18.11.24 #268 16 Η Stellantis και η κινεζική εταιρεία Leapmotor εξετάζουν την παραγωγή ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος (EV) στη Γερμανία ή τη Σλοβακία, αντί για το εργοστάσιο της Stellantis στην Πολωνία, όπου είχε αρχικά σχεδιαστεί η παραγωγή. Η απόφαση ελήφθη μετά την παρότρυνση της κινεζικής κυβέρνησης προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναστείλουν ή ακόμα και να αποφύγουν μεγάλες επενδύσεις σε χώρες της Ε.Ε. που υποστήριξαν την επιβολή πρόσθετων δασμών στα κινεζικά EV, που μπορεί να φτάσουν έως και το 45%. Συγκεκριμένα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ειδοποιήθηκαν από το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας να αναστείλουν τα επενδυτικά τους σχέδια σε χώρες που ενέκριναν την επιβολή δασμών, οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ στις 30 Οκτωβρίου. Η Γερμανία και η Σλοβακία αντιτάχθηκαν στους δασμούς, σε αντίθεση με την Πολωνία. Το νέο ηλεκτρικό όχημα, το B10 crossover SUV, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και αποτελεί μέρος μιας σειράς EVs που στοχεύουν σε αγορές εκτός Κίνας. Η Stellantis και η Leapmotor δεν αποκάλυψαν πού θα κατασκευαστεί τελικά το B10, ούτε αν θα επηρεαστούν θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της Πολωνίας, όπου παράγεται ήδη το ηλεκτρικό T03, με εισαγόμενα από την Κίνα εξαρτήματα. LEAPMOTOR Εργοστάσιο στη Σλοβακία αντί της Πολωνίας, λόγω των δασμών Η Stellantis ανακοίνωσε το διορισμό του Davide Grasso ως Chief Heritage Officer του ομίλου, ο οποίος θα αναφέρεται στον διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Tavares. Στη νέα αυτή θέση θα είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση της ιστορίας και της κληρονομιάς των 14 θυγατρικών εταιρειών της Stellantis. Στόχος είναι η γεφύρωση των πλούσιων ιστοριών τους με τις μελλοντικές κατευθύνσεις τους, ενώ αυτός ο παγκόσμιος ρόλος θα ενισχύσει την ευαισθητοποίηση και τις συνδέσεις με πελάτες, εμπορικά σήματα, κοινότητες και τα διάφορα ιδρύματα στις περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε. Η θέση θα είναι υπεύθυνη για τη συνεργασία με τα κέντρα «κληρονομιάς», τα μουσεία και τα αρχεία μας, ενώ θα συνεργάζεται με τους διευθύνοντες συμβούλους των εμπορικών σημάτων για μελλοντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες, με στόχο την ενίσχυση και την περαιτέρω ανάπτυξη της πλούσιας και παθιασμένης ιστορίας των επιμέρους εμπορικών σημάτων της Stellantis. Ο διορισμός αυτός τίθεται άμεσα σε ισχύ. Ο DAVIDE GRASSO ΠΡΩΤΟΣ CHIEF HERITAGE OFFICER ΤΗΣ STELLANTIS Davide Grasso Σύμφωνα με έκθεση του Γαλλικού Γραφείου Διερεύνησης Χερσαίων Μεταφορών (BEA-TT), οι πυρκαγιές που σημειώθηκαν το 2022 σε ηλεκτρικά λεωφορεία των δημοσίων συγκοινωνιών “RATP” στο Παρίσι, τα οποία κατασκευάστηκαν από την BlueBus, οφείλονται πιθανότατα σε βραχυκύκλωμα μεταξύ των στοιχείων (cells) των μπαταριών υψηλής τάσης λόγω «θερμικής διαφυγής». Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα προέκυψε κατά τη διαδικασία κατασκευής των μπαταριών και ήδη η κατασκευάστρια εταιρεία έχει ξεκινήσει ανάκληση των μπαταριών αυτών. Κατά την πυρκαγιά, όλες οι μπαταρίες καταστράφηκαν πλήρως, εκτός από αυτές που ήταν στο πίσω μέρος των οχημάτων. Τα δεδομένα της ανάλυσης έδειξαν ότι ορισμένα φύλλα μόνωσης Mylar είχαν τοποθετηθεί λανθασμένα, με αποτέλεσμα την ανεπαρκή μόνωση μεταξύ των κυψελών και το ενδεχόμενο βραχυκυκλώματος, το οποίο θεωρείται η πιθανότερη αιτία των πυρκαγιών. Το BEA-TT εξέδωσε επτά συστάσεις για κατασκευαστές και νομοθέτες, όπως: εξοπλισμός οχημάτων με συστήματα έγκαιρης ανίχνευσης βλαβών, προστασία επιβατών από υψηλές θερμοκρασίες και πτώση μπαταριών, αποφυγή εκτόξευσης λιωμένων μετάλλων, διατήρηση κρίσιμων δεδομένων και ανάπτυξη κανονισμών για την ασφάλεια ηλεκτρικών οχημάτων. ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=