29.10.24 #265 13 Η Jaguar Land Rover (JLR) προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές, καθώς προετοιμάζεται για την εποχή της ηλεκτροκίνησης, με την Jaguar να μετατρέπεται σε πλήρως ηλεκτρική μάρκα. Η εταιρεία προσέλαβε τη Swarna Ramanathan ως επικεφαλής στρατηγικής. Προέρχεται από τη McKinsey, όπου ήταν επικεφαλής του τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας και συναρμολόγησης, ενώ προηγουμένως είχε εργαστεί ως μηχανικός στην General Motors. Η Ramanathan διαδέχεται την Andrea Debbane, η οποία συνεχίζει ως υπεύθυνη βιωσιμότητας της εταιρείας. Επιπλέον, ο John Beswick αναλαμβάνει τον νέο ρόλο του επικεφαλής μετασχηματισμού και απόδοσης, ερχόμενος από το Great Ormond Street Hospital του Λονδίνου, όπου ήταν οικονομικός διευθυντής. Έχει επίσης εργαστεί στη BT Group, ενώ ξεκίνησε την καριέρα του ως μηχανικός στον κλάδο της κατασκευής ημιαγωγών. Τέλος, ο Steve Marsh, ο οποίος προσχώρησε στην JLR το 2022 από τη Nissan, προάγεται ως επικεφαλής της ομάδας προγραμμάτων οχημάτων της JLR, αφήνοντας τη θέση του διευθυντή παγκόσμιων λειτουργιών κατασκευής. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ JAGUAR LAND ROVER Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, BMW, Volkswagen και Mercedes-Benz, αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην αγορά της Κίνας, η οποία είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως, εξαιτίας της ανόδου των εγχώριων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και της επιβράδυνσης της οικονομίας. Οι γερμανικές εταιρείες είχαν κάποτε κυρίαρχη θέση στην αγορά της Κίνας, αλλά τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά. Συγκεκριμένα, η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας, η αύξηση του μεριδίου των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στις πωλήσεις, σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις που προσφέρονται στις εγχώριες κινεζικές εταιρείες, έχουν πλήξει τις πωλήσεις των γερμανικών κατασκευαστών. Σε αυτές τις προκλήσεις συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι τεχνολογικές καινοτομίες των εγχώριων ανταγωνιστών, όπως επίσης και η ταχύτερη διαδικασία παραγωγής και διάθεσης νέων μοντέλων, προκαλώντας περαιτέρω πιέσεις στους Γερμανούς. Η Volkswagen, παρά τις προσπάθειες να ανακτήσει μερίδιο αγοράς με στρατηγικές όπως το “in China, for China”, είδε τις παγκόσμιες πωλήσεις της να μειώνονται κατά 2,8% τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, σε 6,5 εκατομμύρια οχήματα. Η Κίνα αντιπροσώπευσε περίπου το 32% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων του Ομίλου VW κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Οι συνδυασμένες πωλήσεις των αυτοκινήτων της VW, συμπεριλαμβανομένων των Porsche, Audi και Bentley, μειώθηκαν κατά 15%. Τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσε η BMW, με τις πωλήσεις των BMW και Mini να μειώνονται κατά 30% στην Κίνα το τρίτο τρίμηνο, σε 147.691 οχήματα. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, οι πωλήσεις τους στην Κίνα μειώθηκαν κατά 13% στα 523.638 οχήματα. Η Κίνα αντιπροσώπευσε το 27% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων του BMW Group (εξαιρουμένων των μοτοσυκλετών) το τρίτο τρίμηνο και το 30% κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Η Mercedes-Benz, παρόλο που σημείωσε παγκόσμια αύξηση πωλήσεων κατά 1% στα 503.600 οχήματα, είδε τις πωλήσεις της στην Κίνα να μειώνονται κατά 13% το τρίτο τρίμηνο του 2023. Το πρώτο εξάμηνο, οι VW, BMW και Mercedes αντιπροσώπευαν συνολικά το 43% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, από 50,5% την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την «China Passenger Car Association». Στην προσπάθεια να αντιστρέψει την καθοδική πορεία της, η VW προχώρησε σε συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες όπως η Xpeng και η Horizon Robotics για την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων και τεχνολογιών, ενώ έχει προγραμματίσει την παραγωγή 30 πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2030 στην Κίνα. Παράλληλα, η BMW και η Mercedes αναζητούν επίσης τρόπους να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους στην κινεζική αγορά, με στόχο την αναβάθμιση των ψηφιακών χαρακτηριστικών και την προσαρμογή στις τοπικές απαιτήσεις. ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Γερμανική υποχώρηση S. Ramanathan
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=