25.11.24 #269 16 Η επερχόμενη διοίκηση του νέου προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump, θα δώσει προτεραιότητα στην κατάργηση του ομοσπονδιακού φορολογικού κινήτρου ύψους 7.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα, κίνηση η οποία παραδόξως υποστηρίζεται από την Tesla, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters. Η κατάργηση του κινήτρου συζητείται από το επιτελείο μετάβασης του Trump, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης φορολογικής νομοθεσίας. Για την ακρίβεια, εκτιμάται ότι η κατάργηση του κινήτρου είναι ένας εύκολος-άμεσος στόχος που μπορεί να εγκριθεί γρήγορα από το Κογκρέσο, το οποίο ελέγχεται προς το παρόν από τους Ρεπουμπλικανούς, και ότι αυτή η κίνηση θα μπορέσει να προσφέρει σημαντικές εξοικονομήσεις προκειμένου να καλυφθούν τα τεράστια φορολογικά ελλείμματα. Η Tesla, η μεγαλύτερη μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, υποστηρίζει την κατάργηση του κινήτρου, θεωρώντας ότι θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στους ανταγωνιστές της που είναι λιγότερο εδραιωμένοι στην αγορά της ηλεκτροκίνησης. Η κατάργηση αυτή εναρμονίζεται με τις απόψεις του διευθύνοντος συμβούλου της Tesla, Elon Musk, υποστηρικτή του Trump κατά την προεκλογική του εκστρατεία. Υπό την κυβέρνηση Baiden, το κίνητρο για τα ηλεκτρικά είχε αναθεωρηθεί το 2022 μέσω του Νόμου για τη Μείωση του Πληθωρισμού (Inflation Reduction Act - IRA), προσθέτοντας συγκεκριμένους περιορισμούς και προϋποθέσεις για την προέλευση των συστατικών της μπαταρίας και των κρίσιμων μετάλλων, καθώς και για την τοπική συναρμολόγηση και τα όρια τιμής και εισοδήματος. ΗΠΑ: Ο TRUMP ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΑ EVs ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ TESLA Η Xiaomi ανακοίνωσε νέα αύξηση του στόχου παραδόσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) για το 2024, στοχεύοντας στις 130.000 μονάδες, από τις 120.000 που είχε αρχικά θέσει για το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SU7 sedan. Ο στόχος αυτός είναι σχεδόν διπλάσιος από τον αρχικό των 76.000 μονάδων που είχε οριστεί κατά την κυκλοφορία του μοντέλου νωρίτερα τη φετινή χρονιά. Η εταιρεία σημείωσε σημαντική πρόοδο το τρίτο τρίμηνο του 2024, με αύξηση εσόδων κατά 30,5%, φτάνοντας τα 92,5 δισ. γιουάν (12,77 δισ. δολάρια). Από αυτά, τα έξυπνα EV και νέες πρωτοβουλίες απέφεραν 9,7 δισ. γιουάν (1,34 δισ. δολάρια), με μικτό περιθώριο κέρδους 17,1%. Η κινεζική εταιρεία κατέγραψε 39.790 παραδόσεις οχημάτων SU7 το τρίτο τρίμηνο, ανεβάζοντας τις συνολικές παραδόσεις στις 67.157 μονάδες έως τον Σεπτέμβριο. Τον Οκτώβριο, οι μηνιαίες παραδόσεις ξεπέρασαν τις 20.000 μονάδες, ενώ η παραγωγή ξεπέρασε τα 100.000 οχήματα στα μέσα Νοεμβρίου. Η Xiaomi ενίσχυσε τη δυναμικότητα του εργοστασίου της σε 20.000 αυτοκίνητα ανά μήνα, διπλασιάζοντας τις βάρδιες παραγωγής από τον Ιούνιο, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση. Παράλληλα, λάνσαρε το premium μοντέλο επιδόσεων SU7 Ultra, με τιμή πάνω από 110.000 δολάρια, το οποίο σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων 3.680 προπαραγγελιών μέσα σε 10 λεπτά από την παρουσίασή του. Το SU7 Ultra αναμένεται να κυκλοφορήσει μαζικά τον Μάρτιο του 2025. Η βασική έκδοση του SU7, με τιμή κάτω από $30.000, παραμένει ανταγωνιστική, καθώς κοστίζει 4.000 δολάρια λιγότερο από το Tesla Model 3 στην Κίνα. Η επιτυχία αυτή οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση ηλεκτρικών και plugin hybrid οχημάτων στην Κίνα, που πλέον αποτελούν πάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων. Παράλληλα, η Xiaomi διατηρεί τη θέση της ως τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphone παγκοσμίως, με 42,8 εκατ. αποστολές το τρίτο τρίμηνο, ενώ σχεδιάζει να αυξήσει τα φυσικά της καταστήματα από 13.000 σε 20.000 έως το 2025. XIAOMI Υψηλή ζήτηση, νέοι στόχοι πωλήσεων
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=