FLEETNEWS #262

07.10.24 #262 18 Διευθύνοντες σύμβουλοι και στελέχη 50 εταιρειών προτρέπουν την Ε.Ε. να μην ανοίξει ξανά τη συζήτηση για το στόχο των μηδενικών εκπομπών ρύπων το 2035 για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και βαν. Με ξεκάθαρες τοποθετήσεις τους, οι διευθυντές εταιρειών από τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθαρής τεχνολογίας, μεταφορών και ενέργειας -που περιλαμβάνουν τις Volvo Cars, Maersk, Uber και τη μεγαλύτερη εταιρεία leasing της Ευρώπης, Ayvens- δηλώνουν ότι ο στόχος είναι όχι μόνο «εφικτός και αναγκαίος» αλλά ήδη δρομολογημένος. «Ο στόχος του 2035 παρέχει μια σαφή κατεύθυνση, που θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις, μαζί με όλους τους άλλους ενδιαφερόμενους, να επικεντρωθούν στην πραγματοποίηση της απαραίτητης μεταμόρφωσης. Παρέχει επίσης την απαραίτητη επενδυτική βεβαιότητα για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη», αναφέρεται στη δήλωση των στελεχών στην ιστοσελίδα Industryfor2035.org. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων Polestar και Rivian υπέγραψαν επίσης τη δήλωση, μαζί με την ηλεκτρική εταιρεία Iberdrola, την εταιρεία λιανικού εμπορίου Tesco και τον μεγαλύτερο franchisee της IKEA, την Ingka. Οι υπογράφοντες δηλώνουν ότι είναι ισχυρά δεσμευμένοι στο στόχο κλιματικής ουδετερότητας της Ε.Ε. για το 2050 και τονίζουν πως πολλές από αυτές τις εταιρείες έχουν επενδύσει μαζικά για να τον επιτύχουν. «Ως εκ τούτου, καλούμε τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να μην επανεξετάσουν τα πρόσφατα υιοθετημένα πρότυπα CO2 για αυτοκίνητα και βαν το 2026, διατηρώντας έτσι το στόχο των 100% μηδενικών εκπομπών ρύπων το 2035», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη δήλωση. Ο Dominic Phinn, επικεφαλής Μεταφορών της Climate Group, δήλωσε: «Για να επιδιώξουμε τις επιχειρηματικές και βιομηχανικές μεταμορφώσεις που απαιτούνται για τη μείωση των εκπομπών, οι διευθύνοντες σύμβουλοι και τα στελέχη χρειάζονται ρυθμιστική σταθερότητα. Το μήνυμά τους στους νεοδιορισθέντες πολιτικούς της Ε.Ε. είναι: “Μη μας απογοητεύσετε”. Η αβεβαιότητα σχετικά με την ήδη συμφωνηθείσα κατάργηση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035 θα θέσει σε κίνδυνο τις επενδύσεις τους, τους στόχους απανθρακοποίησης των στόλων τους και, τελικά, το στόχο κλιματικής ουδετερότητας της Ε.Ε». Οι εταιρείες επισημαίνουν ότι ο στόχος μηδενικών εκπομπών το 2035 είχε λάβει δημοκρατική εντολή από τις κυβερνήσεις της Ε.Ε. και τους ευρωβουλευτές τον Μάρτιο του 2023. Αντί να επανεξετάσουν τη νομοθεσία που έχει ήδη συμφωνηθεί, δηλώνουν ότι οι προσπάθειες θα πρέπει να επικεντρωθούν στην υλοποίηση αυτών που έχουν ήδη συμφωνηθεί. Δηλαδή, στη στοχευμένη βιομηχανική πολιτική και υποστήριξη επενδύσεων για μια βιώσιμη τοπική αλυσίδα μπαταριών, στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και καθαρής προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, σε έναν φιλικό προς το περιβάλλον, «πράσινο» εταιρικό στόλο και στην επανακατάρτιση των εργαζομένων για τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τον Alex Keynes, διευθυντή Πολιτικής Αυτοκινήτων στο Transport & Environment, «αλλαγή του στόχου του 2035 θα σήμαινε ότι θα καταστραφεί ο χάρτης στον οποίο οι επιχειρήσεις βασίζουν τις επενδύσεις τους. Αντίθετα, ας υποστηρίξουμε τη μετάβαση με ένα πράσινο σχέδιο αυτοκινήτου που θα εστιάζει στην ταχύτερη ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και στην αύξηση της ζήτησης μέσω ταχύτερου εξηλεκτρισμού του στόλου. Χρειάζεται επίσης υποστήριξη για την τοπική, καθαρή παραγωγή μπαταριών». Οι εκπομπές ρύπων από αυτοκίνητα και βαν αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα όγδοο (13%) των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ε.Ε. Οι εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 6% μεταξύ 2000 και 2019. ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ Πενήντα εταιρείες καλούν την Ε.Ε. να μην αλλάξει το στόχο του 2035 Μια επαναστατική ανακάλυψη στον τομέα της αποθήκευσης υδρογόνου φαίνεται να αλλάζει τα δεδομένα σε σχέση με τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων: ερευνητές παρουσίασαν ένα νέο υλικό, που μειώνει το βάρος και το κόστος των δεξαμενών υδρογόνου κατά 50%, διπλασιάζοντας παράλληλα τη χωρητικότητά τους. Αυτό σημαίνει ότι τα οχήματα με υδρογόνο θα μπορούσαν να γίνουν πιο αποδοτικά και οικονομικά, δίνοντας μια ισχυρή ώθηση στη διάδοσή τους. Η BMW και η Toyota, δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμμετέχουν ενεργά σε αυτή την τεχνολογική εξέλιξη. Για τις δύο εταιρείες, το υδρογόνο αποτελεί μια συμπληρωματική τεχνολογία στα ηλεκτρικά οχήματα (BEVs), δεδομένων του ταχύτερου ανεφοδιασμού και της μεγαλύτερης αυτονομίας που παρέχουν, στοιχεία τα οποία προσελκύουν τους καταναλωτές που επιζητούν ευελιξία στις μετακινήσεις τους. Η συνεργασία τους δείχνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται προς μια πολυδιάστατη προσέγγιση για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=