12.12.24 #272 6 ΓΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ Δάνειο μαμούθ για την κοινοπραξία Stellantis - Samsung SDI Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ (DOE) έκανε γνωστό ότι θα δανείσει έως και 7,54 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια κοινή επιχείρηση Stellantis και Samsung SDI, για να ενισχύσει την κατασκευή δύο εργοστασίων μπαταριών ιόντων λιθίου EV στην Ιντιάνα. Η κοινοπραξία ονομάζεται StarPlus Energy LLC και θα δημιουργήσει τουλάχιστον 2.800 θέσεις εργασίας, ενώ θα υπάρξει συνεργασία με εκατοντάδες προμηθευτές ανταλλακτικών. Σε πλήρη δυναμικότητα, οι δύο μονάδες θα παράγουν περίπου 67 GWh μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα της Stellantis στο Kokomo, αρκετά για να προμηθεύουν περίπου 670.000 οχήματα ετησίως, δήλωσε το Γραφείο Δανειακών Προγραμμάτων του υπουργείου. DOE. Το πρώτο εργοστάσιο θα ανοίξει στις αρχές του 2025 και το δεύτερο το 2027. Για να εξασφαλίσει το δάνειο, η κοινοπραξία πρέπει να εφαρμόσει το Σχέδιο Κοινοτικών Παροχών του, το οποίο περιλαμβάνει συνεργασία με ηγέτες της κοινότητας και της εργασίας για τη δημιουργία καλοπληρωμένων θέσεων εργασίας. Δεν είναι σαφές εάν θα οριστικοποιηθεί η σχετική σύμβαση πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του Ντόναλντ Τραμπ στις 20 Ιανουαρίου, αλλά σύμφωνα με το Associated Press, παράγοντες του αμερικανικού υπουργείου δήλωσαν ότι «θα ήταν ανεύθυνο οποιαδήποτε κυβέρνηση να γυρίσει την πλάτη στους εταίρους του ιδιωτικού τομέα». Διαβάστε περισσότερα εδώ «Αυτό μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά δεν είναι», λέει ο Stef Cornelis. Ο διευθυντής του Προγράμματος Electric Fleets στο τμήμα νομικής κάλυψης του Transport & Environment εντόπισε μία μικρή φράση στην επιστολή της Ursula von der Leyen προς τον Απόστολο Τζιτζικώστα, τον Έλληνα επίτροπο, που θα μπορούσε να έχει τεράστιες συνέπειες για τους εταιρικούς στόλους σε όλη την Ε.Ε. Όπως καθιστά σαφές η επτασέλιδη επιστολή, ο κ. Τζιτζικώστας, ο νέος Ευρωπαίος επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, θα έχει πολλά θέματα στην ατζέντα του. «Θα εργαστείτε για να επιταχύνετε τον εξηλεκτρισμό των οδικών μεταφορών. Ως μέρος αυτού, θα επιβλέπετε την ταχεία δημιουργία υποδομής φόρτισης και θα εξετάσετε πώς να απλοποιήσετε το ζήτημα της χρέωσης τελών και των μέσων πληρωμής. Θα υποβάλετε νομοθετική πρόταση για καθαρούς εταιρικούς στόλους». ΒΑΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ Ειδικά, αυτή η τελευταία φράση κέντρισε το ενδιαφέρον του Stef Cornelis. Τους προηγούμενους μήνες και χρόνια, το Transport & Environment ήταν μεταξύ των οργανισμών που ασκούσαν πιέσεις, ώστε η Ε.Ε. να θέσει στόχους για τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων, όπως συμβαίνει ήδη σε εθνικό επίπεδο σε μερικά από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Αυτή η σύντομη φράση της von der Leyen φαίνεται να αποκαλύπτει ότι η Επιτροπή έλαβε υπόψη αυτό το σημείο. Ή, όπως λέει χαρακτηριστικά ο Cornelis, «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις ανακοίνωσε ότι θα προτείνει νομοθεσία για την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης των εταιρικών αυτοκινήτων και πιθανώς πέραν αυτών, ακόμη και των στόλων βαν και φορτηγών». «Γιατί είναι αυτό σχετικό; Περίπου το 60% των νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. είναι εταιρικά. Οδηγούνται κατά μέσο όρο δύο φορές παραπάνω από τα ιδιωτικά και ήδη μπαίνουν στην αγορά μεταχειρισμένων μετά από 3 έως 4 χρόνια. Με άλλα λόγια, αυτό θα αλλάξει τη δυναμική στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, θα ενισχύσει τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ήπειρο, θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές και θα επιταχύνει την απορρόφηση των EV στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων». Ποια θα είναι η μορφή της νομοθετικής πρότασης του νέου επιτρόπου για καθαρότερους εταιρικούς στόλους; Αυτό μένει να φανεί, αλλά προς το παρόν η ίδια η ανακοίνωση είναι «ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός» για την ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων και την κινητικότητα συνολικά στην Ευρώπη… URSULA VON DER LEYEN ΠΡΟΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ «Γραμμή» εξηλεκτρισμού για τους εταιρικούς στόλους Απ. Τζιτζικώστας
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=