αναμορφώνεται το θεσμικό πλαίσιο για τη διεύρυνση της δυνατότητας αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων με σκοπό τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025 Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος KOK FLEET NEWS #275 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
09.01.25 #275 4 Ο Όμιλος Μοτοδυναμική, στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητάς του, οργανώνεται πλέον σε τρεις επιμέρους επιχειρηματικούς κλάδους: Yamaha, Porsche και Sixt. Στο πλαίσιο αυτής της αναδιοργάνωσης, ο κλάδος Yamaha θα απορροφήσει διοικητικά τον κλάδο Motodirect. Ο κλάδος Yamaha δραστηριοποιείται στη χονδρική πώληση μηχανοκίνητων δικύκλων και άλλων οχημάτων, προϊόντων θαλάσσης, ανταλλακτικών και αξεσουάρ της Yamaha Motor Co στην Ελλάδα. Παράλληλα, στον κλάδο Yamaha ανήκουν και οι δραστηριότητες του ομίλου σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία και Μολδαβία, μέσω θυγατρικών εταιρειών. Ο κλάδος Motodirect δραστηριοποιείται στη λιανική πώληση όλων των προϊόντων της Yamaha Motor Co μέσω τριών κάθετων καταστημάτων και του ηλεκτρονικού καταστήματος. Η διοίκηση του ενοποιημένου πλέον κλάδου θα πραγματοποιείται από τον γενικό διευθυντή του κλάδου Yamaha, Ιωάννη Σώκιαλη. Ο Λεόνικος Μαυρογένης, γενικός διευθυντής του Motοdirect, θα βοηθήσει αυτήν τη μετάβαση παραμένοντας στην εταιρεία έως τα μέσα Φεβρουαρίου. Αλλαγή γίνεται και στην επιτελική Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού. Η Σοφία Θωμαΐδου, Chief People Officer, θα αποχωρήσει από τα καθήκοντά της την 1η Μαρτίου 2025, έπειτα από πέντε χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στον όμιλο. Τη διεύθυνση του τμήματος θα αναλάβει η Eλευθερία Λώλου ως ΗR Manager, με στόχο τη συνέχιση της επιτυχημένης πορείας του τμήματος και την υποστήριξη της ανάπτυξης και των στρατηγικών στόχων της εταιρείας. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Δυναμικά επιστρέφει στο προσκήνιο η Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, που τα τελευταία χρόνια ενδεχομένως δεν είχε ενθουσιάσει με το πλήθος των νέων μοντέλων που επεδείκνυε στους επισκέπτες της, αλλά στην 101η επέτειό της, το 2025, υπόσχεται κάτι διαφορετικό, με πέντε παγκόσμιες πρεμιέρες. Από τις 10 έως τις 19 Ιανουαρίου, σε ένα χώρο 56.000 τ.μ. στο εκθεσιακό κέντρο Brussels Expo, στα Halls 5, 6, 7, 9, 11 και “Patio”, θα φιλοξενηθούν περισσότεροι από 100 εκθέτες και 63 μάρκες αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCVs) που θα παρουσιάσουν τα πιο πρόσφατα μοντέλα τους, αλλά και τις σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι διοργανωτές δηλώνουν ότι εκπροσωπείται το 90,4% της βελγικής αγοράς αυτοκινήτου, ωστόσο το σημαντικό φέτος, προς τέρψιν των επισκεπτών, είναι ότι έχουμε πέντε παγκόσμιες πρεμιέρες, 14 ευρωπαϊκές, επτά πρωτότυπα (concept cars), δύο αυτοκίνητα της Formula 1 και 45 ιδιαίτερα «ονειρικά» και σπορ μοντέλα. Στις μεγάλές πρεμιέρες περιλαμβάνεται το Urban Cruiser, το νέο πλήρως ηλεκτρικό μικρό SUV της Toyota που θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταρίας λιθίου-φωσφορικού σιδήρου 49 kWh και 61 kWh και θα αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το νέο compact SUV BYD Atto2, που επίσης θα δούμε στην έκθεση, το DS Automobiles No. 8, η ηλεκτρική ναυαρχίδα της premium μάρκας της Stellantis που θα έχει αυτονομία έως και 750 χλμ. και θα εγκαινιάσει μια νέα ονοματολογία μοντέλων για την εταιρεία, αλλά και το Fiat Grande Panda, το μικρό crossover - «ξαδερφάκι» του Citroen C3- που θα κάνει την πρώτη του δημόσια, «φυσική» εμφάνιση στο κοινό. Στις Βρυξέλλες, επίσης, θα δούμε και το νέο, εκτεταμένης αυτονομίας, μεγάλο ηλεκτρικό/υβριδικό SUV Leapmotor C10 REEV. ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ Πέντε παγκόσμιες πρεμιέρες Toyota Urban Cruiser Fiat Grande Panda DS Automobiles No. 8 Leapmotor C10 REEV
09.01.25 #275 6 ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ■■uΜια ευέλικτη εναλλακτική επιλογή στους υποψήφιους αγοραστές των μοντέλων της δίνει η Jeep με το νέο της χρηματοδοτικό πρόγραμμα, με προκαταβολή από το 30% της αξίας του αυτοκινήτου, διάρκεια 36 μηνών και επιτόκιο 7,75%. Μόλις ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη διάρκεια της χρηματοδότησης, ο πελάτης έχει τρεις επιλογές. Διαβάστε περισσότερα εδώ ■■uΤο επίσημο λανσάρισμα του Volkswagen Tayron στην ελληνική αγορά προγραμματίζεται για το Απρίλιο του 2025. Η Kosmocar Α.Ε. ανακοίνωσε την έναρξη προπαραγγελιών για το πιο πρόσφατο μέλος της οικογένειας SUV του VW Group, το οποίο είναι 7-θέσιο και μόνο στις plug-in υβριδικές εκδόσεις 5-θέσιο. Διαβάστε περισσότερα εδώ ■■uΗ Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. προχωρά στην κατάρτιση του Δικτύου Εμπόρων που θα διαθέτουν τα μοντέλα της KGM ανά την Ελλάδα. Το πρώτο κατάστημα της KGM βρίσκεται ήδη σε λειτουργία από την KGM Χαλκιάς, στην περιοχή της Καλλιθέας, στην Λεωφόρο Συγγρού 246. Διαβάστε περισσότερα εδώ ■■uΑνανεωμένος τιμοκατάλογος ΜΙΝΙ για την Ελλάδα. Στο πλαίσιο της νέας οικογένειας μοντέλων, η MINI προσδιορίζει τα επίπεδα απόδοσης των βενζινοκινητήρων της με το γράμμα C για το MINI Cooper και με το γράμμα S για το μοντέλο υψηλότερων επιδόσεων. Διαβάστε περισσότερα εδώ ■■uΗ BMW ανακοίνωσε τις νέες τιμές των μοντέλων της στην ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα στην γκάμα της εμφανίστηκαν και νέες εκδόσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ VOLKSWAGEN AMAROK Στον Πολυχώρο Attart Off Road Park Η Kosmocar καλεί το κοινό σε μια γνωριμία με το νέο Volkswagen Amarok στον εξειδικευμένο πολυχώρο Attart Off Road Park στην Κερατέα. Εκεί οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν τις δυνατότητες του pick-up σε πραγματικές συνθήκες μέσω της διεξαγωγής ατομικών σεμιναρίων και δοκιμαστικής οδήγησης. Με την υποστήριξη έμπειρων επαγγελματιών οδηγών θα μάθουν να αξιοποιούν στο έπακρο τις προηγμένες τεχνολογίες και τις εντυπωσιακές ικανότητες του μοντέλου. Η δράση ξεκινά στις 10 Ιανουαρίου 2025 και ολοκληρώνεται στις 11 Μαΐου 2025. Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, από τις 10:00 έως τις 18:00. Από την άνοιξη του 2024 έχει ξεκινήσει ο Όμιλος Σφακιανάκη τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε όλες τις εταιρείες του, με στόχο τον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών και την ενίσχυση της εμπειρίας των πελατών και των εργαζομένων. Ενδεικτικά: Βρίσκεται σε εξέλιξη έργο υλοποίησης CRM με ενσωματωμένες λειτουργικότητες DMS, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία καινοτόμος ενιαία πλατφόρμα λειτουργίας όλων των δραστηριοτήτων του ομίλου, αναβαθμίζοντας σημαντικά την εμπειρία χρήσης των υπαλλήλων και των πελατών και μειώνοντας δραστικά το χρόνο εξυπηρέτησης και λειτουργίας όλων των ροών εργασίας. Στα σημεία διεπαφής πελατών και εξυπηρέτησης πελατείας (web Sites, Contact Centers) εκπονείται καινοτόμο έργο με χρήση τεχνολογίας Google Natural Language AI σε φωνητική πύλη IVR και Chat Bot με λογική AI platform interoperability. Στα Contact Centers του ομίλου έχει ξεκινήσει εφαρμογή της τεχνολογίας Advance CX CTI Genesys, η οποία με σειρά καινοτομιών και state of the art τεχνολογιών, αναβαθμίζει την εμπειρία επικοινωνίας του πελάτη με τον όμιλο. Για τα καταστήματα BMW του Ομίλου Σφακιανάκη δημιουργήθηκε το καινοτόμο AI Video Chat Bot «Ιάσονας», το οποίο αποτελεί τον πρώτο ψηφιακό σύμβουλο πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Στα καταστήματα του Ομίλου Σφακιανάκη θα ξεκινήσει έργο Augmented Reality για τη φυσική εξυπηρέτηση των πελατών από τη Virtual AI περσόνα του Ομίλου Σφακιανάκη. ΌΜΙΛΟΣ ΣΦΑΚΙΑΝΆΚΗ Προχωρεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός Ο «Ιάσονας», ψηφιακός σύμβουλος πωλήσεων των καταστημάτων BMW του Ομίλου Σφακιανάκη
09.01.25 #275 7 Με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών CO2 σε όλους τους τομείς, το BMW Group χρησιμοποιεί HVO 100 για την πρώτη πλήρωση με καύσιμο όλων των diesel μοντέλων που παράγονται στη Γερμανία. Η συντομογραφία HVO σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο (hydrotreated vegetable oil)», ενώ η προσθήκη του αριθμού «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καθαρό (100%) καύσιμο. Το «Neste MY Renewable Diesel» αποτελεί το καύσιμο HVO 100 που χρησιμοποιείται στα εργοστάσια του BMW Group στο Μόναχο, στο Dingolfing, στο Regensburg και στη Λειψία. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν ετησίως πάνω από το 50% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων του BMW Group. Το καύσιμο που παρέχεται από τον Φινλανδό κατασκευαστή Neste, εξασφαλίζει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 90% («Well to Wheel») κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, σε σύγκριση με το παραδοσιακό ορυκτό diesel. Η αρχική πλήρωση που πραγματοποιείται στα εργοστάσια πριν από την παράδοση των οχημάτων κυμαίνεται από πέντε έως οκτώ λίτρα, ανάλογα με το μοντέλο. Από τα τέλη Μαΐου 2024, το παραφινικό ντίζελ HVO πωλείται στα πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία. Διαβάστε περισσότερα εδώ BMW GROUP HVO 100: βιώσιμο υποκατάστατο diesel ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V2G ΣΤΟ CAR SHARING ΤΗΣ ΟΥΤΡΕΧΤΗΣ Η πόλη της Ουτρέχτης ένωσε τις δυνάμεις της με τη Renault και τις εταιρείες We Drive Solar και MyWheels, για να φιλοξενήσει μια υπηρεσία κοινής χρήσης αυτοκινήτων (car sharing) με τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης. Η Ουτρέχτη δίνει προτεραιότητα στη βιώσιμη κινητικότητα και την κλιμάκωση της ηλεκτρικής κινητικότητας με αυτήν τη συνεργασία, παρέχοντας καινοτομία μέσω της εξισορρόπησης της ηλεκτρικής ενέργειας του δικτύου σε όλη την πόλη. Η συμφωνία καλύπτει 500 ηλεκτρικά οχήματα της Renault (Renault 5), τα οποία είναι εύκολα προσβάσιμα μέσω της εφαρμογής κοινής χρήσης αυτοκινήτου MyWheels και χρησιμοποιούν τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης V2G -ευγενική προσφορά της Mobilize. Αυτά τα οχήματα έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν το 10% της ευελιξίας που χρειάζεται η πόλη της Ουτρέχτης για να εξισορροπήσει την ηλιακή και την αιολική ενέργεια σε ώρες αιχμής. Η Renault δεσμεύεται με πιθανή επέκταση του στόλου μέσω των ηλεκτρικών μοντέλων της 4 E-Tech, Megane E-Tech και Scenic E-Tech. Η Honda θα παρουσιάσει την πλήρη γκάμα αυτοκινήτων της στην 101η Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών από τις 10 έως τις 19 Ιανουαρίου, παράλληλα με μια πρώτη δημόσια εμφάνιση του «Silver Civic», που δημιουργήθηκε πέρυσι, για τον εορτασμό των 25 χρόνων από την κυκλοφορία του πρώτου υβριδικού μοντέλου της στην Ευρώπη. Η εταιρεία εκθέτει την πλήρως ηλεκτροκίνητη γκάμα μοντέλων της, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού e:Ny1, μαζί με τα υβριδικά Jazz e:HEV, Civic e:HEV και ZR-V. e:HEV, συν το CR-V e:HEV και το CR-V e:PHEV. Οι παρευρισκόμενοι θα μπορούν επίσης να δουν το νέο HR-V e:HEV 2025 μαζί με το Civic Type R, το οποίο έχει συναρπάσει τους οδηγούς για έξι γενιές, συνδυάζοντας εξαιρετική οδική συμπεριφορά, μηχανική ακρίβεια και τεχνολογία αιχμής. HONDA 25 χρόνια υβριδικά οχήματα
09.01.25 #275 8 Το remarketing (επαναπροώθηση στην αγορά) ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) συνιστά μια πρόκληση. Μια πρόσφατη έρευνα της Aviloo για την πιστοποίηση της υγείας της μπαταρίας ίσως είναι το «κλειδί» για να μετατραπεί αυτή η πρόκληση σε ευκαιρία. Ο κλάδος του remarketing συνεχίζει να εξοικειώνεται με την έννοια της πώλησης μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Για διάφορους λόγους, η αλλαγή είναι αργή: Επειδή ο όγκος των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει σχετικά μικρός, μικρή προσπάθεια καταβάλλεται για να καλυφθεί ειδικά αυτό το τμήμα. Η υποβάθμιση της μπαταρίας EV είναι ένα περίπλοκο θέμα, που επηρεάζεται όχι μόνο από την ηλικία και τα χιλιόμετρα, αλλά και από το ιστορικό των φορτίσεων και τη συμπεριφορά του χρήστη. Η αβεβαιότητα σχετικά με την κατάσταση της υγείας (SoH) της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος (EV) είναι ζωτικής σημασίας, καθώς η εγγύηση που παρέχεται από τον κατασκευαστή για την αντοχή της μπαταρίας μπορεί να έχει ήδη λήξει ή να λήξει κατά τη διάρκεια της χρήσης του οχήματος. Για αυτό οι δυνητικοί αγοραστές μεταχειρισμένων EV αναζητούν κάποιου τύπου διαβεβαίωση, και είναι αυτό που πολλές -αν όχι οι περισσότερες- πλατφόρμες επαναληπτικού μάρκετινγκ δεν προσφέρουν ακόμη σε επαρκή βαθμό. Η πρόκληση και η ευκαιρία, λοιπόν, είναι πολύ κοντά, επειδή, όπως διαπιστώνεται, οι μπαταρίες EV υποβαθμίζονται πολύ πιο αργά από ό,τι αρχικά αναμενόταν. Στην πραγματικότητα, μια πρόσφατη μελέτη της Geotab δείχνει ότι οι περισσότερες μπαταρίες θα ζήσουν περισσότερο από τα ηλεκτρικά οχήματα στα οποία είναι εγκατεστημένες. Σε μια μελέτη του 2019, η καναδική εταιρεία τηλεματικής υπολόγισε ότι οι μπαταρίες EV υποβαθμίζονται κατά μέσο όρο 2,3% ετησίως. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΈΝΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ Πρόκληση ή ευκαιρία; Ο CHRISTIAN LORIAUX ΣΤΗΝ OVERDRIVE RACING Στην Overdrive Racing εντάχθηκε ως επικεφαλής Ανάπτυξης ο καταξιωμένος μηχανικός Christian Loriaux. Ο 58χρονος Βέλγος εντάχθηκε στον κόσμο των ράλι crosscountry για πρώτη φορά μετά από μια λαμπρή καριέρα, δουλεύοντας με ομάδες κορυφαίου επιπέδου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA και στους αγώνες αντοχής. Τα ράλι cross-country είναι μια νέα πρόκληση για τον Βέλγο, καθώς επιβλέπει τη συνεχή εξέλιξη του Toyota Hilux για την επίσημη ομάδα Toyota Gazoo Racing. Η έμφαση θα δοθεί στη μελλοντική μακροπρόθεσμη τεχνολογία και στη διατήρηση της επιτυχίας της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid της FIA (W2RC) και στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ HONDA ΚΑΙ NISSAN «ΒΛΕΠΕΙ» ΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ BYD Η κοινή εταιρεία που συμφώνησαν να δημιουργήσουν η Honda και η Nissan θα μπορούσε να δώσει στις δύο ιαπωνικές μάρκες τα «όπλα» για να αντιμετωπίσουν και να ξεπεράσουν την κινεζική BYD. Η Honda, η οποία πολύ πρόσφατα σκιαγράφησε τα σχέδια για μια συμφωνία που ισοδυναμεί ουσιαστικά με εξαγορά της Nissan, πούλησε 3,43 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως τους πρώτους 11 μήνες του 2024. Η Nissan, από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι πούλησε μόλις 3 εκατομμύρια. Την ίδια ώρα, η BYD που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, πούλησε 3,76 εκατομμύρια οχήματα την ίδια περίοδο. Η Honda και η Nissan δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την ανερχόμενη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, η οποία ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο πέρυσι και πρόκειται να προχωρήσει περαιτέρω το 2025. Το δίδυμο χρειάστηκε να μειώσει το προσωπικό και την παραγωγή στην Κίνα, ενώ η Mitsubishi Motors, η οποία θα μπορούσε επίσης να συμμετάσχει στο συνδυασμό HondaNissan, έχει αποσυρθεί από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
09.01.25 #275 9 Πριν από ενάμιση χρόνο, η Solaris ανακοίνωσε ότι το στρατηγικό της σχέδιο για το 2026 περιλάμβανε την είσοδό της στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, με μια πρόταση αξίας που αποτελείται από λεωφορεία αμιγώς μηδενικών εκπομπών (ZEB). Ήδη, υπέγραψε την πρώτη της σύμβαση για παραδόσεις ZEB στις ΗΠΑ με την King County Metro, η οποία παρέχει υπηρεσίες διαμετακόμισης στο Σιάτλ και 34 άλλες πόλεις. Προβλέπεται, συγκεκριμένα, παράδοση δύο 12μετρων ηλεκτρικών λεωφορείων με μπαταρία και δύο 18μετρων αρθρωτών, ενώ υπάρχει και δυνατότητα για έως και 12 επιπλέον μονάδες. Οι παραδόσεις οχημάτων αναμένονται το δεύτερο εξάμηνο του 2026. Αυτά τα λεωφορεία θα βασίζονται σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα ειδική για τις περιστάσεις σχεδίασης, συμμορφούμενη με όλους τους κανονισμούς των ΗΠΑ, που αναπτύχθηκε από τη Solaris στα 15 χρόνια πείρας της σε λεωφορεία του είδους. ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ SOLARIS Πρώτες πωλήσεις στις ΗΠΑ H STELLANTIS ΠΟΥΛΗΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ Η Stellantis NV ανακοίνωσε ότι η One Equity Partners (OEP), μια εταιρεία ιδιωτικών μετοχών μεσαίας κεφαλαιοποίησης, ολοκλήρωσε την πλειοψηφική της επένδυση στην Comau SpA (Comau), μια παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας που ειδικεύεται στον βιομηχανικό αυτοματισμό και την προηγμένη ρομποτική. Αυτή η στρατηγική κίνηση συνιστά ορόσημο για την Comau, θέτοντάς την σε ρότα ενισχυμένης ανάπτυξης και καινοτομίας. Παρέχει, επίσης, στη Stellantis τη δυνατότητα να επικεντρωθεί σε βασικές επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Ευρώπη. «Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στους υπαλλήλους της Comau για την παροχή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών σε όλους τους πελάτες της», δήλωσε ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann. Η πρωτεύουσα της Κίνας, το Πεκίνο, ψήφισε νέους κανονισμούς οι οποίοι στοχεύουν στην προώθηση της χρήσης τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης εντός πόλης. Οι κανονισμοί αυτοί, που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ την 1η Απριλίου 2025, αναμένεται να ανοίξουν το δρόμο για τη λειτουργία των δημόσιων λεωφορείων και των ταξί χωρίς οδηγό. Παρέχεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο, που καλύπτει τομείς όπως ο σχεδιασμός και η κατασκευή υποδομών, η διαχείριση της κυκλοφορίας στους δρόμους και οι εγγυήσεις ασφάλειας για οχήματα εξοπλισμένα με αυτόνομα συστήματα επιπέδου 3 και πάνω. Μέσα σε μία 5ετία, το Πεκίνο έχει επεκτείνει το έξυπνο δίκτυό του, καλύπτοντας μια περιοχή 600km2. Οι Αρχές έχουν εγκρίνει τις δοκιμές, σε τουλάχιστον 19 αστικές περιοχές. Η αμερικανική Pony.ai σκοπεύει να αυξήσει το στόλο των robotaxi από 250 σε πάνω από 1.000 έως το 2026, ενώ άλλοι βασικοί παίκτες που μελετούν την εν λόγω αγορά στην Κίνα είναι οι WeRide, AutoX και SAIC Motor. ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΤΑΞΙ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΠΕΚΙΝΟ
09.01.25 #275 10 Νέο παγκόσμιο ρεκόρ πωλήσεων κατέγραψε η Volvo Cars το 2024 με 763.389 μονάδες, δηλαδή αύξηση 8% σε σύγκριση με το 2023. Το μήνα Δεκέμβριο, μόνο είχε μικρή μείωση της τάξης του 3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, με πωλήσεις 73.804 αυτοκινήτων παγκοσμίως. Εντυπωσιακές επιδόσεις είχε, ωστόσο, η Volvo Cars στον τομέα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Ολόκληρο το 2024, πούλησε 175.194 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που σημαίνει αύξηση 54% σε σύγκριση με το 2023 και 177.593 plug-in υβριδικά, αύξηση 16%. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις έφτασαν τα 369.685 αυτοκίνητα το 2024, αύξηση 25% σε σύγκριση με το 2023. Η σειρά ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo Cars (ΒEV και PHEV), αντιστοιχούν σε 65% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ευρύτερη περιοχή πέρυσι. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της Volvo Cars ανήλθαν σε 125.243 αυτοκίνητα, μειωμένες κατά 3% σε σύγκριση με το σύνολο του 2023. Ο αριθμός των πωληθέντων ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκε κατά 20%, αντιπροσωπεύοντας το 34% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του 2024. Στην Κίνα, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8% σε σύγκριση με το 2023, με αποτέλεσμα να πουληθούν 156.370 αυτοκίνητα το 2024. Συνολικά, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου αυξήθηκαν κατά 3% κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ VOLVO CARS Στο +8% οι παγκόσμιες πωλήσεις το 2024 COX AUTOMOTIVE - ΗΠΑ: ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΟ 1 ΣΤΑ 4 ΝΕΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟ 2025 Φέτος θα συνεχίσουν να αυξάνονται οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων (BEV, Υβριδικά και PHEV) αυτοκινήτων στις ΗΠΑ με αναλογία 1 προς 4 καινούργια οχήματα, σύμφωνα με το 2025 Outlook της Cox Automotive. Μετά το κλείσιμο του 2024 σε υψηλά επίπεδα, η αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ φαίνεται να βρίσκεται σε σταθερή πορεία ανόδου, παρά τις όποιες αβεβαιότητες. Επί της ουσίας, η Cox προβλέπει ότι θα είναι η καλύτερη χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων μετά το 2019 (πριν από την πανδημία). Οι πωλήσεις και οι παραδόσεις της Tesla μειώθηκαν το 2024, μετά από μια φαινομενικά ασταμάτητη τροχιά διψήφιων κερδών για πολλά χρόνια. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Tesla παρέδωσε περίπου 1.789.226 εκατομμύρια οχήματα καθ΄ όλην τη διάρκεια του 2024, ενώ παρήγαγε περίπου 1.773.443 εκατ. μονάδες. Και τα δύο αυτά στοιχεία είναι μειωμένα έναντι των αντίστοιχα αναφερόμενων 1.808.581 παραδόσεων και 1.845.985 παραχθεισών μονάδων, το 2023. Αυτό είναι λίγο περισσότερο από μια πτώση 1% στις παραδόσεις το 2024 και μια πτώση σχεδόν 4% στην παραγωγή για το έτος. Και μπορεί να ήταν χειρότερα τα πράγματα αν η Tesla δεν είχε σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων για το τέταρτο τρίμηνο, 495.570 οχημάτων. Σημειώστε ότι παραδόσεις και οι πωλήσεις του 2023 είχαν αυξηθεί κατά 38% και 35%, αντίστοιχα, έναντι εκείνων του 2022. Στο μεταξύ, η κινεζική BYD συνέχισε να ανεβαίνει έναντι της Tesla στην παγκόσμια αγορά, όλο το 2023. TESLA Κάμψη πωλήσεων το 2024 Με εξαίρεση τις Stellantis και Tesla, σχεδόν κάθε αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις σε ετήσια βάση, συνολικά, το 2024. Η General Motors ήταν η αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, ενώ η Honda και η Mazda πέτυχαν ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η αγορά των ΗΠΑ σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων το 2023, καθώς και το 2024, και αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί το 2025. Η Cox Automotive προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του συνόλου της αγοράς τη χρονιά που ξεκίνησε, από περίπου 7,5% το 2024. Τα υβριδικά και τα plug-in θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% της αγοράς και οι πωλήσεις των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες (ICE) θα μειωθούν στο 75% του συνολικού όγκου, το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί έως τώρα.
09.01.25 #275 11 BMW GROUP: ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΕΛΚΥΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ Το BMW Group διέπρεψε το 2024 στα αποτελέσματα διαφόρων ερευνών για τους πιο ελκυστικούς εργοδότες. Ο γερμανικός όμιλος προσφέρει ενδιαφέρουσες προκλήσεις για νέους και έμπειρους επαγγελματίες σε πολλά υποσχόμενους τομείς, όπως η έρευνα μπαταριών, η αυτοματοποιημένη οδήγηση, η ανάπτυξη λογισμικού, η αρχιτεκτονική πληροφορικής για βάσεις δεδομένων και συστήματα cloud και η ανάπτυξη εφαρμογών. Αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν ανά πάσα στιγμή. Επιπλέον, η εταιρεία συνεχώς αναζητά ειδικούς στη συντήρηση ηλεκτρικού εξοπλισμού και τη διαχείριση συστημάτων καθώς και τεχνικούς σχεδιασμού και ελέγχου παραγωγής σε εργοστάσια παραγωγής του BMW Group σε όλο τον κόσμο. Διαβάστε περισσότερα εδώ eVTOL Η πρώτη πτήση αυτοκινήτου στην Ιαπωνία Tην πρώτη του δοκιμαστική πτήση πάνω από την Ιαπωνία πραγματοποίησε πρόσφατα το eVTOL, ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε από τον συνεργάτη της Toyota, την αμερικανική εταιρεία Joby Aviation. Ο διευθύνων σύμβουλος της Joby, JoeBen Bevirt, και ο πρόεδρος Akio Toyoda συναντήθηκαν το 2019 ως δύο άνθρωποι που μοιράζονται τα όνειρά τους να κάνουν τον κόσμο καλύτερο μέσω της αεροπορικής κινητικότητας και η συνεργασία τους συνεχίζει να ενισχύεται μέχρι σήμερα. Στη συνέντευξη Τύπου την επόμενη μέρα, οι δύο ηγέτες επιβεβαίωσαν μεταξύ τους ότι «σήμερα είναι η πραγματική αρχή» και δεσμεύτηκαν να ενισχύσουν περαιτέρω τη συνεργασία τους. Η Hyundai Connected Mobility έχει φιλόδοξα σχέδια για την υπηρεσία Mocean Subscription, την οποία σκοπεύει να επεκτείνει σε όλες τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης, αφού γνώρισε επιτυχία στην Ισπανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο και, πρόσφατα, έκανε το ντεμπούτο της στη Γερμανία. Η αισιοδοξία της Hyundai Europe ως προς τη συγκεκριμένη συνδρομητική υπηρεσία, ενισχύεται από το γεγονός ότι ανταγωνιστές, όπως η Volvo και η αδελφή μάρκα Lynk & Co, εγκαταλείπουν ή αναπροσαρμόζουν την προσέγγισή τους σε έναν τομέα που προβλέπεται να γνωρίσει ισχυρή ανάπτυξη μεσοπρόθεσμα. Η Hyundai Connected Mobility συνεργάζεται με την Casi, μια νορβηγική startup που ειδικεύεται στην παροχή της τεχνολογίας συνδρομής, στην προοπτική αξιοποίησης της στροφής προς τη χρήση οχημάτων (κοινή χρήση αυτοκινήτου, ride-hailing κ.λπ.), καθώς αρκετοί καταναλωτές απομακρύνονται, με τον καιρό, από την παραδοσιακή ιδιοκτησία και τη χρηματοδοτική μίσθωση. Το Mocean Subscription, το οποίο παρέχει πρόσβαση σε περισσότερα από 40 μοντέλα Hyundai (με έμφαση στα EV), στοχεύει να κάνει την απόκτηση αυτοκινήτου πιο ευέλικτη, προσφέροντας βραχυπρόθεσμες συνδρομές, οι οποίες περιλαμβάνουν κόστη όπως ασφάλιση, συντήρηση και ποικίλες φορολογικές επιβαρύνσεις σε ενιαίο μηνιαίο τέλος, ιδιαιτέρως ελκυστικό για τους νεότερους οδηγούς. «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και προφανώς η νεότερη γενιά δεν θέλει, πλέον, να αποκτήσει και να κατέχει (σε μόνιμη βάση) αυτοκίνητο», δήλωσε ο Liran Golan, διευθυντής υπηρεσιών κινητικότητας της Hyundai Connected Mobility, μιλώντας σε μέσα ενημέρωσης. Ο ίδιος είπε ότι θα ακολουθήσουν και άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, αλλά αρνήθηκε να τις κατονομάσει ή να παράσχει ένα χρονοδιάγραμμα. Δήλωσε δε σίγουρος για τις δυνατότητες του κλάδου, διότι μόνο στη Γερμανία η αγορά συνδρομών αυτοκινήτων αναμένεται να επεκταθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 33,5%, μέχρι το 2030. Η HYUNDAI ΣΤΟΧΕΎΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΈΣ ΥΠΗΡΕΣΊΕΣ Mocean Subscription
09.01.25 #275 12 Εικόνα σταθερότητας παρουσίασε στο σύνολό της η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. το 11μηνο 2024 (+0,4%), φτάνοντας τις 9,7 εκατομμύρια μονάδες. Καθοριστικό ρόλο στις αντοχές του κλάδου είχαν παίξει εξ αρχής ο Ιανουάριος (+12,1%) και ο Φεβρουάριος (+10,1%), ενώ ο πιο δυνατός όλων, ο Απρίλιος (+13,7%), εξουδετέρωσε στην πορεία τον σχετικά αδύναμο Μάρτιο (-5,2%). Ετσι, μαζί με τα θετικά πρόσημα του Ιουνίου (+4,3%), του Ιουλίου (+0,2%) και του Οκτωβρίου, που διόρθωσε αργότερα (+1,1%) το πτωτικό σερί του Αυγούστου (-18,3%) και του Σεπτεμβρίου (-6,1%), διατηρήθηκε η πολυπόθητη ισορροπία των πωλήσεων, με μικρή «παραφωνία» στη συνέχεια αυτή του Νοεμβρίου (-1,9%). Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA ( Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου του περασμένου έτους, οι 4 μεγαλύτερες κατά σειρά αγορές είχαν διαμορφώσει την εξής εικόνα: Η Γερμανία στο -0,4%, η Γαλλία στο -3,7%, η Ιταλία στο -0,2%, ενώ η Ισπανία έσωσε την κατάσταση με +5,1%. Αρκετά ισχυρές αποδείχθηκαν εξάλλου ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε. «Στα ίδια» το 11μηνο, στο -5,4% τα ηλεκτρικά 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 ΜΗΝΙΑΙΑ ΤΑΣΗ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ Πηγή: ACEA +9,3% +0,1% +5,9% +16,3% +6,7% -20,5% -8,7% -12,0% -1,9% +6,4% +16,0% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ NOEMΒΡΙΟΣ % ΜΕΤ ΙΑΝ.-NOE. % ΜΕΤ 2024 2023 24/23 2024 2023 24/23 Αυστρία 19.096 18.900 +1,0 232.100 220.653 +5,2 Βέλγιο 31.825 37.552 -15,3 424.840 450.960 -5,8 Βουλγαρία 3.956 3.470 +14,0 40.211 34.601 +16,2 Κροατία 4.094 3.461 +18,3 61.275 54.241 +13,0 Κύπρος 1.072 1.244 -13,8 14.379 13.997 +2,7 Τσεχία 20.641 19.410 +6,3 213.708 206.294 +3,6 Δανία 14.939 16.349 -8,6 155.646 153.560 +1,4 Εσθονία 3.313 1.827 +81,3 21.813 21.007 +3,8 Φινλανδία 6.343 6.673 -4,9 67.779 81.702 -17,0 Γαλλία 133.319 152.711 -12,7 1.534.750 1.593.718 -3,7 Γερμανία 244.544 245.701 -0,5 2.592.610 2.602.726 -0,4 Ελλάδα 10.666 10.452 +2,0 128.371 126.244 +1,7 Ουγγαρία 10.647 8.293 +28,4 109.732 99.734 +10,0 Ιρλανδία 1.118 921 +21,4 120.772 122.055 -1,1 Ιταλία 124.344 139.354 -10,8 1.453.458 1.455.924 -0,2 Λετονία 1.448 1.319 +9,8 16.090 17.813 -9,7 Λιθουανία 2.607 2.188 +19,1 27.641 25.896 +6,7 Λουξεμβούργο 3.472 3.692 -6,0 43.564 45.861 -5,0 Μάλτα 598 621 -3,7 7.183 6.889 +4,3 Ολλανδία 34.434 28.223 +22,0 346.515 343.193 +1,0 Πολωνία 49.149 41.685 +17,9 495.877 432.915 +14,5 Πορτογαλία 16.400 15.769 +4,0 189.533 182.988 +3,6 Ρουμανία 10.237 11.134 -8,1 137.298 131.707 +4,2 Σλοβακία 9.087 8.391 +8,3 86.342 85.083 +1,5 Σλοβενία 4.284 3.860 +11,0 49.798 46.118 +8,0 Ισπανία 83.339 78.314 +6,4 911.503 867.590 +5,1 Σουηδία 24.844 25.404 -2,2 243.261 260.384 -6,6 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 869.816 886.918 -1,9 9.726.049 9.683.853 +0,4 Ισλανδία 506 1.296 -61,0 9.398 16.092 -41,6 Νορβηγία 11.689 10.348 +13,0 115.035 114.770 +0,2 Ελβετία 19.698 22.005 -10,5 214.181 225.266 -4,9 EΖΕΣ 31.893 33.649 -5,2 338.614 356.128 -4,9 Ηνωμένο Βασίλειο 153.610 156.525 -1,9 1.811.992 1.761.962 +2,8 EΕ + EΖΕΖ + ΗΒ 1.055.319 1.077.092 -2,0 11.876.655 11.801.943 +0,6 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % ■ Βενζίνης ■ Ντίζελ ■ BEV ■ PHEV ■ HEV ■ Λοιπά Πηγή: ACEA 33,2% 30,6% 10,6% 15,0% 7,6% 3,0% ΔΕΚ IAN ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΣΕΠ ΟΚΤ ΝΟΕ New car registrations: -1.9% in November 2024; year-to-date battery-electric sales -5.4% NEW CAR REGISTRATIONS, EUROPEAN UNION1 EMBARGOED PRESS RELEASE 6.00 CET (5.00 GMT), 19 December 2024 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: ACEA -5,2% +1,1% -18,3% +4,3% -3,0% +12,1% +0,2% -6,1% +10,1% +13,7% -1,9% 2022 2023 2024 -3,3%
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=