29.10.24 #265 17 Αναμφισβήτητα, η οδική ασφάλεια αποτελεί ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα, καθώς τα τροχαία δυστυχήματα παραμένουν η κύρια αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών παγκοσμίως, ενώ συνολικά, μόνο για τη χρονιά 2021, υπήρξαν 1,19 εκατομμύρια θάνατοι από τροχαία (στοιχεία Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας). Αντιλαμβανόμενο το πρόβλημα, το Renault Group συνεργάζεται με τον Ειδικό Απεσταλμένο του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια, Jean Todt, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας στις μετακινήσεις. Η γαλλική μάρκα υπέγραψε μια στρατηγική συνεργασία διάρκειας δύο ετών με την Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Ευρώπη (UNECE), υποστηρίζοντας το έργο του Jean Todt. Αυτή η συνεργασία καθιστά τη Renault τον πρώτο κατασκευαστή αυτοκινήτων που στέκεται δίπλα στον Todt, ενισχύοντας τη δέσμευσή της για ασφαλέστερες και πιο προσιτές μετακινήσεις σε όλες τις αγορές της. Σε αυτό το πλαίσιο, η Renault και ο ΟΗΕ θα αναλάβουν δράσεις για την προώθηση της οδικής ασφάλειας μέσω εκπαίδευσης, της ευαισθητοποίησης και της καινοτομίας, με στόχο τη σωτηρία ζωών και τη μείωση ατυχημάτων. Η Renault θα μοιραστεί την εμπειρία της στον τομέα της οδικής ασφάλειας με τον Ειδικό Απεσταλμένο, συμβάλλοντας στις προσπάθειες του ΟΗΕ να μειώσει στο μισό τους θανάτους και τους τραυματισμούς από τροχαία δυστυχήματα παγκοσμίως. Σύμφωνα με τον Jean Todt, οι συλλογικές προσπάθειες από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, όπως αυτή της Renault, είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των θυμάτων από τροχαία στο μισό έως το 2030. Ο Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος της Renault, δήλωσε ότι η δέσμευση της εταιρείας για την ασφάλεια δεν περιορίζεται στην εκπλήρωση των κανονιστικών υποχρεώσεων, αλλά επεκτείνεται μέσω καινοτομιών που κάνουν τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα. Η Renault ηγείται στην τεχνολογία και προωθεί την οδική ασφάλεια σε όλες τις αγορές της, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της να υποστηρίξει τον Jean Todt και τις προσπάθειες του ΟΗΕ. Διαβάστε τη συνέχεια κάνοντας κλικ εδώ. ΟΔΙΚΉ ΑΣΦΆΛΕΙΑ Συνεργασία Renault και ΟΗΕ Δεν διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ανάφλεξης/πυρκαγιάς τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με τον Andrew Klock από την Εθνική Ένωση Πυροπροστασίας των ΗΠΑ, τα ηλεκτρικά δεν είναι πιο επικίνδυνα, αλλά απλώς έχουν τις δικές τους ιδιαιτερότητες. Οι πυρκαγιές σε μπαταρίες ηλεκτρικών προκαλούνται από μια χημική διαδικασία, γνωστή ως «θερμική διαφυγή», κατά την οποία η υπερθέρμανση μιας κυψέλης μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτή αντίδραση. Για την κατάσβεση των πυρκαγιών αυτών απαιτείται μείωση της θερμοκρασίας με νερό, κάτι για το οποίο μπορούν να χρειαστούν μέχρι και 9.500 λίτρα, σε αντίθεση με τις πυρκαγιές οχημάτων με θερμικό κινητήρα που χρειάζονται 2.000 έως 4.000 λίτρα. Η θερμική διαφυγή είναι πιο κοινή σε ορισμένες χημικές συνθέσεις μπαταριών όπως αυτές με καθόδους νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC). Ωστόσο, η στροφή της βιομηχανίας προς τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), οι οποίες είναι πιο σταθερές θερμικά, θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Οι επόμενης γενιάς μπαταρίες solid state (με ηλεκτρολύτη στερεάς κατάστασης) υπόσχονται ακόμα μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου, καθώς δεν χρησιμοποιούν εύφλεκτους ηλεκτρολύτες. Σύμφωνα με την εταιρεία EV FireSafe, μια αυστραλιανή εταιρεία που παρακολουθεί τις πυρκαγιές ηλεκτρικών οχημάτων, οι πυρκαγιές σε ελαφριάς χρήσης ηλεκτρικά από το 2010 έως τον Ιούνιο του 2024 ξεπέρασαν κατά ελάχιστο τις 500, με περίπου 40 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά να βρίσκονται σε κυκλοφορία. Η πιθανότητα πυρκαγιάς ανέρχεται σε 1 στις 100.000 περιπτώσεις, ενώ τα δεδομένα της Tesla δείχνουν ότι πυρκαγιά συμβαίνει κάθε 209 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η πιθανότητα είναι 7 φορές υψηλότερη. Τα δεδομένα της έρευνας δείχνουν λοιπόν πως τα ηλεκτρικά δεν διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο πυρκαγιάς από τα συμβατικά αυτοκίνητα, ενώ με την πρόοδο της τεχνολογίας μπαταριών, ο κίνδυνος θα μειωθεί ακόμα περισσότερο. ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΣ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=