FLEETNEWS #270

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024 #270 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Charging & Battery Summit & Expo, 7 & 8 Δεκεμβρίου H Mercedes κατασκευάζει μπαταρίες μικτού τύπου Η Hyundai δεν φοβάται τον Trump

02.12.24 #270 2 Η Autohellas Hertz παρουσιάζει το Hertz Connect, τη νέα εφαρμογή που κάνει τη διαχείριση του Leasing αυτοκινήτου σου πιο εύκολη από ποτέ. Διαθέσιμη στα μεγάλα app stores, η εφαρμογή σχεδιάστηκε για να προσφέρει λειτουργίες που απλοποιούν την καθημερινότητά σου, ενώ εξελίσσεται συνεχώς, προσθέτοντας ακόμα περισσότερες δυνατότητες. Τι μπορείς να κάνεις με το Hertz Connect: „Κλείνεις ραντεβού για service και ΚΤΕΟ online, εύκολα και γρήγορα. „Κάνεις αίτημα Οδικής Βοήθειας αν το χρειαστείς, με live παρακολούθηση, για να ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το όχημα της οδικής. „Έχεις άμεση πρόσβαση σε όλα τα σημαντικά έγγραφά σου (ασφαλιστήρια, άδειες κ.λπ.). „Λαμβάνεις ειδοποιήσεις για ραντεβού και υποχρεώσεις, ώστε να μη χάνεις ποτέ κάτι σημαντικό. Και αν ακόμα δεν έχεις Hertz Leasing, η εφαρμογή σού δίνει τη δυνατότητα με το Οnline Leasing Calculator να φτιάξεις προσφορά Leasing στα μέτρα σου, ενώ παράλληλα ενημερώνεσαι ως απλός επισκέπτης για τις υπηρεσίες και τις τελευταίες προσφορές της Autohellas Hertz. ΝΕΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ HERTZ CONNECT Το νέο Fiat 600 αποτελεί μια δελεαστική επιλογή για εταιρικά αυτοκίνητα, καθώς προσφέρει μηδενικό φόρο χρήσης σε όλες τις εκδόσεις του (υβριδικές με 100 ή 136 ίππους και αμιγώς ηλεκτρική με 156 ίππους). Ως SUV με compact διαστάσεις, μήκους 4,17 μ., διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα για επιβάτες και αποσκευές, καθώς και πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο, ενώ ακόμα και η βασική έκδοση εξοπλίζεται με συστήματα όπως το infotainment Uconnect με οθόνη 10,25”, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ασύρματο Apple CarPlay/Android Auto και προβολείς LED. Το Fiat 600 Hybrid ενσωματώνει έναν θερμικό κινητήρα με τεχνολογία Miller και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, συνδυασμένο με ηλεκτρικό κινητήρα 48V. Αυτό το υβριδικό σύστημα επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως 30 km/h και για αποστάσεις έως ένα χιλιόμετρο. Πρακτικά το υβριδικό σύστημα επιτρέπει στον θερμικό κινητήρα να απενεργοποιείται για μεγάλα διαστήματα στην καθημερινή οδήγηση, με αποτέλεσμα σημαντικό κέρδος στην κατανάλωση βενζίνης και πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου. Η ηλεκτρική έκδοση 600e, με κινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 54 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 400 km (κύκλος WLTP) και προσφέρει δυναμικές επιδόσεις για άνετες και απολαυστικές μετακινήσεις. FIAT 600 Ιταλικό στυλ, χωρίς φόρο χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου FLEET NEWS #270 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr MANAGER FLEET BUSINESS UNIT ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΣΑΝΙ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.

02.12.24 #270 4 Η Charging & Battery Summit & Expo, που έρχεται στις 7 και 8 Δεκεμβρίου 2024 στο Ζάππειο Μέγαρο, είναι η μοναδική διοργάνωση που ασχολείται με τις υποδομές σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, που στις ανεπτυγμένες χώρες αποτελεί μια πραγματικότητα και σιγά-σιγά εξαπλώνεται και στην Ελλάδα, υποστηρίζεται με προγράμματα χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα Υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η επίσκεψη στη διοργάνωση είναι μια μοναδική ευκαιρία για να ενημερωθείτε για τα τρέχοντα προγράμματα χρηματοδότησης δημοσίων σημείων φόρτισης με την υποστήριξη του προγράμματος, αλλά και για ιδιωτικά σημεία φόρτισης, αφού οι εταιρείες που συμμετέχουν στη διοργάνωση παρουσιάζουν όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες και τα προϊόντα. Το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού», που αφορά στις επιδοτήσεις σημείων φόρτισης, πήρε παράταση μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2024. Το «Φορτίζω παντού» απευθύνεται στις παρακάτω επιχειρήσεις: „Εμπορικές εταιρείες και ατομικές επιχειρήσεις „Συνεταιρισμούς „Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚοινΣΕπ) „Αγροτικούς Συνεταιρισμούς (ΑΣ) „Ομάδες Παραγωγών (Ο.Π.) „Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ) „Αστικούς Συνεταιρισμούς „Κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα „Δημόσιες και δημοτικές επιχειρήσεις και θυγατρικές τους (υπό προϋποθέσεις) Η δράση στοχεύει στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης μέσω της παροχής οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Οι σταθμοί αυτοί τοποθετούνται σε κομβικά σημεία, όπως: „Αεροδρόμια „Αυτοκινητόδρομοι „Λιμάνια „Χώροι στάθμευσης και άλλες στρατηγικές τοποθεσίες σε αστικές και περιαστικές περιοχές. Στόχος: H δημιουργία ενός βασικού δικτύου δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα, με τη μέγιστη γεωγραφική και πληθυσμιακή κάλυψη, αλλά και η εξασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού. Οι εταιρείες που συμμετέχουν στην Charging & Battery Summit & Expo μπορούν να σας καθοδηγήσουν σε όλη τη διαδικασία του προγράμματος, όπως στη αίτηση, κατάθεση φακέλου κ.λπ. και να σας ενημερώσουν για την επιλεξιμότητα της επιχείρησής σας. CHARGING & BATTERY SUMMIT & EXPO Παράταση στο «Φορτίζω παντού» Το Fierider, η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών scooter της Yadea, προορίζεται για αστικές μετακινήσεις. Εξοπλισμένο με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 11kW (15Hp) με ροπή 238Nm, εξασφαλίζει εντυπωσιακές επιδόσεις, επιταχύνοντας από 0-50 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, μια επίδοση εφάμιλλη με αυτή ενός θερμικού scooter 300cc. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 100 km/h, ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία οδηγικά προγράμματα, προσαρμόζοντας τη λειτουργία του scooter στις ανάγκες του. Η καινοτομία του Fierider επεκτείνεται στις δύο αποσπώμενες μπαταρίες λιθίου, με τάση 72,2V και χωρητικότητα 27Ah, που προσφέρουν αυτονομία έως 150 χλμ. Οι μπαταρίες έχουν τη δυνατότητα απρόσκοπτης λειτουργίας σε θερμοκρασίες από -20°C έως +65°C και διαθέτουν πιστοποίηση στεγανότητας IPX7 για υγρές συνθήκες. Η πρακτική σχεδίαση του scooter περιλαμβάνει χαμηλό κέντρο βάρους, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και τη το χειρισμό του, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος 31 λίτρων κάτω από τη σέλα και το επίπεδο δάπεδο διευκολύνουν τη μεταφορά αντικειμένων. Το Fierider δίνει έμφαση και στην ασφάλεια με δισκόφρενα εμπρός και πίσω, υποστηριζόμενα από δικάναλο ABS, ικανό να αποτρέψει το μπλοκάρισμα των τροχών κατά την ακραία πέδηση. Ο full LED φωτισμός και ο προβολέας κατηγορίας D με ένταση 50.000cd παρέχουν εξαιρετική ορατότητα. Η έγχρωμη οθόνη VA 7” προσφέρει πληροφόρηση υψηλής ευκρίνειας, ενώ η συνδεσιμότητα Bluetooth αυξάνει τη χρηστικότητα. Με τιμή 5.995 ευρώ, το Fierider προσφέρει πολυτέλεια, υψηλές επιδόσεις και πρακτικότητα σε όσους αναζητούν βιώσιμη και δυναμική μετακίνηση στην πόλη. YADEA FIERIDER: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SCOOTER ΜΕ 5.995 ΕΥΡΩ

02.12.24 #270 6 HELLAS JEEP CLUB: ΣΤΗΝ ΑΡΑΧΩΒΑ Η 19η ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Περισσότεροι από 150 λάτρεις της Jeep συγκεντρώθηκαν στην Αράχωβα το τριήμερο 1-3 Νοεμβρίου 2024 για την 19η ετήσια συνάντηση του Hellas Jeep Club. Η εκδήλωση φιλοξένησε σχεδόν όλα τα μοντέλα της μάρκας, από Gladiator και Compass μέχρι Renegade, Wrangler και Grand Cherokee, σε ένα εντυπωσιακό κομβόι. Η διοργάνωση περιλάμβανε μια πανέμορφη, κυρίως χωμάτινη, διαδρομή 70 χιλιομέτρων, που σχεδιάστηκε με μεράκι και επαγγελματισμό, εξασφαλίζοντας μια απολαυστική και ασφαλή εμπειρία για οδηγούς και επιβάτες. Η εκδήλωση υποστηρίχθηκε από την Italian Motion, επίσημο εισαγωγέα της Jeep στην Ελλάδα, και τον τοπικό αντιπρόσωπο Jeep-Καρέλλης Group. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν test drives των μοντέλων Compass και Avenger, ενώ ενημερώθηκαν παράλληλα για τις σύγχρονες τεχνολογίες και την πλούσια γκάμα της Jeep, που καλύπτει κάθε ανάγκη με στυλ και ανθεκτικότητα. Η συνάντηση έκλεισε με την ανανέωση του ραντεβού για το 2025, όπου η επετειακή 20ή διοργάνωση υπόσχεται να ανεβάσει ακόμη πιο ψηλά τον πήχυ, με το σχεδιασμό της να έχει ήδη ξεκινήσει. Το νέο Dacia Duster διεκδικεί τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα, καθώς βρίσκεται στην τελική 11άδα των υποψήφιων μοντέλων. Επιλέχθηκε από 26 δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου ανάμεσα σε 33 νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά τη φετινή χρονιά. Ο νικητής θα ανακοινωθεί στις 16 Δεκεμβρίου 2024. Το Duster, που λανσαρίστηκε στην Ελλάδα το καλοκαίρι, προσφέρει μια πλήρη γκάμα κινητήρων, όπως ο μοναδικός στην κατηγορία του διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου) κινητήρας ECO-G 100, με αυτονομία έως 1.400 χλμ. Περιλαμβάνει επίσης έναν mild hybrid κινητήρα 1.2 TCe 130 ίππων με σύστημα τετρακίνησης και την εξηλεκτρισμένη full Hybrid (HEV) έκδοση 140 ίππων, που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως 40% στις αστικές διαδρομές. Το Duster ξεχωρίζει για τη δυναμική, σύγχρονη σχεδίασή του, βασισμένη στη νέα ταυτότητα της Dacia. Προσφέρει ευρύχωρο εσωτερικό, κορυφαία λειτουργικότητα και καινοτομίες, όπως το σύστημα στήριξης YouClip. Η χρήση ανακυκλωμένων υλικών, όπως το Starkle, ενισχύει τη βιωσιμότητά του. Με εξαιρετική σχέση ποιότητας/ τιμής, ψηφιακό εσωτερικό, σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και infotainment, το νέο Duster είναι διαθέσιμο με αρχική τιμή 19.950 ευρώ, συνοδευόμενο από 5ετή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΆΣ 2025 Το νέο Dacia Duster διεκδικεί τον μεγάλο τίτλο Η Tesla γιορτάζει το χριστουγεννιάτικο κλίμα του Δεκεμβρίου με εκδηλώσεις, προϊόντα και εκπλήξεις. Στην Ελλάδα, οι επισκέπτες μπορούν να συμμετάσχουν σε εορταστικές δραστηριότητες με ζεστά ροφήματα και εκπλήξεις, προωθώντας τη βιωσιμότητα και τη ρομποτική. Για τους λάτρεις της τεχνολογίας, το ανθρωποειδές Optimus, ή Tesla Bot, παρουσιάζεται στην Ευρώπη με το συλλεκτικό Tesla Bot Action Figure, διαθέσιμο στο κατάστημα Tesla. Το μοντέλο κλίμακας 1:10 περιλαμβάνει 20 αρθρώσεις, βάση φόρτισης και CyberHammer. Επιπλέον, η Tesla προσφέρει μια συλλογή δώρων στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, από αξεσουάρ οχημάτων μέχρι lifestyle προϊόντα και μινιατούρες των Model S, Model X, Model Y, Roadster και Semi, ενώ οι φίλοι του Cybertruck θα βρουν μοντέλα και ειδικά προϊόντα ένδυσης, όπως καπέλα. Για όσους επιθυμούν να κάνουν μεγαλύτερα δώρα, υπάρχουν τα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα της εταιρείας, με παράδοση πριν από το τέλος του έτους. Σημειώστε πως όλα τα Model Y που παραγγέλλονται φέτος, προσφέρουν ένα έτος δωρεάν Supercharging. Διαβάστε περισσότερα εδώ. ΓΙΟΡΤΙΝΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ TESLA

02.12.24 #270 7 ΝΈΑ FIAT SCUDO ΚΑΙ FIAT DOBLÒ Δύο πολυδιάστατα, ευέλικτα και προσιτά επαγγελματικά advertorial Η απόλυτη επαγγελματική ευελιξία έχει όνομα - και είναι το Fiat Doblò, το επαγγελματικό που ικανοποιεί ένα πολύ μεγάλο εύρος απαιτήσεων, καθώς είναι διαθέσιμο με δύο μήκη αμαξώματος (L1: 4,4 m και L2: 4,75 m) και πλουραλισμό κινητήρων. Υπάρχει λοιπόν η επιλογή βενζινοκινητήρα 110 HP ή ντίζελ με ισχύ 100 ή 130 HP, για εκείνους καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ όσοι δραστηριοποιούνται στην πόλη θα προτιμήσουν το ηλεκτρικό E-Doblò με ηλεκτροκινητήρα 136 HP, μπαταρία 50 kWh και επαρκέστατη αυτονομία, που φτάνει τα 350 χιλιόμετρα (WLTP). Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει τον οδηγό και έναν ή δύο επιβάτες. Είναι δε εξοπλισμένη με ό,τι πιο σύγχρονο σε επίπεδο άνεσης, ασφάλειας και τεχνολογίας, ενώ το ωφέλιμο φορτίο κυμαίνεται από 650 έως 915 kg, ανάλογα με την έκδοση, και ο όγκος φόρτωσης μεταξύ 3,3 και 4,4 m3. Σύγχρονο και αποδοτικό, το νέο Fiat Doblò υποστηρίζει τους συνεργάτες του με τον καλύτερο τρόπο, ενώ τους προστατεύει με μια ομπρέλα 18 συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, εξασφαλίζοντας ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον εργασίας. Από την πλευρά του, το Fiat Scudo αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό ευρυχωρίας και ευελιξίας. Προσφέρεται με κινητήρες ντίζελ τελευταίας τεχνολογίας με υψηλή ροπή (έως 340 Nm/1.750 rpm) για ισχυρό τράβηγμα και χαμηλή κατανάλωση, ακόμα και υπό το βάρος του ωφέλιμου φορτίου των 1.033 kg, το οποίο αποτελεί το όριο για την έκδοση αμαξώματος L2. Για τη συγκεκριμένη έκδοση ο χώρος φόρτωσης κυμαίνεται από 5,3 έως 5,8 m3 (με χρήση της ανοιγόμενης θυρίδας Magic Cargo στο διαχωριστικό του χώρου φόρτωσης), όσο ακριβώς και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, που αποδίδει 136 HP και τροφοδοτείται από μπαταρία 75 kWh. Κάθε επαγγελματίας θα βρει στη Fiat το όχημα που του ταιριάζει - και μάλιστα χωρίς να ψάξει πολύ, αφού τα δύο ευέλικτα μοντέλα της ιταλικής εταιρείας καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα απαιτήσεων σε μεταφορικό έργο. Η Fiat δίνει μάλιστα και το δικαίωμα της επιλογής συστήματος κίνησης, προσφέροντας και «θερμικές», αλλά και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Ικανά, προηγμένα και οικονομικά, τα δύο επαγγελματικά Fiat είναι πολυεργαλεία με υψηλή αξία και συμφέρουσα τιμή, που επιτρέπουν στον επαγγελματία να κάνει τη δουλειά του αποτελεσματικά, αποδοτικά και χωρίς άγχος.

02.12.24 #270 8 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ FORD: ΟΦΕΛΟΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΟΚΙΟ 0,9% Η Ford Motor Ελλάς κάνει την απόκτηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου πιο εύκολη και συμφέρουσα, προσφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα σε πελάτες λιανικής. Εκτός από τις κρατικές επιδοτήσεις, η εταιρεία προσφέρει επιπλέον όφελος ανταλλαγής για τα παλιά αυτοκίνητα, ενώ τα μοντέλα Ford Explorer, Capri και Mustang Mach-E συνοδεύονται από χρηματοδότηση με επιτόκιο μόλις 0,9% μέσω της Ford Finance. Οι καταναλωτές που επιλέγουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα Ford μπορούν να επωφεληθούν από την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, που διασφαλίζει αξιοπιστία και χαμηλό κόστος χρήσης. Το όφελος ανταλλαγής, που επιδοτεί την εμπορική αξία του παλιού οχήματος, εξασφαλίζει πρόσβαση στις κορυφαίες επιδόσεις, την οικονομία και την αθόρυβη λειτουργία των νέων ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας, καθιστώντας τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή. Για να επωφεληθούν από αυτές τις προσφορές, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τις εκθέσεις των Επίσημων Εμπόρων Ford σε όλη την Ελλάδα, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν την προσφορά που τους ταιριάζει και να ανακαλύψουν το ύψος επιδότησης ανταλλαγής του οχήματός τους. Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η Ford ενισχύει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με ευνοϊκούς όρους αγοράς. Η Audi επεκτείνει την γκάμα των μοντέλων της με το sport coupe SUV Q5 Sportback, που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά τον διαμήκη άξονα. Στο λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά, το νέο Audi Q5 Sportback θα είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus 48V, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα, ενώ επίσης όλες διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro. Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS), με μέγιστη ροπή 340 Nm. Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 150 Kw (204 PS) και 400 Nm ροπής. To νέο Audi SQ5 Sportback που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας, εφοδιάζεται με τον V6 3.0 TFSI κινητήρα 270 kW (367 PS) με μέγιστη ροπή 550 Nm. Η δεύτερη γενιά του Q5 Sportback διαθέτει πορτμπαγκάζ χωρητικότητας έως 515 λίτρων και έως 470 λίτρων στο SQ5 Sportback, με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων, στο Q5 Sportback έχουμε 1.415 λίτρα και 1.388 στο SQ5 Sportback. Το Q5 Sportback έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.400 κιλά. ΝΕΟ AUDI Q5 SPORTBACK Αυτόματο και quattro με ισχύ έως 367 PS Η Volkswagen επιβεβαιώνει πως το οικονομικό αμιγώς ηλεκτρικό ID.2 παραμένει στον προγραμματισμό για λανσάρισμα στα τέλη του 2025, με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ. Ο γερμανικός κολοσσός αρχικά παρουσίασε το ID.2all concept τον Μάρτιο του 2023, υποσχόμενος ως μοντέλο παραγωγής να αποτελέσει ένα «νέο σημείο εκκίνησης» για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με τον Kai Grünitz, υπεύθυνο Τεχνολογικής Ανάπτυξης, η οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων «ID» θα υποστεί ριζική ανανέωση από το 2026, με έμπνευση από εμβληματικά σχέδια του παρελθόντος, όπως το Golf. Ο σχεδιαστής Andreas Mindt δήλωσε ότι το ID.2 αντικατοπτρίζει απόλυτα τις αξίες της Volkswagen, σε συνδυασμό με νέες προσεγγίσεις. Το ID.2 θα περιλαμβάνει στο εσωτερικό του νέα σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από το παρελθόν, όπως οι λειτουργίες “Classic” και “Vintage” που προσομοιώνουν την εμπειρία οδήγησης ενός Beetle ή Golf. Θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό βασισμένο στη νέα πλατφόρμα MEB Entry και θα προσφέρει αυτονομία έως 450 χλμ. Παρά τις μικρότερες διαστάσεις από το Polo, θα διαθέτει μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο λόγω εκτεταμένου μεταξονίου. Η εταιρεία θα προσφέρει και έκδοση SUV, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα στην Έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο του 2025, αλλά και μία πιο σπορ, «GTI» έκδοση. Με το ID.2, η Volkswagen στοχεύει να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή, διατηρώντας ταυτόχρονα την καινοτομία και την ποιότητα. ΕΡΧΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ VOLKSWAGEN ΚΑΤΩ ΑΠΟ 25.000 ΕΥΡΩ

02.12.24 #270 10 Η DS Automobiles αποκαλύπτει σταδιακά τη νέα της ναυαρχίδα, ένα 100% ηλεκτρικό Coupé SUV που υπόσχεται αυτονομία 750 χλμ. στον κύκλο WLTP. Το νέο μοντέλο, καλυμμένο με καμουφλάζ εμπνευσμένο από τα χρώματα της Formula E, βρίσκεται στη φάση προ-παραγωγής με περισσότερα από 50 οχήματα να δοκιμάζονται στους γαλλικούς δρόμους. Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από αεροδυναμική σχεδίαση και προηγμένη τεχνολογία, στοιχεία που συντελούν σε έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cx=0,24. Οι ενεργές εισαγωγές αέρα στο μπροστινό μέρος, τα χαμηλωμένα καπό και η νέα φωτεινή υπογραφή με τα φώτα DS Pixelvision τονίζουν την πρωτοποριακή ταυτότητα του μοντέλου. Παρόλο που οι λεπτομέρειες όπως το μεταξόνιο, το εσωτερικό και άλλες τεχνολογίες παραμένουν κρυφές, το μοντέλο αναμένεται να φέρει νέα δεδομένα στην κατηγορία των SUV. Όλες οι λεπτομέρειες για το νέο μοντέλο θα ανακοινωθούν επίσημα πριν από το τέλος του έτους. DS AUTOMOBILES Καθ' οδόν ηλεκτρικό Coupé SUV με αυτονομία 750 χλμ. ΟΙ ΦΙΝΑΛΙΣΤ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025 Η λίστα των επτά φιναλίστ για το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 αποκαλύφθηκε, με ένα μέρος των μοντέλων να ανήκει στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ανάμεσα σε 42 υποψήφια μοντέλα, αυτά που ξεχώρισαν είναι: „Alfa Romeo Junior „Citroën C3/ë-C3 „Cupra Terramar „Dacia Duster „Hyundai Inster „Kia EV3 „Renault 5 / Alpine A290 Η επιλογή έγινε από 60 κριτές από 23 ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίοι θα συνεχίσουν τις δοκιμές έως τη λήψη της τελικής απόφασης. Ο μεγάλος νικητής θα ανακοινωθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στις 10 Ιανουαρίου 2025. Τα μοντέλα καινοτομούν σε διαφορετικές κατηγορίες. Τα Hyundai Inster και Renault 5/Alpine A290 ανήκουν στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών. Το Alfa Romeo Junior συνδυάζει υβριδικές και ηλεκτρικές επιλογές, ενώ το Kia EV3 είναι η πιο πρόσφατη ηλεκτρική πρόταση της Kia. Το Cupra Terramar, ως υβριδικό SUV, ανταγωνίζεται σε μία νέα αγορά για την Cupra, ενώ το Dacia Duster κάνει την εμφάνισή του στη λίστα των φιναλίστ ως το value for money SUV της Dacia. Στα κριτήρια των κριτών, βρίσκονται η σχεδίαση, η άνεση, η ασφάλεια, η οικονομία καυσίμου, η περιβαλλοντική απόδοση, η τιμή, η καινοτομία και, φυσικά, η οδική συμπεριφορά. Κάθε κριτής διαθέτει 25 βαθμούς, με μέγιστο 10 ανά μοντέλο. Πέρυσι, τον πολυπόθητο τίτλο κέρδισε το Renault Scenic, ξεπερνώντας την BMW 5 Series και το Peugeot 3008. Η Cupra προετοιμάζεται για είσοδο στην αγορά των ΗΠΑ έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Η εταιρεία βρίσκεται σε προκαταρκτικές συνομιλίες με την Penske Automotive Group, έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη μιας στρατηγικής συνεργασίας. Η γκάμα των οχημάτων που θα διατεθούν στις ΗΠΑ θα περιλαμβάνει μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), plug-in υβριδικά (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικά (BEV). Η Cupra, η οποία αποτελεί μέλος του Ομίλου Volkswagen, έχει πουλήσει περισσότερα από 750.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως και έχει ήδη επεκταθεί επιτυχώς σε αγορές όπως το Μεξικό, η Τουρκία και η Αυστραλία. Με την είσοδό της στις ΗΠΑ, σχεδιάζει να εστιάσει σε πολιτείες στρατηγικής σημασίας και να αξιοποιήσει συνέργειες με τις εγκαταστάσεις παραγωγής της Volkswagen στη Βόρεια Αμερική. Διευθυντής της Cupra USA αναλαμβάνει ο Bernhard Bauer, πρώην διευθυντής της μάρκας στη Γερμανία. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει την ακριβή τοποθεσία της έδρας της στις ΗΠΑ και τη σύνθεση της γκάμας της. Η CUPRA «ΠΑΤΑΕΙ» ΑΜΕΡΙΚΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030

02.12.24 #270 12 ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ MERCEDES-BENZ EACTROS 600 Η Daimler Truck γιόρτασε την έναρξη της παραγωγής του ηλεκτρικού φορτηγού Mercedes-Benz eActros 600 στο εργοστάσιο του Wörth στη Γερμανία. Η CEO της εταιρείας, Karin Rådström, και η υπουργός Οικονομίας της Ρηνανίας-Παλατινάτου, Daniela Schmitt, παρευρέθησαν στην εκδήλωση. Το νέο φορτηγό, που διαθέτει αυτονομία 500 χλμ. και μπαταρία 600 kWh, έχει σχεδιαστεί για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, καλύπτοντας ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς που ευθύνεται για τα δύο τρίτα των εκπομπών CO2 από βαρέα οχήματα. Το eActros 600 παράγεται στην κύρια γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου, μαζί με φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενσωματώνοντας πλήρως τις νέες τεχνολογίες στην υπάρχουσα παραγωγική διαδικασία. Το εργοστάσιο Wörth συνεργάζεται με άλλες μονάδες της Daimler Truck για την κατασκευή των ηλεκτρικών εξαρτημάτων. Το φορτηγό έχει αποδείξει τις δυνατότητές του σε δοκιμές, μεταξύ άλλων κατά την «Ευρωπαϊκή Δοκιμαστική Περιοδεία eActros 600», καλύπτοντας μια απόσταση 15.000 χλμ. σε 22 χώρες ενώ, έχει λάβει το βραβείο «Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς 2025». Σημαντική ήταν και η εκπαίδευση του προσωπικού, με περισσότερες από 3.300 εκπαιδευτικές συνεδρίες το 2023, ώστε να μπορέσουν να εξοικειωθούν οι εργαζόμενοι με τις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, το εργοστάσιο του Wörth προωθεί βιώσιμες πρακτικές παραγωγής, όπως η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και γεωθερμία, για τη μείωση των εκπομπών CO2. Οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν έως το τέλος του 2024. Η κυκλοφορία του eActros 600 θα αποτελέσει ορόσημο για τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, διασφαλίζοντας τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Daimler Truck και της τοπικής βιομηχανίας. Η μείωση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στρέφει την Porsche στην παραγωγή αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί. Η μείωση αφορά κυρίως την Κίνα, όπου οι πωλήσεις BEV σημείωσαν πτώση 29% στο εννεάμηνο - έως τον Σεπτέμβριο του 2024. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Porsche, Lutz Meschke, οι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων δεν υιοθετούν μαζικά τα BEV, όχι μόνο στην Κίνα αλλά και στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Η Porsche θα συνεχίσει να εξελίσσει εκδόσεις με θερμικό κινητήρα για τα Cayenne και Panamera, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο τα αρχικά σχεδιασμένα ως αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να προσφερθούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή /και υβριδική τεχνολογία. Παράλληλα, η εταιρεία προγραμματίζει το λανσάρισμα ενός μεγάλου ηλεκτρικού SUV με τον κωδικό K1. Οι μειωμένες πωλήσεις στην Κίνα οδηγούν την Porsche σε αναδιοργάνωση του δικτύου αντιπροσώπων της. Η εταιρεία περιμένει πωλήσεις 60.000 οχημάτων στην Κίνα για το 2024, μειωμένες από τις 100.000 που υπολόγιζε. Παρά την πτώση, η Porsche αναμένει αύξηση πωλήσεων για το 2025, χάρη στην ανανεωμένη Taycan και στο αμιγώς ηλεκτρικό Macan. Σημειώνεται πως τα κέρδη της Porsche μειώθηκαν στο 10,7% το τρίτο τρίμηνο, κυρίως λόγω της πτώσης πωλήσεων στην Κίνα και των αλλαγών μοντέλων. Ωστόσο, παραμένει προσηλωμένη στο στόχο της για μακροπρόθεσμη κερδοφορία με περιθώριο 20% και αναμένεται να μειώσει τα κόστη Έρευνας & Ανάπτυξης, με στόχο τη βιώσιμη κερδοφορία με πωλήσεις 250.000 οχημάτων ετησίως. PORSCHE Στροφή στις ΜΕΚ, λόγω χαμηλών πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων Porsche Panamera Porsche Taycan

02.12.24 #270 13 Το εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen της Ουγγαρίας προετοιμάζεται για την έναρξη μαζικής παραγωγής στα τέλη του 2025, με τα πρώτα δοκιμαστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα προ-παραγωγής της οικογένειας Χ της Neue Klasse να βγαίνουν ήδη από τη γραμμή παραγωγής. Αυτή η φάση αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την επικύρωση και βελτιστοποίηση των διαδικασιών παραγωγής μέσω της διασφάλισης της ομαλής έναρξης της μαζικής παραγωγής. Η κατασκευή οχημάτων προ-παραγωγής επιτρέπει την ενσωμάτωση όλων των σταδίων παραγωγής, εξοπλισμού και εφοδιαστικών διαδικασιών, τα οποία δοκιμάζονται σε πραγματικές συνθήκες. Παράλληλα, γίνεται καθημερινή παράδοση εξαρτημάτων και παρακολούθηση όλων των σταδίων παραγωγής. Η έμφαση δίνεται στη βελτίωση των συστημάτων και εργαλείων, όπως επίσης και στην ψηφιακή τους συνδεσιμότητα. Οι δοκιμές των προηγμένων συστημάτων βοηθούν στον εντοπισμό περαιτέρω δυνατοτήτων βελτιστοποίησης, ενώ οι νέοι εργαζόμενοι εκπαιδεύονται εντατικά για τη χρήση των εγκαταστάσεων και μηχανημάτων. Η επιτυχής κατασκευή των δοκιμαστικών μοντέλων αποτελεί σημαντικό ορόσημο για το εργοστάσιο στο Debrecen, καθώς προετοιμάζει το έδαφος για τη μελλοντική παραγωγή του Neue Klasse, με στόχο την αριστεία και την αποδοτικότητα σε κάθε στάδιο της παραγωγής. BMW GROUP Προετοιμασία για μαζική παραγωγή στην Ουγγαρία Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ένα ευρύ πρόγραμμα μείωσης κόστους, με στόχο την εξοικονόμηση αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, εξαιτίας της πτώσης κερδών κατά τα δύο τρίτα στο τρίτο τρίμηνο και τη μείωση του περιθωρίου κέρδους στο 4,7%. Τα μέτρα περιλαμβάνουν βελτιστοποίηση της παραγωγής, τοπικοποίηση αλυσίδων εφοδιασμού και αύξηση εσόδων μέσω εξατομίκευσης οχημάτων. Παράλληλα, η ψηφιοποίηση θεωρείται κρίσιμη για την αντιμετώπιση προβλημάτων εφοδιασμού. Οι πωλήσεις πολυτελών μοντέλων όπως οι S-Class και EQS μειώθηκαν, οδηγώντας σε μη ανανέωση συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου στο εργοστάσιο Sindelfingen. Ο διευθυντής Οικονομικών, Harald Wilhelm, δήλωσε ότι τα κόστη εργασίας εξετάζονται, αλλά οι μόνιμοι υπάλληλοι στη Γερμανία προστατεύονται από εγγυήσεις εργασίας. Η Mercedes θα συνεχίσει να επενδύει σε τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) και υβριδικά συστήματα κίνησης, καθώς η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (ΒEV) παραμένει χαμηλή. Το νέο μοντέλο CLA, που θα βασίζεται στην πλατφόρμα MMA, θα κυκλοφορήσει το 2025, με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία και προηγμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης. Θα ακολουθήσουν ηλεκτρικές εκδόσεις των C-Class και GLC, καθώς και τα ανανεωμένα S-Class και GLE. Ο γερμανικός κολοσσός αντιμετωπίζει προκλήσεις στην Κίνα λόγω χαμηλής ζήτησης για πολυτελή EV, αλλά παραμένει αισιόδοξος για ανάπτυξη, θεωρώντας την αγορά στρατηγικής σημασίας. Η εταιρεία ενισχύει τη στρατηγική premium χαρακτήρα της μάρκας, δίνοντας έμφαση στο κέρδος έναντι του όγκου πωλήσεων, ενώ αναμένεται ανανέωση στρατηγικής το 2025, με έμφαση στις δυνατότητες εξατομίκευσης. Η Mercedes σκοπεύει να προσαρμοστεί στις ολοένα και περισσότερο μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, για την ενίσχυση της κερδοφορίας μέσω καινοτομίας και διαφοροποίησης προϊόντων. MERCEDES: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΕΝ ΜΕΣΩ ΜΕΙΩΣΗΣ ΚΕΡΔΩΝ Η CHERY ΑΝΑΒΙΩΝΕΙ ΤΗΝ EBRO ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ Η κινεζική Chery Automobile και η Ebro-EV Motors ξεκίνησαν την παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας που ίδρυσαν στη Βαρκελώνη. Το εργοστάσιο, που προηγουμένως ανήκε στη Nissan, αναλαμβάνει να κατασκευάζει τα SUV S700 και S800, βασισμένα στα Chery Tiggo 7 και Tiggo 8, σε εκδόσεις plug-in hybrid (PHEV) και κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE). Το εγχείρημα συμπίπτει με την 70ή επέτειο της ιστορικής μάρκας Ebro. Η κοινοπραξία στοχεύει σε ετήσια παραγωγή 50.000 οχημάτων έως το 2027 και 150.000 έως το 2029. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της EV Motors (στην οποία ανήκει η Ebro Motors), Rafael Ruiz, επισήμανε πως η συνεργασία συνδυάζει την ιστορική κληρονομιά με την καινοτομία. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Chery, Yin Tongyue, ανέφερε ότι η συνεργασία στοχεύει να μετατρέψει την Ebro στην κορυφαία εθνική μάρκα αυτοκινήτων της Ισπανίας, προωθώντας πράσινες τεχνολογίες.

02.12.24 #270 14 Η Stellantis ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της (LCV) στο Luton της Αγγλίας, μεταφέροντας την παραγωγή στο Ellesmere Port, όπου θα δημιουργηθεί ένας εξειδικευμένος κόμβος για ηλεκτρικά οχήματα έπειτα από επένδυση 50 εκατ. λιρών. Η απόφαση αυτή θέτει σε κίνδυνο 1.100 θέσεις εργασίας στο Luton, ενώ σύμφωνα με τον όμιλο, εκατοντάδες θέσεις θα μεταφερθούν στο Ellesmere Port. Η Stellantis αποδίδει το κλείσιμο στην πολιτική μηδενικών εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (ZEV mandate), η οποία απαιτεί την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στο 22% των επιβατικών αυτοκινήτων και στο 10% των επαγγελματικών φέτος, με πρόστιμα 15.000 λιρών ανά όχημα για μη συμμόρφωση. Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares έχει προειδοποιήσει ότι η αυστηρότητα της πολιτικής μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο και άλλων εργοστασίων, αν δεν ακολουθήσουν τροποποιήσεις, όπως η συνυπολογισμένη πώληση εξαγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων. Η εταιρεία θα μεταφέρει την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης στη Γαλλία, ενώ τα βαν που παράγονται στο Luton θα κατασκευάζονται από το 2025 σε ένα ανακαινισμένο εργοστάσιο στην Τουρκία. Παράλληλα, η παραγωγή των ίδιων ηλεκτρικών βαν που κατασκευάζονται στο Ellesmere Port θα ξεκινήσει και στην Πορτογαλία, όπου το κόστος ενέργειας είναι χαμηλότερο. Η βρετανική κυβέρνηση, παρά το γεγονός πως αναγνωρίζει τις προκλήσεις για τη βιομηχανία, παραμένει πιστή στο στόχο κατάργησης πωλήσεων νέων οχημάτων βενζίνης και πετρελαίου έως το 2030. Παράλληλα, θα ξεκινήσει διαβούλευση για την εφαρμογή του ZEV mandate, χωρίς ωστόσο να μεταθέτει την προθεσμία. STELLANTIS Κλείσιμο εργοστασίου λόγω κανονισμών ρύπων Η Mercedes-Benz εργάζεται πάνω σε επαναστατικές τεχνολογίες μπαταριών, συνεργαζόμενη με τη Factorial για μπαταρίες με ηλεκτρολύτη στερεάς κατάστασης και εξετάζοντας νέες μεθόδους διαμόρφωσης πακέτων μπαταριών. Συγκεκριμένα, η εταιρεία σχεδιάζει να ενσωματώσει διαφορετικούς τύπους κυψελών μπαταριών σε μικτά πακέτα που θα συνδέονται παράλληλα, αντί για τη σημερινή σύνδεση σε σειρά. Το κλειδί για αυτήν τη διαδικασία είναι οι νέοι μικρομετατροπείς που αναπτύσσει η Mercedes. Αυτές οι συσκευές, περίπου στο μέγεθος μιας τσίχλας, επιτρέπουν τον προγραμματισμό και την ανεξάρτητη διαχείριση των ζευγών κυψελών. Σε δοκιμές, οι μηχανικοί έδειξαν πώς μπορούν να ενεργοποιούν ή να απενεργοποιούν συγκεκριμένες κυψέλες ανάλογα με τις ανάγκες. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει τη μίξη διαφορετικών τύπων κυψελών, όπως LFP, NMC και στερεάς κατάστασης. Έτσι, κάθε τύπος μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις βέλτιστες συνθήκες του, ενισχύοντας την απόδοση, τη φόρτιση και την αυτονομία. Οι μικρομετατροπείς υπόσχονται μεγαλύτερη ευελιξία σχεδιασμού και δυνατότητες για υψηλές επιδόσεις, ιδιαίτερα για τα μοντέλα επιδόσεων της AMG. MERCEDES: ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΜΙΚΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΥΨΕΛΩΝ Η MITSUBISHI ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Η Mitsubishi επένδυσε 25 εκατ. δολάρια στην Ample, μία εταιρεία με εξειδίκευση στην τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών (battery swapping) για ηλεκτρικά οχήματα. Η συνεργασία αυτή στοχεύει στην παγκόσμια ανάπτυξη υποδομών ταχείας αντικατάστασης των άδειων μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων με πλήρως φορτισμένες, προσφέροντας γρήγορη και αξιόπιστη ενέργεια στους οδηγούς. Η Mitsubishi θα αξιοποιήσει την εμπειρία της σε τομείς όπως η κινητικότητα, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η αποθήκευση ενέργειας και η ανακύκλωση μπαταριών, για να προωθήσει βιώσιμες ενεργειακές λύσεις. Η Ample, μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της, έχει καταφέρει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην Ιαπωνία και έχει συνάψει σημαντικές συνεργασίες για την επιτάχυνση της χρήσης της τεχνολογίας της. Η εταιρεία συνεργάζεται με μεγάλους κατασκευαστές, όπως η Stellantis, η Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (μέλος της Daimler Truck), για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας εναλλαγής μπαταριών σε διάφορα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=