FLEETNEWS #262

07.10.24 #262 19 Είναι πλέον οριστικό: τα προερχόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά οχήματα θα επιβαρύνονται με δασμούς κατά την εισαγωγή τους στη γηραιά ήπειρο, αφού τελικά η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη-μέλη σε σχετική ψηφοφορία την περασμένη Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου. Έως τις 30 Οκτωβρίου, μάλιστα, θα πρέπει να έχει διαμορφωθεί ο αντίστοιχος τελικός κανονισμός. Η Επιτροπή, ωστόσο, προσέθεσε ότι θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα, «για να διερευνήσει μια εναλλακτική λύση που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ), αλλά και ικανή να αντιμετωπίσει τη ζημιογόνο επιδότηση όπως αυτή καθορίστηκε από την έρευνα της Επιτροπής». Η Επιτροπή, που ως γνωστόν είναι ο εκτελεστικός βραχίονας της Ε.Ε., μπορεί τώρα να προχωρήσει στην εφαρμογή των δασμών, η οποία θα διαρκέσει για πέντε χρόνια. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι έχουμε να κάνουμε με μια απόφαση που δίχασε την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς δέκα κράτη-μέλη ψήφισαν υπέρ του μέτρου, άλλα πέντε ψήφισαν κατά (ανάμεσά τους η Γερμανία), ενώ η χώρα μας και τα υπόλοιπα έντεκα μέλη απείχαν. Η απόφαση της Ε.Ε. έρχεται μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί την αυτοκινητοβιομηχανία της, με αποτέλεσμα τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα να φτάνουν στην Ευρώπη σε πολύ χαμηλές τιμές, τις οποίες τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα δεν μπορούν να ανταγωνιστούν. Το Πεκίνο, από την πλευρά του, αρνείται αυτόν τον ισχυρισμό και έχει προειδοποιήσει ότι θα επιβάλει δασμούς σε μια σειρά ευρωπαϊκά προϊόντα (γαλακτοκομικά και κρεατικά), αλλά και στα προερχόμενα από την Ευρώπη αυτοκίνητα. Σημειώστε ότι ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι, προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι «ο κρατικός ανταγωνισμός της Κίνας» είναι μια απειλή για την Ε.Ε., της οποίας οι εμπορικές συναλλαγές με την Κίνα έφτασαν πέρυσι τα 739 δισεκατομμύρια ευρώ (815 δισ. δολάρια). Από την άλλη πλευρά, όμως, κάποιοι θεωρούν ότι οι δασμοί μπορεί να λειτουργήσουν τελικά και εις βάρος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group, Oliver Blume, υποστήριξε ότι πιθανά αντίποινα από την Κίνα σε γερμανικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα οχήματα της Volkswagen που κατασκευάζονται στην Κίνα καθώς και τις γερμανικές εξαγωγές, συμπεριλαμβανομένων εμπορικών σημάτων όπως η Audi, η Porsche ή η Lamborghini. Η Επιτροπή έχει επανειλημμένα πει ότι οποιαδήποτε εναλλακτική λύση έναντι των δασμών -όπως η ελάχιστη τιμολόγηση- θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα αυστηρό πλαίσιο, όπως η ευθυγράμμιση με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις των επιδοτήσεων της Κίνας και να προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης των διαδικασιών από την Ε.Ε. Οι νέοι δασμοί θα είναι έως και 35 τοις εκατό για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται από την Κίνα και θα υπερβαίνουν τον υφιστάμενο συντελεστή 10%. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΚΙΝΑ Εγκρίθηκαν οι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ ΕΚΕΤΑ) διεξήγαγε μια έρευνα, σε συνεργασία με το fyi.news και την υποστήριξη της Uber, που εξετάζει τις προτιμήσεις επιβατών σχετικά με τη δημόσια συγκοινωνία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την έρευνα, τα ταξί παραμένουν κρίσιμα για τη σύνδεση των πολιτών με σημαντικά σημεία των πόλεων, ενώ οι δημόσιες συγκοινωνίες αξιολογούνται με χαμηλές βαθμολογίες. Ενδεικτικά, στη Θεσσαλονίκη, το 27% των κατοίκων χρησιμοποιεί ταξί για μεταφορές προς και από το αεροδρόμιο και τον σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ στην Αθήνα το ποσοστό είναι 6%. Οι επιβάτες προτιμούν εφαρμογές ride-sharing λόγω ευκολίας και πρακτικότητας, με ποσοστά 27% στη Θεσσαλονίκη και 39% στην Αθήνα να τις επιλέγουν. Οι παράγοντες άνεσης και ευκολίας βαθμολογήθηκαν θετικά, ωστόσο η διαφάνεια στην τιμολόγηση και η προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία απαιτούν βελτίωση. Το 52% στη Θεσσαλονίκη και το 51% στην Αθήνα επιθυμεί διαφανείς τιμές ανά διαδρομή, ενώ το 40% και 49%, αντίστοιχα, προτιμά ευέλικτη τιμολόγηση. Η έρευνα επισημαίνει την ανάγκη για αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών και προτείνει συνεργασία μεταξύ ταξί και υπηρεσιών ride-sharing, με στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου αστικής κινητικότητας. Η Uber εκφράζει τη δέσμευσή της να συνεισφέρει σε αυτήν τη διαδικασία, δίνοντας την ευκαιρία στους χρήστες της για ασφαλείς και προσβάσιμες λύσεις μεταφοράς. Οι συστάσεις της έρευνας υποδεικνύουν τη σημασία ενός ενοποιημένου σχεδιασμού στις αστικές μεταφορές για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών και την κάλυψη των εξελισσόμενων αναγκών των αστικών επιβατών. ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ APPS, ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΙΜΩΝ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=