FLEETNEWS #263

14.10.24 #263 3 Κάλεσε επίσης για γρήγορη διευθέτηση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Κίνας: «Για να αποτραπεί μια εμπορική σύγκρουση από την οποία κανείς δεν κερδίζει». Η Mercedes-Benz χαρακτήρισε τους νέους δασμούς «λάθος» και ζήτησε καθυστέρηση στην εισαγωγή τους, για να δοθεί περισσότερος χρόνος για συζητήσεις μεταξύ Ε.Ε. και Κίνας. Και η Volkswagen, επίσης, ζήτησε μια πολιτική λύση στον διαφαινόμενο εμπορικό πόλεμο. Η Γερμανία καταψήφισε το μέτρο στην Ε.Ε., μια θέση που υποστηρίζεται από το VDA, το οποίο εκπροσωπεί τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. «Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι αφοσιωμένη στο ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο», δήλωσε η Hildegard Müller, πρόεδρος της VDA, επισημαίνοντας ότι «τα αποτελέσματα της έρευνας [της Ε.Ε.] κατά των επιδοτήσεων δείχνουν ότι η έκταση και η φύση της κρατικής υποστήριξης στην Κίνα αποτελούν πρόκληση. Οι λύσεις πρέπει να βρεθούν σε εποικοδομητικές συζητήσεις. Αυτή η ευκαιρία για την αποτροπή πρόσθετων δασμών με μια από κοινού εξευρεθείσα λύση εξακολουθεί να υπάρχει και πρέπει να χρησιμοποιηθεί με πλήρη δύναμη και αποφασιστικότητα από όλες τις πλευρές». Η ΓΑΛΛΊΑ ΚΑΙ Η ΙΤΑΛΊΑ ΥΠΟΣΤΗΡΊΖΟΥΝ ΤΙΣ ΚΥΡΏΣΕΙΣ Η Γερμανία ήταν μειοψηφία στην αντίθεσή της στις κυρώσεις, στην οποία προσχώρησαν άλλες τέσσερις χώρες, ενώ 12 απείχαν και 10 ψήφισαν υπέρ των δασμών, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας και της Ιταλίας. Αναγνωρίζοντας ότι τα μέλη της φαίνεται να έχουν διαφορετικές απόψεις σχετικά με τους νέους εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία εκπροσωπεί τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, εξέδωσε μια ουδέτερη δήλωση, λέγοντας: «Το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο είναι απαραίτητο για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας ανταγωνιστικής ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ο υγιής ανταγωνισμός οδηγεί την καινοτομία και τις επιλογές για τους καταναλωτές». Αλλά η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζήτησε από την Ε.Ε. να εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη βιομηχανική στρατηγική για την υποστήριξη των κατασκευαστών. «Αυτό περιλαμβάνει την εξασφάλιση πρόσβασης σε κρίσιμα υλικά και οικονομικά προσιτή ενέργεια, τη δημιουργία ενός συνεπούς ρυθμιστικού πλαισίου, την επέκταση της υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο, την παροχή κινήτρων στην αγορά και την αντιμετώπιση διαφόρων άλλων βασικών παραγόντων», ανέφερε. Η ΑΝΤΊΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΚΊΝΑΣ Σε επίσημη δήλωσή του το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ανέφερε: «Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά στο σχέδιο τελικής απόφασης της Ε.Ε., αλλά σημειώνει επίσης την πολιτική βούληση της Ε.Ε. να συνεχίσει να επιλύει το ζήτημα μέσω διαπραγματεύσεων. Η τεχνική ομάδα Κίνας-Ε.Ε. συνέχισε τις διαπραγματεύσεις στις 7 Οκτωβρίου. Η Κίνα ελπίζει ότι η ευρωπαϊκή πλευρά θα συνειδητοποιήσει ξεκάθαρα ότι η επιβολή πρόσθετων δασμών δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα, αλλά μόνο θα κλονίσει και θα εμποδίσει την εμπιστοσύνη και την αποφασιστικότητα των κινεζικών επιχειρήσεων να επενδύσουν και να συνεργαστούν με Ευρώπη». Και σε μια προειδοποιητική βολή προς την Ε.Ε., το Υπουργείο Εμπορίου πρόσθεσε: «Η Κίνα θα λάβει επίσης όλα τα μέτρα για να προστατεύσει σθεναρά τα συμφέροντα των κινεζικών επιχειρήσεων». Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύσει πλέον εκτελεστικό κανονισμό, συμπεριλαμβανομένων των οριστικών πορισμάτων της έρευνάς της κατά των επιδοτήσεων, έως τις 30 Οκτωβρίου 2024. Η ιταλική κυβέρνηση θέλει η Ευρωπαϊκή Ένωση να επισπεύσει την επανεξέταση της απαγόρευσης της πώλησης νέων οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ), που έχει προγραμματιστεί για το 2035. Η Ε.Ε. σχεδιάζει να αναθεωρήσει την πολιτική της για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2027, αλλά η Ιταλία θέλει να προχωρήσει αυτή η αναθεώρηση το συντομότερο δυνατό. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας της Ιταλίας, Adolfo Urso (φωτογραφία), αυτή η έγκαιρη αναθεώρηση είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η βεβαιότητα των επενδύσεων και να σωθεί η βιομηχανική στρατηγική της Ευρώπης, που επηρεάζονται και οι δύο από αλλαγές στην περιβαλλοντική πολιτική, τη γεωπολιτική και την τεχνολογία.Ο κ. Urso χαρακτήρισε την πτώση στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σαφές σύμπτωμα κρίσης, καθώς τόσο οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές όσο και οι στόλοι οχημάτων συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν την αυξανόμενη απαίτηση για εξηλεκτρισμό. Η «βεβαιότητα» -με την οποία ο Ιταλός υπουργός μπορεί κάλλιστα να εννοεί τη χαλάρωση των όρων μετάβασης- θα ωφελούσε το επενδυτικό κλίμα και θα έδινε στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης λίγη ανάσα, για να ξανασκεφτεί τη στρατηγική της. ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΚ ΤΟ 2035 ΘΕΛΕΙ Η ΙΤΑΛΙΑ By © European Union, 2024, CC BY 4.0

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=