FLEETNEWS #265

29.10.24 #265 12 Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ευρώπης παρουσίασαν μια σειρά από χαμηλού κόστους ηλεκτρικά οχήματα, στην προσπάθειά τους να αναθερμάνουν τη ζήτηση και να επανακαταλάβουν το μερίδιο αγοράς που κατέχουν πλέον οι κινεζικές μάρκες. Κατασκευαστές όπως οι Citroën, Peugeot και Renault παρουσίασαν πιο προσιτά μοντέλα, που είναι κρίσιμα για τη μαζική αγορά και το ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό. Η Ευρώπη αντιμετωπίζει προκλήσεις στην «πράσινη» μετάβασή της και τον πλήρη εξηλεκτρισμό των αυτοκινητοβιομηχανιών της, όπως η έλλειψη προσιτών μοντέλων και η καθυστέρηση στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, ενώ σύντομα αναμένονται και οι ακόμα πιο αυστηροί κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων το 2025. Η Renault παρουσίασε το ηλεκτρικό πρωτότυπο Twingo E-Tech, με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ, και το μικρό crossover Renault 4 E-Tech electric. Η Dacia έφερε στην έκθεση το Spring, που το χαρακτηρίζει ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά στην αγορά. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μπορεί να φτάσουν το 24% της αγοράς το 2025, από 14% φέτος. Οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα είναι συνήθως λιγότερο από το μισό σε σχέση με την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, επισημαίνοντας την πίεση που υφίστανται οι δυτικοί κατασκευαστές. Ο διευθύνων σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, τόνισε την ανάγκη για «προσιτή κινητικότητα» στην Ευρώπη. Ο Pere Brugal της GM Europe περιέγραψε τις τρέχουσες προκλήσεις ως μεταβατική φάση και όχι ως κρίση, επισημαίνοντας ότι η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών απαιτεί χρόνο. ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Η Ευρώπη επανέρχεται με προσιτά μοντέλα VEHICLE TO GRID: ΠΡΟΣΙΤΗ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΦΟΡΤΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ NISSAN Η Nissan ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης (Vehicle to Grid - V2G) σε προσιτές τιμές από το 2026, σε επιλεγμένα ηλεκτρικά οχήματα. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδίου της εταιρείας, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου ενεργειακού οικοσυστήματος και την ενίσχυση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Η τεχνολογία V2G θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να αξιοποιούν την ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες των αυτοκινήτων τους για την τροφοδοσία του σπιτιού τους ή ακόμα και για την πώληση της ενέργειας πίσω στο δίκτυο. Αρχικά, το σύστημα θα λανσαριστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, πριν να επεκταθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Η χρήση της τεχνολογίας V2G αναμένεται να μειώσει το ετήσιο κόστος φόρτισης κατά 50% και τις καθαρές εκπομπές CO2 από τη φόρτιση, κατά 30% ανά όχημα. Όσα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι εξοπλισμένα με αυτή την τεχνολογία θα μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια, και να συμβάλλουν στη μείωση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα. Η Nissan σκοπεύει να προσφέρει αμφίδρομους φορτιστές σε τιμές αντίστοιχες με αυτές των φορτιστών μονής κατεύθυνσης, φιλοδοξώντας να κάνει αυτήν την τεχνολογία πιο προσιτή για το ευρύ κοινό. Μέσω μιας ειδικής εφαρμογής, οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται την ενέργεια με πλήρη έλεγχο και ευελιξία. Τα παραπάνω εντάσσονται στο όραμα της Nissan για ένα ολοκληρωμένο ενεργειακό οικοσύστημα, στο οποίο τα ηλεκτρικά οχήματα, εκτός από μηδενικές εκπομπές, θα μπορούν να προσφέρουν ενέργεια τόσο στο σπίτι όσο και στο δίκτυο. Στο πλαίσιο της στρατηγικής αυτής, η Nissan συνεργάζεται με διάφορους εταίρους, όπως η Dreev και η Enovates, για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων που θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας. Το πιλοτικό πρόγραμμα V2G χρηματοδοτείται εν μέρει από το Advanced Propulsion Centre (APC) της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, με στόχο την επιτάχυνση της «πράσινης» μετάβασης της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Παράλληλα, η Nissan συνεχίζει να επεκτείνει τη συνεργασία της με εταίρους και πανεπιστήμια, για τη διασφάλιση της απαραίτητης πιστοποίησης δικτύου και της ανάπτυξης μιας απρόσκοπτης εμπειρίας χρήστη.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=