FLEETNEWS #274

19.12.24 #274 8 Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία EV Build Your Dreams (BYD) ανακοίνωσε ένα σημαντικό ορόσημο αυτόν το μήνα. Η μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής EV στην Κίνα παρήγαγε ένα εκατομμύριο οχήματα BYD, φέτος, για πρώτη φορά. Αυτό το στατιστικό στοιχείο προέρχεται από ένα εργοστάσιο, όχι από τον παγκόσμιο απολογισμό ετήσιας παραγωγής της BYD. Με περαιτέρω επεκτάσεις σε άλλες αγορές όπως η Ιαπωνία, καθώς και με νέα project παραγωγής εκτός της Κίνας, η BYD έχει γίνει πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση. Τον Νοέμβριο, είχε πουλήσει 506.804 μίνι ηλεκτρικά (NEV), ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 502.657 που είχε σημειωθεί τον Οκτώβριο, καταγράφοντας τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα της αυτοκινητοβιομηχανίας που ξεπερνά το όριο των 500.000 πωλήσεων. BYD Ρεκόρ παραγωγής το 2024 και συνεχίζει ανοδικά Σε διερευνητικές συνομιλίες φέρονται να βρίσκονται η Honda και η Nissan για μια πιθανή συγχώνευση, που θα τις βοηθήσει να ανταγωνιστούν τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ιδιαίτερα από την Κίνα. Σύμφωνα με το BBC News, oι συζητήσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και δεν υπάρχει καμιά βεβαιότητα επί του παρόντος. Τον Μάρτιο, οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν συμφωνήσει να διερευνήσουν στρατηγική συνεργασία για EV. Στην πορεία, ωστόσο, μάλλον πήγαν κάποια βήματα πιο μπροστά, όπως αποκαλύπτουν οι πανομοιότυπες δηλώσεις τους, μετά από σχετική ερώτηση: «Όπως ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Honda και η Nissan αναζητούν διάφορες πιθανότητες για μελλοντική συνεργασία, αξιοποιώντας η μία τις δυνάμεις της άλλης». H οικονομική εφημερίδα Nikkei ήταν η πρώτη που αναφέρθηκε στις παρούσες συνομιλίες και ναι μεν δεν διέψευσαν το ρεπορτάζ ούτε η Honda ούτε η Nissan, ξεκαθάρισαν ωστόσο πως «δεν ήταν κάτι που έχει ανακοινωθεί από καμιά από τις δύο εταιρείες». «Εάν υπάρξουν εξελίξεις, θα ενημερώσουμε τους μετόχους μας την κατάλληλη στιγμή», πρόσθεσαν. Πάντως, κατά το ιαπωνικό τηλεοπτικό κανάλι TBS, οι δύο εταιρείες αναμένεται να επιβεβαιώσουν επίσημα, από την επόμενη κιόλας εβδομάδα, ότι έχουν πραγματοποιήσει συνομιλίες. Η Nissan αρνήθηκε να σχολιάσει αναφορά του Bloomberg ότι την είχε προσεγγίσει η Foxconn (κατασκευάζει iPhone) σχετικά με την ανάληψη ελέγχου μεριδίου της, ενώ η Foxconn, από την πλευρά της, δεν απάντησε σε αίτημα του BBC για σχολιασμό. Εκτιμάται πως μια πιθανή συγχώνευση μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου σε δύναμη κατασκευαστή αυτοκινήτων της Ιαπωνίας θα μπορούσε να είναι περίπλοκη για διάφορους λόγους. Οποιαδήποτε συμφωνία είναι πιθανό να τεθεί υπό έντονη πολιτική κριτική στην Ιαπωνία, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας. Η Nissan είναι, επίσης, πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπη με την αποσύνδεση της συμμαχίας της με τη γαλλική Renault. ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ EV ΤΟΥΣ Συγχώνευση Honda και Nissan; ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΗΜΙ-ΣΤΕΡΕΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ EV ΤΟ 2025 ΑΠΟ ΤΗΝ MG Αν και η MG είναι ήδη μια κορυφαία σε πωλήσεις κινεζική μάρκα EV με ηλεκτρικά μοντέλα, όπως π.χ., το MG4, έχει ακόμη πιο φιλόδοξα σχέδια. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της, Zhou Xing, το πρώτο EV της μάρκας που θα κυκλοφορήσει το 2025 θα τροφοδοτείται από μια μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης, η οποία «δεν θα είναι ακριβή». Θα χρησιμοποιεί στερεούς και υγρούς ηλεκτρολύτες, οι οποίοι παράγονται ευκολότερα, αλλά προσφέρουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από μια μπαταρία EV πλήρως στερεάς κατάστασης. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες του κλάδου, πάντως, σπεύδουν να λανσάρουν μπαταρίες EV στερεάς κατάστασης, υποσχόμενες δραστικά μεγαλύτερη αυτονομία, υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και μεγαλύτερες ταχύτητες φόρτισης.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=