FLEETNEWS #266

04.11.24 #266 17 Μετά από χρόνια ζημιών, οι εφαρμογές κοινής χρήσης οχημάτων αρχίζουν επιτέλους να γίνονται κερδοφόρες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Uber, η πιο αναγνωρισμένη μάρκα κοινής χρήσης οχημάτων στον κόσμο. Η Uber δεν είναι μόνο παγκοσμίως γνωστή, αλλά χρησιμοποιείται και ευρέως σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, η εταιρεία έχει συσσωρεύσει συνολικές ζημίες ύψους 31,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τότε που άρχισε να δημοσιεύει τα οικονομικά της αποτελέσματα το 2014. Αυτό ήταν μέρος της στρατηγικής ανάπτυξής της: η εταιρεία έδινε προτεραιότητα στην απόκτηση πελατών και στην κυριαρχία της αγοράς, αντί για την κερδοφορία. ΘΕΤΙΚΌ ΚΑΘΑΡΌ ΑΠΟΤΈΛΕΣΜΑ Μετά από μία δεκαετία ζημιών από τις δραστηριότητες κοινής χρήσης οχημάτων και παράδοσης, η Uber άρχισε να αποφέρει κέρδη τον Αύγουστο του 2023. Το μήνα εκείνο, η εταιρεία είχε καθαρό θετικό αποτέλεσμα 326 εκατομμυρίων δολαρίων. Το γεγονός ότι η Uber κατάφερε να αναστρέψει την κατάσταση δεν ήταν δεδομένο. Όπως εξηγεί το Forbes, το επιχειρηματικό μοντέλο της παραδοσιακής βιομηχανίας ταξί, καθώς και της καινοτόμου βιομηχανίας κοινής χρήσης οχημάτων, είχε πάντα προβλήματα: «Η προ-ρυθμισμένη βιομηχανία ταξί χαρακτηριζόταν από περιορισμένη ζήτηση, άφθονη προσφορά, σχετικά αδιαφοροποίητη ποιότητα υπηρεσιών, εξαιρετικά χαμηλά εμπόδια εισόδου, χαμηλό κόστος αλλαγής για τους πελάτες, υψηλό μεταβλητό κόστος και πρακτικά καμιά οικονομία κλίμακας. Πολλές από αυτές τις ίδιες συνθήκες υπάρχουν σήμερα για την Uber και τους ανταγωνιστές της στην αγορά κοινής μεταφοράς». Και πράγματι, η Uber δεν ήταν η μόνη εταιρεία κοινής μεταφοράς που συσσώρευε τεράστια ποσά χρέους, το ίδιο φαινόμενο συνέβη με την Didi Chuxing στην Κίνα, την 99 στη Βραζιλία, τη Lyft στις ΗΠΑ και την Ola στην Ινδία. UBER EATS Πώς όμως άλλαξε η Uber την τάση; Προσθέτοντας δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως το Uber Eats, αλλά και μειώνοντας τα κόστη. Άλλες εταιρείες ακολουθούν την ίδια πορεία. Η ινδική εταιρεία κοινής μεταφοράς Ola έχει μετατοπίσει την εστίασή της από την ανάπτυξη στην κερδοφορία και απολαμβάνει τα οφέλη. «Στο οικονομικό έτος 2023, θέσαμε ως πρόκληση όχι μόνο να αναπτυχθούμε και να κλιμακωθούμε, αλλά να το κάνουμε με κερδοφορία», δηλώνει ο Bhavish Aggarwal, CEO της Ola. «Ενώ τα έσοδά μας συνέχισαν να αυξάνονται με ρυθμό 58%, γίναμε EBITDA θετικοί (δηλαδή κερδοφόροι προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και απομειώσεων) στην αγορά κινητικότητας στην Ινδία. Αυτή είναι μία από τις λίγες επιχειρήσεις διαδικτύου στην Ινδία, που είναι κερδοφόρες σε αυτό το επίπεδο». Καθώς άλλοι πάροχοι κοινής κινητικότητας ωριμάζουν και ακολουθούν το δρόμο που χάραξε η Uber (και η Ola), η κοινή μεταφορά θα γίνει τελικά κερδοφόρα παγκοσμίως, ενισχύοντας τη διαθεσιμότητα και την ποικιλία του προϊόντος στις αγορές κινητικότητας παγκοσμίως. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΟΙΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Επιτέλους κερδοφορία OMODA&JAECOO: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΚΑΙ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ 1.200 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ Κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Διάσκεψης Καινοτομίας της Chery στην Κίνα, με θέμα «Η Τεχνολογία ενδυναμώνει το μέλλον», παρουσιάστηκαν τα επιτεύγματα της Omoda&Jaecoo, θυγατρικής της Chery, με γνώμονα το μέλλον των αυτοκινήτων. Η μητρική εταιρεία φιλοδοξεί να ηγηθεί της βιομηχανίας, αναπτύσσοντας πρωτοποριακές τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Η Omoda&Jaecoo παρουσίασε τα σημαντικά επιτεύγματά της το 2024, καταγράφοντας πωλήσεις 1,75 εκατομμυρίων οχημάτων από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο. Με σημαντική πρόοδο σε πέντε τομείς τεχνολογίας -αρχιτεκτονική, ισχύς, έξυπνο κόκπιτ, έξυπνη οδήγηση και οικολογία- και περισσότερες από δέκα βασικές τεχνολογικές ανακαλύψεις, η εταιρεία σημείωσε μεγάλη ανάπτυξη στην παγκόσμια σκηνή. Παράλληλα, παρουσιάστηκε νέα τεχνολογία μπαταριών, που προσφέρουν 400 χιλιόμετρα αυτονομίας με μόλις πέντε λεπτά φόρτισης και αυτονομία έως και 1.200 χιλιόμετρα για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, όπως επίσης και περισσότερα από 100 εκθέματα, συμπεριλαμβανομένων ανθρωποειδών ρομπότ και μηχανικών σκύλων. Με πωλήσεις άνω των 350.000 μονάδων σε διάστημα ενάμιση χρόνου και στόχο την επέκταση σε περισσότερες από 60 αγορές μέχρι το 2025, η Omoda&Jaecoo ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, επιδιώκοντας να γίνει πρωτοπόρος στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=