02.12.24 #270 15 Η Tesla προετοιμάζει μια ομάδα τηλεχειρισμού για την υποστήριξη του στόλου των ρομποταξί της, επιβεβαιώνοντας μέσω αγγελίας εργασίας ότι σχεδιάζει ένα σύστημα παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιεί η αμερικανική εταιρεία αυτόνομης οδήγησης, Waymo. Παρότι οι προσεγγίσεις των δύο εταιρειών στην αυτόνομη οδήγηση διαφέρουν σημαντικά, η Tesla φαίνεται να υιοθετεί το στοιχείο τηλεχειρισμού της Waymo. Για την ακρίβεια, η Waymo βασίζεται σε πολλαπλούς αισθητήρες, όπως κάμερες και τεχνικές LIDAR (Light Detection And Ranging) με εκπομπή παλμικής ακτινοβολίας μέσω λέιζερ, και λειτουργεί τις υπηρεσίες της σε γεωγραφικά περιορισμένες και προ-χαρτογραφημένες περιοχές. Αντίθετα, η Tesla χρησιμοποιεί μόνο κάμερες και νευρωνικά δίκτυα, φιλοδοξώντας να επιτύχει πλήρη αυτονομία οπουδήποτε. Παρόλο που ο CEO της Tesla, Elon Musk, έχει χαρακτηρίσει τη στρατηγική της Waymo μη κλιμακούμενη, η Tesla τώρα υιοθετεί μια τηλεχειριζόμενη προσέγγιση για την επίλυση προβλημάτων σε πραγματικό χρόνο. Η νέα ομάδα τηλεχειρισμού της Tesla θα χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας για να επιτρέπει την απομακρυσμένη πρόσβαση στα ρομποταξί και τα ανθρωποειδή ρομπότ της. Κύριο στόχο αποτελεί η ανάπτυξη ενός υψηλής απόδοσης συστήματος, ικανού να ενσωματώνει λογισμικό και δεδομένα. Το πρώτο στάδιο αφορά στην ανάπτυξη εφαρμογής για τηλεχειριστές, με στόχο την υποστήριξη των ρομποταξί σε δύσκολες συνθήκες. Η Tesla σχεδιάζει να ξεκινήσει τη λειτουργία στόλων ρομποταξί σε Καλιφόρνια και Τέξας το 2025, ενώ τα ανθρωποειδή ρομπότ της ήδη χρησιμοποιούνται σε εργοστασιακές εργασίες. Μπορεί αυτή η προσέγγιση να μην πληροί ακόμη την υπόσχεση για πλήρη αυτονομία επιπέδου 5, ανοίγει όμως το δρόμο για μια λειτουργική υπηρεσία ρομποταξί. ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΗΣ WAYMO Η Tesla δημιουργεί ομάδα τηλεχειρισμού για τα ρομποταξί της Η Mahle εξασφάλισε σημαντικό συμβόλαιο από τη MAN Truck & Bus για την προμήθεια εξαρτημάτων στον κινητήρα υδρογόνου του φορτηγού «MAN hTGX». Το όχημα που κέρδισε το βραβείο «Truck Innovation Award 2025», θα διαθέτει εξακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 16,8 λίτρων και ισχύος 383 kW. Η μονάδα υδρογόνου της Mahle περιλαμβάνει πιστόνια, ελατήρια και πείρους, ενώ εξαρτήματα της εταιρείας θα χρησιμοποιηθούν και στο σύστημα βαλβίδων. Η Man σχεδιάζει να κατασκευάσει περίπου 200 φορτηγά για επιλεγμένες αγορές το 2025. Η Mahle, με πείρα 100 ετών, προσαρμόζει τα εξαρτήματά της για τις απαιτήσεις της υδρογονοκίνησης, προσφέροντας κλιματικά ουδέτερες λύσεις. Σύμφωνα με τον δόκτορα Roger Busch, επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας, τα εξαρτήματα εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση, αποδοτικότητα και μακροχρόνια λειτουργία. Οι δοκιμές στο κέντρο υδρογόνου της Mahle επιβεβαιώνουν την ωριμότητα της τεχνολογίας, δεδομένων και της μείωσης στην κατανάλωση λαδιού και των διαρροών υδρογόνου. Το υδρογόνο θεωρείται το καύσιμο με τη μεγαλύτερη δυνατότητα για απανθρακοποίηση των μεταφορών. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ MAHLE - ΜAN ΓΙΑ ΒΑΡΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ Η Stellantis παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα «STLA Frame», σχεδιασμένη να υποστηρίζει την παραγωγή φορτηγών και SUV με διαφορετικά συστήματα κίνησης (βενζίνης, υβριδικά και ηλεκτρικά). Η πλατφόρμα λειτουργεί ως βάση «σκέιτμπορντ» που ενσωματώνει τα κύρια ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα του οχήματος. Η «STLA Frame», σχεδιασμένη από το 2021, είναι η πρώτη πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί στα μοντέλα Ram και Jeep, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 800 χλμ., δυνατότητα ρυμούλκησης μεγαλύτερη των 6 τόνων και υποστήριξη για υδρογονοκίνητα οχήματα. Η στρατηγική αυτή παρέχει προσαρμοστικότητα εν μέσω αβεβαιότητας στη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά, ειδικά εν όψει της πιθανής κατάργησης κινήτρων από τη νέα κυβέρνηση Trump, όπως η φοροαπαλλαγή ύψους 7.500 δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα. Διαβάστε περισσότερα εδώ. STELLANTIS: ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=