FLEETNEWS #27

20.05.19 #27 13 ΠΟΛΙΤΙΚΉ ΟΔΙΚΉΣ ΑΣΦΆΛΕΙΑΣ Η έρευνα έχει ένα προφανές συμπέ- ρασμα: χώρες με σαφείς και ισορρο- πημένες πολιτικές οδικής ασφάλειας, που επενδύουν σε οδικές υποδομές και οι οποίες έχουν υψηλό κίνδυνο να προσελκύσουν κακούς οδηγούς, έχουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τις χώρες που δεν έχουν τέτοιες πολιτικές. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν άλλοι πα- ράγοντες, όπως η κατανάλωση αλ- κοόλ και ναρκωτικών και η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, η οποία είναι αξιοσημείωτα συχνή σε αρκετές χώρες της ηπείρου. Οι χώρες με την καλύτερη οδική υποδομή είναι η Ολλανδία, η Πορτο- γαλία, η Γαλλία, η Αυστρία και η Ισπα- νία. Η Ελλάδα βρίσκεται κάπου στη μέση (βλ. διάγραμμα). Οι χώρες με τη χειρότερη οδική υποδομή στην Ε.Ε. είναι οι Ρουμανία, Μάλτα, Λετονία, Βουλγαρία και Ουγγαρία. Η βαθμο- λογία βασίζεται σε έρευνα τουWorld Economic Forum, χρησιμοποιώντας μια κλίμακα από 1 (εξαιρετικά φτωχή, μεταξύ των χειρότερων στον κόσμο) έως 7 (εξαιρετικά καλή, μεταξύ των καλύτερων στον κόσμο). Ουγγαρία 9 Ρουμανία 8 Βέλγιο 8 Πολωνία 8 Λιθουανία 7 Τσεχική Δημοκρατία 7 Ολλανδία 7 Κροατία 6 Σλοβενία 6 Λατβία 5 Αυστρία 5 Δανία 5 Φινλανδία 5 Γερμανία 5 Ιταλία 4 Ελβετία 4 Βουλγαρία 4 Πορτογαλία 3 Σουηδία 3 Γαλλία 2 Ιρλανδία 2 Νορβηγία 2 Ηνωμένο Βασίλειο 2 Ελλάδα 2 Ισπανία 1 Εσθονία 1 Ισλανδία 1 Κύπρος 1 Μάλτα 1 Λουξεμβούργο 1 ΘΑΝΑΤΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΑΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΑΝΑ ΜΗΝΑ Πηγή: VIAS Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλεί- ας των ΗΠΑ ( National Safety Council ) διαπίστωσε ότι η χρήση hands-free κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση είναι επικίνδυ- νη. Διότι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τον τρόπο λειτουργίας τους και τη χρήση της συσκευής από τους οδηγούς, αλλά τον ανθρώπι- νο εγκέφαλο. Άρα πώς μπορούν τα κινητά τηλέφωνα να συνυπάρ- χουν με την οδική ασφάλεια; Υπάρχει μια περιγραφή, «τύφλω- ση από απροσεξία», που προκα- λείται από τη γνωστική διάσπαση που προκαλεί μια συνομιλία στο κινητό τηλέφωνο. Πράγματι, οι οδηγοί που χρησι- μοποιούν κινητά τηλέφωνα με hands-free (και προφανώς και εκείνοι που χρησιμοποιούν κα- νονικά το τηλέφωνό τους) έχουν την τάση να κοιτούν αντικείμενα χωρίς να τα βλέπουν. Οι εκτιμήσεις από το “Συνασπι- σμό για την Ασφάλεια της Κυκλο- φορίας - Traffic Safety Coalition” υποδεικνύουν ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα κοιτούν, αλλά δεν βλέπουν, έως και το 50% των πληροφοριών στο περιβάλλον οδήγησης. Ανησυχητικό είναι ότι τέσσερις στους δέκα οδηγούς παραδέ- χονται ότι έστειλαν ένα μήνυμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Οι μισοί έχουν διαβάσει ένα μή- νυμα και έξι έχουν μιλήσει σε ένα κινητό τηλέφωνο ενώ οδηγούν, σύμφωνα με έρευνα της UFG Insurance . Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η UFG Insurance έχει καταρτίσει τους ακόλουθους οκτώ κανόνες, που συμπεριλαμβάνονται σε μια πολιτική για την απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση: „ Μη χρησιμοποιείτε το τηλέ- φωνό σας για να συνομιλήσετε κατά την οδήγηση „ Μη χρησιμοποιείτε το τηλέφω- νό σας για να στείλετε μήνυμα κατά την οδήγηση „ Μην προσεγγίζετε το τηλέφω- νό σας μέσω του συστήματος ταμπλό του οχήματος κατά την οδήγηση „ Μη χρησιμοποιείτε το τηλέ- φωνό σας για να τραβήξετε φωτογραφία ή βίντεο κατά την οδήγηση „ Μη χρησιμοποιείτε το τηλέ- φωνό σας για έλεγχο ή δημοσί- ευση σε λογαριασμούς social media κατά την οδήγηση „ Μη χρησιμοποιείτε το τηλέ- φωνό σας για να ελέγχετε ή να στέλνετε ένα μήνυμα ηλεκτρο- νικού ταχυδρομείου κατά την οδήγηση „ Μη χρησιμοποιείτε το τηλέφω- νό σας για να προγραμματίσετε μια εφαρμογή satnav κατά την οδήγηση „ Μη καλείτε ή να γράφετε σε κά- ποιο άλλο άτομο, εάν γνωρίζετε ότι μπορεί να οδηγεί Εν ολίγοις, μη χρησιμοποιείτε το τηλέφωνό σας κατά την οδήγηση και μην τηλεφωνείτε ή γράφετε σε κάποιον που μπορεί να οδηγεί. ΟΥΤΕ ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ HANDS-FREE ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=