21.10.24 #264 3 στους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων να διατηρούν χαμηλό κόστος. Η κυβέρνηση της Κίνας υποστηρίζει εδώ και χρόνια κρίσιμους τομείς μέσω επιδοτήσεων, φορολογικών ελαφρύνσεων και ευνοϊκών χρηματοοικονομικών πολιτικών. Ωστόσο, αυτές οι επιδοτήσεις δεν έχουν το χαρακτήρα που υποστηρίζουν πολλοί επικριτές. Σύμφωνα με δεδομένα που αποκτήθηκαν από τη Nikei Asia, οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ωφελούνται περισσότερο από φορολογικές ελαφρύνσεις παρά από άμεσες επιδοτήσεις. Για παράδειγμα, η BYD έλαβε 37,1 δισεκατομμύρια γιουάν σε φορολογικές επιστροφές σε μια περίοδο πέντε ετών, σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερο από τις άμεσες επιδοτήσεις που έλαβε. Αυτές οι επιστροφές σχετίζονται συχνά με τις εξαγωγές, βοηθώντας τους Κινέζους κατασκευαστές να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους στις διεθνείς αγορές. Οι εξαγωγείς συχνά αποζημιώνονται για τον ΦΠΑ σε πρώτες ύλες και εξαρτήματα, στοιχείο που επιτρέπει στις εταιρείες να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη χωρίς να λαμβάνουν άμεση ενίσχυση σε μετρητά. Η κινεζική κυβέρνηση υποστηρίζει επίσης τον κλάδο, προσφέροντας στις εταιρείες δάνεια με χαμηλότερα επιτόκια, επιτρέποντάς τους να επενδύουν στην τεχνολογία και την παραγωγή χωρίς να επιβαρύνονται σημαντικά οικονομικά. Σε πολλές περιπτώσεις, οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμα τραπεζικά δάνεια με επιτόκια χαμηλότερα από τα μέσα της αγοράς. Αυτή η οικονομική υποστήριξη επιτρέπει στους κατασκευαστές να διατηρούν σταθερή την παραγωγή τους και να την επεκτείνουν χωρίς την πίεση υψηλού κόστους κεφαλαίου. Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΊΑ ΩΣ ΜΟΧΛΌΣ ΜΕΊΩΣΗΣ ΚΌΣΤΟΥΣ Εκτός από την κρατική υποστήριξη και τις αποδοτικές διαδικασίες παραγωγής, οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκμεταλλεύονται όλο και περισσότερο την καινοτομία για να μειώσουν το κόστος. Η ταχεία ανάπτυξη των μπαταριών solid state (με ηλεκτρολύτη στερεάς κατάστασης), για παράδειγμα, αποτελεί προτεραιότητα τόσο για την κυβέρνηση όσο και για τους κατασκευαστές. Αυτή η τεχνολογία υπόσχεται να μειώσει περαιτέρω το κόστος παραγωγής, ενώ παράλληλα βελτιώνει την αυτονομία και την ασφάλεια των οχημάτων. Η επένδυση της Κίνας στην έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως οι ημιαγωγοί και η τεχνολογία μπαταριών, παίζει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση χαμηλού κόστους. Η κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει δισεκατομμύρια γιουάν για την ανάπτυξη αυτών των στρατηγικών βιομηχανιών, με έμφαση στη μείωση της εξάρτησης από ξένη τεχνολογία και στην εξασφάλιση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος παγκοσμίως. Ως αποτέλεσμα, οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι σε θέση να προσφέρουν οχήματα με προηγμένη τεχνολογία σε ένα κλάσμα του κόστους των δυτικών ή ιαπωνικών αντίστοιχων. ΠΟΛΥΔΙΆΣΤΑΤΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΌΤΗΤΑ Οι χαμηλότερες τιμές των κινεζικών οχημάτων, ιδιαίτερα στον τομέα των αμιγώς ηλεκτρικών, δεν αποτελούν αποκλειστικά αποτέλεσμα κρατικών επιδοτήσεων. Ενώ η κυβέρνηση της Κίνας έχει παράσχει σημαντική υποστήριξη μέσω φορολογικών ελαφρύνσεων και οικονομικών κινήτρων, η πραγματική ιστορία βρίσκεται στις καινοτόμους προσεγγίσεις που υιοθέτησαν οι Κινέζοι κατασκευαστές, σε συνδυασμό με τη μακροπρόθεσμη κυβερνητική πολιτική. Από την ενσωμάτωση εξαρτημάτων μέχρι την τοπικοποίηση των εφοδιαστικών αλυσίδων και την αξιοποίηση των οικονομιών κλίμακας, οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αναπτύξει μια ολοκληρωμένη στρατηγική, που τους επιτρέπει να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο. Συνεπώς, η τιμολόγηση των κινεζικών οχημάτων είναι το αποτέλεσμα μιας σύνθετης αλληλεπίδρασης των δυναμικών της αγοράς, της αποδοτικότητας παραγωγής και της στρατηγικής κρατικής υποστήριξης. Καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές συνεχίζουν να καινοτομούν και να επεκτείνονται με ταχύτερο ρυθμό, και με την υποστήριξη της ξεκάθαρης κυβερνητικής αποστολής, το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα είναι πιθανό να αυξηθεί, προκαλώντας τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, τόσο στις τιμές όσο και στην τεχνολογία. Οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να επιταχύνουν το κλείσιμο εργοστασίων στην Ευρώπη, υποστήριξε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος κατά τη διάρκεια του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Παρίσι δήλωσε ότι οι δασμοί, αν και αποτελούν «καλό εργαλείο επικοινωνίας», έχουν αρνητικές συνέπειες. Σε αυτό το πλαίσιο, οι Κινέζοι κατασκευαστές θα ενισχύσουν την παρουσία τους στην Ευρώπη, χτίζοντας εργοστάσια για να αποφύγουν τους δασμούς, με αποτέλεσμα την επιδείνωση του προβλήματος της υπερπαραγωγικής ικανότητας στην ευρωπαϊκή βιομηχανία. Ο Tavares ανέφερε ότι οι κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD, δεν θα επιλέξουν χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία ή η Ιταλία για να κατασκευάσουν τα εργοστάσιά τους, λόγω του υψηλού κόστους ενέργειας σε αυτές τις χώρες. Διαβάστε περισσότερα εδώ. TAVARES: «ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΟΙ ΔΑΣΜΟΙ»
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=