04.11.24 #266 23 τις 27.400 μονάδες. Όλες οι κύριες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%). Στην Ελλάδα είχαμε μια διαφορποιημένη εικόνα, με σημαντική αύξηση σε βαρέα φορτηγά (+65,9%) και λεωφορεία (+271,6%), αλλά΄και σημαντική κάμψη στα μεσαία φορτηγά (-40,2%), ενώ στα van η μείωση ήταν οριακή (-1,3) ΝΈΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΑΝΆ ΠΗΓΉ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Van Το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για τους αγοραστές νέων van στην Ε.Ε. κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% φτάνοντας τις 989.975 μονάδες, διατηρώντας ένα σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%. Η αύξηση των βενζινοκίνητων μοντέλων (+7,5%) σταθεροποιείται, αντιπροσωπεύοντας ένα μερίδιο αγοράς 6,1%. Τα ηλεκτρικά φορτηγά παρουσίασαν απότομη μείωση κατά 12,8%, με μερίδιο αγοράς 5,7%, από 7,1% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς. Φορτηγά Τα φορτηγά ντίζελ συνέχισαν να κυριαρχούν κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 95,3% των νέων ταξινομήσεων στην Ε.Ε., παρά τη μείωση κατά 7,3% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μειώθηκαν κατά 6,6%, με το μερίδιο αγοράς να παραμένει σταθερό σε σχέση με πέρυσι στο 2,2%. Τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά μοντέλα διέφεραν ανά χώρα: ενώ οι αγορές της Γερμανίας (+56,8%) και της Δανίας (+22,3%) αυξήθηκαν, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τις μειώσεις στη Γαλλία (-58,4%) και την Ολλανδία (-52,7%). Λεωφορεία Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 28,7% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 14,3% σε 15,9%. Η Γερμανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο και αυξήθηκε κατά 11,4%, ενώ η Ιταλία σημείωσε αύξηση κατά 72,9%, και έγινε η τρίτη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο ενέργειας. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική αγορά μειώθηκε κατά 10,8% με 514 μονάδες καταγεγραμμένες. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 13,2%, και πλέον αποτελούν το 9,5% της αγοράς. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 19,4%, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους σε 66,6%, αυξημένο κατά 1,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η έρευνα «Continental Mobility Study 2024» αποκαλύπτει ότι πάνω από το μισό των νέων στη Γερμανία (έως 34 ετών) θεωρεί τα αυτοκίνητα σύμβολο κύρους, ένδειξη που τονίζει τη συνεχιζόμενη συμβολική σημασία των αυτοκινήτων. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την infas σε συνεργασία με την Continental σε πέντε χώρες (Γερμανία, Κίνα, Γαλλία, Ιαπωνία και ΗΠΑ) με 1.000 Γερμανούς ερωτηθέντες άνω των 18 ετών, καταδεικνύοντας την υψηλή αξία που δίνουν οι Γερμανοί στην κατοχή αυτοκινήτου (84%). Οι νέοι ενθουσιάζονται από τις τεχνολογικές εξελίξεις στα αυτοκίνητα, όπως η αυτόνομη οδήγηση, η τεχνητή νοημοσύνη αλλά και οι μεγάλες οθόνες, που διευκολύνουν δραστηριότητες κατά την οδήγηση, όπως η ανάγνωση και η ψυχαγωγία. Παρά το γεγονός πως η υποστήριξη της αυτόνομης οδήγησης είναι υψηλή, η αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων είναι περιορισμένη. Αξιοσημείωτο είναι πως μόλις το 3% των Γερμανών οδηγών κατέχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ περίπου το 39% σκέφτεται να αποκτήσει ένα στο μέλλον, ποσοστό που αυξήθηκε ελαφρώς από το 2022. Αντίθετα, τα υβριδικά οχήματα αποδεικνύονται αρκετά δημοφιλή σε όλες τις χώρες, με τη Γερμανία και τις ΗΠΑ να εμφανίζουν σχεδόν 50% προτίμηση, ενώ στην Κίνα η αποδοχή αγγίζει το εντυπωσιακό 86%. Η τάση αυτή επιβεβαιώνει ότι τα υβριδικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να αποτελέσουν το μεταβατικό στάδιο προς την ηλεκτροκίνηση. Ο Philipp von Hirschheydt, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Continental και υπεύθυνος για τον τομέα Αυτοκινήτου, επισημαίνει ότι η αποδοχή των νέων τεχνολογιών ποικίλλει σημαντικά μεταξύ γενεών και χωρών, τονίζοντας τη σημασία της προσαρμογής σε αγοραστικές ιδιαιτερότητες. Εκτός αυτών, η μελέτη δείχνει επίσης ενδιαφέρον για βιώσιμα ελαστικά και υπογραμμίζει την ανάγκη εξισορρόπησης της προσιτής και βιώσιμης κινητικότητας. Παρέχει διεθνή δεδομένα για σημαντικές τάσεις στην κινητικότητα, καταδεικνύοντας την «αναγέννηση» των υβριδικών συστημάτων και την πρόκληση της προσιτής πράσινης τεχνολογίας στα οχήματα. ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ CONTINENTAL: ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ ΚΥΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=