ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024 #266 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Τι προβλήματα φέρνει η ηλεκτροκίνηση στη Γερμανία; Leasing: η ώρα των ευέλικτων και μακροχρόνιων συμβολαίων Τι αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ;
04.11.24 #266 2 Στο πρόσφατο Fleet Europe Conference που πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο, κορυφαία στελέχη από μεγάλες εταιρείες leasing και ενοικίασης συναντήθηκαν, για να συζητήσουν το εξελισσόμενο περιβάλλον κινητικότητας και βιωσιμότητας. Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τις κύριες προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες leasing στην ψηφιακή εποχή. ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΙΚΈΣ ΑΞΊΕΣ Το πρώτο θέμα αφορούσε τη σχέση της βιομηχανίας leasing με την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ο Markus Deusing, CEO της Alphabet, αντέκρουσε τον ισχυρισμό ότι οι εταιρείες leasing δυσκολεύονται να πουλήσουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στους καταναλωτές. «Δεν ισχύει, και σε ορισμένες αγορές ισχύει το αντίθετο. Αλλά αυτό διαφέρει από αγορά σε αγορά», είπε, τονίζοντας τη σημασία της προσαρμογής στις περιφερειακές διαφορές. Ο Bart Beckers, αναπληρωτής CEO της Arval, μίλησε για τη θεμελιώδη σημασία της κερδοφορίας στον τομέα του leasing. «Αν δεν μπορείς να έχεις κέρδος ως εταιρεία leasing, βρίσκεσαι σε λάθος κλάδο», δήλωσε, ενισχύοντας τη σημασία της αποδοτικότητας και ενός ισχυρού επιχειρηματικού μοντέλου. Απαντώντας στο ερώτημα αν η πλατφόρμα μεταχειρισμένων Carnext, για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και μεμονωμένων αγοραστών (b2c), ήταν μια κακή ιδέα ή μια καλή ιδέα που υλοποιήθηκε λανθασμένα, ο Tim Albertsen, CEO της Ayvens, ανέφερε: «Για εμάς ως εταιρεία leasing, πρέπει να κρατήσουμε τον έλεγχο του κινδύνου υπολειμματικής αξίας. Έτσι, η ιδέα να αποκοπεί η Carnext ως ανεξάρτητη ψηφιακή πλατφόρμα μεταχειρισμένων δεν είχε νόημα για την Ayvens, αλλά η ιδέα μιας ψηφιακής πλατφόρμας μεταχειρισμένων σαφώς έχει». Ο Giacomo Carelli, πρόεδρος της Drivalia, μίλησε για την αυξανόμενη παρουσία κινεζικών οχημάτων στους ευρωπαϊκούς στόλους, επιβεβαιώνοντας ότι «τα κινέζικα αυτοκίνητα έχουν δυναμική. Η ποιότητά τους είναι καλή και οι υπολειμματικές αξίες επίσης». Ο Rolando D’Arco, CEO της Leasys, συμφώνησε με τη θετική προοπτική του Carelli, αλλά σημείωσε ότι η εξάρτηση από τη Stellantis αποτελεί παράγοντα για το μέλλον της εταιρείας του. «Υπάρχει αλήθεια στην άποψη ότι το μερίδιό μας σε αυτοκίνητα της Stellantis είναι σημαντικό», παρατήρησε, ενώ εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Leasys. Καθώς η συζήτηση στράφηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό, οι συμμετέχοντες τόνισαν τη σημασία των δεδομένων και της τεχνολογίας στον τομέα του leasing. Ο Vinzenz Pflanz, Chief Business Officer της Sixt, μοιράστηκε ότι «το 95% των κρατήσεων της Sixt είναι ψηφιακές», υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της εταιρείας για αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Ωστόσο, ο Markus Deusing προειδοποίησε ότι οι εταιρείες leasing πρέπει να είναι πιο διορατικές στον τρόπο που αξιοποιούν τα δεδομένα που παράγονται από τα οχήματα. «Η ιδιοκτησία δεδομένων είναι το κλειδί, και οι εταιρείες leasing πρέπει να είναι δημιουργικές, για να παραμείνουν ανταγωνιστικές», πρόσθεσε. ΤΕΧΝΗΤΉ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ Συζητήθηκαν επίσης η τεχνητή νοημοσύνη και οι ψηφιακές πλατφόρμες, με τον Bart Beckers να δηλώνει ότι ο κλάδος «βρίσκεται στα πρόθυρα να γίνει τεχνολογική εταιρεία». Ο Carelli συμφώνησε ότι η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει την αποδοτικότητα και την εμπειρία των πελατών, αλλά επισήμανε ότι πρέπει να υποστηρίζει παρά να αντικαθιστά την ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Η συζήτηση στη συνέχεια εστιάστηκε στη βιωσιμότητα, ένα θέμα σημαντικό για τον τομέα του leasing. Ο D’Arco επιβεβαίωσε τον φιλόδοξο στόχο της Leasys για «ένα ηλεκτρικό όχημα για κάθε δύο συμβόλαια» έως το FLEET NEWS #266 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr MANAGER FLEET BUSINESS UNIT ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΣΑΝΙ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. LEASING Η σημερινή πραγματικότητα απαιτεί ψηφιακά, ευέλικτα και μακροχρόνια συμβόλαια
04.11.24 #266 3 2026, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Το πάνελ συμφώνησε ότι το 2035 αποτελεί ρεαλιστική προθεσμία για την πλήρη κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, αν και εκφράστηκαν ανησυχίες για τη μετάβαση, ιδιαίτερα για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCVs). Ο Beckers υπογράμμισε τις οικονομικές επιπτώσεις της μετάβασης των στόλων LCV σε ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ο Pflanz σημείωσε ότι η Ευρώπη υστερεί έναντι της Κίνας στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉ ΒΙΩΣΙΜΌΤΗΤΑ Καθώς η συζήτηση ολοκληρώθηκε, το πάνελ άγγιξε το θέμα της οικονομικής βιωσιμότητας εν μέσω της πτώσης των τιμών των μεταχειρισμένων οχημάτων και της αυξανόμενης δαπάνης για ψηφιακό μετασχηματισμό. Ο Albertsen διαβεβαίωσε το ακροατήριο ότι ο τομέας leasing παραμένει οικονομικά υγιής. «Οι ισολογισμοί μας είναι σταθεροί και βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση από τις εταιρείες χρηματοδότησης καταναλωτών, λόγω του ότι παρέχουμε πολύ περισσότερες υπηρεσίες στους πελάτες μας», σημείωσε, τονίζοντας την ανθεκτικότητα του κλάδου. Συμπερασματικά, η συζήτηση των CEO υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο του τομέα leasing στη διαμόρφωση του μέλλοντος της κινητικότητας μέσω της βιωσιμότητας, του ψηφιακού μετασχηματισμού και των καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων. Παρά τις προκλήσεις που παραμένουν -ιδίως στη διαχείριση κινδύνων και στην προσαρμογή στην ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία- τα μέλη του πάνελ εξέφρασαν την πεποίθηση ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να προάγει την πρόοδο στο οικοσύστημα της κινητικότητας. Τα 40 χρόνια συνεργασίας του ομίλου με τον μεγάλο Σουηδό κατασκευαστή φορτηγών γιόρτασε πρόσφατα ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος. Οι σχέσεις εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού που για δεκαετίες συνόδευαν τον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος με τη Scania Σουηδίας, σηματοδοτούν τη νέα δημιουργική και αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής αντιπροσωπίας προς ένα πιο αποδοτικό και «πράσινο» μέλλον για τις οδικές μεταφορές, με αιχμή τα δημοφιλή φορτηγά και λεωφορεία Scania. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τις ομιλίες κορυφαίων στελεχών της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας και του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, στη διάρκεια μιας ξεχωριστής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 40 χρόνων συνεργασίας των δύο εταιρειών, με επίσημους προσκεκλημένους στρατηγικούς πελάτες τους από το χώρο των Μεταφορών. «Με την Πέτρος Πετρόπουλος μοιραζόμαστε κοινές αξίες στο επίκεντρο των οποίων είναι ο σεβασμός στον άνθρωπο», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Scania, Stefano Fedel, απευθυνόμενος στους παρευρισκόμενους. «Στα 40 χρόνια από το ξεκίνημα της συνεργασίας μας, η Scania έγινε ένας από τους πρώτους παγκοσμίως κατασκευαστές οχημάτων υψηλής ποιότητας, και το ίδιο διάστημα η Πέτρος Πετρόπουλος πέτυχε να εδραιώσει τη μάρκα στην ελληνική αγορά. Κατάφερε, μάλιστα, η σειρά V8 να αποτελεί βασικό συστατικό στην ιστορία της Scania στην Ελλάδα, χάρη στην αξιοπιστία αυτών των φορτηγών, στη χαμηλή κατανάλωση, στην ασφάλεια και στην άνεση που προσφέρουν», συμπλήρωσε ο Stefano Fedel. ΒΙΏΣΙΜΕΣ ΛΎΣΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΆΣ Την εκδήλωση καλωσόρισε και χαιρέτισε ο εκτελεστικός πρόεδρος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, Μιχάλης Οικονομάκης, τονίζοντας: «Η βιωσιμότητα είναι στο DNA της Scania, και αυτό αποτυπώνεται στα προϊόντα που κατασκευάζει. Υψηλής ποιότητας και αξιόπιστα φορτηγά παρέχουν στους πελάτες μας λύσεις για βιώσιμες μεταφορές. Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε με τους συνεργάτες μας της Scania και τις νέες εγκαταστάσεις του Ecoshift στη Μεταμόρφωση, που εστιάζει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών για βιώσιμη ενέργεια και μικροκινητικότητα. Εκεί παράγεται το πρώτο ηλεκτρικό scooter “NOOS” (made in Greece by Greeks), επιβεβαιώνοντας πως μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα για βιώσιμη ανάπτυξη». Συγκινητική ήταν η σύντομη ομιλία του Κώστα Πετρόπουλου, ο οποίος ευχήθηκε στους συνεργάτες και στους πελάτες να εφαρμόζουν στη ζωή τους τις ανθρώπινες αξίες του αμοιβαίου σεβασμού, και αυτό θα τους επιτρέπει να προοδεύουν επαγγελματικά. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ. ΟΜΙΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ 40 χρόνια με τη Scania
04.11.24 #266 4 Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) φέρνει μια σειρά αλλαγές όπως τα νέα όρια ταχύτητας, αλλά και αυστηρότερα πρόστιμα για τους παραβάτες. ΤΑ ΝΈΑ ΌΡΙΑ ΤΑΧΎΤΗΤΑΣ Το όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού είναι πλέον τα 30 χλμ/ώρα, μειώνεται δηλαδή από τα 50 χλμ/ ώρα που ίσχυε μέχρι πρόσφατα, ενώ το όριο ταχύτητας έξω από σχολεία είναι μόλις στα 20 χλμ/ώρα. Η μείωση του ορίου ταχύτητας αποσκοπεί στη μείωση των συγκρούσεων και των τροχαίων ατυχημάτων, που είναι πολύ συχνά εντός των πόλεων. ΤΙ ΑΛΛΆΖΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΊΚΥΚΛΑ; Έμφαση δίνεται στα δίκυκλα, με τους νέους κανόνες να μην αφορούν μόνο τα μηχανάκια αλλά και τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά πατίνια. Πλέον, τα δίκυκλα έχουν προτεραιότητα στα φανάρια και μπορούν να κάνουν προσπεράσεις με ελιγμούς σε σταματημένα αυτοκίνητα, αλλά με όριο ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα. Είναι δηλαδή η πρώτη φορά που είναι νόμιμες οι λεγόμενες «σφήνες» (τονίζουμε όμως μόνο σε σταματημένα αυτοκίνητα). Όσον αφορά τη στάθμευση των δικύκλων, θα μπορούν για εξοικονόμηση χώρου για τα αυτοκίνητα να παρκάρουν κάθετα στο δρόμο και όχι παράλληλα, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Αυστηρότερες γίνονται οι ποινές και για τη μη χρήση κράνους, καθώς οι παραβάτες κινδυνεύουν με αφαίρεση διπλώματος έως 5 έτη αλλά και υψηλά πρόστιμα. Η έμφαση στα δίκυκλα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της συμφόρησης στους δρόμους αλλά και στην προώθηση πιο φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μετακίνησης, όπως είναι τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά πατίνια. ΤΙ ΙΣΧΎΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΎΣ; Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει ποινές και για τους πεζούς που δεν ακολουθούν τους κανόνες. Για παράδειγμα, θα λαμβάνουν πρόστιμο όταν περνούν το δρόμο με κόκκινο ή όσοι παραμένουν στο οδόστρωμα και εμποδίζουν την κυκλοφορία. ΥΨΗΛΌΤΕΡΑ ΠΡΌΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΚΥΡΏΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΎΣ Μια σημαντική αλλαγή που αφορά τις ποινές για τους παραβάτες, είναι ότι οι προβλεπόμενες ποινές μεταφέρουν την ευθύνη στον οδηγό και όχι στο όχημα. Στο ενδεχόμενο που δεν είναι σαφές ποιος είναι ο παραβάτης, τότε η ποινή εφαρμόζεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Διαβάστε τη συνέχεια εδώ. ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Νέα όρια ταχύτητας, υψηλότερα πρόστιμα Η Volvo διατηρεί την ηγετική της θέση στην ασφάλεια των αυτοκινήτων, κάτι που επιβεβαιώνεται από μία ακόμα διάκριση που κατέκτησε: αυτήν τη φορά είναι το TIME που ανακήρυξε το σύστημα ανάλυσης οδηγικής συμπεριφοράς (Driver Understanding System) του Volvo EX90 μία από τις Καλύτερες Εφευρέσεις του 2024. Το TIME αποκαλύπτει την ετήσια λίστα με τις Καλύτερες Εφευρέσεις, η οποία περιλαμβάνει 200 εξέχουσες καινοτομίες που, όπως πιστεύει το μέσο, θα αλλάξουν τη ζωή μας. Στη φετινή λίστα, το TIME συμπεριλαμβάνει ως νικητή στην κατηγορία της Αυτοκίνησης το σύστημα ανάλυσης οδηγικής συμπεριφοράς που αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στη νέα, αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της Volvo. Το σύστημα ανάλυσης οδηγικής συμπεριφοράς του EX90 είναι ένα νέο πρωτοποριακό χαρακτηριστικό ασφαλείας, που χρησιμοποιεί τεχνολογία εντοπισμού σε πραγματικό χρόνο για να αντιληφθεί εάν ένας οδηγός είναι υπό την επήρεια μέθης, κουρασμένος ή αφηρημένος, προκειμένου το αυτοκίνητο να παρέμβει για να προσφέρει υποστήριξη, εφόσον χρειάζεται. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το EX90 θα προειδοποιήσει τον οδηγό με μία στιγμιαία δόνηση και, εάν αυτό δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα ακολουθήσουν πιο έντονες και συνεχείς προειδοποιήσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ. ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ADAS ΤΟ VOLVO EX90 ΟΙ ΠΑΡΑΒΆΣΕΙΣ ΠΛΈΟΝ ΧΩΡΊΖΟΝΤΑΙ ΣΕ 3 ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ, ΑΝΆΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΌΤΗΤΆ ΤΟΥΣ:
04.11.24 #266 6 Τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 παραμένουν αμετάβλητα ως προς τα ποσά σε σχέση με το 2024, εισάγονται όμως αλλαγές στα πρόστιμα εκπρόθεσμης πληρωμής. Συγκεκριμένα, τα τέλη θα αναρτηθούν στο Taxis στις 15 Νοεμβρίου και θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου. Οι αυξήσεις που αφορούν μόνο τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης: 25% για πληρωμή μέχρι τέλος Ιανουαρίου, 50% μέχρι τέλος Φεβρουαρίου και 100% από τον Μάρτιο και μετά, με ελάχιστο ποσό τα 30 ευρώ. Για τα αυτοκίνητα ταξινομημένα πριν από την 31η Οκτωβρίου 2010, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό τους, ενώ για όσα ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010, με βάση τις εκπομπές CO2, ενώ τα οχήματα με εκπομπές κάτω των 90 ή 122 g/km απαλλάσσονται πλήρως. Προβλέπεται επίσης η δυνατότητα πληρωμής των τελών ανά μήνα από το 2025, για όσους κάνουν άρση ακινησίας μετά τον Απρίλιο. Σημειώνεται πως από τον Ιανουάριο του 2025 θα ισχύσει η υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές, με τις τιμές να εξαρτώνται από την αξία του οχήματος και την επικινδυνότητα της περιοχής. Οι παραβάτες θα λάβουν ειδοποιήσεις από την ΑΑΔΕ μέσω της πλατφόρμας «MyCar», η οποία έχει ήδη ξεκινήσει να αποστέλλει ενημερώσεις για απλήρωτα τέλη από το 2019 σε περισσότερους από 80.000 ιδιοκτήτες οχημάτων. Οι ιδιοκτήτες που θεωρούν ότι δεν οφείλουν, πρέπει να υποβάλουν αίτηση έως 31 Οκτωβρίου 2024, διαφορετικά θα επιβληθούν τα τέλη και πρόστιμο 100%. Η κυβέρνηση δεν θα δώσει παρατάσεις, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια, θέτοντας στόχο έσοδα 1,2 δισ. ευρώ από την επιβολή των τελών κυκλοφορίας. Δείτε αναλυτικά τα τέλη κυκλοφορίας ανά τύπο οχήματος εδώ. ΤΈΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑΣ Τι αλλαγές φέρνει το 2025 Η Volkswagen ανανέωσε τις τιμές στα ηλεκτρικά της μοντέλα ID. και αξιοποιεί την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», για να προσφέρει οικονομικότερες επιλογές στο αγοραστικό κοινό. Η τιμή του ID.3 Pure με επιδότηση ξεκινά από 25.215 ευρώ, το ID.4 από 31.500 ευρώ και το ID.5 από 33.900 ευρώ. Η εταιρεία προσθέτει επίσης τις εκδόσεις More με αυξημένο εξοπλισμό σε όλα τα μοντέλα ID., περιλαμβάνοντας νέες επιλογές μπαταριών και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά όπως ζάντες, θερμαινόμενο τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης «Discover Pro». Η Volkswagen ενισχύει την γκάμα της με την ισχυρότερη έκδοση ID.3 GTX Performance όπως επίσης και με αναβαθμισμένες επιλογές εξοπλισμού στα ID.4 και ID.5 GTX, προσφέροντας επιπλέον τεχνολογίες ασφαλείας, σύστημα μασάζ στα καθίσματα και ηχοσύστημα Harman Kardon. Παράλληλα, η εταιρεία προσφέρει ένα δωρεάν πακέτο φόρτισης με Wallbox και εγκατάσταση σε κάθε αγορά ηλεκτρικού οχήματος έως το τέλος του 2024. Στόχο της Volkswagen αποτελεί η ανταπόκριση τις αυξημένες απαιτήσεις της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία ενισχύεται από τις κρατικές επιδοτήσεις και το διευρυμένο δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα αυξήθηκαν σημαντικά, με τη Volkswagen να κατέχει το 9,15% του μεριδίου της αγοράς το 2024, ενώ αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη έως το 2027. Διαβάστε περισσότερα εδώ. VOLKSWAGEN: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ID. - ΑΠΟ 25.215 ΕΥΡΩ Η ελληνική αντιπροσωπία κάνει το Opel Mokka πιο ελκυστικό, ανακοινώνοντας τιμές που ξεκινούν από 20.900 ευρώ για την έκδοση Edition, σε συνδυασμό με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 100hp ΜΤ6. Η έκδοση Edition Hybrid, που προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του υβριδικού συστήματος κίνησης, διατίθεται στα 25.650 ευρώ, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και αποδίδει 136 ίππους. Το αμιγώς ηλεκτρικό Mokka των 136 ίππων διατίθεται στην ανταγωνιστική τιμή των 28.920 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης ειδικής προωθητικής ενέργειας που ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, καθώς και της κρατικής επιδότησης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟ OPEL MOKKA
04.11.24 #266 7 ΝΈΟ ŠKODA KODIAQ Ανώτερο σε όλα advertorial Το νέο Skoda Kodiaq, η SUV ναυαρχίδα της μάρκας, έρχεται με ανανεωμένη αισθητική, που ενσωματώνει τη φιλοσοφία «Modern Solid», προσδίδοντάς του μοναδικό χαρακτήρα και δυναμισμό. Ξεχωρίζουν τα κορυφαία συστήματα ασφάλειας όπως το Adaptive Cruise Control, όπου σε συνδυασμό με το Adaptive Lane Assist + Emergency Assist, αλλά και το Intelligent Park Assist, η εμπειρία οδήγησης γίνεται μοναδική. Το εσωτερικό του, ακόμη πιο ευρύχωρο, προσφέρει κορυφαία άνεση. Ο πλούσιος εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit 10'' και το προηγμένο σύστημα Infotainment 13'', το οποίο ενσωματώνει δυνατότητες ChatGPT και σύστημα πλοήγησης. Το Head-up display καθώς και τα καινοτόμα Škoda Smart Dials -τρία περιστροφικά χειριστήρια με έγχρωμη οθόνη 32mm και απτική ανάδραση- αναβαθμίζουν την εργονομία σε άλλο επίπεδο. Το νέο Skoda Kodiaq προσφέρει ακόμα μεγαλύτερο χώρο, ικανό να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες, ενώ το τεράστιο πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 910 λίτρων εξασφαλίζει άπλετο χώρο για αποσκευές, χωρίς να χρειαστεί να μείνει τίποτα πίσω! Το νέο Kodiaq προσφέρεται με μια σειρά αποδοτικών κινητήρων βενζίνης και diesel, οι οποίοι συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG, προσφέροντας εξαιρετική άνεση ακόμα και στην πόλη. Η ισχύς των κινητήρων κυμαίνεται από 150 έως 204 ίππους, καλύπτοντας κάθε ανάγκη στην καθημερινή οδήγηση. Ο βασικός κινητήρας 1.5 TSI 150 PS ενσωματώνει την τελευταία γενιά του συστήματος ενεργών κυλίνδρων (ACT+), για βελτιωμένη απόδοση και οικονομία. Επιπλέον, εξοπλίζεται με mild-hybrid τεχνολογία για πρώτη φορά στο Kodiaq. Στην κορυφαία diesel έκδοση, ο κινητήρας 2.0 TDI 193 PS προσφέρει στάνταρ τετρακίνηση για βέλτιστη συμπεριφορά σε κάθε έδαφος. Η τιμή του νέου Kodiaq ξεκινάει από τα 38.300 ευρώ. Αξιοσημείωτη είναι η προσθήκη της Plug-in hybrid έκδοσης στην γκάμα του SUV της Škoda, το οποίο προσφέρει ισχύ 204PS και εντυπωσιακή αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει έως και 140 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον. Αυτό προσφέρει σημαντική οικονομία στην καθημερινή μετακίνηση. Επιπλέον, ξεχωρίζει γιατί κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο, απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και φόρο εταιρικής χρήσης.
04.11.24 #266 8 «Ο επαγγελματίας πραγματογνώμονας είναι αναπόσπαστος κρίκος στην αλυσίδα της αυτοκίνησης», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο Συνέδριο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Πραγματογνωμόνων Αυτοκινήτου (FIEA - Fédération Internationale des Experts en Automobile), που πραγματοποιείται στην Αθήνα, με θέμα: «Το μέλλον του ευφυούς πραγματογνώμονα αυτοκινήτου». Κατά την τοποθέτησή του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι «η εμπειρία που διαθέτουν οι πραγματογνώμονες μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας αλλά και στην τεχνική ακεραιότητα των οχημάτων. Ειδικά σήμερα, όπου βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, με καταιγιστικές εξελίξεις στην τεχνολογία των οχημάτων». Στο παραπάνω πλαίσιο, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, η οποία, όπως είπε, «κυμαίνεται στο 10% των νέων ταξινομήσεων στην ελληνική αγορά, μέσα και από τα προγράμματα χορήγησης κινήτρων και ανάπτυξης υποδομών φόρτισης που εφαρμόζει η ελληνική κυβέρνηση». «Είναι, συνεπώς, φανερό ότι διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα, με υψηλότερες απαιτήσεις, στην οποία καλείται να προσαρμοστεί το επάγγελμα του πραγματογνώμονα», κατέληξε στην τοποθέτησή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Διαβάστε το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, εδώ. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ FIEA Υψηλές απαιτήσεις από τους πραγματογνώμονες Το Renault Megane E-Tech Electric, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Renault στη νέα εποχή «Renaulution», φέρνει την επανάσταση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή «all inclusive» που ξεκινά από τα 27.800 ευρώ, χάρη σε προωθητική προσφορά και επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Μέχρι τέλος Νοεμβρίου, η προνομιακή αυτή τιμή προσφέρει συνολικό όφελος έως και 10.600 ευρώ, ενώ το Megane E-Tech Electric είναι άμεσα διαθέσιμο στους πελάτες. Το όνομα Megane εδώ και 26 χρόνια είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την κατηγορία των συμπαγών χάτσμπακ, και τώρα με την έκδοση E-Tech Electric, η Renault επενδύει στην αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση με ένα συνδυασμό μοντέρνας σχεδίασης, αποδοτικότητας και «πράσινης» τεχνολογίας. Η νέα πλατφόρμα CMF-EV εξασφαλίζει αυξημένη ευρυχωρία και άνεση, με μεγαλύτερο μεταξόνιο, μικρότερους χώρους για τον κινητήρα και επιπλέον χώρο στο εσωτερικό. Το Megane E-Tech Electric αποτελεί ένα «έξυπνο» αυτοκίνητο, ενσωματωμένο στο ψηφιακό οικοσύστημα του οδηγού. Διαθέτει σύστημα infotainment OpenR Link, αναπτυγμένο σε συνεργασία με τη Google, και βασίζεται στο Android Automotive. Εξοπλισμένο με Google Assistant, Google Maps και Google Play, προσφέρει προσωποποιημένη εμπειρία με μεγάλη έγχρωμη οθόνη OpenR. Η σειρά E-Tech διαθέτει ισχυρό ηλεκτροκινητήρα σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η βασική εκδοχή αποδίδει 130 hp και 250 Nm ροπής, ενώ η πιο ισχυρή προσφέρει 220 hp και 300 Nm ροπής, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 7,4 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία (40 ή 60 kWh), χάρη στα 110mm πάχους της, είναι η λεπτότερη μπαταρία της αγοράς, ενώ εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι 450 χλμ., ανάλογα την έκδοση. Ζυγίζοντας μόλις 395 κιλά, ταιριάζει ιδανικά στην πλατφόρμα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το Megane E-Tech Electric εφοδιάζεται με 26 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) που διασφαλίζουν ασφάλεια, άνεση στην οδήγηση και εύκολη στάθμευση. Με 5ετή εγγύηση και 3ετή οδική βοήθεια, η Renault καθιστά την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους, χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση και την εμπειρία οδήγησης. RENAULT: ΟΦΕΛΟΣ ΕΩΣ ΚΑΙ 10.600 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ MEGANE
04.11.24 #266 10 ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ YAMAHA ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η Yamaha προσφέρει τώρα τα ηλεκτρικά ποδήλατά της στην ελληνική αγορά μέσω επιλεγμένων συνεργατών και e-shop. Πρόκειται για τα μοντέλα: CrossCore RC: Ένα προσιτό eBike για αστική μετακίνηση και αναψυχή, εξοπλισμένο με τον αθόρυβο και αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα PW-ST της Yamaha. Με οθόνη για εύκολο έλεγχο και δυνατότητα εξατομίκευσης, το κόστος ξεκινά από 2.600 ευρώ (τιμή με επιδότηση: 1.800 ευρώ). Wabash RT: Κατάλληλο για οδήγηση τόσο στην άσφαλτο όσο και σε χωμάτινους δρόμους, με τον ισχυρό κινητήρα PW-ST. Προσφέρεται στα 3.550 ευρώ (τιμή με επιδότηση: 2.750 ευρώ). Moro 07: Ένα eMTB για απαιτητικούς αναβάτες, σχεδιασμένο με κορυφαία αγωνιστική τεχνολογία, έχει ανάρτηση RockShox και δυνατότητα σύνδεσης με smartphone. Τιμή: 4.800 ευρώ (με επιδότηση: 4.000 ευρώ) BOOSTER Easy: Ένα πρακτικό eBike για καθημερινή χρήση, με αυτονομία έως 120 χλμ. και μέγιστη ταχύτητα 25 χλμ./ώρα. Τιμή: 3.350 ευρώ (τιμή με επιδότηση: 2.550 ευρώ) BOOSTER: Ένα ηλεκτρικό μοτοποδήλατο με μοντέρνο σχεδιασμό, αθόρυβο κινητήρα και εξοπλισμένο με έγχρωμη οθόνη TFT και φώτα LED. Τιμή: 3.800 (τιμή με επιδότηση: 2.881 ευρώ) Ο Παναγιώτης Λουκάς αναλαμβάνει τη θέση του CFO της Star Automotive Ελλάς. Ο κ. Λουκάς διαθέτει πλούσια επαγγελματική πείρα άνω των 20 ετών σε πολλούς και διαφορετικούς κλάδους, όπως αυτοί της Ενέργειας, Private Equity και Υπηρεσιών. Στην επαγγελματική του πορεία έχει αναλάβει ηγετικούς ρόλους σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, έχοντας στην ευθύνη του Διευθύνσεις Finance & Controlling, Προμηθειών και ΙΤ. Μέχρι πρόσφατα κατείχε τη θέση του Finance Director of International Division στη Helleniq Energy, ενώ μεταξύ άλλων έχει διατελέσει Executive Director στην ΕΚΟ Serbia. Ο κ. Λουκάς είναι απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών, διαθέτει πτυχίο Οικονομικών από το London School of Economics (LSE) και MBA από το Manchester Business School. Είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών. STAR AUTOMOTIVE ΕΛΛΑΣ Νέος Οικονομικός Διευθυντής ο Παν. Λουκάς Η ημερίδα με τίτλο «Βιοαέριο και Βιομεθάνιο: Βασικοί πυλώνες κυκλικής οικονομίας για την Πράσινη Μετάβαση», που διοργανώνει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραγωγών Βιοαερίου (HABIO), έχει στόχο την ανάδειξη της σημασίας του βιοαερίου και του βιομεθανίου στην πράσινη ενεργειακή μετάβαση και την κυκλική οικονομία. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024, με την υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με χαιρετισμό από τον υπουργό Θ. Σκυλακάκη. Στη ημερίδα θα παρουσιαστεί μελέτη βιωσιμότητας του κλάδου βιοαερίου στην Ελλάδα από την Deloitte, που αναλύει τις προοπτικές και τις προκλήσεις του κλάδου. Το βιοαέριο θεωρείται σημαντικό εργαλείο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την υποστήριξη της αειφορίας στη γεωργία. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο βιομεθάνιο, ένα ανανεώσιμο καύσιμο καθοριστικής συμβολής στην ενεργειακή ασφάλεια. Η ημερίδα απευθύνεται σε επαγγελματίες του τομέα της ενέργειας, ερευνητές και φορείς πολιτικής, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την κυκλική οικονομία. ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΟΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΟΜΕΘΑΝΙΟ Π. Λουκάς
04.11.24 #266 11 Η Kia παρουσίασε το νέο της pickup Tasman στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στην Τζέντα, στοχεύοντας στην παγκόσμια αγορά το 2025. Με αυτό το λανσάρισμα, η Kia κάνει το ντεμπούτο της στην κατηγορία των pickup ενός τόνου, ανταγωνιζόμενη κατασκευαστές όπως η Toyota και η Mitsubishi, καθώς και κάποιους από την Κίνα. Το Tasman διαθέτει τετραγωνισμένη, τολμηρή σχεδίαση και εξοπλίζεται με προηγμένα συστήματα ανάρτησης και πλαισίου για υψηλή απόδοση εκτός δρόμου και άνεση εντός δρόμου, καθώς και με προηγμένα συστήματα οδηγού, που περιλαμβάνουν και υποβοήθηση ρυμουλκούμενου. Διατίθεται σε τρεις βασικές εκδόσεις, την απλή διπλοκάμπινη και τις διπλοκάμπινες X-Line και X-Pro AWD, με βελτιώσεις για καλύτερη απόδοση εκτός δρόμου. Οι επιλογές περιλαμβάνουν έναν βενζινοκινητήρα 2,5L με 281 ίππους και αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων και έναν πετρελαιοκινητήρα 2,2L με 210 ίππους, διαθέσιμο είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Ο CEO της Kia, Song Ho-sung, δήλωσε ότι το Tasman παρέχει καινοτόμους λύσεις για λάτρεις της περιπέτειας και επαγγελματίες, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο της αναψυχής όσο και της εργασίας. Προς το παρόν, δεν έχει γνωστό αν θα έρθει στην Ευρώπη, πιθανότατα να ακολουθήσει το Hyundai Santa Cruz με το οποίο η νοτιοκορεάτικη εταιρεία πραγματοποίησε την επανείσοδό της στην κατηγορία των pickup μετά από απουσία πολλών δεκαετιών, αλλά αποκλειστικά στις αγορές της Βορείου Αμερικής, εκεί όπου τα pickup παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλή. KIA TASMAN Το πρώτο pick-up της KIA είναι γεγονός
04.11.24 #266 12 Τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με δύο μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων: Renault και BYD βλέπουν αυτές τις τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης ως κεντρικές για τη μελλοντική μετάβαση σε μηδενικές εκπομπές. Η RENAULT ΠΟΝΤΆΡΕΙ ΣΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΆ Μιλώντας κατά τη διάρκεια των Fleet Europe Days, ο Fabrice Cambolive, CEO της Renault, δήλωσε ότι ο κατασκευαστής προβλέπει ένα μέλλον με υβριδικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες, το οποίο θα διασφαλίσει ότι θα επιτύχει τους κανονιστικούς στόχους εκπομπών CO2 της Ε.Ε. ως κατασκευαστής και θα καλύψει τη ζήτηση των πελατών. Οι υβριδικοί κινητήρες της Renault έχουν εκπομπές που κυμαίνονται από 90g/km έως 100g/km, γεγονός που, σε συνδυασμό με τις πωλήσεις ηλεκτρικών, θα εξασφαλίσει ότι οι πωλήσεις του κατασκευαστή κατά μέσο όρο, θα είναι κάτω από το όριο των 95g/km της Ε.Ε. για το 2025. «Αυτά τα αυτοκίνητα πληρούν τις ρυθμιστικές απαιτήσεις και οι πελάτες δεν αντιμετωπίζουν περιορισμούς στη φόρτιση των αυτοκινήτων τους», δήλωσε ο Cambolive, προσθέτοντας: «Αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε πλήρη υβριδική τεχνολογία σε όλη την γκάμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης μας». Η BYD ποντάρει στα plug-in υβριδικά Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, BYD, επενδύει επίσης σε ένα μέλλον που περιλαμβάνει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με την ανάπτυξη μακράς εμβέλειας plug-in υβριδικών οχημάτων. Η Stella Li, αντιπρόεδρος της BYD, δήλωσε ότι ο Κινέζος κατασκευαστής επιδιώκει έναν διπλό τρόπο λειτουργίας με ηλεκτρικούς και plug-in υβριδικούς κινητήρες με εύρος μηδενικών εκπομπών από 80 έως 120 χλμ. Περιέγραψε τα νέα plug-in υβριδικά ως «τεχνολογία-σταθμό», προσθέτοντας ότι θα «χτίσουν εμπιστοσύνη για το μέλλον, ώστε να δοκιμάσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά. Το 70% των πελατών επιλέγουν ένα ηλεκτρικό, μετά από τέσσερα χρόνια οδήγησης ενός plug-in υβριδικού». ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Μεγάλοι κατασκευαστές βλέπουν θετικές προοπτικές Η XPeng AeroHT, η θυγατρική της XPeng για τα ηλεκτρικά αεροσκάφη και τα «ιπτάμενα αυτοκίνητα», προχωρά δυναμικά προς τη μαζική παραγωγή, εγκαινιάζοντας μία νέα εγκατάσταση στην Κίνα, με δυνατότητα συναρμολόγησης 10.000 μονάδων ετησίως. Η νέα μονάδα θα παράγει το «Land Aircraft Carrier», ένα συνδυαστικό όχημα eVTOL/EV το οποίο θα επιτρέπει πτήση και οδήγηση. Πρόκειται για ένα εγχείρημα 10 χρόνων, με επιτυχημένα πρωτοτύπα όπως το X2, αλλά και την παρουσίαση της AeroHT, στην ετήσια εκδήλωση της XPeng τον Οκτώβριο 2023, δύο νέων οχημάτων, το X3 και το «Land Aircraft Carrier». Το X3 είναι ένα πλήρως λειτουργικό ιπτάμενο αυτοκίνητο, ενώ το «Land Aircraft Carrier» μπορεί να μεταφέρει το eVTOL στο πίσω μέρος. Η μαζική παραγωγή του είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2025, αλλά οι πρώτες παραδόσεις έχουν πλέον μετατεθεί για το 2026. Η νέα παραγωγική βάση, που βρίσκεται στη Γκουανγκτζού, θα καταλαμβάνει 180.000 τετραγωνικά μέτρα και θα διαθέτει τέσσερα κύρια εργαστήρια για σύνθετα υλικά και τις διαδικασίες της βαφής και της τελικής συναρμολόγησης. Μέσα από το συνδυασμό τεχνολογιών αεροπορικής συναρμολόγησης και μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων, η AeroHT φιλοδοξεί να αυξήσει την ποιότητα, να μειώσει το κόστος και να επιταχύνει τις παραδόσεις. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της AeroHT, Zhao Deli, η νέα εγκατάσταση θα εστιάσει στην ανάπτυξη τεχνολογιών που παράγονται εσωτερικά, διασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο ποιότητας και προσφέροντας τη μέγιστη αξία στους πελάτες. Το πρώτο επανδρωμένο τεστ του «Land Aircraft Carrier» έχει ήδη ολοκληρωθεί και το όχημα θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στο China Airshow, στις 12 Νοεμβρίου 2024. Παρά την καθυστέρηση στις παραδόσεις, οι προπαραγγελίες θα ξεκινήσουν πριν το τέλος του 2024, με την τιμή να υπολογίζεται κάτω από τα 280.000 δολάρια. XPENG: ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΤΑ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=