30.09.24 #261 3 στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Η έκθεση του BNEF υπογραμμίζει τις καινοτόμους λύσεις που αναδύονται για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων. Στην Κίνα, π.χ., η εναλλαγή μπαταριών κερδίζει δυναμική ως τρόπος μείωσης του χρόνου διακοπής λειτουργίας των επαγγελματικών οχημάτων. Αντί να περιμένουν να φορτιστεί η μπαταρία, τα φορτηγά μπορούν να αντικαταστήσουν μια μπαταρία που έχει εξαντληθεί με μια πλήρως φορτισμένη σε λίγα λεπτά. Αυτή η προσέγγιση, που υποστηρίζεται με περισσότερους των 600 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών στην Κίνα, αποτελεί απόδειξη των δημιουργικών λύσεων που αναπτύσσονται για την κάλυψη των αναγκών των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων. Καθώς οι τιμές των μπαταριών συνεχίζουν να πέφτουν και οι σειρές οχημάτων βελτιώνονται, το BNEF προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να επιτύχουν εξίσωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας τους (TCO) με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ιδιαίτερα για διαδρομές μικρών και μεσαίων αποστάσεων, αυξάνοντας περαιτέρω τη ζήτηση για υποδομές φόρτισης. ΠΟΛΛΆ ΥΠΟΣΧΌΜΕΝΟ ΜΈΛΛΟΝ Τα σχεδόν 14 δισ. δολάρια που συγκεντρώθηκαν από το 2022 σηματοδοτούν μια κρίσιμη καμπή στην παγκόσμια στροφή προς τις μεταφορές μηδενικών εκπομπών. Οι φιλόδοξοι στόχοι των χωρών για μείωση των εκπομπών άνθρακα αυξάνουν την ανάγκη για ευρεία αξιόπιστη υποδομή φόρτισης. Ενώ η ανάπτυξη αυτής της υποδομής παραμένει πρόκληση, ειδικά σε περιοχές όπου η υιοθέτηση έχει καθυστερήσει, οι καινοτόμοι προσεγγίσεις και η ισχυρή κρατική υποστήριξη επιταχύνουν την πρόοδο. Η ACEA κρούει συνεχώς τον κώδωνα του κινδύνου για την ανάπτυξη της υποδομής. Ο δείκτης φόρτισης EV Roland Berger 2024 καταδεικνύει ότι η επέκταση της υποδομής φόρτισης επιβραδύνεται σε αρκετές κρίσιμες περιοχές, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Μια εξέχουσα τάση στο δείκτη του 2024 είναι το διευρυνόμενο χάσμα μεταξύ Δυτικής και Ανατολικής Ευρώπης όσον αφορά την υιοθέτηση και την υποδομή φόρτισης EV. Η Δυτική Ευρώπη ηγείται της επανάστασης των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά αρκετές χώρες της περιοχής αντιμετωπίζουν τώρα επιβράδυνση, τόσο στις πωλήσεις όσο και στην ανάπτυξη υποδομών. Η Γαλλία, π.χ., κατάφερε να διατηρήσει σταθερές τις πωλήσεις EV και να ενισχύσει το δίκτυο φόρτισής της, ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση του δείκτη. Ωστόσο, ακόμη και στη χώρα αυτή, ο ρυθμός ανάπτυξης των υποδομών πρέπει να επιταχυνθεί, για να καλύψει τη μελλοντική ζήτηση. Αντίθετα, οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αρχίζουν να κάνουν σημαντικά βήματα. Η Ουγγαρία και η Ρουμανία ξεχωρίζουν για τις προόδους τους τόσο στις πωλήσεις EV όσο και στην επέκταση των δημόσιων δικτύων φόρτισης. Η Ουγγαρία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για την υποδομή φόρτισης, αν και απαιτείται ακόμα σημαντική πρόοδος για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση. Η Ρουμανία παρουσιάζει ουσιαστική βελτίωση στο δείκτη, με αξιοσημείωτη αύξηση στην ικανοποίηση των πελατών για τη δημόσια φόρτιση. Παρά τις βελτιώσεις, η ταχεία φόρτιση παραμένει σημαντική πρόκληση σε μεγάλο μέρος της Ανατολικής Ευρώπης, καθώς και για τη χώρα μας. Τα δημόσια δίκτυα ταχείας φόρτισης, απαραίτητα για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων και οδηγούς χωρίς επιλογές φόρτισης στο σπίτι, είναι περιορισμένα. Η αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος είναι ζωτικής σημασίας για την ηλεκτρική κινητικότητα. Πηγές: BloombergNEF, Roland Berger Η νέα Ford Mustang GTD είναι η ταχύτερη (325 χλμ/ώρα) και πιο ισχυρή (ισχύς 826 ίππων και ροπή 900 Nm) Mustang παραγωγής στην ιστορία του μοντέλου, καθώς ο υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας της με χωρητικότητα 5,2 λίτρων αποδίδει μέγιστη ισχύ 826 PS και ροπή 900 Nm 2, 3 (πιστοποίηση SAE). Ο μηχανικά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Ford διαθέτει πολλές αναβαθμίσεις σε σύγκριση με τους κινητήρες των προηγούμενων Mustang. Για παράδειγμα, διαθέτει σύστημα λαδιού ξηρού κάρτερ, το οποίο μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση της λίπανσης κινητήρα ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες οδήγησης. Αυτό το σύστημα εξασφαλίζει ταυτόχρονα την αύξηση του ορίου περιστροφής του κινητήρα στις 7.650 σαλ - 100 σαλ επιπλέον από τον προηγούμενο V8 των 5,2 λίτρων. Οι κορυφαίες τιμές απόδοσης του κινητήρα επιτυγχάνονται χάρη και σε πολλές ακόμα αλλαγές, όπως τα νέα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, η στάνταρ εξάτμιση τιτανίου και η μικρότερη τροχαλία του μηχανικού υπερσυμπιεστή. Πέρα από την ισχύ που απαιτείται για την επίτευξη της τελικής ταχύτητας των 325 χλμ/ώρα, η νέα Mustang GTD διαθέτει επίσης σύστημα DRS (Drag Reduction System), που μπορεί να αλλάξει τη γωνία της πίσω πτέρυγας και να ενεργοποιήσει τα πτερύγια που βρίσκονται κάτω από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, προκειμένου αυτό να βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ της βέλτιστης ροής αέρα και της κάθετης δύναμης για την επίτευξη υψηλότερης ταχύτητας και πρόσφυσης, αντιστοίχως, αναλόγως συνθηκών απόδοσης. ΝΕΑ FORD MUSTANG GTD: H ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=