FLEETNEWS #267

11.11.24 #267 14 Μια μελέτη του Ινστιτούτου Fraunhofer για την T&E (European Federation for Transport and Environment) αναδεικνύει τα πιθανά οικονομικά οφέλη της τεχνολογίας αμφίδρομης φόρτισης, δηλαδή τη δυνατότητα της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από το όχημα προς το δίκτυο (V2G -Vehicle to Grid). Καθώς η Ευρώπη μεταβαίνει σε καθαρή ενέργεια και μεταφορές μηδενικών εκπομπών, τα ηλεκτρικά οχήματα αναδεικνύονται «μπαταρίες εν κινήσει», με την προοπτική να φέρουν επανάσταση στο ενεργειακό σύστημα. Μια νέα μελέτη από τα ερευνητικά ινστιτούτα Fraunhofer ISI και ISE αποκαλύπτει πώς η αμφίδρομη φόρτιση θα μπορούσε να μετατρέψει τα ηλεκτρικά οχήματα σε «εικονικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής», προσφέροντας σημαντικά οικονομικά οφέλη. ΒΑΣΙΚΆ ΕΥΡΉΜΑΤΑ: 1Τεράστιες εξοικονομήσεις στο ενεργειακό σύστημα: Μέχρι το 2040, η ευρεία υιοθέτηση της αμφίδρομης φόρτισης θα μπορούσε να μειώσει το ετήσιο κόστος του ενεργειακού συστήματος σε ολόκληρη την Ε.Ε. κατά 8,6%, εξοικονομώντας 22,2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ακόμη και μέχρι το 2030, προβλέπονται εξοικονομήσεις της τάξης του 5,5% ή 9,7 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Οι συνολικές εξοικονομήσεις από το 2030 έως το 2040, ενδέχεται να φτάσουν τα 175,45 δισεκατομμύρια ευρώ - ποσό που σχεδόν ισοδυναμεί με τον συνολικό προϋπολογισμό της Ε.Ε. για το 2023. Οι εξοικονομήσεις αυτές προέρχονται από τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας, τη μείωση των απωλειών και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων. 2Τα ηλεκτρικά ως κύρια πηγή ενέργειας έως το 2040: Τα EVs θα μπορούσαν να συνεισφέρουν έως και 9% της ετήσιας ηλεκτρικής ισχύος της Ευρώπης, καταλαμβάνοντας τη θέση του 4ου μεγαλύτερου προμηθευτή ενέργειας. Σε περιόδους υψηλής ζήτησης, τα ηλεκτρικά θα μπορούσαν να καλύψουν το 15-20% της στιγμιαίας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, λειτουργώντας ως ένας τεράστιος, διανεμημένος εικονικός σταθμός ηλεκτροπαραγωγής. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ. ΚΙΝΗΤΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Η αναξιοποίητη προοπτική των ηλεκτρικών οχημάτων Η Porsche επιλέγει τρεις σειρές ελαστικών της Continental για πρώτη τοποθέτηση στη νέα Panamera. Πρόκειται για τις SportContact 7, το ProContact RX και το WinterContact TS 860 S, που καλύπτουν τις ανάγκες του οχήματος για όλες τις εποχές του χρόνου. Το SportContact 7 είναι ιδανικό για σπορ οδήγηση - ταχύτητα και άνω των 300 χλμ./ώρα. Οι αναβαθμισμένες επιδόσεις του περιλαμβάνουν μειωμένες αποστάσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο οδόστρωμα κατά 8% και σε στεγνό κατά 6%, ενώ η αντοχή του έχει αυξηθεί κατά 17%. Χαρακτηρίζεται επίσης από την ένδειξη “XL”, η οποία επιτρέπει τη χρήση του σε απαιτητικές συνθήκες φορτίου, αλλά και έντονης χρήσης. Για χρήση όλο το χρόνο, το ProContact RX προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση και απόκριση στο τιμόνι σε στεγνές και βρεγμένες συνθήκες, εξασφαλίζοντας άνετη οδήγηση και χαμηλό θόρυβο. Για τους χειμερινούς μήνες, η Porsche εξοπλίζει την Panamera με το WinterContact TS 860 S, που διασφαλίζει ασφαλή φρεναρίσματα και άριστη πρόσφυση σε χιονισμένες και παγωμένες επιφάνειες. Αναλυτικά τα μεγέθη ελαστικών εδώ. ΕΛΑΣΤΙΚΑ CONTINENTAL ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ PORSCHE PANAMERA Η Ampere συνεχίζει τη συνεργασία της με την Actia στον τομέα των ενσωματωμένων συστημάτων οχημάτων, ενισχύοντας τη δυναμική της στην ανάπτυξη λογισμικού, βάσει συμφωνίας που υπογράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024 για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας λογισμικού μεταξύ των δύο εταιρειών. Στο πλαίσιο αυτό, μια εξειδικευμένη ομάδα της Actia από την Τυνησία θα αναλάβει την ανάπτυξη λογισμικού, την τεχνολογία διάγνωσης και την αρχιτεκτονική των οχημάτων. Με αυτή την κίνηση, η Ampere επιταχύνει την πρόοδό της στον τομέα του Software Defined Vehicle. AMPERE & ACTIA: ΜΑΖΙ ΣΤΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=