FLEETNEWS #270

02.12.24 #270 20 Η Northvolt, το σουηδικό startup μπαταριών που θεωρήθηκε ηγέτης στην ευρωπαϊκή ενεργειακή μετάβαση, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εταιρεία χρειάζεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση 1,0-1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να μπορέσει να αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργία της, Η εταιρεία υπέστη σοβαρά οικονομικά πλήγματα, καθώς η BMW ακύρωσε παραγγελία μπαταριών ύψους 2 δισ. ευρώ τον Ιούνιο, και σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία οδηγήθηκε σε απώλειες εσόδων, απολύσεις και αποτυχία χρηματοδότησης. Παρά τη συγκέντρωση 10 δισ. δολαρίων από επενδυτές όπως η Goldman Sachs, η VW (23% ιδιοκτησία) και το Δανέζικο συνταξιοδοτικό ταμείο ATP, η εταιρεία είχε μόλις 30 εκατ. δολάρια διαθέσιμα πριν από την πτώχευση. Οι προσπάθειες για επείγουσα χρηματοδότηση 300 εκατ. δολαρίων απέτυχαν, με τη VW να αποσύρει την υποστήριξή της λόγω δικών της οικονομικών προβλημάτων και εργασιακών ζητημάτων. Ενδεικτικό της δυσχερούς κατάστασης, είναι πως η Northvolt διαθέτει μόλις 100 εκατ. δολάρια χρηματοδότησης για να υποστηρίξει τη διαδικασία πτώχευσης. Στόχος της είναι η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης έως το πρώτο τρίμηνο του 2025, διατηρώντας παράλληλα δεσμεύσεις προς πελάτες και προμηθευτές. Στο πλαίσιο αυτό, τα εργοστάσια μπαταριών που βρίσκονται υπό κατασκευή σε Γερμανία και Καναδά θα καθυστερήσουν, με το ενδεχόμενο πώλησης περιουσιακών στοιχείων να εξετάζεται ως έσχατη λύση. Ο Peter Carlsson, συνιδρυτής και CEO της Northvolt από το 2016, παραιτήθηκε από τη θέση του την επόμενη μέρα, αναλαμβάνοντας ρόλο Senior Advisor και παραμένοντας στο Διοικητικό Συμβούλιο. Η προσωρινή ηγεσία της Northvolt περιλαμβάνει την Pia Aaltonen-Forsell (CFO) και τον Matthias Arleth (COO), με την υποστήριξη του Scott Millar (Chief Restructuring Officer), ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η αναζήτηση νέου CEO, αλλά και επενδυτών για να διασωθεί η εταιρεία. Η Northvolt άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο το 2021 και είχε υψηλές προσδοκίες ως πρωτοπόρος στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, δεδομένων των συνεργασιών με εταιρείες όπως η BMW, Volvo κ.ά. Στην εταιρεία ανήκει το πρώτο gigafactory μπαταριών στην Ευρώπη, και το Northvolt Labs, κέντρο έρευνας και καινοτομίας. Η παραγωγή υλικών καθόδου στο πρώτο εργοστάσιό της όμως ανεστάλη, χωρίς αυτό να φτάσει ποτέ τη μέγιστη δυναμικότητά του. Η κρίση της Northvolt αναδεικνύει τις δυσκολίες που υπάρχουν στο να αποκτήσει η Ευρώπη δική της βιομηχανία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. NORTHVOLT: ΑΙΤΗΣΗ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΡΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ EV Η Hyundai δηλώνει ότι παραμένει αφοσιωμένη στην ανάπτυξή της στις ΗΠΑ, ανεξάρτητα από την πιθανή κατάργηση της φορολογικής έκπτωσης 7.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) που σχεδιάζει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump. Η εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα ένα νέο εργοστάσιο 7,6 δισ. δολαρίων στην Τζόρτζια, όπου κατασκευάζονται ήδη το ανανεωμένο Ioniq 5 και το πρώτο τριών σειρών αμιγώς ηλεκτρικό SUV της, το Ioniq 9. Αν και η Hyundai δεν επωφελείται πλήρως από την τρέχουσα φορολογική έκπτωση, η αγορά της στις ΗΠΑ συνεχίζει να αυξάνεται, ενώ ανταγωνιστές όπως η Tesla βλέπουν σταδιακή απώλεια μεριδίων. Ο CEO της Hyundai, Jose Munoz, δήλωσε ότι η στρατηγική της εταιρείας δεν βασίζεται σε κίνητρα και παραμένει ευέλικτη. Εάν καταργηθούν οι επιδοτήσεις, η Hyundai σκοπεύει να παράγει όχι μόνο ηλεκτρικά, αλλά και υβριδικά οχήματα και ηλεκτρικά εκτεταμένης αυτονομίας, προσαρμόζοντας την παραγωγή στις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού. Παράλληλα, η εταιρεία βλέπει την κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων να αναπτύσσεται ραγδαία, με την BYD να πλησιάζει τη Ford στις παγκόσμιες πωλήσεις. Ο Munoz αναγνώρισε την Κίνα ως απειλή, αλλά θεωρεί ότι η Hyundai έχει τη δυνατότητα να είναι ανταγωνιστική χάρη στην τεχνολογία και στην ποιότητα. Η Hyundai στοχεύει να εδραιώσει τη θέση της ως δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας τις Ford και GM. HYUNDAI Έτοιμη να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση στις ΗΠΑ - και τον Donald Trump

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=