04.11.24 #266 4 Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) φέρνει μια σειρά αλλαγές όπως τα νέα όρια ταχύτητας, αλλά και αυστηρότερα πρόστιμα για τους παραβάτες. ΤΑ ΝΈΑ ΌΡΙΑ ΤΑΧΎΤΗΤΑΣ Το όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού είναι πλέον τα 30 χλμ/ώρα, μειώνεται δηλαδή από τα 50 χλμ/ ώρα που ίσχυε μέχρι πρόσφατα, ενώ το όριο ταχύτητας έξω από σχολεία είναι μόλις στα 20 χλμ/ώρα. Η μείωση του ορίου ταχύτητας αποσκοπεί στη μείωση των συγκρούσεων και των τροχαίων ατυχημάτων, που είναι πολύ συχνά εντός των πόλεων. ΤΙ ΑΛΛΆΖΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΊΚΥΚΛΑ; Έμφαση δίνεται στα δίκυκλα, με τους νέους κανόνες να μην αφορούν μόνο τα μηχανάκια αλλά και τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά πατίνια. Πλέον, τα δίκυκλα έχουν προτεραιότητα στα φανάρια και μπορούν να κάνουν προσπεράσεις με ελιγμούς σε σταματημένα αυτοκίνητα, αλλά με όριο ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα. Είναι δηλαδή η πρώτη φορά που είναι νόμιμες οι λεγόμενες «σφήνες» (τονίζουμε όμως μόνο σε σταματημένα αυτοκίνητα). Όσον αφορά τη στάθμευση των δικύκλων, θα μπορούν για εξοικονόμηση χώρου για τα αυτοκίνητα να παρκάρουν κάθετα στο δρόμο και όχι παράλληλα, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Αυστηρότερες γίνονται οι ποινές και για τη μη χρήση κράνους, καθώς οι παραβάτες κινδυνεύουν με αφαίρεση διπλώματος έως 5 έτη αλλά και υψηλά πρόστιμα. Η έμφαση στα δίκυκλα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της συμφόρησης στους δρόμους αλλά και στην προώθηση πιο φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μετακίνησης, όπως είναι τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά πατίνια. ΤΙ ΙΣΧΎΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΎΣ; Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει ποινές και για τους πεζούς που δεν ακολουθούν τους κανόνες. Για παράδειγμα, θα λαμβάνουν πρόστιμο όταν περνούν το δρόμο με κόκκινο ή όσοι παραμένουν στο οδόστρωμα και εμποδίζουν την κυκλοφορία. ΥΨΗΛΌΤΕΡΑ ΠΡΌΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΚΥΡΏΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΎΣ Μια σημαντική αλλαγή που αφορά τις ποινές για τους παραβάτες, είναι ότι οι προβλεπόμενες ποινές μεταφέρουν την ευθύνη στον οδηγό και όχι στο όχημα. Στο ενδεχόμενο που δεν είναι σαφές ποιος είναι ο παραβάτης, τότε η ποινή εφαρμόζεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ. ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Νέα όρια ταχύτητας, υψηλότερα πρόστιμα Η Volvo διατηρεί την ηγετική της θέση στην ασφάλεια των αυτοκινήτων, κάτι που επιβεβαιώνεται από μία ακόμα διάκριση που κατέκτησε: αυτήν τη φορά είναι το TIME που ανακήρυξε το σύστημα ανάλυσης οδηγικής συμπεριφοράς (Driver Understanding System) του Volvo EX90 μία από τις Καλύτερες Εφευρέσεις του 2024. Το TIME αποκαλύπτει την ετήσια λίστα με τις Καλύτερες Εφευρέσεις, η οποία περιλαμβάνει 200 εξέχουσες καινοτομίες που, όπως πιστεύει το μέσο, θα αλλάξουν τη ζωή μας. Στη φετινή λίστα, το TIME συμπεριλαμβάνει ως νικητή στην κατηγορία της Αυτοκίνησης το σύστημα ανάλυσης οδηγικής συμπεριφοράς που αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στη νέα, αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της Volvo. Το σύστημα ανάλυσης οδηγικής συμπεριφοράς του EX90 είναι ένα νέο πρωτοποριακό χαρακτηριστικό ασφαλείας, που χρησιμοποιεί τεχνολογία εντοπισμού σε πραγματικό χρόνο για να αντιληφθεί εάν ένας οδηγός είναι υπό την επήρεια μέθης, κουρασμένος ή αφηρημένος, προκειμένου το αυτοκίνητο να παρέμβει για να προσφέρει υποστήριξη, εφόσον χρειάζεται. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το EX90 θα προειδοποιήσει τον οδηγό με μία στιγμιαία δόνηση και, εάν αυτό δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα ακολουθήσουν πιο έντονες και συνεχείς προειδοποιήσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ. ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ADAS ΤΟ VOLVO EX90 ΟΙ ΠΑΡΑΒΆΣΕΙΣ ΠΛΈΟΝ ΧΩΡΊΖΟΝΤΑΙ ΣΕ 3 ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ, ΑΝΆΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΌΤΗΤΆ ΤΟΥΣ:
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=