19.12.24 #274 12 Το 2024 ήταν μια κακή χρονιά για τις πωλήσεις EV στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών επαγγελματικών eLCV, ειδικότερα, σε ολόκληρη την Ε.Ε., έχουν πέσει χαμηλά και το μερίδιο αγοράς τους έχει μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με το 2023. Η κερδοφορία χάθηκε, όταν πέρυσι, τόσο τα πλήρως ηλεκτρικά (BEV) όσο και τα υβριδικά (PHEV) LCV είχαν επιτύχει σημαντικά κέρδη σε όγκο όσο και μερίδιο, συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο έτος. Η πτώση χαρακτηρίζεται από παράγοντες της αγοράς έως και «αινιγματική», αφού η συνολική αγορά των αυτοκινήτων συνέχισε να αναπτύσσεται… Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις νέων LCV αυξήθηκαν κατά 8,5% σε ετήσια βάση τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Τόσο η βενζίνη όσο και το ντίζελ αυξήθηκαν σε όγκο. Το ντίζελ, μάλιστα, κατάφερε ακόμη και να ανακτήσει το μεγαλύτερο ποσοστό του μεριδίου αγοράς που είχε χάσει από το 2022. Ένας λόγος, λοιπόν, για τη μείωση των πωλήσεων είναι ακριβώς ο ίδιος τόσο για τα eLCV όσο και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: η αύξηση της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας. Τον Ιούνιο του 2024, η μέση τιμή μιας κιλοβατώρας (kWh) στην Ε.Ε. ήταν 0,289 ευρώ, αυξημένη κατά 36% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2020. Αυτή η αύξηση -εν μέρει λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, εν μέρει λόγω της αυξημένης ζήτησης, όπως προκύπτει από τα κέντρα δεδομένων- έχει κάνει πιο ακριβά τα λειτουργικά έξοδα των EV και, έτσι, επιβραδύνεται ο εξηλεκτρισμός της κινητικότητας. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΑΦΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (eLCV) Μετά την πτώση αναμένεται αύξηση το 2025 ZEEKR Ανοίγει τις πωλήσεις του SUV "7X" στην Ευρώπη Τρεις μήνες αφότου η ZEEKR παρουσίασε το νέο της SUV 7X στην Κίνα, η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων άνοιξε τις πωλήσεις της σε επιλεγμένες αγορές στην Ευρώπη. Το τρίτο μοντέλο της στην ευρύτερη περιοχή, το ZEEKR 7X των 630 ίππων, θα ξεκινά με τιμή κάτω από 53.000 ευρώ και οι πρώτοι Ευρωπαίοι πελάτες μπορούν να επωφεληθούν από τα δωρεάν πακέτα αναβάθμισης. Το SUV σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από το Κέντρο Σχεδιασμού και Τεχνολογίας της ZEEKR στο Γκέτεμποργκ και υποστηρίχθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μάρκετινγκ, Πωλήσεων και Εξυπηρέτησης στο Άμστερνταμ. Είναι κατασκευασμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με τα αδέρφια του 001 και X, αλλά προσφέρει τον ίδιο όγκο εσωτερικού με ένα SUV πλήρους μεγέθους. Το υπερσύγχρονο ψηφιακό πιλοτήριο του SUV διαθέτει σύστημα infotainment 5G και έξυπνες τεχνολογίες. Από την πλευρά των επιδόσεων, οι πελάτες στην Ευρώπη που επιλέγουν την έκδοση διπλού κινητήρα AWD Performance του ZEEKR 7X θα μπορούν να επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα. Περισσότερα στο fleetnews.gr Το μερίδιο ηλεκτρικών οχημάτων (BEV & PHEV κλπ.) στην αγορά των LCV θα αυξηθεί σε 9,8% το 2025, και θα φτάσει 51,6% το 2030 ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ LCV ΣΤΗΝ ΕΕ 2022 2023 2024 (Q1-3) Όγκος Μερίδιο Όγκος Μερίδιο Διαφορά Όγκος Μερίδιο Διαφορά DIESEL 1,10 εκ.* 85,7% 1,10 εκ.* 85,7% +10,4% 990,000 84,6% +10,6% ΒΕΝΖΙΝΗ 66.500 5,2% 66.500 5,2% +38,3% 71.400 6,1% +7,5% BEV 69.000 5,4% 69.000 5,4% +58,6% 66.700 5,7% -12,8% PHEV 32.300 2,5% 32.300 2,5% +4,6% 23.400 2,0% -4,3% ΣΥΝΟΛΟ 1,28 εκ.* 1,47 εκ.* +14,6% 1,47 εκ.* +8,5% Πηγή: ACEA *εκατομμύρια οχήματα
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=