FLEETNEWS #268

18.11.24 #268 19 Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κίνα συνεχίζουν τις συνομιλίες, προκειμένου να βρεθεί μια εναλλακτική λύση στους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), αλλά η επίτευξη συμφωνίας φαίνεται αβέβαιη, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg. Παρά τις συζητήσεις στο Πεκίνο, όπου υπήρξαν ενδείξεις προόδου, οι πιθανότητες μιας άμεσης λύσης παραμένουν λίγες. Η Ε.Ε. απαιτεί μια νομικά δεσμευτική συμφωνία παρόμοια με τους πρόσφατους αντισταθμιστικούς δασμούς κατά των επιδοτήσεων, την οποία η Κίνα δεν έχει αποδεχτεί. Οι δύο πλευρές εξετάζουν το ενδεχόμενο ενός μηχανισμού ελέγχου εξαγωγικών τιμών και όγκων, ώστε να αποφύγουν τους δασμούς μέσω μιας μορφής «τιμολογιακής δέσμευσης». Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ανησυχία ότι οι ελάχιστες τιμές εισαγωγής για τα EVs θα μπορούν να εξισορροπηθούν από πωλήσεις άλλων προϊόντων, όπως υβριδικών οχημάτων και εξαρτημάτων. Διαφωνίες εντοπίζονται όμως και για την πιθανότητα διμερών συμφωνιών με συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, περιλαμβάνοντας και ευρωπαϊκές που λειτουργούν με κοινοπραξίες στην Κίνα. Η Ε.Ε. επιμένει ότι τέτοιες συμφωνίες θα τηρούν τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, ενώ η Κίνα προτιμά μια γενική συμφωνία υπό την ηγεσία ενός κινεζικού εμπορικού οργανισμού. Σε απάντηση στους δασμούς της Ε.Ε. για τα EVs, η Κίνα προειδοποίησε για πιθανά αντίποινα σε ευρωπαϊκά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως τα γαλακτοκομικά, το χοιρινό κ.λπ. Η Ε.Ε. δηλώνει αποφασισμένη να προστατεύσει τα συμφέροντά της και απορρίπτει οποιαδήποτε προσπάθεια σύνδεσης των διαφορών αυτών, σε μια ευρύτερη συμβιβαστική συμφωνία. Προσφάτως, η Κίνα προέτρεψε τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να περιορίσουν σημαντικές επενδύσεις σε χώρες της Ε.Ε., πιέζοντας έτσι την Ευρώπη στις διαπραγματεύσεις για τις εναλλακτικές των δασμών στα EVs. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΚΙΝΑ ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΛΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΣΜΟΥΣ Σε νέο αδιέξοδο οι διαπραγματεύσεις Η νίκη του Donald Trump στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ δημιουργεί ανησυχία στους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και ειδικότερα στις γερμανικές μάρκες που εξάγουν μεγάλα ποσοστά οχημάτων στις ΗΠΑ. Ο Trump αναμένεται να ακολουθήσει πιο προστατευτική εμπορική πολιτική, με υψηλότερους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Ευρώπη, κάτι που μπορεί να πλήξει τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως η Γερμανία εξήγαγε περίπου 400.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ το 2023 και πως για το 2024 οι ΗΠΑ παραμένουν ο μεγαλύτερος αγοραστής γερμανικών αυτοκινήτων. Στην πρώτη του θητεία, ο ίδιος είχε προτείνει δασμό 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ευρώπη, και θεωρείται πιθανό να επανέλθει σε αυτή την πολιτική με την υποστήριξη των Ρεπουμπλικανών στο Κογκρέσο. Πλέον το ζήτημα εγείρεται πάλι, με χαρακτηριστική αναφορά του έγκριτου μέσου ενημέρωσης, «Automotive News». Ωστόσο, εταιρείες όπως η BMW και η Mercedes-Benz διαθέτουν εργοστάσια παραγωγής στις ΗΠΑ, τα οποία θα μπορούσαν εν μέρει να τις προστατεύσουν από το ενδεχόμενο επιβολής νέων δασμών, καθώς η παραγωγή τοπικά ενδέχεται να τις καταστήσει πιο ανταγωνιστικές. Αντίθετα, άλλες μάρκες όπως η Porsche και η Lamborghini (θυγατρικές του VW Group), ενδέχεται να αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος λόγω των δασμών. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) τόνισε πως η Ευρώπη πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στα δικά της συμφέροντα. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης παραμένει επίσης ένα ερώτημα για τη δεύτερη θητεία του Trump. Aν και έχει επικρίνει τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) που θεσπίστηκαν από την κυβέρνηση Baiden, η συμμαχία του με τον CEO της Tesla, Elon Musk, ενδέχεται να προστατεύσει τις πωλήσεις EV. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΝΙΚΗ TRUMP ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ;

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=