09.12.24 #271 11 Κεραυνός εν αιθρία ήταν η παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου 2024, δύο μόλις μήνες μετά το «σήμα κινδύνου» για την κερδοφορία του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η κατασκευάστρια των Jeep, Fiat, Peugeot, Citroën, DS, Opel κ.ά. έχει ήδη απολέσει περίπου το 40% της αξίας της στο τρέχον έτος. Η πρώτη είδηση της ξαφνικής παραίτησης του ισχυρού άνδρα βγήκε από το Bloomberg News και πυροδότησε συζητήσεις γύρω από τα αίτια που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση. Σχεδόν αμέσως η εταιρεία δήλωσε επισήμως ότι θα επιδιώξει να βρει αντικαταστάτη του διευθύνοντος συμβούλου της το πρώτο εξάμηνο του 2025 - φήμες ότι θα αναλάβει στη θέση του ο CFO Apple, Luca Maestri, διαψεύστηκαν. CASH BURN ΚΑΙ ΑΠΟΘΈΜΑΤΑ Βεβαίως, ο Henri de Castries, ο οποίος φέρει τον τίτλο του ανώτερου ανεξάρτητου διευθυντή της Stellantis, έσπευσε να πει ότι η απόφαση να αποχωρήσει ο Tavares προέκυψε «από διαφορετικές απόψεις που προέκυψαν τις τελευταίες εβδομάδες μεταξύ των μεγάλων μετόχων, του διοικητικού συμβουλίου και του ίδιου του Tavares». Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι από καιρό ανέκυπταν ποικίλες αντιδράσεις εσωτερικά για την αναποτελεσματική διοίκηση ενός από τα πιο σεβαστά στελέχη του κλάδου, που αποτυπώθηκε, δυστυχώς, στα οικονομικά αποτελέσματα του 2024. Καταλυτική ήταν, μεταξύ άλλων, η πρόβλεψη για ταχύτατο cash burn (καύση μετρητών) της τάξης των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, κυρίως λόγω του αργού ρυθμού στις πωλήσεις και των διογκωμένων αποθεμάτων της βορειοαμερικανικής αγοράς, που αποτελεί την κύρια πηγή εσόδων του ομίλου. Στις πρώτες αρνητικές προβλέψεις η διοίκηση προσπάθησε να αντιδράσει με εκτεταμένο ανασχηματισμό σε επίπεδο ανώτερων στελεχών, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών που έγιναν στις θέσεις του γενικού οικονομικού διευθυντή και του επιχειρησιακού διευθυντή Βόρειας Αμερικής, αλλά, στη συνέχεια, όπως φαίνεται, η καταιγίδα έπληξε και τον ίδιο τον Tavares. Να σημειωθεί πως σε πρώτη φάση υποστηριζόταν αρμοδίως ότι, απλώς, δεν θα επεδίωκε ανανέωση της θητείας του, που κανονικά έληγε στις αρχές του 2026. «ΔΕΚΤΉ Η ΠΑΡΑΊΤΗΣΗ» Πλέον, τα πράγματα παίρνουν άλλη τροπή… Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, υπό την προεδρία του John Elkann, έκανε αποδεκτή την παραίτηση του Tavares από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου «με άμεση ισχύ», μάλιστα. Ο Elkann, γόνος της οικογένειας Agnelli που ίδρυσε τη Fiat και κορυφαίος μέτοχος της Stellantis μέσω της επενδυτικής της εταιρείας EXOR, ευχαρίστησε τον Tavares για το ρόλο του στη δημιουργία του ομίλου, που αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων. Άλλοι μεγάλοι μέτοχοι είναι η οικογένεια Peugeot και η γαλλική κυβέρνηση, μέσω της τράπεζας δημοσίων επενδύσεων BPI France. Ο Tavares, που του άρεσε να περιγράφει τις τρέχουσες προκλήσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία σαν «δαρβινική περίοδο», ηγήθηκε της Stellantis από τη δημιουργία της, στις αρχές του 2021, μέσω της συγχώνευσης της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) με μέλη της τις Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Ferrari, Jeep, Lancia, Maserati, RAM Trucks και του Group PSA, που ήδη είχε κάτω από την ομπρέλα του, ιστορικά, τις μάρκες Peugeot-Citroën και στην πορεία είχε δημιουργήσει την DS Automobiles (γνήσιο τέκνο της Citroën), αποκτώντας και τα ευρωπαϊκά μέλη της GM, τη γερμανική Opel και τη δίδυμή της βρετανική Vauxhall. ΤΟΝ ΑΠΟΔΟΚΊΜΑΖΑΝ… Είναι γεγονός πως ο Tavares ήταν αυτό που λέμε «ντόμπρος», μιλούσε χωρίς περιστροφές, με ρεαλισμό, γι’ αυτό και είχε έρθει αρκετές φορές σε σύγκρουση με ομολόγους και συνομιλητές του, συμπεριλαμβανομένων της ιταλικής κυβέρνησης που «παραπονέθηκε» για τις αποφάσεις του να μειώσει την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ιταλία, αλλά και των επικεφαλής συνδικάτων των ΗΠΑ. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ. ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΟΥ JOHN ELKANN Όμιλος Stellantis: Το παρασκήνιο της παραίτησης του Carlos Tavares Carlos Tavares Καταλυτική ήταν, μεταξύ άλλων, η πρόβλεψη για ταχύτατο cash burn της τάξης των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, λόγω του αργού ρυθμού στις πωλήσεις και των διογκωμένων αποθεμάτων της βορειοαμερικανικής αγοράς
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=