FLEETNEWS #266

04.11.24 #266 19 Οι εταιρείες leasing αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο ζητούν άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης, προκειμένου να στηρίξουν τις υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών οχημάτων, λόγω της ανησυχητικής πτώσης των τιμών των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών (EV). Η εξειδικευμένη εταιρεία προβλέψεων cap hpi έχει καταγράψει σωρευτικές μειώσεις αξίας των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών, που ξεπερνούν το 60% από τον Σεπτέμβριο του 2022, εξαιτίας υπερπροσφοράς και χαμηλής ζήτησης. Η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση για τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών έχει οδηγήσει σε ταχεία μετάβαση στον τομέα των στόλων προς τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά δεν υπάρχουν παρόμοια κίνητρα για τους ιδιώτες οδηγούς. Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν προσφέρει καν επιχορήγηση για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, οι στόλοι αντιπροσωπεύουν περισσότερα από τρία τέταρτα όλων των νέων πωλήσεων ηλεκτρικών, και όταν αυτά τα αυτοκίνητα φτάνουν στην αγορά μεταχειρισμένων, δυσκολεύονται να βρουν αγοραστές. ΙΣΟΔΥΝΑΜΊΑ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΙΚΉΣ ΑΞΊΑΣ ICE ΚΑΙ EV Με την προσφορά να υπερβαίνει τη ζήτηση, οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών έχουν σχεδόν φτάσει σε επίπεδα ισοτιμίας με αυτά των αντίστοιχων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), παρά το γεγονός ότι κοστίζουν σημαντικά περισσότερα όταν είναι καινούργια. Η κατάσταση επιδεινώνεται, καθώς η πτώση των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί. Σύμφωνα με έκθεση που ανέθεσε η British Vehicle Rental & Leasing Association στην Oxford Economics, οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών θα υποστούν περαιτέρω πτώση 28% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ο Jon Lawes, Managing Director της Novuna Vehicle Solutions, δήλωσε: «Η οικοδόμηση μιας ισχυρότερης αγοράς δεύτερης χείρας με την αύξηση της ζήτησης για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά είναι μία από τις κύριες περιοχές που πρέπει να αντιμετωπιστούν για να επιτευχθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σε μεγάλη κλίμακα. Είναι ζωτικής σημασίας οι πολιτικοί να αναλάβουν τολμηρές ενέργειες, για να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των καταναλωτών στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του οικοσυστήματος των ηλεκτρικών οχημάτων». Τα τρέχοντα επίπεδα αποσβέσεων στις μισθώσεις τους οδηγούν σε οικονομικές ζημιές για τις εταιρείες leasing και αυξάνουν τις τιμές των νέων μισθώσεων σε τέτοιο βαθμό, που απειλούν τις φιλοδοξίες του Ηνωμένου Βασιλείου για νέες πωλήσεις μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2030. Οι εκτιμήσεις της Oxford Economics δείχνουν ότι αυτό θα οδηγήσει σε 300.000 λιγότερα ηλεκτρικά, που θα καταχωρισθούν μεταξύ 2023 και 2027. ΑΠΑΙΤΉΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΏΝ LEASING O εμπορικός φορέας BVRLA (British Vehicle Rental and Leasing Association) του Ηνωμένου Βασιλείου για εταιρείες που ασχολούνται με την ενοικίαση οχημάτων, το leasing και τη διαχείριση στόλου, ζητά από την κυβέρνηση: „ να εισαγάγει επιχορηγήσεις για μεταχειρισμένα EV „ να υποστηρίξει τυποποιημένα πιστοποιητικά «υγείας» μπαταρίας „ να μειώσει τον ΦΠΑ στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά κατά 50% για τέσσερα χρόνια „ να παρέχει ειδικό φορολογικό συντελεστή 0% για τα μεταχειρισμένα EV „ να λανσάρει μια επικοινωνιακή εκστρατεία για να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα EV. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ. ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Στήριξη για τις υπολειμματικές αξίες Το Tesla Semi, το ηλεκτρικό φορτηγό/τράκτορας κατηγορίας 8 της Tesla, θα είναι διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρείας, Elon Musk. Φαίνεται, λοιπόν, ότι το Semi θα μπει κανονικά σε μαζική παραγωγή, παρά τις αρχικές αμφιβολίες για τη δυνατότητα αυτονομίας 800 χιλιομέτρων. Πρόσφατες δοκιμές τρίτων, όπως αυτή της DHL, επιβεβαιώνουν τις επιδόσεις του φορτηγού, το οποίο πρόκειται να μπει σε παραγωγή μεγάλης κλίμακας το 2025. Η Tesla έχει ήδη μια γραμμή περιορισμένης παραγωγής Semi κοντά στο Gigafactory της στη Νεβάδα, ενώ κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο με στόχο την κατασκευή έως και 50.000 φορτηγών ετησίως. Αν και το πρόγραμμα αρχικά επικεντρωνόταν στη Βόρεια Αμερική, ο Musk ανακοίνωσε ότι το Semi θα είναι διαθέσιμο και στην Ευρώπη, με προσαρμογές, ώστε να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της Ε.Ε. Το Semi μπορεί να μην επικεντρώνεται στην αυτόνομη οδήγηση, αλλά με απόδοση 36,6 kWh/100 km, θα συμβάλλει καθοριστικά στην μείωση εκπομπών ρύπων και στα κόστη μεταφοράς. Παρά τις δυσκολίες, η Tesla πρωτοπορεί στις βιώσιμες μεταφορές με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγάλη κλίμακα. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟ TESLA SEMI

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=