18.11.24 #268 23 ότι το απόλυτο ρεκόρ αύξησης παρουσιάζεται στα λεωφορεία: +266,7% τον Οκτώβριο και + 271,4% στο δεκάμηνο. Πρόκειται βέβαια για ποσοστά που αντιστοιχούν σε χαμηλότερους όγκους (33 και 213 οχήματα, αντίστοιχα) επηρεάζοντας ελάχιστα τη συνολική εικόνα της αγοράς. Επιστρέφοντας στα αυτοκίνητα και συγκεκριμένα στην κατανομή των πωλήσεων ανά κατηγορία και τύπο αυτοκινήτου, παρατηρούμε ότι τα SUV αποτελούν σταθερά πλέον πάνω από το μισό της αγοράς, αφού αν υπολογίσουμε μόνο τις δύο πιο δημοφιλείς κατηγορίες, αυτή των B-SUV και αυτή των C-SUV το άθροισμά τους δίνει το 54,8% των συνολικών ταξινομήσεων τον Οκτώβριο και 50,1% στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου - με αυτό το τελευταίο ποσοστό να αυξάνεται στο 54,2% αν συνυπολογιστούν και τα μεγαλύτερου μεγέθους D-SUV. Στην κατάταξη των εταιρειών βλέπουμε την Toyota σε μια γνώριμη θέση, την πρώτη - με μερίδιο αγοράς 17,6%. Η ιαπωνική εταιρεία στηρίζει ένα σημαντικό μέρος της επιτυχίας της στο γεγονός ότι έχει στην γκάμα της και μικρά αυτοκίνητα (κατηγορίες Α και Β) σε λογική τιμή, τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές έχουν ήδη αποχωρήσει από αυτές. Ενώ σίγουρα ένα άλλο στοιχείο - φανερό μυστικό της επιτυχίας είναι ότι η εταιρεία έχει διαχρονικά πείσει το καταναλωτικό κοινό για την αξιοπιστία των μοντέλων της. Στο γεγονός ότι επίσης έχει στην γκάμα της μικρά αυτοκίνητα να προτείνει στον Έλληνα αγοραστή πρέπει να αποδώσουμε και τη δεύτερη θέση της Suzuki (8,1%), που έχει σίγουρα αξιοποιήσει δεόντως το νέο Swift. Στην τρίτη θέση συναντάμε την Peugeot (7,9%) και ακολουθούν Hyundai (6,7%), Opel (4,9%) και BMW (4,5%). Τέλος, στις ταξινομήσεις ανά τύπο συστήματος κίνησης/ενέργειας παρατηρούμε ότι στο δεκάμηνο είχαμε σημαντική αύξηση (11,5%) στα υβριδικά που αποτελούν πλέον το 41,8% του συνόλου της αγοράς, και εμφανή μείωση (-11,3 μονάδες μεριδίου) στα αυτοκίνητα που διαθέτουν «σκέτο» κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς κάποιου τύπου ηλεκτρική υποβοήθηση. Σημειώνουμε ωστόσο ότι η έννοια του υβριδικού δεν περιλαμβάνει αυτό που κάποιοι αποκαλούν full hybrid ή strong hybrid, αλλά και όλες τις 48V προτάσεις, που αποτελούν ήπια υβριδικά οχήματα. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΣΕΠ.‘24 2024 2023 2024 2023 Βενζίνη 26,90% 37,60% -10,7 37,20% 42,60% -5,4 34,40% Πετρέλαιο 4,00% 12,10% -8 7,60% 13,60% -5,9 12,40% Υβριδικά (HEV) 48,30% 34,20% 14,1 41,80% 30,30% 11,5 30,10% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 17,30% 13,70% 3,5 11,30% 10,80% 0,5 20,00% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,40% -0,4 0,00% 0,30% -0,3 3,10% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 3,50% 2,10% 1,4 2,00% 2,40% -0,4 Πηγή: ΣΕΑΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 17,6% SUZUKI 8,1% PEUGEOT 7,9% HYUNDAI 6,7% OPEL 4,9% BMW 4,5% VOLKSWAGEN 4,2% FIAT 4,2% CITROEN / DS 3,8% KIA 3,6% ΛΟΙΠΑ 34,5% ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 21,4% FORD 18,4% OPEL 12,4% CITROEN 7,4% FIAT 6,9% VOLKSWAGEN 6,7% PEUGEOT 6,3% ISUZU 4,8% RENAULT 3,3% MERCEDES 2,2% ΛΟΙΠΑ 10,2% ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ YUTONG 32,2% MERCEDES-1 26,7% MAN 22,2% TEMSA 3,9% MERCEDES 3,2% FORD 2,1% SETRA 1,4% MERCEDES-2 1,3% ISUZU, AOS, GLOBUS, AIOS 1,2% ERDUMAN 1,0% ΛΟΙΠΑ 4,9% ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ SYM 20,7% HONDA 16,8% PIAGGIO 12,9% YAMAHA 9,3% KYMCO 4,0% CFMOTO 3,6% MGK HM 2,6% VOGE, LONCIN, VOGEPRO 2,5% DAYANG, DAYTONA MOTORS, NIPPONIA, VEEROAD, RUTEC, CETUR 2,4% BMW 1,3% ΛΟΙΠΑ 23,9%
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=