FLEETNEWS #264

21.10.24 #264 17 Στο πρώτο μισό του 2024, η γερμανική αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση 19%, με 353 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία να ταξινομούνται, υπερβαίνοντας τα 297 που είχαν ταξινομηθεί την αντίστοιχη περίοδο του 2023, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Αρχής Οδικών Μεταφορών (KraftfahrtBundesamt - ΚΒΑ). Σημειώνεται δε πως η αύξηση αυτή δεν αντικατοπτρίζει, προς το παρόν, τις συνέπειες της διακοπής της ομοσπονδιακής υποστήριξης. Μια πρόσφατη έρευνα της Ένωσης Γερμανικών Εταιρειών Μεταφορών (Verband Deutscher Verkehrsunternehmen - VDV), έδειξε ότι μόνο το 42% των 2.396 λεωφορείων πόλης μηδενικών εκπομπών που αρχικά προγραμματίστηκαν, θα αποκτηθούν όπως είχε σχεδιαστεί. Η γερμανική αγορά λεωφορείων και πούλμαν το 2023 σημείωσε αύξηση 12,5%, με 753 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία άνω των 8 τόνων να ταξινομούνται, καταγράφοντας αύξηση κατά 20% σε σύγκριση με το 2022. Στην κορυφή της αγοράς βρίσκονται οι MAN, Mercedes και Ebusco. Στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων για το 2023, η MAN ηγείται, ακολουθούμενη από τις Solaris, Yutong και Wrightbus. Στη Γερμανία, η αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, πίσω από τη Γαλλία, η οποία σημείωσε αύξηση 25,2% με 407 νέα λεωφορεία να κυκλοφορούν μέχρι τα μέσα του έτους. Αντίθετα, η Γαλλία είχε 424 νέες ταξινομήσεις, σημειώνοντας πτώση 16,4% από το 2023. Το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε σημαντική αύξηση, με 872 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αύξηση 29% από την προηγούμενη χρονιά. Τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο τρίμηνο 2024, η Mercedes ηγήθηκε με 166 νέες ταξινομήσεις eCitaro, ενώ η MAN διατήρησε τη δεύτερη θέση με 50 οχήματα. Η ολλανδική VDL κατέχει την τρίτη θέση με 46 λεωφορεία, ενώ η Solaris ηγείται στον τομέα των υδρογονοκίνητων λεωφορείων με 22 νέες ταξινομήσεις στη Γερμανία. ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ενίσχυση της αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων Tις μεγάλες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι στον τομέα των λεωφορείων και πούλμαν, προκειμένου να υποστηριχθεί η επιτάχυνση της μετάβασης σε οχήματα μηδενικών εκπομπών και να ανταποκριθεί ο κλάδος στους φιλόδοξους ευρωπαϊκούς στόχους, τόνισε ο πρόεδρος της Iveco Bus, μάρκας του Ομίλου Iveco (EXM: IVG), και πρόεδρος του τμήματος Bus and Coach της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Domenico Nucera. Μέχρι το 2030, το 90% των νέων αστικών λεωφορείων θα πρέπει να έχει μηδενικές εκπομπές, μια πρόκληση που απαιτεί σημαντικές βιομηχανικές επενδύσεις για τους κατασκευαστές που στοχεύουν στη διατήρηση της ανταγωνιστικής ευρωπαϊκής παραγωγής οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Για να το πετύχει αυτό, η Iveco Bus αποφάσισε να «εξηλεκτρίσει» φέτος το ιστορικό εργοστάσιό της στο Annonay της Γαλλίας, για να ενσωματώσει την παραγωγή των ηλεκτρικών μοντέλων Heuliez Gx Elec και Iveco E-Way στις γραμμές συναρμολόγησής του, την οποία μέχρι τώρα διαχειριζόταν το εργοστάσιο της Rorthais, που βρίσκεται επίσης στη Γαλλία. Οι γραμμές συναρμολόγησης θα φιλοξενήσουν επίσης την παραγωγή των νέων μοντέλων κυψελών καυσίμου E-Way-H2. Επιπλέον, μια μονάδα αφιερωμένη στη συναρμολόγηση ηλεκτρικών μπαταριών τελευταίας γενιάς έχει επίσης εισαχθεί στο χώρο εγκαταστάσεων, επιτρέποντας στην Iveco Bus να ελέγχει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των Γάλλων και Ευρωπαίων πελατών της. Ο κατασκευαστής θα βρίσκεται σε καλύτερη θέση από ποτέ για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της απαραίτητης ενεργειακής μετάβασης. «Η διατήρηση της ανταγωνιστικής παραγωγής στην Ευρώπη είναι μια πρόκληση αλλά και μια ευκαιρία για εκβιομηχάνιση», δήλωσε ο Domenico Nucera, προσθέτοντας: «Αντιμετωπίζουμε την πρόκληση της ενεργειακής μετάβασης επενδύοντας μαζικά στις εγκαταστάσεις παραγωγής μας στη Γαλλία, καθώς και στην Ιταλία και την Τσεχική Δημοκρατία». Η Iveco Bus έχει επίσης ένα συνεχιζόμενο επενδυτικό σχέδιο 600 εκατομμυρίων ευρώ τα επόμενα χρόνια. Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού θα διατεθεί για την ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας οχημάτων μηδενικών εκπομπών για τα αστικά και υπεραστικά τμήματα στην Ευρώπη, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα εργοστάσια και το κέντρο R&D στη Γαλλία. Η IVECO BUS ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=