FLEETNEWS #272

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024 #272 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Η Toyota «φρενάρει» τα ηλεκτρικά της H EE θέλει εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων H Stellantis επανέρχεται στην ACEA

12.12.24 #272 2 Όσοι επισκέπτονται τα πρατήρια ελίν πριν και κατά τη διάρκεια των γιορτών μπορούν να πάρουν μέρος σε χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό. Συγκεκριμένα, από 9/12/2024 έως και 10/1/2025, με αγορές των καυσίμων Crystal Next αξίας 30 ευρώ και άνω, συμμετέχουν αυτόματα στην κλήρωση που θα αναδείξει 10 μεγάλους τυχερούς, που θα κερδίσουν δωροεπιταγές συνολικής αξίας 2.000 ευρώ ο καθένας, μέσω του προγράμματος ελίν up επιβράβευση, τις οποίες μπορούν να εξαργυρώσουν σε οποιοδήποτε πρατήριο ελίν που συμμετέχει στο πρόγραμμα, καθ’ όλην τη διάρκεια του 2025. Για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αρκεί να εκδώσουν την κάρτα ελίν up σε οποιοδήποτε συμβεβλημένο πρατήριο ελίν ή κατεβάζοντας την εφαρμογή ελίν up, διαθέσιμη δωρεάν για iOS και Android. Η ενέργεια ισχύει για όλα τα μέλη του ελίν up επιβράβευση και η συμμετοχή γίνεται αυτόματα. Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί στις 13 Ιανουαρίου 2025. HAPPY FUEL YEAR: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΛΙΝ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα επόμενης γενιάς της Toyota δεν θα βγουν στην αγορά το 2026, όπως αρχικά αναμενόταν. Η Toyota καθυστερεί την κυκλοφορία του επόμενου κύματος των ηλεκτρικών της οχημάτων (EV), καθώς εισάγει νέα τεχνολογία, που υπόσχεται να μειώσει το κόστος και να επιταχύνει την παραγωγή. Η Toyota εντάσσεται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο αυτοκινητοβιομηχανιών (Ford, GM, Volkswagen και άλλων), που μεταβάλλουν τα σχέδιά τους ως προς τον εξηλεκτρισμό. Ο γίγαντας αυτοκινήτων της Ιαπωνίας φέρεται να καθυστερεί την έναρξη της παραγωγής για τα ηλεκτρικά της επόμενης γενιάς, καθώς αναπτύσσει νέα τεχνολογία κατασκευής. Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Ιαπωνίας τον περασμένο Οκτώβριο, η Toyota έκανε μια προεπισκόπηση της πλατφόρμας νέας γενιάς για EV, παρουσιάζοντας δύο πρωτότυπα Lexus, τα LF-ZC και LF-ZL, τα οποία επρόκειτο να κυκλοφορήσουν το 2026. Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιαπωνικού μέσου NHK, η εταιρεία καθυστερεί πλέον την έναρξη της παραγωγής των πλήρως ηλεκτρικών Lexus μέχρι τα μέσα του 2027, υποστηρίζοντας ότι οι επερχόμενες μπαταρίες EV Υψηλής Απόδοσής της μπορούν να παρέχουν αυτονομία βάσει WLTP άνω των 1.000 χλμ. Θα περιλαμβάνουν επίσης δυνατότητες γρήγορης φόρτισης (10% έως 80%) σε 20 λεπτά. Το τρέχον ηλεκτρικό SUV του bZ4X έχει αυτονομία έως και 516 χλμ κατά WLTP. Η αλλαγή έρχεται μετά από πρόσφατο Nikkei report που ανέφερε ότι η Toyota προωθούσε την παραγωγή του μεγάλου ηλεκτρικού νέου SUV της στις ΗΠΑ μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2026, με εκκίνηση της συναρμολόγησης στο εργοστάσιό της στο Τζόρτζταουν του Κεντάκι, το 2025. ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Η Toyota «φρενάρει» ξανά τα ηλεκτρικά της FLEET NEWS #272 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr MANAGER FLEET BUSINESS UNIT ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.

12.12.24 #272 3 advertorial Τρεις διαφορετικές επιλογές για τη διαχείριση του εφοδιασμού των εταιρικών οχημάτων με πολλαπλές δυνατότητες και οφέλη για κάθε μικρή ή μεγάλη επιχείρηση, προσφέρει τώρα η AVIN, λύνοντας τα χέρια του fleet manager! AVIN CARD Καύσιμα για τον εταιρικό σας στόλο χωρίς μετρητά Έχοντας κοινό τους χαρακτηριστικό την ασφάλεια των συναλλαγών, οι τρεις κάρτες της AVIN προσφέρουν η καθεμιά τα δικά της ιδιαίτερα πλεονεκτήματα - με κοινό παρονομαστή την αποτελεσματική διαχείριση του εφοδιασμού του εταιρικού στόλου. AVIN CARD Η πλέον ευρεία σε δυνατότητες προτεινόμενη κάρτα είναι βέβαια η AVIN Card, καθώς προσφέρει άτοκη πίστωση ανάλογα με τις ανάγκες σας. Eκδίδεται στα στοιχεία του οχήματος ή/και του οδηγού και έχει συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες που αφορούν τον εφοδιασμό κάθε οχήματος, ενώ μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας www. avincard.gr και με τους δικούς σας μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης, παρακολουθείτε σε πραγματικό χρόνο τον εφοδιασμό των οχημάτων σας. Οι αγορές με την AVIN Card, πραγματοποιούνται με την κάρτα, σε συνδυασμό με το προσωπικό και απόρρητο PIN της, που γνωρίζει μόνο ο οδηγός, χωρίς μετρητά, στοιχείο που προσφέρει υψηλού επιπέδου ασφάλεια. Παράλληλα, κερδίζετε ακόμη περισσότερα, καθώς προκύπτει όφελος όχι μόνο από τις εκπτώσεις σύμφωνα με τις καταναλώσεις σας, αλλά και από την επιπλέον επιβράβευση του προγράμματος AVIN Κερδίζω. AVIN CARD PREPAID Και αυτή η κάρτα εκδίδεται στα στοιχεία του οχήματος ή/ και του οδηγού και έχει συγκεντρωμένες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Προσφέρει δε η AVIN Card Prepaid επίσης άρτια παρακολούθηση, μέσω της πλατφόρμας www.avincard.gr, όπου ενημερώνεστε τόσο για το διαθέσιμο υπόλοιπο του λογαριασμού σας όσο και για το διαθέσιμο υπόλοιπο κάθε κάρτας. Παράλληλα, έχετε και τη δυνατότητα για επαναφόρτιση καρτών Online. Και σε αυτή την περίπτωση εξασφαλίζετε εκπτώσεις σύμφωνα με τις καταναλώσεις σας αλλά και από το AVIN Κερδίζω. AVIN CARD PREPAID BUSINESS Το δικό τους ενδιαφέρον έχουν οι μη προσωποποιημένες AVIN Card Prepaid Business δωροκάρτες, οι οποίες είναι συγκεκριμένου ποσού, δεν επαναφορτίζονται και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αγορά μιας σειράς προϊόντων, όπως καύσιμα, προϊόντα αίθουσας, λιπαντικά, πλύσιμο και αγορά πετρελαίου θέρμανσης. Σε κάθε περίπτωση, οι εκπρόσωποι της AVIN Card θα είναι στη διάθεσή σας για να σας προσφέρουν συνεχή υποστήριξη, είτε επιθυμείτε αλλαγή των στοιχείων της κάρτας σας είτε την έκδοση νέων καρτών ή την ακύρωση κάποιας κάρτας, σε περιπτώσεις απώλειας αυτής ή αντικατάστασης κάποιου οχήματος. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ.

12.12.24 #272 4 Η FORD ΒΕΛΜΑΡ ΣΤΟ 4ο DIRFYS TRAIL RUN Το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, η Στενή Ευβοίας φιλοξένησε το 4ο Dirfys Trail Run, έναν από τους πιο απαιτητικούς αλλά και μαγευτικούς αγώνες ορεινού τρεξίματος. Η Ford Βελμάρ έδωσε το «παρών» σε αυτή την ξεχωριστή αθλητική διοργάνωση, υποστηρίζοντας ενεργά τις αξίες της δράσης, της ευεξίας και της σύνδεσης με τη φύση. Με περισσότερους από 1.700 αθλητές να συμμετέχουν στις διαδρομές των 5, 15 και 30 χιλιομέτρων, το Dirfys Trail Run αναδείχθηκε για άλλη μια χρονιά θεσμός που ενώνει την αγάπη για τον αθλητισμό με τη φυσική ομορφιά της περιοχής. Η εκδήλωση δεν ήταν απλώς ένας αγώνας αλλά μια πραγματική γιορτή αλληλεγγύης, έμπνευσης και σεβασμού προς το περιβάλλον. Διαβάστε περισσότερα Η άφιξη του ολοκαίνουργιου Land Cruiser 250, με τιμή εκκίνησης στην Ελλάδα 120.170 ευρώ, είναι ένα σημαντικό γεγονός, αφού πρόκειται για ένα μοντέλο που κλιμακώνει σε πρωτόγνωρα ύψη την απόδοση εκτός δρόμου, με ισχυρό πλεονέκτημα τη νέα πλατφόρμα New Global Architecture GA-F. Προσφέρει εξαιρετική λειτουργικότητα για μεταφορά επιβατών και φορτίου, βελτιωμένη ορατότητα για τον οδηγό και απλότητα στην κατασκευή, με εξαρτήματα σχεδιασμένα ώστε να επισκευάζονται ή να αντικαθίστανται εύκολα. Τεχνικά, είναι το πρώτο Land Cruiser που υιοθετεί ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, ενώ διαθέτει αναβαθμισμένα συστήματα Multi-Terrain Monitor και Multi-Terrain Select, τα οποία παρέχουν περαιτέρω υποστήριξη κατά την οδήγηση εκτός δρόμου. Εφοδιάζεται με έναν επανασχεδιασμένο diesel κινητήρα 2,8 λίτρων απόδοσης 204 ίππων που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Direct Shift 8 σχέσεων. Μέσα στο 2025 θα διατίθεται και σε ήπια υβριδική έκδοση που θα συνδυάζει τον πετρελαιοκινητήρα με σύστημα 48V. Αλλαγές έχουν γίνει στα διαφορικά: η κεντρική μονάδα έχει αναθεωρηθεί για βελτιωμένη απόδοση και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Το κλείδωμα στο πίσω διαφορικό (στάνταρ και στις δύο κατηγορίες VX και VX-L) έχει ενισχυθεί για πρόσθετη αξιοπιστία, καλύτερη ισορροπία εκτός δρόμου και μεγαλύτερη σταθερότητα στο ταξίδι. Το σύστημα κλειδώματος διαφορικού έχει αλλάξει είναι ηλεκτρομαγνητικού τύπου, παρέχοντας 85% ταχύτερη απόκριση (περίπου 0,15 sec), σε περίπτωση που το όχημα κολλήσει. Τέλος, ένας νέος διακόπτης επιλογής κίνησης H4 ή L4 και νέοι διακόπτες κλειδώματος διαφορικού βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, δίπλα στο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΠΌ 120.170 ΕΥΡΏ Νέο Toyota Land Cruiser ΤΟ SERES 5 ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΤΙΜΗ 49.900 ΕΥΡΩ Mε την ευκαιρία της φετινής Black Friday, τα ετοιμοπαράδοτα Seres 5 4WD 80 kWh διατίθενται σε τιμή 49.900 ευρεώ (η τιμή αυτή περιλαμβάνει την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 για ιδιώτες, ύψους 9.000 ευρώ). Η προσφορά της Seres Hellas, η οποία ισχύει για περιορισμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων, μεταφράζεται σε όφελος 7.600 ευρώ. Το Seres 5 ξεχωρίζει χάρη στο κομψό design του με φώτα ημέρας LED που αντλούν έμπνευση από το ελληνικό γράμμα «Σ», στη γραμμή παραθύρων σε σχήμα φύλλου ελιάς και σε μια δυναμική σιλουέτα που πετυχαίνει συντελεστή αεροδυναμικής 0,278 Cd, ενώ το σύνολο πατά σε εντυπωσιακούς τροχούς 20''. Δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν συνδυαστικά 585 ίππους και μεταφέρουν την κίνηση στους τέσσερις τροχούς του Seres 5, επιταχύνοντας το αυτοκίνητο 0-100 χλμ/ ώρα σε 4,2''. Η μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh εξασφαλίζει αυτονομία 483 χλμ, ενώ με τη σύνδεση σε ταχυφορτιστή απαιτούνται 25 λεπτά για το 30-80%. Τέλος, 18 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης φροντίζουν ώστε κάθε διαδρομή να πραγματοποιείται ξεκούραστα και με απόλυτη ασφάλεια.

12.12.24 #272 6 ΓΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ Δάνειο μαμούθ για την κοινοπραξία Stellantis - Samsung SDI Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ (DOE) έκανε γνωστό ότι θα δανείσει έως και 7,54 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια κοινή επιχείρηση Stellantis και Samsung SDI, για να ενισχύσει την κατασκευή δύο εργοστασίων μπαταριών ιόντων λιθίου EV στην Ιντιάνα. Η κοινοπραξία ονομάζεται StarPlus Energy LLC και θα δημιουργήσει τουλάχιστον 2.800 θέσεις εργασίας, ενώ θα υπάρξει συνεργασία με εκατοντάδες προμηθευτές ανταλλακτικών. Σε πλήρη δυναμικότητα, οι δύο μονάδες θα παράγουν περίπου 67 GWh μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα της Stellantis στο Kokomo, αρκετά για να προμηθεύουν περίπου 670.000 οχήματα ετησίως, δήλωσε το Γραφείο Δανειακών Προγραμμάτων του υπουργείου. DOE. Το πρώτο εργοστάσιο θα ανοίξει στις αρχές του 2025 και το δεύτερο το 2027. Για να εξασφαλίσει το δάνειο, η κοινοπραξία πρέπει να εφαρμόσει το Σχέδιο Κοινοτικών Παροχών του, το οποίο περιλαμβάνει συνεργασία με ηγέτες της κοινότητας και της εργασίας για τη δημιουργία καλοπληρωμένων θέσεων εργασίας. Δεν είναι σαφές εάν θα οριστικοποιηθεί η σχετική σύμβαση πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του Ντόναλντ Τραμπ στις 20 Ιανουαρίου, αλλά σύμφωνα με το Associated Press, παράγοντες του αμερικανικού υπουργείου δήλωσαν ότι «θα ήταν ανεύθυνο οποιαδήποτε κυβέρνηση να γυρίσει την πλάτη στους εταίρους του ιδιωτικού τομέα». Διαβάστε περισσότερα εδώ «Αυτό μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά δεν είναι», λέει ο Stef Cornelis. Ο διευθυντής του Προγράμματος Electric Fleets στο τμήμα νομικής κάλυψης του Transport & Environment εντόπισε μία μικρή φράση στην επιστολή της Ursula von der Leyen προς τον Απόστολο Τζιτζικώστα, τον Έλληνα επίτροπο, που θα μπορούσε να έχει τεράστιες συνέπειες για τους εταιρικούς στόλους σε όλη την Ε.Ε. Όπως καθιστά σαφές η επτασέλιδη επιστολή, ο κ. Τζιτζικώστας, ο νέος Ευρωπαίος επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, θα έχει πολλά θέματα στην ατζέντα του. «Θα εργαστείτε για να επιταχύνετε τον εξηλεκτρισμό των οδικών μεταφορών. Ως μέρος αυτού, θα επιβλέπετε την ταχεία δημιουργία υποδομής φόρτισης και θα εξετάσετε πώς να απλοποιήσετε το ζήτημα της χρέωσης τελών και των μέσων πληρωμής. Θα υποβάλετε νομοθετική πρόταση για καθαρούς εταιρικούς στόλους». ΒΑΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ Ειδικά, αυτή η τελευταία φράση κέντρισε το ενδιαφέρον του Stef Cornelis. Τους προηγούμενους μήνες και χρόνια, το Transport & Environment ήταν μεταξύ των οργανισμών που ασκούσαν πιέσεις, ώστε η Ε.Ε. να θέσει στόχους για τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων, όπως συμβαίνει ήδη σε εθνικό επίπεδο σε μερικά από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Αυτή η σύντομη φράση της von der Leyen φαίνεται να αποκαλύπτει ότι η Επιτροπή έλαβε υπόψη αυτό το σημείο. Ή, όπως λέει χαρακτηριστικά ο Cornelis, «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις ανακοίνωσε ότι θα προτείνει νομοθεσία για την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης των εταιρικών αυτοκινήτων και πιθανώς πέραν αυτών, ακόμη και των στόλων βαν και φορτηγών». «Γιατί είναι αυτό σχετικό; Περίπου το 60% των νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. είναι εταιρικά. Οδηγούνται κατά μέσο όρο δύο φορές παραπάνω από τα ιδιωτικά και ήδη μπαίνουν στην αγορά μεταχειρισμένων μετά από 3 έως 4 χρόνια. Με άλλα λόγια, αυτό θα αλλάξει τη δυναμική στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, θα ενισχύσει τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ήπειρο, θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές και θα επιταχύνει την απορρόφηση των EV στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων». Ποια θα είναι η μορφή της νομοθετικής πρότασης του νέου επιτρόπου για καθαρότερους εταιρικούς στόλους; Αυτό μένει να φανεί, αλλά προς το παρόν η ίδια η ανακοίνωση είναι «ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός» για την ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων και την κινητικότητα συνολικά στην Ευρώπη… URSULA VON DER LEYEN ΠΡΟΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ «Γραμμή» εξηλεκτρισμού για τους εταιρικούς στόλους Απ. Τζιτζικώστας

12.12.24 #272 7 advertorial Η ασφάλεια, η άνεση, η ευελιξία, η μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, η οικονομία και η δυναμική εμφάνιση της GLA 250e, την καθιστούσαν ανέκαθεν την πιο επιθυμητή επιλογή των εταιρικών χρηστών στην ελληνική αγορά. Βλέπετε, το plug-in hybrid SUV της Mercedes είναι διαθέσιμο με Λιανική Τιμή Προ Φόρων κάτω από 40.000 ευρώ, εξασφαλίζει μηδενικό φόρο χρήσης, αποτελώντας μια κορυφαία πρόταση στην αγορά μακροχρόνιας μίσθωσης. Κατ' αυτόν τον τρόπο η Mercedes GLA 250e αποτελεί την ιδανική λύση τόσο για τον ίδιο το χρήστη όσο και για την εταιρεία του. Και αυτό, διότι αφενός ο χρήστης δεν επιβαρύνεται με φόρο εταιρικής χρήσης, αφετέρου η εταιρεία που θα επιλέξει την GLA 250e για το στόλο της προσφέρει στα στελέχη της την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση μίας Mercedes-Benz για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Όπως πάντα, η GLA 250e διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό, βενζινοκινητήρα 1.332 cc/163 hp και ηλεκτροκινητήρα 80 kW με συνδυασμένη ισχύ συστήματος 218 hp -εγγύηση για δυναμικές επιδόσεις- και προσφέρει μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 74 χιλιομέτρων. Για τη φόρτιση παραμένουν διαθέσιμες τρεις επιλογές: πέρα από τη βασική με 3,7 kW, η μπαταρία χωρητικότητας 15,6 kWh μπορεί επίσης να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα AC και έως 11 kW ή με συνεχές ρεύμα DC έως 22 kW (προαιρετικός εξοπλισμός). Η φόρτιση από 10% έως 80% με συνεχές ρεύμα διαρκεί περίπου 25 λεπτά, εξασφαλίζοντας μια ευέλικτη και πρακτική διαδικασία φόρτισης για την καθημερινότητα. Σημειώστε δε ότι στάνταρ είναι τα καλώδια φόρτισης, τόσο για οικιακή πρίζα όσο και για wallbox και δημόσιο σταθμό φόρτισης έως 11 KW (Type 2, 3-phase, 16 A). MERCEDES GLA 250e Με χαμηλότερη Λιανική Τιμή Προ Φόρων - η ιδανική επιλογή για εταιρικούς χρήστες „H νέα τιμή της GLA 250e διαμορφώνεται στα 52.550 ευρώ (Λιανική Τιμή Προ Φόρων: 39.971,21 ευρώ) και αντιστοιχεί σε έναν εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει αυτόματο κιβώτιο 8G-DCT με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, Dynamic Select, MBUX multimedia system, Media-Display 10.25", Ψηφιακή οθόνη οργάνων (All-digital) 10.25"LED, Υπηρεσίες και Σύστημα πλοήγησης με σκληρό δίσκο, High Perfor-mance headlamps κ.λπ.

12.12.24 #272 8 ΣΤΗΝ PROMA Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ RECARO AUTOMOTIVE Η ιταλική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων αυτοκινήτου Proma Group υπέγραψε επενδυτική συμφωνία για την ανάληψη της ιδιοκτησίας της γερμανικής κατασκευάστριας καθισμάτων αυτοκινήτου, Recaro Automotive. Η γερμανική εταιρεία κήρυξε πτώχευση νωρίτερα φέτος λόγω σοβαρών οικονομικών προβλημάτων - σημαντικές αυξήσεις τιμών και απώλεια ενός βασικού συμβολαίου. Εκτιμάται ότι η συμφωνία θα επιτρέψει στη Recaro Automotive να συνεχίσει τις δραστηριότητές της και να σχεδιάσει μια επανεκκίνηση σε όλη την Ευρώπη, η οποία έχει προγραμματιστεί για τον Ιανουάριο του 2025. Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Proma, Luca Pino, δήλωσε: «Η επένδυσή μας στη Recaro Automotive θα ενισχύσει την ικανότητά μας να παρέχουμε premium προϊόντα καθισμάτων, ενώ θα αγκαλιάζει καινοτομίες αιχμής στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας». Ως μέρος της μετάβασης, ο Όμιλος Proma θα διατηρήσει το βασικό προσωπικό από τα τμήματα Πωλήσεων και Τεχνολογίας της Recaro Automotive, που εδρεύουν κυρίως στην περιοχή της Στουτγάρδης. Η αλλαγή θα περιλαμβάνει επίσης την κυκλοφορία καθισμάτων aftermarket τον Ιανουάριο του 2025, με την παραγωγή OEM να μεταφέρεται στην Ιταλία. Τα πρώτα καθίσματα από τη νέα γραμμή παραγωγής πρόκειται να εισέλθουν σύντομα στην κατασκευή, δήλωσε η ιταλική εταιρεία. Σε απότομη μείωση των επιδοτήσεων για αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχωρεί η Γαλλία, με νέα κλίμακα που θα κυμαίνεται από 2.000 έως 4.000 ευρώ βάσει εισοδήματος, από το προηγούμενο εύρος των 4.000 έως 7.000 ευρώ, δήλωσε κυβερνητική πηγή. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στις ευρύτερες προσπάθειες για τη μείωση των δημοσίων δαπανών και την κάλυψη μιας τεράστιας τρύπας στον κρατικό προϋπολογισμό. Φέρνει νέο πονοκέφαλο, ωστόσο, στους κατασκευαστές, που ήδη παλεύουν με την υποτονική ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων. «Η κυβέρνηση παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην ηλεκτροκίνηση των ελαφρών οχημάτων, αλλά το δημοσιονομικό πλαίσιο είναι εξαιρετικά περιορισμένο», δήλωσε κυβερνητικός αξιωματούχος. Το Παρίσι στοχεύει στη συνολική δημόσια βοήθεια για την ηλεκτροκίνηση περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2025, από ελαφρώς πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ φέτος. Περίπου το 70% του νέου ποσού θα διατεθεί για μπόνους αγοράς, με το υπόλοιπο να υποστηρίζει επαγγελματικά οχήματα και να χρηματοδοτεί το λεγόμενο σχέδιο κοινωνικής μίσθωσης για νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος. ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Η Γαλλία μειώνει τις επιδοτήσεις Η ECHOES ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ CONNECTED CONFERENCE ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ Στις 16 Ιανουαρίου 2025, η Echoes, ειδικός σε θέματα τεχνολογίας, διοργανώνει το πρώτο της συνέδριο Echoes Connected, με τίτλο «Driving the future of Vehicle Data», στο Παρίσι της Γαλλίας. Η εταιρεία εξειδικεύεται, συγκεκριμένα, στη δημιουργία και διαχείριση ενσωματωμένων δεδομένων οχημάτων OEM για όλους τους τύπους στόλων οχημάτων. Σύμφωνα με την Berg Insight, περισσότερο από το 80% όλων των οχημάτων που παράγονται το 2024 είναι εξοπλισμένα με ενσωματωμένη συνδεδεμένη τεχνολογία. Τα πλεονεκτήματα της ενσωματωμένης τηλεματικής οχημάτων σε σύγκριση με την τηλεματική του aftermarket, είναι πολλαπλά: πρόκειται για μια λύση χωρίς κόστος εγκατάστασης συσκευής ή υλικού, επομένως ελάχιστη υλικοτεχνική ταλαιπωρία και χρόνο διακοπής της λειτουργίας του οχήματος. Υπάρχει άμεση πρόσβαση σε μεγάλο αριθμό ιδιόκτητων δεδομένων OEM και όταν πρόκειται για αναφορά δεδομένων, απαιτείται ελάχιστη παρέμβαση του οδηγού. Από την άλλη πλευρά, θα μπορούσε να υπάρχει έλλειψη συνέπειας και συμβατότητας μεταξύ των συνόλων δεδομένων που παράγονται από διαφορετικούς κατασκευαστές, με τους οποίους συνεργάζεται κάποιος. Διαβάστε περισσότερα εδώ

12.12.24 #272 9 ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ Η ACEA ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΕ-MERCOSUR Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει τη σύναψη της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του μπλοκ Mercosur (Βραζιλία, Αργεντινή, Ουρουγουάη και Παραγουάη) και ζητά την ταχεία επικύρωση από το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Αυτή η συμφωνία, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες ζώνες ελεύθερων συναλλαγών παγκοσμίως, θα εξασφαλίσει οικονομική ανάπτυξη και για τις δύο περιφέρειες, ενώ παράλληλα θα προωθήσει τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω ενισχυμένων περιβαλλοντικών και κοινωνικών δεσμεύσεων. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ Η Stellantis NV και η Zeta Energy Corp. ανακοίνωσαν μια κοινή συμφωνία ανάπτυξης με στόχο την προώθηση της τεχνολογίας κελιών μπαταρίας για εφαρμογές ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Η συνεργασία στοχεύει στην ανάπτυξη μπαταριών EV λιθίου-θείου με πυκνότητα ενέργειας κατά βάρος που αλλάζει το παιχνίδι, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα πυκνότητα ενέργειας κατά όγκο συγκρίσιμη με τη σημερινή τεχνολογία ιόντων λιθίου. Για τους πελάτες, αυτό σημαίνει δυνητικά μια σημαντικά ελαφρύτερη μπαταρία με την ίδια χρησιμοποιήσιμη ενέργεια με τις σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, επιτρέποντας μεγαλύτερη εμβέλεια, βελτιωμένο χειρισμό και απόδοση. Επιπλέον, η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει την ταχύτητα γρήγορης φόρτισης έως και 50%, καθιστώντας ακόμα πιο βολική την κατοχή ενός EV. Οι μπαταρίες λιθίου-θείου αναμένεται να κοστίζουν λιγότερο από το ήμισυ της τιμής ανά kWh των σημερινών μπαταριών ιόντων λιθίου. Οι μπαταρίες θα παράγονται χρησιμοποιώντας απόβλητα υλικά και μεθάνιο, με σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2 από οποιαδήποτε υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών. Η συνεργασία περιλαμβάνει τόσο την ανάπτυξη προπαραγωγής όσο και τον προγραμματισμό για μελλοντική παραγωγή. Με την ολοκλήρωση του έργου, οι μπαταρίες στοχεύουν να τροφοδοτήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα Stellantis έως το 2030. ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Συνεργασία Stellantis NV - Zeta Energy Tο BMW Group κατασκευάζει ένα Κέντρο Αριστείας για την Ανακύκλωση Κυψελών Μπαταριών (Cell Recycling Competence Centre - CRCC) στο Kirchroth, στην περιοχή Straubing-Bogen της Κάτω Βαυαρίας. Σε αυτό το κέντρο θα εφαρμοστεί μια καινοτόμος διαδικασία που ονομάζεται «άμεση ανακύκλωση», η οποία θα επιτρέπει τη μηχανική αποσυναρμολόγηση των υπολειμμάτων από την παραγωγή κυψελών, καθώς και ολόκληρων κυψελών, προκειμένου να ανακτηθούν τα πολύτιμα υλικά τους. Στη συνέχεια, οι ανακτηθείσες πρώτες ύλες θα επαναχρησιμοποιούνται άμεσα στην πιλοτική παραγωγή κυψελών στα Κέντρα Αριστείας Κυψελών Μπαταριών της εταιρείας. Οι πρώτες ύλες των κελιών μπαταριών, όπως κυρίως το λίθιο, το κοβάλτιο, ο γραφίτης, το μαγγάνιο, το νικέλιο και ο χαλκός, αποτελούν, μεταξύ άλλων, τους βασικούς παράγοντες κόστους στην παραγωγή τους. Η υπεύθυνη χρήση αυτών των πόρων είναι απαραίτητη, με γνώμονα τόσο το περιβάλλον όσο και την οικονομία. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους, η άμεση ανακύκλωση επιτρέπει στις πρώτες ύλες από τις κυψέλες μπαταριών να ανατροφοδοτούνται «απευθείας» στον κύκλο παραγωγής, χωρίς να επανέρχονται στην αρχική τους κατάσταση. Αυτή η μέθοδος καταργεί την ανάγκη για τις συνήθεις και ενεργοβόρες χημικές ή θερμικές επεξεργασίες. Η συγκεκριμένη μέθοδος ανακύκλωσης έχει αναπτυχθεί από ειδικούς του BMW Group στα Κέντρα Αριστείας στο Μόναχο και στο Πάρσντορφ. BMW GROUP Καινοτόμος διαδικασία άμεσης ανακύκλωσης μπαταριών

12.12.24 #272 10 VOLKSWAGEN: «ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ» BLUME ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Απευθυνόμενος, προ ημερών, σε περίπου 20.000 εργαζομένους στα κεντρικά γραφεία του Wolfsburg, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, αναγνώρισε την πρόοδο στον εξορθολογισμό των λειτουργιών και τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων, αλλά επέμεινε ότι είναι απαραίτητα περαιτέρω βήματα για να παραμείνει η εταιρεία ανταγωνιστική, σύμφωνα με το Reuters. Είχαν προηγηθεί απεργιακές κινητοποιήσεις σχεδόν 100.000 εργαζομένων σε ολόκληρη τη Γερμανία, αμφισβητώντας τις προτάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για μειώσεις μισθών και ενδεχόμενο κλείσιμο καταστημάτων. Στη συνάντηση, ο Blume παρουσίασε λεπτομερώς τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Volkswagen, συμπεριλαμβανομένων του έντονου ανταγωνισμού, των πιέσεων στις τιμές και του υψηλού κόστους εργασίας. Η ομιλία του, ωστόσο, αντιμετωπίστηκε με αποδοκιμασία από το εργατικό δυναμικό, ειδικά όταν ανέφερε την προσωπική του σχέση με το Βόλφσμπουργκ (έδρα του ομίλου), ανέφεραν στο Reuters ανώνυμες πηγές. Ο Blume μίλησε για τεράστια πίεση στις τιμές και τη σημασία του να ανακτήσει η Volkswagen τη βάση της στην Κίνα, η οποία υπήρξε σημαντική πηγή σταθερών κερδών. Η Daniela Cavallo, επικεφαλής του εργατικού συμβουλίου της Volkswagen, ζήτησε θυσίες από όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένων της διοίκησης και των μετόχων, για να καταλήξουν σε συμφωνία πριν από τα Χριστούγεννα. Αναφέρθηκε σε συμβιβασμούς που θα ήταν δίκαιοι και θα μοιραστούν σε όλους. Στη συνάντηση συμμετείχε ο Γερμανός υπουργός Εργασίας, Hubertus Heil. Μετά την έναρξη της παραγωγής του ηλεκτρικού φορτηγού Mercedes-Benz eActros 600 στα τέλη Νοεμβρίου στο εργοστάσιο της Wörth, άρχισαν οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες. Μέχρι το τέλος του έτους, η Mercedes-Benz Trucks θα παραδώσει περίπου 50 ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων BEV (με μπαταρία) σε πελάτες στη Γερμανία. Καθοριστική για την παράδοση των οχημάτων φέτος είναι η χρηματοδότηση από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών για καταναλωτές εντός Γερμανίας. Σημειώνεται ότι η υψηλή χωρητικότητα της μπαταρίας -πάνω από 600 κιλοβατώρες, εξ ου και η ονομασία μοντέλου 600- και ένας νέος, ιδιαίτερα αποδοτικός e-Axle που αναπτύχθηκε εσωτερικά, επιτρέπουν στο eActros 600 να επιτύχει αυτονομία 500 χιλιομέτρων χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Αυτή η αυτονομία επιτυγχάνεται, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτω από πολύ ρεαλιστικές συνθήκες, με μεικτό βάρος ρυμουλκουμένου 40 τόνων, ενώ μπορεί επίσης να ξεπεραστεί σημαντικά ανάλογα με το στυλ οδήγησης και το είδος της διαδρομής. Το eActros 600, όπως εξηγούν οι τεχνικοί της Μ-Β, θα μπορεί να καλύψει ακόμη και πάνω από 1.000 χιλιόμετρα την ημέρα. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ MERCEDES-BENZ EACTROS 600 Οι πρώτες παραδόσεις Η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) χαιρέτισε την αίτηση του Ομίλου Stellantis για επανένταξη στον οργανισμό. «Δεδομένων της άνευ προηγουμένου κρίσης ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης και της συλλογικής ανάγκης να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του πράσινου μετασχηματισμού, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να είμαστε ενωμένοι», τόνισε ο Luca de Meo, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ACEA (Όμιλος Renault). Όπως είπε, «Τα μέλη της ACEA μπορεί να είναι ανταγωνιστές στην αγορά, αλλά όλα μοιράζονται τον ίδιο στόχο: μια ανταγωνιστική και βιώσιμη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, σε μια Ευρώπη που μπορεί να σταθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με πλήρη ώθηση και δέσμευση». Η ACEA εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group. STELLANTIS Ο κολοσσός επανέρχεται στην ACEA Oliver Blume

12.12.24 #272 11 Το πλήρως ηλεκτρικό Volvo EX30, το μικρότερο SUV του Σουηδού κατασκευαστή, πέρασε με άριστα τις τελευταίες δοκιμές του Euro NCAP, κατακτώντας 5 αστέρια. Θέτοντας τον τομέα της ασφάλειας στην κορυφή των προτεραιοτήτων της, η μάρκα θεωρεί πως όλα τα προϊόντα της ανεξαιρέτως διαπρέπουν επί του προκειμένου και αποτελούν παραδείγματα προς μίμηση. ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ Με συστήματα που αναπτύχθηκαν μέσω της τεχνογνωσίας πάνω από μισό αιώνα σε πραγματικά ατυχήματα, το EX30 έχει σχεδιαστεί για να συμβάλλει στην προστασία του οδηγού και των επιβατών του σε περίπτωση σύγκρουσης στην πραγματική ζωή. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας συγκράτησης του ανθρώπινου σώματος στα καθίσματα, καθώς και μέσω ενός δομικού σχεδιασμού του αυτοκινήτου που πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές της Volvo. Οι φιλόδοξοι στόχοι υπερβαίνουν συχνά τις επίσημες απαιτήσεις δοκιμών και τα πάντα έχουν σχεδιαστεί ώστε να προετοιμάζουν τα αυτοκίνητα για διάφορα σενάρια της καθημερινότητας, τα οποία μπορεί μερικές φορές να είναι πολύ πιο περίπλοκα από τα τυποποιημένα τεστ. Το EX30 διαθέτει, επίσης, μια προηγμένη σουίτα χαρακτηριστικών ενεργητικής ασφάλειας που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τους οδηγούς να αποφεύγουν τις συγκρούσεις και να μετριάζουν τους κινδύνους. Για παράδειγμα, ένα προηγμένο σύστημα προειδοποίησης οδηγού περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, για να τον προσέχει όταν δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση. ΣΩΤΗΡΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Στην πόλη, το αυτόματο φρένο διασταύρωσης του EX30 έχει σχεδιαστεί ως κορυφαίο προληπτικό μέσο. Εάν ένα άλλο αυτοκίνητο εμφανισθεί απροσδόκητα στην πορεία μπροστά, η λειτουργία αυτόματης επέμβασης φρένου έχει σχεδιαστεί για να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Το EX30 περιλαμβάνει επίσης μια ειδοποίηση ανοίγματος πόρτας. Μπορεί να προειδοποιήσει μέσω οπτικών και ηχητικών ενδείξεων, εφόσον ενεργοποιηθεί, κάθε φορά που πρόκειται να ανοίξουμε την πόρτα, π.χ. ενώ διέρχεται ένας ποδηλάτης. Τα λεγόμενα περιστατικά dooring είναι υπεύθυνα για σημαντικό αριθμό ατυχημάτων με ποδήλατο και όταν ενεργοποιηθεί η σχετική ανίχνευση και προειδοποίηση, τότε κυριολεκτικά σώζονται ζωές. ΠΕΝΤΕ ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΟ EURO NCAP Volvo EX30: Πρότυπο ασφάλειας σε όλους τους τομείς Η Solaris υπέγραψε συμβόλαιο με την Keolis Sverige, έναν από τους μεγαλύτερους μεταφορείς της Σουηδίας, για την προμήθεια 46 ηλεκτρικών λεωφορείων. Η παραγγελία περιλαμβάνει 19 ηλεκτρικά λεωφορεία Solaris Urbino 12 και 27 ηλεκτρικά μοντέλα Solaris Urbino 15 LE, τα οποία θα εκτελούν δρομολόγια στην περιοχή Dalarna, στην κεντρική Σουηδία. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Urbino 15 LE μήκους 15 μέτρων θα τεθούν σε κυκλοφορία το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία Urbino 12 μήκους 12 μέτρων το 2026. 46 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ SOLARIS ΣΤΗΝ KEOLIS Η Nobina κέρδισε το διαγωνισμό για τις δημόσιες συγκοινωνίες στη σουηδική πόλη Malmö της Σουηδίας. Βάσει δε των προδιαγραφών του, από τα 300 λεωφορεία που θα κυκλοφορούν στην πόλη από το 2027 και μετά, το 95% θα είναι ηλεκτρικά. Λίγο μετά, το 2032, όλα τα λεωφορεία που θα λειτουργούν από τον παραχωρησιούχο θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Σημειώστε ότι στο μέλλον θα υπάρχουν περισσότερα αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων και 24 μέτρων απ’ ό,τι σήμερα. 95% ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΡΥΠΩΝ ΣΤΟ MALMÖ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=