25.11.24 #269 20 Τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) φαίνεται να εμπλέκονται σε διαφορετικά είδη συγκρούσεων σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), σύμφωνα με δεδομένα από την εταιρεία ανάπτυξης λογισμικών Mitchell International. Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο πιθανό να υποστούν ζημιές στο πίσω μέρος τους, με τις συγκρούσεις αυτού του είδους να αποτελούν το 35,9% των ατυχημάτων, ενώ στα οχήματα με θερμικό κινητήρα οι οπίσθιες συγκρούσεις φτάνουν το 27,5%. Αντίθετα, τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης παρουσιάζουν υψηλότερη συχνότητα πρόσθιων συγκρούσεων, φτάνοντας το 31,5%, έναντι 25,8% τω ηλεκτρικών. Οι διαφορές αυτές οφείλονται σε δύο βασικούς λόγους: Πρώτον, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατά κύριο λόγο πιο σύγχρονα και εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, ενώ αντίθετα τα οχήματα με θερμικό κινητήρα δεν διαθέτουν τις ίδιες δυνατότητες. Δεύτερον, η λειτουργία των ηλεκτρικών με το σύστημα «οδήγηση με ένα πετάλι» ενδέχεται να προκαλεί πιο απότομη επιβράδυνση, κάτι που οι οδηγοί των ακολουθούμενων οχημάτων δεν είναι δεδομένο πως μπορούν να αντιμετωπίσουν. Επιπλέον, αν και οι μπροστινές συγκρούσεις είναι κατά μέσο όρο 40% ακριβότερες στην επισκευή από τις πίσω, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν πιο ακριβά στη συνολική επισκευή, με τις αξιώσεις επισκευής τους να πλησιάζουν κατά μέσο όρο 5.560 ευρώ (5.273 ευρώ), σε σύγκριση με τα 4.741 ευρώ (4.496 ευρώ) για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αξίζει να σημειωθεί πως παρά τις υψηλότερες επισκευές, οι αξιώσεις για ολοσχερώς κατεστραμμένα οχήματα είναι περίπου στο ίδιο ποσοστό (9,9%) και για τους δύο τύπους οχημάτων. Η εταιρεία επισημαίνει επίσης ότι τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν μεγαλύτερο ποσοστό γνήσιων εξαρτημάτων και ανταλλακτικών για επισκευή σε σχέση με τα οχήματα θερμικού κινητήρα, γεγονός που μπορεί να εξηγήσει τα υψηλότερα κόστη επισκευής. Τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι οι διαφορετικές οδικές δυναμικές των ηλεκτρικών ενδέχεται να επηρεάζουν τη συχνότητα των συγκρούσεων, αλλά και τις επισκευές. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΏΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Ατυχήματα και κόστος επισκευών Ο οργανισμός Transport & Environment (T&E) προβλέπει ότι μέχρι το 2030 θα υπάρχουν αρκετά ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (eLCVs) στην αγορά, ώστε να είναι δυνατή η καθιέρωση Ζωνών Μηδενικών Εκπομπών (ZEZ - Ζero Εmission Ζone) σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Η πρόβλεψη αυτή βασίζεται σε μελέτη του T&E, η οποία τονίζει ότι τόσο η προσφορά, όσο και το συνολικό κόστος κατοχής των eLCVs, θα καθιστούν εφικτή την εφαρμογή των ZEZs σε όλη την Ευρώπη. Η αγορά των eLCVs στην Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ 2025 και 2030, φτάνοντας τα 3,9 εκατομμύρια οχήματα. Οι διαθέσιμες επιλογές ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων προσφέρουν επαρκή αυτονομία και ποικιλία προδιαγραφών, ώστε επιχειρήσεις μικρού και μεγάλου μεγέθους να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με αμιγώς ηλεκτρικά, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες τους. Η μείωση των οχημάτων ντίζελ θα οδηγήσει σε ταχύτερη μείωση των εκπομπών άνθρακα των κεντρικών πόλεων, ειδικά εάν μπορέσει να εφαρμοστεί το μέτρο προτεραιότητας στα ηλεκτρικά οχήματα και αποκλεισμού των οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) από τις Ζωνές Μηδενικών Εκπομπών. Αυτό ισχύει και για τις εμπορευματικές μεταφορές. Η Barbara Stoll, ανώτερη διευθύντρια της εκστρατείας Clean Cities της T&E, δήλωσε ότι τα eLCVs αναμένεται να γίνουν πιο οικονομικά από τα ντίζελ μέχρι το 2027, δίνοντας στις επιχειρήσεις τα εργαλεία για να λειτουργούν σε ζώνες μηδενικών εκπομπών. Αξιοσημείωτο είναι ότι η γκάμα των eLCV που είναι διαθέσιμα στην αγορά περιλαμβάνει πλέον 23 μοντέλα με αυτονομία άνω των 250 χιλιομέτρων, τρία από τα οποία ξεπερνούν τα 330 χιλιόμετρα. ΖΩΝΕΣ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030;
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=