09.12.24 #271 12 Η ασφάλεια των βαρέων φορτηγών οχημάτων (Heavy goods vehicle - HGV) έρχεται στο προσκήνιο, καθώς ο Euro NCAP λανσάρει το ολοκαίνουργιο πρόγραμμα αξιολόγησης Truck Safe. Ο γνωστός οργανισμός αξιολόγησης ασφάλειας οχημάτων δημοσιεύει το πρώτο σύνολο αποτελεσμάτων δοκιμών, καθώς συνεχίζει την πορεία του προς την επίτευξη του Vision Zero, του οράματος μηδενικών απωλειών από τροχαία. Τα ατυχήματα με βαριά φορτηγά οχήματα είναι τα πιο σοβαρά στους ευρωπαϊκούς δρόμους Το Truck Safe είναι μια σημαντική προσθήκη στα υπάρχοντα προγράμματα αξιολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) της Euro NCAP Το πρόγραμμα αξιολόγησης θα ανεβάσει τα πρότυπα ασφάλειας και θα ενώσει τα ενδιαφερόμενα μέρη των βαρέων φορτηγών οχημάτων Η πρώτη ομάδα φορτηγών αξιολογήθηκε σε τρεις κατηγορίες Τα μοντέλα φορτηγών Volvo έλαβαν βαθμολογία 5 αστέρων, με το μοντέλο S-WAY της Iveco να λαμβάνει βαθμολογία 1 αστεριού. Αυτή είναι η πρώτη φορά που τα βαρέα φορτηγά οχήματα (HGV) αξιολογούνται για την ασφάλειά τους. Από τα εννέα φορτηγά που αξιολογήθηκαν, τα μοντέλα Volvo FH Aero και FM έλαβαν τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών, ενώ το τρέχον μοντέλο S-WAY της Iveco ήταν το πιο αδύναμο με ένα μόνο αστέρι. Στο πλαίσιο της αποστολής του για την επίτευξη του Vision Zero (εξάλειψη όλων των θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών), ο Euro NCAP στρέφει την προσοχή του στην κατηγορία των βαρέων οχημάτων για πρώτη φορά. Ο οργανισμός βοηθά στην αύξηση των προτύπων ασφάλειας αξιολογώντας και βαθμολογώντας την ενεργή και παθητική ασφάλεια των επιβατικών αυτοκινήτων για σχεδόν 30 χρόνια, και λάνσαρε ένα παρόμοιο πρόγραμμα αξιολόγησης για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα το 2020. Η ΑΠΕΙΛΉ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΎΝ ΤΑ HGV Λόγω του μεγέθους και του βάρους τους, τα ατυχήματα των HGV είναι τα πιο σοβαρά στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Αν και τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 3% του στόλου οχημάτων στην Ευρώπη, είναι υπεύθυνα για το 15% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Επιπλέον, μόνο το 11% των θυμάτων σε ατυχήματα με HGV είναι επιβάτες του φορτηγού. Το υπόλοιπο 89% είναι επιβάτες αυτοκινήτων και βαν, καθώς και ευάλωτοι χρήστες του δρόμου, σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας, της Eurostat κ.ά. ΤΑ ΟΦΈΛΗ ΤΗΣ ΣΩΣΤΉΣ ΑΣΦΆΛΕΙΑΣ Τα HGV αποτελούν μια οικονομική δύναμη και εκπληρώνουν έναν σημαντικό ρόλο στη διανομή του 95% των αγαθών που καταναλώνονται στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Είναι λοιπόν σημαντικό να υποστηριχθεί ο τομέας αυτός, εξασφαλίζοντας ότι τα φορτηγά είναι ασφαλή και δεν συνεχίζουν να αποτελούν δυσανάλογη απειλή για άλλους χρήστες του δρόμου. Αντικειμενικά μέτρα για την απόδοση ασφάλειας των HGV θα επιτρέψουν σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη που εξαρτώνται από τον τομέα των μεταφορών να επιλέξουν τα πιο ασφαλή φορτηγά και να συμβάλλουν στη μείωση του κοινωνικού κόστους των οδικών μεταφορών, ενώ ταυτόχρονα θα βοηθήσουν στην επίτευξη καλύτερων εμπορικών αποτελεσμάτων. Το πρόγραμμα Truck Safe θα ενώσει EURO NCAP - TRUCK SAFE Αξιολόγηση της ασφάλειας βαρέων φορτηγών ΑΣΦΑΛHΣ ΟΔHΓΗΣΗ ΑΠΟΦΥΓH ΣYΓΚΡΟΥΣΗΣ ΑΣΦAΛΕΙΑ ΜΕΤA ΤΗ ΣYΓΚΡΟΥΣΗ ΑΣΦΑΛHΣ ΟΔHΓΗΣΗ ΑΠΟΦΥΓH ΣYΓΚΡΟΥΣΗΣ ΑΣΦAΛΕΙΑ ΜΕΤA ΤΗ ΣYΓΚΡΟΥΣΗ ΑΣΦΑΛHΣ ΟΔHΓΗΣΗ ΑΠΟΦΥΓH ΣYΓΚΡΟΥΣΗΣ ΑΣΦAΛΕΙΑ ΜΕΤA ΤΗ ΣYΓΚΡΟΥΣΗ ΑΣΦΑΛHΣ ΟΔHΓΗΣΗ ΑΠΟΦΥΓH ΣYΓΚΡΟΥΣΗΣ ΑΣΦAΛΕΙΑ ΜΕΤA ΤΗ ΣYΓΚΡΟΥΣΗ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=