FLEETNEWS #269

25.11.24 #269 15 Σε συνέντευξή του ο CEO της Smart Europe, Dirk Adelmann, αποκάλυψε στρατηγικές προσαρμογές της εταιρείας, εν μέσω προκλήσεων όπως οι αυξημένοι δασμοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση για ηλεκτρικά οχήματα (EV) που εισάγονται από την Κίνα. Η Smart, έπειτα από την εξαγορά της από την Geely και τη Mercedes-Benz το 2019, ασχολείται αποκλειστικά με την ηλεκτροκίνηση, χρησιμοποιώντας την αρχιτεκτονική SEA της Geely, με την παραγωγή της στην Κίνα. Η επιβολή πρόσθετων δασμών που φτάνουν το 30%, όμως, πιέζει την εταιρεία να εξετάσει εναλλακτικές παραγωγικές λύσεις, πιθανότατα στην Ευρώπη. Ο Adelmann επισήμανε τη σημασία της ελεύθερης αγοράς, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για τους περιορισμούς που επιβάλλει η Ε.Ε. Παρότι η εταιρεία απορρόφησε το πρόσθετο κόστος το 2024, αναμένονται αυξήσεις τιμών για το 2025. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας, βρίσκεται παραγωγή ενός νέου διθέσιου μοντέλου στην Ευρώπη, το οποίο θα μπορούσε να αντικαταστήσει το επιτυχημένο ForTwo. Η απόφαση αυτή, όμως, θα ληφθεί ανεξάρτητα από τους δασμούς, καθώς η εταιρεία ήδη αξιολογεί την παγκόσμια παραγωγική της στρατηγική. Μέχρι στιγμής, η Smart καταγράφει σημαντική αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη, χάρη στα SUV μοντέλα της (#1, #3, #5), που καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών. Παρά το ρευστό περιβάλλον της αγοράς και τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης, η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη για την επίτευξη εξαψήφιων πωλήσεων. SMART Εργοστάσιο παραγωγής στην Ευρώπη; Η Prologium, μια startup της Ταϊβάν, προχωρά στην κατασκευή ενός γιγαντιαίου εργοστασίου παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) αξίας 5,2 δισ. ευρώ στη Δουνκέρκη, στη Γαλλία, παρά την πτώση στις πωλήσεις που έχει προκαλέσει καθυστερήσεις σε άλλα ευρωπαϊκά projects μπαταριών. Η δημόσια διαβούλευση έχει ήδη ολοκληρωθεί και η έναρξη κατασκευής αναμένεται το 2025, με μαζική παραγωγή από το 2027. Η εταιρεία προσφέρει ελαφρύτερες και μικρότερες μπαταρίες. Συγκεκριμένα, οι μπαταρίες της παρέχουν ταχύτερη φόρτιση (5%-80% σε 8,5 λεπτά), αυξημένη αντοχή στη φωτιά και πιο εύκολη ανακύκλωση. Χάρη στην τεχνολογία της, μια μπαταρία 55 kWh μπορεί να αποδώσει όσο μια συμβατική μπαταρία 83 kWh, μειώνοντας το βάρος κατά 300 κιλά και βελτιώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα. Η εγκατάσταση θα έχει μέγιστη δυναμικότητα 48 GWh και θα δημιουργήσει 3.000 θέσεις εργασίας, ενώ θα έχει τη δυνατότητα να προμηθεύει μπαταρίες για έως 750.000 αυτοκίνητα. Παρά την υποστήριξη από τη Mercedes-Benz και τη γαλλική επενδυτική τράπεζα Bpifrance, δεν έχουν υπογραφεί ακόμα συμβόλαια, αν και αποστέλλονται δείγματα σε μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Prologium φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τις φθηνότερες κινεζικές μπαταρίες μέσω της τεχνολογικής υπεροχής της, παρά το υψηλότερο κόστος παραγωγής ($170/kWh έναντι $100 για τις κινεζικές LFP μπαταρίες). ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ PROLOGIUM Από τον Ιούλιο του 2024, η Hankook είναι πλήρες μέλος της Global Data Service Organisation for Tyres and Automotive Components (GDSO), μιας διεθνούς μη κερδοσκοπικής ένωσης που προωθεί την ψηφιακή τυποποίηση και την ευκολότερη ανταλλαγή δεδομένων στον τομέα των ελαστικών και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η GDSO παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε εξειδικευμένα συστήματα δεδομένων μέσω ενός ψηφιακού χώρου δεδομένων, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο την αξιοποίηση και την κοινή χρήση πληροφοριών. Η συμμετοχή της Hankook υπογραμμίζει τη δέσμευσή της για τεχνολογικές καινοτομίες και την πρόοδο του κλάδου. Ο Klaus Krause, αντιπρόεδρος της εταιρείας, δήλωσε πως η Hankook έχει ως στόχο να συμβάλει στη δημιουργία νέων προτύπων για την αποδοτική επεξεργασία δεδομένων ελαστικών στην ψηφιακή εποχή. Η GDSO καλωσορίζει τη συνεργασία, με τον γενικό γραμματέα Riccardo Giovannotti να τονίζει ότι η Hankook θα συμβάλει σε σημαντικό βαθμό στον τομέα της ψηφιοποίησης και της βιωσιμότητας. Η HANKOOK ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=