FLEETNEWS #262

07.10.24 #262 16 Η VW μειώνει τις προβλέψεις για τα φετινά κέρδη της, καθώς σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Oliver Blume, το κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλά, η ανάπτυξη των EV επιβραδύνεται και ο κινεζικός ανταγωνισμός εισχωρεί στην Ευρώπη. Η Volkswagen (VW) έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις κέρδους της για το 2024 για δεύτερη φορά φέτος, επικαλούμενη τη μειωμένη ζήτηση για επιβατικά αυτοκίνητα, γεγονός που ασκεί επιπλέον πίεση στη βιομηχανία αυτοκινήτων της Γερμανίας. Η εταιρεία αναμένει πλέον λειτουργικό περιθώριο 5,6%, μειωμένο από προηγούμενη εκτίμηση 7%. Αυτή η προσαρμογή έρχεται εν μέσω προκλήσεων που αντιμετωπίζουν όλοι οι κύριοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes-Benz και BMW, λόγω χαμηλών πωλήσεων στην Κίνα που σχετίζονται με μια κρίση στην αγορά ακινήτων και δυναμικούς ανταγωνιστές στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), που με τη σειρά τους οδηγούν σε μειώσεις τιμών (εκπτώσεις) και μειωμένα περιθώρια κέρδους. Ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume επισημαίνει το υψηλό κόστος παραγωγής στη Γερμανία και την επίδραση των Κινέζων ανταγωνιστών, και κυρίως της BYD, στην ευρωπαϊκή αγορά. Η VW εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά και έχει εγκαταλείψει τις μακροχρόνιες δεσμεύσεις για την ασφάλεια θέσεων εργασίας, προκειμένου να είναι σε θέση να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της, υποδεικνύοντας σημαντική υπεραυξημένη χωρητικότητα σε δύο εργοστάσιά της. Κύκλοι της Volkswagen επισημαίνουν ότι οι πωλήσεις τόσο των επιβατικών όσο και των επαγγελματικών μοντέλων της βρίσκονται κάτω από τις προσδοκίες, κάτι που μακροπρόθεσμα αυτό αποτελεί απειλή για τις πωλήσεις συνολικά του Volkswagen Group, που περιλαμβάνει επίσης τη Skoda και τη Seat, καθώς προκαλεί «επιδείνωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος». Σε παγκόσμια κλίμακα, οι παραδόσεις οχημάτων της εταιρείας προβλέπεται να μειωθούν σε περίπου 9 εκατομμύρια μονάδες φέτος, από 9,24 εκατομμύρια το 2023 - αντίθετα με την πρόβλεψη αύξησης κατά 3%. Οι καθαρές ταμειακές ροές στον τομέα αυτοκινήτων της VW αναμένεται να είναι μειωμένες στα περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ, από τα αρχικά 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ οι πωλήσεις προβλέπεται να μειωθούν κατά 0,7% στα 320 δισεκατομμύρια ευρώ, σε αντίθεση με τις αρχικές προσδοκίες αύξησης κατά 5%. Η VW ΑΝΑΘΕΩΡΕΙ ΞΑΝΑ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΗΣ Λιγότερα κέρδη λόγω της κάμψης της αγοράς Η STELLANTIS ΣΚΟΠΕΥΕΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΤΙΣ AUTOBIANCHI ΚΑΙ INNOCENTI Οι ανενεργές μάρκες Autobianchi και Innocenti παραμένουν αντικείμενα ενδιαφέροντος για τον όμιλο Stellantis. Η Stellantis σκοπεύει να διατηρήσει την ιδιοκτησία δύο ανενεργών ιταλικών εμπορικών σημάτων, των Autobianchi και Innocenti, παρά τις αναφορές ότι η ιταλική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να τις προσφέρει σε κινεζικές εταιρείες, προκειμένου να ενθαρρύνει επενδύσεις σε τοπικά εργοστάσια. Το Ελεγκτικό Συνέδριο της Ιταλίας εξετάζει ένα σχέδιο νόμου, το οποίο θα επηρεάσει επωνυμίες που είναι αδρανείς για τουλάχιστον πέντε χρόνια. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι ο όμιλος θα προσπαθήσει να προστατεύσει τα συμφέροντά του, εφόσον είναι δυνατόν, αλλά δεν προτίθεται να έρθει σε «σύγκρουση» με την ιταλική κυβέρνηση. Η Autobianchi, που εξαγοράστηκε από τη Fiat το 1968, παρήγαγε μικρά αυτοκίνητα πόλης, όπως το A112 και το Y10. Το Y10 είναι ένας πρώιμος πρόγονος της σημερινής Lancia Ypsilon. H γραμμή παραγωγής της σταμάτησε το 1995, όταν συγχωνεύτηκε με τη Lancia. Η Innocenti ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων το 1960 με το A40, μια ιταλική έκδοση του Austin A40. Σταμάτησε την παραγωγή το 1993 και έμεινε γνωστή για την κατασκευή αδειοδοτημένων εκδόσεων των μοντέλων της British Leyland και του ιταλικού Mini, το οποίο έφτασε τις 350.000 μονάδες.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=