FLEETNEWS #272

12.12.24 #272 12 Καθώς αγωνίζεται να συμβαδίσει με ανταγωνιστές χαμηλού κόστους όπως o κολοσσός BYD, η GM αναμένει να υποστεί απώλειες 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις επιχειρήσεις της στην Κίνα. Ο αμερικανικός όμιλος χάνει γρήγορα μερίδιο αγοράς στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Η κινεζική κοινοπραξία της GM, SAICGM (SGM), μια συνεργασία 50-50 με την κρατική SAIC Motor, βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης. Αποκάλυψε σε κανονιστική κατάθεση ότι αναμένει απομείωση της λογιστικής της αξίας μεταξύ 2,6 και 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο. Η αυτοκινητοβιομηχανία υπολογίζει άλλα 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες αναδιάρθρωσης. Σύμφωνα με την κατάθεση, τα τελευταία μέτρα της GM θα περιλαμβάνουν «κλείσιμο εργοστασίων και βελτιστοποίηση χαρτοφυλακίου». Ωστόσο, δεν δόθηκαν λεπτομέρειες σχετικά με το ποιες εγκαταστάσεις θα συμπεριληφθούν στη συγκεκριμένη τακτική. Η GM -σημειώνεται- «επικεντρώνεται στην αποδοτικότητα του κεφαλαίου και στην πειθαρχία του κόστους», καθώς συνεργάζεται με την SGM για να «γυρίσει την επιχείρηση στην Κίνα». Η εταιρεία βρίσκεται, πάντως, κοντά στην ολοκλήρωση του σχεδίου αναδιάρθρωσης και αναμένει βελτίωση (YOY) το 2025. Η ανακοίνωση έγινε καθώς το μερίδιο αγοράς της GM στην Κίνα έχει σχεδόν μειωθεί στο μισό τα τελευταία 10 χρόνια, από περίπου 15% το 2015 σε μόλις 8,6% πέρυσι. Με τρεις συνεχόμενες τριμηνιαίες απώλειες, η GM έχασε σχεδόν 350 εκατομμύρια δολάρια στην Κίνα φέτος. Οι πωλήσεις της έπεσαν σχεδόν κατά 20% τους πρώτους εννέα μήνες του 2024. H GM ΧΑΝΕΙ ΕΔΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ Απώλειες δισεκατομμυρίων για την αμερικανική GM Η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ (EIA) αναφέρει ότι το συνολικό μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων (xEV) στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκε ξανά το τρίτο τρίμηνο του 2024, κάνοντας νέο ρεκόρ. Οι συνδυασμένες πωλήσεις υβριδικών οχημάτων, plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων και ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν από 19,1% των συνολικών πωλήσεων νέων ελαφρών επαγγελματικών (light-duty vehicle - LDV) στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά το δεύτερο τρίμηνο σε 19,6% το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με εκτιμήσεις από το Wards Intelligence. Αυτή η αύξηση στο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων οφείλεται κυρίως στις πωλήσεις υβριδικών οχημάτων. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) μειώθηκαν ελαφρά, με το μερίδιο να πέφτει από 7,4% της αγοράς LDV των ΗΠΑ το β’ τρίμηνο του έτους σε 7,0% το τρίτο τρίμηνο. Το μερίδιο των πωλήσεων υβριδικών οχημάτων, ωστόσο, αυξήθηκε στο ποσοστό ρεκόρ 10,8% της εν λόγω αγοράς το 3ο τρίμηνο. Τα BEV συνέχισαν να είναι δημοφιλή στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων, αντιπροσωπεύοντας το 35,8% των πωλήσεων πολυτελών LDV στις ΗΠΑ το 3ο τρίμηνο. Ωστόσο, τα πολυτελή BEV ως μερίδιο των συνολικών πωλήσεων BEV μειώνονται -έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2ο τρίμηνο του 2017- καθώς αυξάνονται οι πωλήσεις στις άλλες κατηγορίες των αμιγώς ηλεκτρικών. ΗΠΑ – ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ EIA: Ρεκόρ πωλήσεων xEV στο γ΄ τρίμηνο 2024 Η Skoda Auto παρήγαγε ένα εκατομμύριο μπαταρίες στο κύριο εργοστάσιό της στο Mladá Boleslav. Η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει μπαταρίες έλξης υψηλής τάσης από το 2019. Η εταιρεία επικεντρώνεται αποκλειστικά στην παραγωγή μπαταριών για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB. Δύο γραμμές συναρμολόγησης επιτυγχάνουν συνδυασμένη ημερήσια παραγωγή 1.500 μονάδων. Αυτές οι μπαταρίες, με χωρητικότητες που κυμαίνονται από 55 έως 91 kWh (καθαρή χωρητικότητα 52 έως 86 kWh), είναι εγκατεστημένες στα Skoda Enyaq και Škoda Elroq καθώς και σε άλλες μάρκες του Ομίλου Volkswagen, όπως Volkswagen, SEAT/CUPRA και Audi. SKODA AUTO: 1 ΕΚΑΤ. ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ GROUP VOLKSWAGEN ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ MLADA BOLESLAV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=