02.12.24 #270 14 Η Stellantis ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της (LCV) στο Luton της Αγγλίας, μεταφέροντας την παραγωγή στο Ellesmere Port, όπου θα δημιουργηθεί ένας εξειδικευμένος κόμβος για ηλεκτρικά οχήματα έπειτα από επένδυση 50 εκατ. λιρών. Η απόφαση αυτή θέτει σε κίνδυνο 1.100 θέσεις εργασίας στο Luton, ενώ σύμφωνα με τον όμιλο, εκατοντάδες θέσεις θα μεταφερθούν στο Ellesmere Port. Η Stellantis αποδίδει το κλείσιμο στην πολιτική μηδενικών εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (ZEV mandate), η οποία απαιτεί την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στο 22% των επιβατικών αυτοκινήτων και στο 10% των επαγγελματικών φέτος, με πρόστιμα 15.000 λιρών ανά όχημα για μη συμμόρφωση. Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares έχει προειδοποιήσει ότι η αυστηρότητα της πολιτικής μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο και άλλων εργοστασίων, αν δεν ακολουθήσουν τροποποιήσεις, όπως η συνυπολογισμένη πώληση εξαγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων. Η εταιρεία θα μεταφέρει την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης στη Γαλλία, ενώ τα βαν που παράγονται στο Luton θα κατασκευάζονται από το 2025 σε ένα ανακαινισμένο εργοστάσιο στην Τουρκία. Παράλληλα, η παραγωγή των ίδιων ηλεκτρικών βαν που κατασκευάζονται στο Ellesmere Port θα ξεκινήσει και στην Πορτογαλία, όπου το κόστος ενέργειας είναι χαμηλότερο. Η βρετανική κυβέρνηση, παρά το γεγονός πως αναγνωρίζει τις προκλήσεις για τη βιομηχανία, παραμένει πιστή στο στόχο κατάργησης πωλήσεων νέων οχημάτων βενζίνης και πετρελαίου έως το 2030. Παράλληλα, θα ξεκινήσει διαβούλευση για την εφαρμογή του ZEV mandate, χωρίς ωστόσο να μεταθέτει την προθεσμία. STELLANTIS Κλείσιμο εργοστασίου λόγω κανονισμών ρύπων Η Mercedes-Benz εργάζεται πάνω σε επαναστατικές τεχνολογίες μπαταριών, συνεργαζόμενη με τη Factorial για μπαταρίες με ηλεκτρολύτη στερεάς κατάστασης και εξετάζοντας νέες μεθόδους διαμόρφωσης πακέτων μπαταριών. Συγκεκριμένα, η εταιρεία σχεδιάζει να ενσωματώσει διαφορετικούς τύπους κυψελών μπαταριών σε μικτά πακέτα που θα συνδέονται παράλληλα, αντί για τη σημερινή σύνδεση σε σειρά. Το κλειδί για αυτήν τη διαδικασία είναι οι νέοι μικρομετατροπείς που αναπτύσσει η Mercedes. Αυτές οι συσκευές, περίπου στο μέγεθος μιας τσίχλας, επιτρέπουν τον προγραμματισμό και την ανεξάρτητη διαχείριση των ζευγών κυψελών. Σε δοκιμές, οι μηχανικοί έδειξαν πώς μπορούν να ενεργοποιούν ή να απενεργοποιούν συγκεκριμένες κυψέλες ανάλογα με τις ανάγκες. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει τη μίξη διαφορετικών τύπων κυψελών, όπως LFP, NMC και στερεάς κατάστασης. Έτσι, κάθε τύπος μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις βέλτιστες συνθήκες του, ενισχύοντας την απόδοση, τη φόρτιση και την αυτονομία. Οι μικρομετατροπείς υπόσχονται μεγαλύτερη ευελιξία σχεδιασμού και δυνατότητες για υψηλές επιδόσεις, ιδιαίτερα για τα μοντέλα επιδόσεων της AMG. MERCEDES: ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΜΙΚΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΥΨΕΛΩΝ Η MITSUBISHI ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Η Mitsubishi επένδυσε 25 εκατ. δολάρια στην Ample, μία εταιρεία με εξειδίκευση στην τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών (battery swapping) για ηλεκτρικά οχήματα. Η συνεργασία αυτή στοχεύει στην παγκόσμια ανάπτυξη υποδομών ταχείας αντικατάστασης των άδειων μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων με πλήρως φορτισμένες, προσφέροντας γρήγορη και αξιόπιστη ενέργεια στους οδηγούς. Η Mitsubishi θα αξιοποιήσει την εμπειρία της σε τομείς όπως η κινητικότητα, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η αποθήκευση ενέργειας και η ανακύκλωση μπαταριών, για να προωθήσει βιώσιμες ενεργειακές λύσεις. Η Ample, μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της, έχει καταφέρει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην Ιαπωνία και έχει συνάψει σημαντικές συνεργασίες για την επιτάχυνση της χρήσης της τεχνολογίας της. Η εταιρεία συνεργάζεται με μεγάλους κατασκευαστές, όπως η Stellantis, η Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (μέλος της Daimler Truck), για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας εναλλαγής μπαταριών σε διάφορα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=