11.11.24 #267 22 Με την υποβοηθούμενη οδήγηση να γίνεται όλο και πιο συνηθισμένη επιλογή εξοπλισμού, το Euro NCAP δοκίμασε πέντε νέα αυτοκίνητα με βάση τα πιο πρόσφατα πρωτόκολλα και διαπίστωσε σημαντικές διαφορές στην εφαρμογή της τεχνολογίας από τους κατασκευαστές. Η αξιολόγηση του Euro NCAP για τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, που εισήχθη για πρώτη φορά το 2020, βασίζεται σε δύο πυλώνες: την Επάρκεια Υποβοήθησης, η οποία αφορά την ισορροπία μεταξύ του επιπέδου βοήθειας που παρέχει το όχημα και της συμμετοχής του οδηγού στο έργο της οδήγησης και της κατανόησης των περιορισμών του συστήματος, και την Εφεδρική Ασφάλεια, που αφορά τα μέτρα που λαμβάνονται σε κρίσιμες καταστάσεις για την αποφυγή σύγκρουσης. Το 2024, το Euro NCAP επέκτεινε τις απαιτήσεις παρακολούθησης του οδηγού και εισήγαγε πρόσθετα μέτρα για τη βελτίωση της υποβοήθησης ταχύτητας σχετικά με τις λωρίδες κυκλοφορίας, τα χαρακτηριστικά του δρόμου και τους τοπικούς κινδύνους. Επιπλέον, τα σενάρια της Εφεδρείας Ασφαλείας έχουν επεκταθεί, ώστε να περιλαμβάνουν αποφυγή μοτοσυκλετιστών, εκτός από πεζούς και ποδηλάτες. Δοκιμασμένα υπό αυτές τις συνθήκες, τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης δύο αυτοκινήτων ξεχώρισαν, με εξαιρετικά επίπεδα Ικανότητας Υποβοήθησης και άριστο Εφεδρικό Σύστημα Ασφαλείας. Τα BMW i5 και Mercedes-Benz C-Class θεωρήθηκαν «πολύ καλές», με τα συστήματα και των δύο να προσφέρουν ισχυρό έλεγχο ταχύτητας και πλευρικό έλεγχο, για να αναλάβουν μεγάλο μέρος του φορτίου οδήγησης, διατηρώντας τον οδηγό «ενημερωμένο», ώστε να ανακτήσει τον έλεγχο, αν χρειαστεί. Στο Εφεδρικό Σύστημα Ασφαλείας, η Mercedes σημείωσε ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία, με το αυτοκίνητο να μετακινείται στη δεξιά λωρίδα και να εκτελεί ελεγχόμενη στάση εάν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται. Τα Volkswagen ID.7 και Volvo EC40 (μέχρι πρότινος γνωστό ως C40 Recharge) έλαβαν την αξιολόEURO NCAP Νέες αξιολογήσεις συστημάτων υποβοήθησης 5 γνωστών μοντέλων
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=