FLEETNEWS #263

14.10.24 #263 20 Το ενδιαφέρον για “Battery as a Service”/BaaS, δηλαδή για την προσφορά της μπαταρίας ως υπηρεσίας, αυξάνεται στην αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με νέα δεδομένα της Global Data. Πρακτικά, το μοντέλο BaaS παρέχει μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων μέσω συνδρομής, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να ανταλλάσσουν τις «εξαντλημένες» μπαταρίες με πλήρως φορτισμένες σε ειδικά διαμορφωμένα κέντρα. Η ιδέα της ανταλλάξιμης μπαταρίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαντάζει ως ιδανική λύση στην αναμονή φόρτισης και ως μέρος μιας ολοκληρωμένης και εφαρμόσιμης στρατηγικής για την ηλεκτροκίνηση. Σχετικό εγχείρημα είχε πραγματοποιηθεί κατά τη δεκαετία του 2010 με τη Renault και την Better Place, που προσπάθησαν να εισαγάγουν σταθμούς αντικατάστασης μπαταριών, αλλά χωρίς επιτυχία, λόγω της ανωριμότητας της αγοράς και των οικονομικών περιορισμών. Ένας σταθμός ανταλλαγής μπαταριών επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να αντικαθιστούν τις άδειες μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων τους με γεμάτες μέσα σε λίγα λεπτά σε ειδικούς σταθμούς, απολαμβάνοντας τη γρήγορη επιστροφή στην κυκλοφορία. Η NIO, μια κινεζική εταιρεία που ξεχωρίζει για την ολοκληρωμένη προσέγγισή της, έχει εγκαταστήσει πάνω από 1.300 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών στην Κίνα και επεκτείνεται σε χώρες όπως η Δανία και η Γερμανία. Οι σταθμοί της NIO που εγκαταστάθηκαν στην Ευρώπη το 2022 προσφέρουν μια ταχεία εναλλακτική στην παραδοσιακή φόρτιση, επιτρέποντας την αντικατάσταση μπαταρίας σε μόλις τρία λεπτά. Κάθε σταθμός μπορεί να εκτελέσει έως 408 εναλλαγές ημερησίως, διευκολύνοντας τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων. Η τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών της NIO συμβάλλει επίσης στη σταθερότητα του δικτύου ενέργειας, λειτουργώντας ως αποκεντρωμένη αποθήκη, ενώ η εταιρεία σχεδιάζει και σταθμούς που θα επιτρέπουν στις μπαταρίες να τροφοδοτούν το δίκτυο. Η Misa Singh, αναλύτρια της Global Data, σημειώνει ότι το ενδιαφέρον δεν περιορίζεται αποκλειστικά στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά περιλαμβάνει και εταιρείες από άλλες βιομηχανίες που επιθυμούν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα μέσα από καινοτόμους πρακτικές και να επεκτείνουν το δίκτυο ανταλλαγής μπαταριών. Μεταξύ των εταιρειών που αναφέρθηκαν είναι οι Gogoro, NIO, Geely και Stellantis. Παρόλο που το ενδιαφέρον είναι σε αρχικό στάδιο, η ανάπτυξη της υποδομής έχει καθοριστική σημασία για την αντιμετώπιση των επιφυλάξεων των καταναλωτών σχετικά με την αγορά και τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων στην καθημερινότητά τους. BATTERY AS A SERVICE Αυξάνεται το ενδιαφέρον για ανταλλάξιμες μπαταρίες ΕΕ: ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ ΣΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ Η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρά σε νέα μέτρα για να προστατεύσει τα οικονομικά της συμφέροντα στις αγορές τεχνολογίας υδρογόνου από τον έντονο ανταγωνισμό της Κίνας, ειδικά στον τομέα των συστημάτων ηλεκτρόλυσης, καθώς ξεκινά έναν νέο διαγωνισμό, που στοχεύει στην παραγωγή υδρογόνου (H2), στο πλαίσιο της πράσινης ενεργειακής μετάβασης. Ο διαγωνισμός, αξίας περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα ξεκινήσει στις 3 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι νέοι κανόνες περιλαμβάνουν «απαιτήσεις ανθεκτικότητας» για τον περιορισμό της τεχνολογίας υδρογόνου που προέρχεται από την Κίνα. Συγκεκριμένα, τα projects που θα αναδειχθούν νικητές του διαγωνισμού, θα έχουν την υποχρέωση να περιορίσουν τη χρήση κινεζικής προέλευσης συστημάτων ηλεκτρολυτών στο 25% της συνολικής παραγωγικής τους ικανότητας. Η παγκόσμια παραγωγή υδρογόνου που βασίζεται σε κινεζική τεχνολογία αντιπροσωπεύει ήδη πάνω από το ήμισυ της συνολικής παραγωγής, ποσοστό πολύ περισσότερο από την παγκόσμια ζήτηση. Η Ε.Ε. επιδιώκει να αντιμετωπίσει αυτή την υπερπροσφορά της κινεζικής τεχνολογίας και να προστατεύσει την ευρωπαϊκή αγορά. Όπως δήλωσε ο επίτροπος της Ε.Ε. για το κλίμα, Wopke Hoekstra, η Κίνα μειώνει διαρκώς τις τιμές της, δημιουργώντας προκλήσεις για τις ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού. Τα μέτρα αυτά εντάσσονται στη γενικότερη προσπάθεια της Ε.Ε. να στηρίξει την εγχώρια παραγωγή καθαρής ενέργειας, καθώς επίσης και να προστατεύσει τις βιομηχανίες της από την κινεζική κυριαρχία σε τομείς όπως οι μπαταρίες και τα ηλιακά πάνελ, στο πλαίσιο της Πράξης για τη Βιομηχανία Μηδενικών Ρύπων.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=