FLEETNEWS #263

14.10.24 #263 18 Σύμφωνα με την έκθεση «TCO Scope 2024» του Arval Mobility Observatory, παρά τη μείωση των επιδοτήσεων αγοράς, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles - BEVs) παραμένουν ανταγωνιστικά στο συνολικό κόστος λειτουργίας τους σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) στη Γαλλία. Στην ανάλυση εξετάζεται το κόστος λειτουργίας για 48 μήνες και 100.000 χιλιόμετρα, με εστίαση σε εταιρικά και στόλους αυτοκινήτων. Αν και οι επιδοτήσεις αγοράς και ενοικίασης έχουν μειωθεί στη Γαλλία από τον περασμένο Φεβρουάριο, τα BEVs κοστίζουν μετά από φόρους μόνο 650 ευρώ περισσότερο από τα ICE, με τη μέση τιμή τους να ανέρχεται σε 37,747 ευρώ, σε σύγκριση με τα 37,094 ευρώ για τα ICE. Η μικρή διαφορά κόστους ανά χιλιόμετρο, μόλις 0,377 ευρώ για τα BEVs έναντι 0,371 για τα ICE, δείχνει τα πλεονεκτήματα λειτουργίας των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς το κόστος απόκτησής τους είναι υψηλότερο κατά περίπου 10.000 ευρώ σε σχέση με τα ICE - για την ακρίβεια η τιμή αγοράς είναι 30.899 ευρώ κατά μέσο όρο για ένα BEV, έναντι 20.242 ευρώ για ένα ICE. Γενικά, η έκθεση αναδεικνύει ότι ορισμένα μοντέλα BEVs είναι ήδη φθηνότερα από τα ICE για συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων κίνησης, όπως το Citroën ë-C3, το Renault Megane και η Mercedes EQE. Η γαλλική κυβέρνηση εξετάζει την επαναφορά ενός ευνοϊκότερου φορολογικού πλαισίου για τα BEVs, προκειμένου να ενισχύσει την ελκυστικότητά τους για επαγγελματική χρήση. Πάνω σε αυτό, η έκθεση καταλήγει ότι είναι αναγκαία η παροχή κινήτρων για τα ηλεκτρικά μοντέλα, είτε μέσω επιδοτήσεων είτε μέσω βελτίωσης και επέκτασης των υποδομών φόρτισης. ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ανταγωνιστικά και χωρίς επιδοτήσεις Η Alpine Endurance Team ανακοίνωσε την τοποθέτηση του Nicolas Lapierre στη θέση του Sporting Director (αθλητικού διευθυντή), με σκοπό τη στήριξη του επικεφαλής της ομάδας, Philippe Sinault, και τη βελτίωση της συνολικής απόδοσης της ομάδας. Ο Lapierre, με την πολυετή πείρα του και τις γνώσεις του στον τομέα των αγώνων αντοχής, αναμένεται να αποτελέσει πολύτιμο συνεργάτη για την ομάδα. Η επίσημη ανάληψη των καθηκόντων του θα πραγματοποιηθεί την 1η Ιανουαρίου 2025, αλλά ο Lapierre θα πάρει μια γεύση από τα νέα του καθήκοντα στον τελευταίο αγώνα της σεζόν 2024 στο Μπαχρέιν, για να εξοικειωθεί με τον νέο του ρόλο. Ο Lapierre δήλωσε ενθουσιασμένος για τη νέα του πρόκληση, επισημαίνοντας τη σημασία της εμπειρίας του και τη δέσμευσή του για την εξέλιξη της ομάδας. Ο Philippe Sinault, επικεφαλής της Alpine Endurance, εξέφρασε τη χαρά του για την ανάθεση του ρόλου στον Lapierre, αναγνωρίζοντας την επιτυχημένη συνεργασία τους τα τελευταία χρόνια. Ο NICOLAS LAPIERRE ΝΕΟΣ SPORTING DIRECTOR ΤΗΣ ALPINE ENDURANCE TEAM ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΡΟΜΠΟΤ ΓΙΑ ΤΗΝ UBER EATS Με στόχο την επανάσταση στην εμπειρία παράδοσης, η Uber Technologies και η Avride ανακοίνωσαν στρατηγική συνεργασία για την ενσωμάτωση ρομπότ και αυτόνομων οχημάτων της Avride στην υπηρεσία Uber Eats. Η συνεργασία θα ξεκινήσει με ρομπότ που θα κινούνται στα πεζοδρόμια στην πόλη του Όστιν, ενώ θα επεκταθεί αργότερα σε Ντάλλας και Νιού Τζέρσι. Οι χρήστες των εφαρμογών Uber και Uber Eats θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν αν η παράδοσή τους θα γίνει μέσω ρομπότ ή αυτόνομου οχήματος. Τα ρομπότ της Avride ήδη πραγματοποιούν εμπορικές παραδόσεις στις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Avride, Dmitry Polishchuk, ανέφερε ότι στόχος είναι η αύξηση του στόλου ρομπότ στην Uber Eats σε εκατοντάδες έως το 2025, μαζί με την ανάπτυξη υπηρεσίας ρομποταξί. Ο διευθύνων σύμβουλος της Uber, Dara Khosrowshahi, τόνισε τις σημαντικές προοπτικές της αυτόνομης κινητικότητας και παράδοσης για τους καταναλωτές και τις κοινότητες. Nicolas Lapierre

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=