FLEETNEWS #263

14.10.24 #263 10 Την «κλασική» ηλεκτροκίνηση με μπαταρία και την κάπως διαφορετική ηλεκτροκίνηση με κυψέλες υδρογόνου συνδυάζει το Renault Emblème, ένα concept car που εκτίθεται στο περίπτερο της μάρκας στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού και αντανακλά το όραμα της μάρκας για ένα όχημα που να πληροί τις προδιαγραφές μιας κινητικότητας χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε για να πετύχει έως και 90% μείωση των εκπομπών του CO2 -σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο σημερινό όχημα- σε όλο τον κύκλο ζωής του, από την έναρξη της παραγωγής του έως και την απόσυρσή του. Αντιμετωπίζοντας μια μεγάλη πρόκληση, η γαλλική εταιρεία δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η παραγωγή οχημάτων μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε μια αυτοκινητοβιομηχανία να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040 στην Ευρώπη και έως το 2050 παγκοσμίως: το Emblème εκπέμπει μόλις 5 τόνους ισοδυνάμου CO2 από την παραγωγή μέχρι την απόσυρσή του. Το κομψό όχημα είναι ένας συνδυασμός station wagon -με μήκος 4,80 m αυξημένο μεταξόνιο 2,90 m- και χαμηλού κουπέ με ύψος 1,52 m, με την εντυπωσιακή εξωτερική του σχεδίαση να είναι, μεταξύ άλλων, το αποτέλεσμα της βελτιστοποίησης της αεροδυναμικής, που προσανατολίζεται στην αποδοτικότητα, και το Renault Emblème επιτυγχάνει τον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cx 0,25. Σημειώστε τέλος ότι το Renault Emblème διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 160kW που δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες και τροφοδοτείται αφενός από μία σχετικά μικρή και μειωμένου βάρους «συμβατική επαναφορτιζόμενη μπαταρία» NMC (40 kWh), που χρησιμοποιείται για τις καθημερινές μετακινήσεις, και από κυψέλες υδρογόνου για τα μεγαλύτερα ταξίδια. RENAULT EMBLEME 90% μείωση του CO2 στον κύκλο ζωής του οχήματος Στις 9 Οκτωβρίου 2024 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Γάνδης στο Βέλγιο το υπ’ αριθμόν 1.000.000 Volvo XC40/EX40 - επτά χρόνια από την έναρξη της παραγωγής του XC40. Το Volvo XC40, το πρώτο compact premium SUV της σουηδικής εταιρείας, παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 και έγινε αμέσως best-seller, κατακτώντας το μεγάλο βραβείο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2018. Από το 2020, το XC40 άρχισε να διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με ηλεκτροκινητήρες που έχουν εξελιχθεί από τη Volvo Cars. Είναι δε σχεδιασμένο ώστε να βελτιώνεται διαρκώς μέσω ασύρματων (overthe-air) ενημερώσεων. Φέτος, το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 μετονομάστηκε σε EX40, όπως προβλέπει η στρατηγική της Volvo για την ευθυγράμμιση των ονομάτων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της. Το τελευταίο plug-in υβριδικό XC40 κατασκευάστηκε πέρυσι, ενώ το όνομα XC40 διατηρείται σε μια ήπια υβριδική έκδοση που εξακολουθεί να παράγεται. Σήμερα, το EX40 είναι ένα από τα πέντε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η Volvo διαθέτει στην αγορά, ενώ με ακόμη πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε εξέλιξη, η εταιρεία έχει στόχο -έως το 2030-, το 90% όλων των Volvo που πωλούνται παγκοσμίως να μπαίνει στην πρίζα. Το υπόλοιπο 10% θα αντιπροσωπεύει έναν περιορισμένο αριθμό ήπια υβριδικών μοντέλων, εφόσον χρειαστεί. Η Volvo συνεχίζει να επενδύει στο εργοστάσιο της Γάνδης, αναβαθμίζοντάς το, ώστε να ξεκινήσει να παράγει το αμιγώς ηλεκτρικό EX30 από τις αρχές του 2025. Για το πλήρες έτος 2023, το Volvo Car Group κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ, ύψους 25,6 δισ. σουηδικών κορονών (SEK). Τα έσοδα για το 2023 ανήλθαν σε ιστορικό υψηλό 399,3 δισ. SEK, ενώ οι πωλήσεις παγκοσμίως σημείωσαν ρεκόρ, με 708.716 αυτοκίνητα. VOLVO: ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗ ΓΑΝΔΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=