29.10.24 #265 9 Η κινεζική εταιρεία Skywell, γνωστή για τις οικονομικές τηλεοράσεις της, εισέρχεται στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων με το νέο οικογενειακό hatchback “Q”, που προορίζεται να σταθεί απέναντι σε μοντέλα όπως το VW ID.3, το Cupra Born και το BYD Dolphin. Η Skywell, που στην Ευρώπη λειτουργεί ως Skyworth, έχει ήδη παρουσιάσει το SUV BE11 στο Ηνωμένο Βασίλειο και πουλά ηλεκτρικά οχήματα στο Ισραήλ. Το νέο μοντέλο Q με μήκος 4,3 μέτρων, διαθέτει έναν σύγχρονο σχεδιασμό που απευθύνεται στην οικογενειακή αγορά. Θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταρίας, με τη μεγαλύτερη να προσφέρει αυτονομία μεγαλύτερη των 480 χλμ., ιδανική για μακρινά ταξίδια. Η γρήγορη φόρτιση DC επιτρέπει επαναφόρτιση από 10% σε 80% σε 20 λεπτά. Ο κινητήρας των 204 ίππων μπορεί να επιταχύνει το Q από 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα όταν το BYD Dolphin Comfort, χρειάζεται 7 δεύτερα. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, μια μεγάλη ηλιοροφή σε ορισμένα μοντέλα και ένα σύστημα infotainment με οθόνη 15,6 ιντσών. Αξιοσημείωτο είναι ότι περιλαμβάνει ηχοσύστημα Mezt με οκτώ ηχεία, ασύρματη συνδεσιμότητα και οθόνες αφής για τους πίσω επιβάτες. Επιπλέον, το Q διαθέτει πλήθος χαρακτηριστικών ασφαλείας όπως κάμερα παρκαρίσματος 360-μοίρες, αυτόματα συστήματα πέδησης, υποστήριξη διατήρησης λωρίδας και έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας. Η εταιρεία προσφέρει εγγύηση επτά ετών ή 160.000 χλμ. και οκτώ ετών ή 250.000 χλμ. για την μπαταρία. Συνολικά, το Q φαίνεται ότι πληροί τις προϋποθέσεις να είναι ένας ισχυρός διεκδικητής στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, αν και αυτό μένει να αποδειχθεί στην πράξη. SKYWELL Q Νέο ηλεκτρικό hatchback από την Κίνα HYUNDAI: «ΟΛΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΑΡΜΠΡΙΖ» ΑΝΤΙ ΟΘΟΝΗΣ INFOTAINMENT Η Hyundai, σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία Zeiss, εξελίσσει τεχνολογία που θα μπορούσε να αντικαταστήσει τις οθόνες αφής των αυτοκινήτων με «ολογραφικές οθόνες στο παρμπρίζ». Αυτή η νέα προσέγγιση στοχεύει να χρησιμοποιήσει το παρμπρίζ ως πλήρη οθόνη προβολής διάφορων λειτουργιών, όπως μενού, ψυχαγωγία, χειρισμός ήχου, ακόμη και βίντεο ή παιχνίδια, κάτι που υπερβαίνει την παραδοσιακή οθόνη head-up display, η οποία περιορίζεται στις πληροφορίες οδήγησης, όπως η ταχύτητα και οι οδηγίες πλοήγησης. Η νέα αυτή τεχνολογία, όπως υποστηρίζουν οι δύο εταιρείες, θα επιτρέψει την προβολή διαφορετικού περιεχομένου για τον οδηγό και το συνοδηγό. Ο οδηγός θα μπορεί να βλέπει σημαντικές πληροφορίες για την οδήγηση, ενώ ο συνοδηγός θα μπορεί να παρακολουθεί ταινίες ή να κάνει ακόμα και βιντεοκλήσεις, χωρίς να επηρεάζει την ορατότητα του οδηγού. Πρακτικά, η οθόνη θα λειτουργεί με ένα λεπτό, διαφανές φιλμ που θα είναι επικαλυμμένο στο παρμπρίζ και θα προβάλλει ολογράμματα μέσω ενός προβολέα. Η τεχνολογία υπόσχεται να εξαλείψει την ανάγκη για οθόνες στο ταμπλό και να προσφέρει ένα ανοιχτό και καθαρό περιβάλλον στην καμπίνα των οχημάτων, με πιθανές μεθόδους χειρισμού, φωνητικές εντολές και χειρονομίες, που ήδη έχουν αρχίσει να εξελίσσονται και να χρησιμοποιούνται σε άλλα οχήματα. Η Hyundai και η Zeiss αναπτύσσουν αυτή την τεχνολογία για μαζική παραγωγή το 2027, με τις πρώτες δοκιμές πρωτοτύπων να έχουν ξεκινήσει. Το αν θα αποτελέσει μια ασφαλέστερη εναλλακτική από τις υπάρχουσες οθόνες, είναι ακόμα αβέβαιο. Αυτό εξαρτάται από το πώς θα λειτουργούν οι φωνητικές εντολές και αν οι οθόνες θα συμβάλλουν στη μείωση της προσοχής του οδηγού, αντί να την ενισχύουν.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=