04.11.24 #266 12 Τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με δύο μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων: Renault και BYD βλέπουν αυτές τις τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης ως κεντρικές για τη μελλοντική μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές. Η RENAULT ΠΟΝΤΆΡΕΙ ΣΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΆ Μιλώντας κατά τη διάρκεια των Fleet Europe Days, ο Fabrice Cambolive, CEO της Renault, δήλωσε ότι ο κατασκευαστής προβλέπει ένα μέλλον με υβριδικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες, το οποίο θα διασφαλίσει ότι θα επιτύχει τους κανονιστικούς στόχους εκπομπών CO2 της Ε.Ε. ως κατασκευαστής και θα καλύψει τη ζήτηση των πελατών. Οι υβριδικοί κινητήρες της Renault έχουν εκπομπές που κυμαίνονται από 90g/km έως 100g/km, γεγονός που, σε συνδυασμό με τις πωλήσεις ηλεκτρικών, θα εξασφαλίσει ότι οι πωλήσεις του κατασκευαστή κατά μέσο όρο, θα είναι κάτω από το όριο των 95g/km της Ε.Ε. για το 2025. «Αυτά τα αυτοκίνητα πληρούν τις ρυθμιστικές απαιτήσεις και οι πελάτες δεν αντιμετωπίζουν περιορισμούς στη φόρτιση των αυτοκινήτων τους», δήλωσε ο Cambolive, προσθέτοντας: «Αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε πλήρη υβριδική τεχνολογία σε όλη την γκάμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης μας». Η BYD ποντάρει στα plug-in υβριδικά Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, BYD, επενδύει επίσης σε ένα μέλλον που περιλαμβάνει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με την ανάπτυξη μακράς εμβέλειας plug-in υβριδικών οχημάτων. Η Stella Li, αντιπρόεδρος της BYD, δήλωσε ότι ο Κινέζος κατασκευαστής επιδιώκει έναν διπλό τρόπο λειτουργίας με ηλεκτρικούς και plug-in υβριδικούς κινητήρες με εύρος μηδενικών εκπομπών από 80 έως 120 χλμ. Περιέγραψε τα νέα plug-in υβριδικά ως «τεχνολογία-σταθμό», προσθέτοντας ότι θα «χτίσουν εμπιστοσύνη για το μέλλον, ώστε να δοκιμάσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά. Το 70% των πελατών επιλέγουν ένα ηλεκτρικό, μετά από τέσσερα χρόνια οδήγησης ενός plug-in υβριδικού». ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Μεγάλοι κατασκευαστές βλέπουν θετικές προοπτικές Η XPeng AeroHT, η θυγατρική της XPeng για τα ηλεκτρικά αεροσκάφη και τα «ιπτάμενα αυτοκίνητα», προχωρά δυναμικά προς τη μαζική παραγωγή, εγκαινιάζοντας μία νέα εγκατάσταση στην Κίνα, με δυνατότητα συναρμολόγησης 10.000 μονάδων ετησίως. Η νέα μονάδα θα παράγει το «Land Aircraft Carrier», ένα συνδυαστικό όχημα eVTOL/EV το οποίο θα επιτρέπει πτήση και οδήγηση. Πρόκειται για ένα εγχείρημα 10 χρόνων, με επιτυχημένα πρωτοτύπα όπως το X2, αλλά και την παρουσίαση της AeroHT, στην ετήσια εκδήλωση της XPeng τον Οκτώβριο 2023, δύο νέων οχημάτων, το X3 και το «Land Aircraft Carrier». Το X3 είναι ένα πλήρως λειτουργικό ιπτάμενο αυτοκίνητο, ενώ το «Land Aircraft Carrier» μπορεί να μεταφέρει το eVTOL στο πίσω μέρος. Η μαζική παραγωγή του είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2025, αλλά οι πρώτες παραδόσεις έχουν πλέον μετατεθεί για το 2026. Η νέα παραγωγική βάση, που βρίσκεται στη Γκουανγκτζού, θα καταλαμβάνει 180.000 τετραγωνικά μέτρα και θα διαθέτει τέσσερα κύρια εργαστήρια για σύνθετα υλικά και τις διαδικασίες της βαφής και της τελικής συναρμολόγησης. Μέσα από το συνδυασμό τεχνολογιών αεροπορικής συναρμολόγησης και μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων, η AeroHT φιλοδοξεί να αυξήσει την ποιότητα, να μειώσει το κόστος και να επιταχύνει τις παραδόσεις. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της AeroHT, Zhao Deli, η νέα εγκατάσταση θα εστιάσει στην ανάπτυξη τεχνολογιών που παράγονται εσωτερικά, διασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο ποιότητας και προσφέροντας τη μέγιστη αξία στους πελάτες. Το πρώτο επανδρωμένο τεστ του «Land Aircraft Carrier» έχει ήδη ολοκληρωθεί και το όχημα θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στο China Airshow, στις 12 Νοεμβρίου 2024. Παρά την καθυστέρηση στις παραδόσεις, οι προπαραγγελίες θα ξεκινήσουν πριν το τέλος του 2024, με την τιμή να υπολογίζεται κάτω από τα 280.000 δολάρια. XPENG: ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΤΑ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=