12.12.24 #272 13 Την Τετάρτη 4/12/2024, οι Επιτροπές Μεταφορών και Περιβάλλοντος ψήφισαν για να επιβεβαιώσουν ότι οι νέοι εισηγητές Norbert Lins (EPP, DE) και Antonio Decaro (S&D, IT) μπορούν να συνεργαστούν με το Συμβούλιο για να συμφωνήσουν σε νέους κανόνες με ψήφους 85 κατά και 26 κατά.Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε εγκρίνει την πρότασή του σχετικά με τη μέτρηση των εκπομπών από τις υπηρεσίες μεταφορών πριν από τις ευρωπαϊκές εκλογές που διεξήχθησαν τον Ιούνιο και άφησε το νέο Κοινοβούλιο να αποφασίσει εάν θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο. Καθώς οι εταιρείες μεταφορών επιλέγουν επί του παρόντος διαφορετικούς τρόπους για τον υπολογισμό των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG), υπάρχει σημαντική απόκλιση στα αποτελέσματα. Αυτό μπορεί να παραπλανήσει τους καταναλωτές που επιλέγουν υπηρεσίες μεταφοράς με βάση τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις και να δημιουργήσει συνθήκες για πράσινη πλύση, την οποία οι ευρωβουλευτές θέλουν να αποτρέψουν. Το σχέδιο κανόνων καθορίζει τις κοινές μετρήσεις που θα αντιπροσωπεύουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και θα επιτρέπουν την εύκολη σύγκρισή τους. Για τις εμπορευματικές μεταφορές που θα εκπέμπονται CO2 ανά τόνο χιλιόμετρο, για τη μεταφορά επιβατών - CO2 που εκπέμπεται ανά επιβάτη χιλιόμετρο. Οι ευρωβουλευτές επιμένουν ότι τα δεδομένα του θα πρέπει να γνωστοποιούνται με σαφή τρόπο και να τεκμηριώνονται με στοιχεία που είναι διαθέσιμα σε σύνδεσμο ιστού ή κωδικό QR. Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν τη βασική αρχή των νέων κανόνων για την καταμέτρηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τη χρήση ενός οχήματος. Ωστόσο, θέλουν να διευρύνουν την εφαρμογή του και ζητούν από την Επιτροπή να υποβάλει, εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος αυτών των νέων κανόνων, μια νέα μεθοδολογία, η οποία θα υπολογίζει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από την παραγωγή, χρήση, συντήρηση και απόρριψη οχημάτων τέλους κύκλου ζωής. ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ Η απόφαση των ευρωβουλευτών για τις μεταφορές και το περιβάλλον να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις, ανοίγει το δρόμο για τους διαπραγματευτές του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, ώστε να συμφωνήσουν σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των συνομιλιών. ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ Προς ενιαία μεθοδολογία υπολογισμού του CO2 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Πλατφόρμα mobility-as-a-service για ηλεκτρικά οχήματα από τη myTVS Ο πάροχος υπηρεσιών του automotive aftermarket myTVS, που ανήκει στον Όμιλο TVS Mobility, με έδρα την Chennai της Ινδίας, αναπτύσσεται και στην Ευρώπη. Πρόσφατα, κυκλοφόρησε μία νέα πλατφόρμα mobility-as-aservice για χειριστές στόλου ηλεκτρικών οχημάτων, με προοπτική να προσθέσει 10.000 ηλεκτρικά δίτροχα στην πλατφόρμα μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Μέσω της πλατφόρμας, η myTVS θέλει να παρέχει μια εκτεταμένη γκάμα υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της μίσθωσης για διαχείριση και εξυπηρέτηση στόλου σε πραγματικό χρόνο, κάτω από μια ομπρέλα. Η εταιρεία ξεκίνησε την πλατφόρμα με 250 ηλεκτρικά δίτροχα και 50 ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και προχωρεί ταχύτατα. Να σημειωθεί ότι έως τώρα η myTVS παρέχει υπηρεσίες aftermarket σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο πελάτες σε όλη την Ινδία, με 1.000 καταστήματα σε 400 πόλεις. Η εταιρεία έχει θέσει στόχο να προσθέσει 2.500 καταστήματα τα επόμενα δύο χρόνια, με επέκταση σε 800 πόλεις. Θα προωθήσει τη νέα πλατφόρμα MaaS και σε άλλες χώρες της Ασίας και της Ευρώπης, καθώς θέλει να αναπτύξει την υπηρεσία σε συνεργασία με τοπικούς παίκτες του aftermarket. Τα στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι η νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων θα βοηθήσει την εταιρεία να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές της από την απλή παροχή υπηρεσιών έως τώρα σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θεωρούν παράλληλα ότι η κατηγορία των ηλεκτρικών δίτροχων είναι ώριμη για ανάπτυξη λόγω της αυξανόμενης υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=